Opony Goodride SW608 może dobre bo tanie ale nie do napędu na 4X4. W załączonych opiniach wypowiadają się tylko użytkownicy samochodów typu sedan lub combi.
Konstrukcja opon do SUV i 4X4 jest zupełnie inna, chodzi o to że w zwiększonym profilu i wyżej położonym środku ciężkości (SUV, 4X4)opony zwykłe wykazują znaczne odchylenia boczne, co wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-05, 10:41
Nie demonizujmy. Duster waży odrobinę ponad 1200 kg czyli tyle ile przeciętny kompakt sprzed 10 lat, bo współczesne potrafią być cięższe (jedno z moich ex - astra G rocznik 1999 z silnikiem 1,6 ważyła 1268 kg) Rozmiar 215x65x16 to rozmiar standardowy dla większości aut klasy średniej (nie licząc opon nisko profilowych) gdzie kombi ważą nieraz po 1400 i więcej kg mając 155 cm wzrostu. Dacia ma nieco ponad 160 cm wysokości, więc gigantem rozmiarów nie jest. Moje poprzednie auto - Nissan Note jeździł na standardowych 185x65x15, przy wadze 1100 kg i wysokości 155 cm ani się nie uchylał ani nie uginał . Ergo? przy codziennym, nie wysilonym użytkowaniu (a nie sądzę żeby użytkownik Dustera chciał nim uprawiać ekstremalną jazdę po zakrętach czy wyścigi drogowe) można z całym spokojem montować do niego "normalne" opony przewidziane do aut osobowych.Montaż 4x4 ma pełne uzasadnienie w przypadku takich gabarytowych i wagowych mamutów jak Toyota Land Cruiser, VW Tuareg, Nissan Patrol czy Mitsubishi Pajero. W przypadku małych i lekkich SUV to głównie marketing obliczony na zarobek (przeciętne 4x4 kosztuje 1/3 drożej niż niezłe osobowe)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-11-05, 10:54, w całości zmieniany 8 razy
Bo to nie chodzi o sam "wzrost", tylko o "środek ciężkości" - a ten przy prześwicie 20 cm i SUV-iastym ukształtowaniu karoserii jest znacznie wyżej, niż w czymś kombiokształtnym o 10 czy 12 cm prześwitu...
Opony do SUV mają mocniejsze boki co jest ważna na zakrętach (środek cieżkosci), a więc jest to ważna rzecz. SUV na zwykłych oponach od osobówek np. nie przeszedł by testu łosia.
Opony Goodride SW608 może dobre bo tanie ale nie do napędu na 4X4. W załączonych opiniach wypowiadają się tylko użytkownicy samochodów typu sedan lub combi.
Konstrukcja opon do SUV i 4X4 jest zupełnie inna, chodzi o to że w zwiększonym profilu i wyżej położonym środku ciężkości (SUV, 4X4)opony zwykłe wykazują znaczne odchylenia boczne, co wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy.
Ja nie mam 4x4. Poza tym rozmiar 215/65R16 to chyba typowy dla SUV'ów.
Ostatnio zmieniony przez mlodyprzem 2011-11-05, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
Ja też nie mam 4x4, ale środek ciężkości przecież jest położony podobnie. A rozmiar opon Dustera jest typowy dla wielu furgonów dostawczaków w gabarytach Forda Transita czy Fiata Ducato (konkretnych modeli aut nie podam, ale widziałem nie raz na nich 215/65 R16). I do dostawczaków jest inna kategoria opon i bieżników niż do SUVów. No chyba, że ktoś ma kratkę z tyłu, to dwa w jednym - Wash&Go.
PS. Lublinek blaszak ma na 99% ten rozmiar, może gdzieś da się wyhaczyć komplecik
PS2. Touareg ma 17-tki, 225 albo 235 szerokości. Takiego ma mój Szef. Nie mogłem się wychylić - i tak w pierwszy dzień zrobiłem zaskoczenie, że Szef jedzie.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-11-06, 07:38, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-06, 08:21
na identycznym rozmiarze jeździ sporo dużych i mających co najmniej równie wysoko środek ciężkości vanów - osobiście wczoraj widziałem chryslera voyagera. Ten akurat jest sporo wyższy od Dustera a i prześwit ma niemały
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-11-06, 10:57, w całości zmieniany 2 razy
Przecież nie idzie o rozmiar a konstrukcję, która się wiąże bezpośrednio z przeznaczeniem do jakich typów aut powinny być zastosowane (SUV, 4X4 to podobny typ o wyższym środku ciężkości niż auta osobowe). Jak już wyżej zostało napisane (proszę o dokładne przeczytanie poprzednich postów) konstrukcja boczna opony dla SUV, 4X4 jest inna niż dla aut osobowych i dlatego jest różnica w cenie takich opon.
Przecież nie pisałem poważnie, żeby założyć opony od Żuka.
Po 1 to na pewno inny jest bieżnik w ciężarowych, inny w szosowych, jeszcze inny w SUVach. Nośność i prędkość dopuszczalna to po 2.
Niektórzy tu zaliczają Dustera do miejskich SUVów, ale opony autostradowe do niego to nadal nie najszczęśliwszy wybór, po prostu przy 180km/h Duster nie jest w swoim żywiole nawet na takich gumach.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-06, 10:55
a czy tak w ogóle Daster pojedzie 180 km/h? - bo mnie się zdaje,że 150 to będzie dla niego wielkie osiągnięcie
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-06, 12:39
Dar1962 napisał/a:
a czy tak w ogóle Daster pojedzie 180 km/h? - bo mnie się zdaje,że 150 to będzie dla niego wielkie osiągnięcie
Mi poleciał licznikowo ponad 165 km/h (ok. 160 gps), więc z górki i z dobrym wiatrem może 180 by się przeturlał Ale to było oczywiście na niemieckiej autostradzie, no a u nas takich bez ograniczeń nie ma, a i tam się kończą
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-06, 15:09
koniu napisał/a:
To kto na ochotnika robi "łosia" na zwykłych oponach?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-08, 20:13
Fulda Cristall Rotego? wie ktoś coś bliższego o tej oponie?
Od wczorajszego wieczoru mój Biseptolek ma nowe papcie
Dzięki dobrym ludziom z Norauto w Zabrzu, jestem szczęśliwym posiadaczem kompletu opon zimowych Fulda Kristall Control na felgach stalowych i pięknych czarnych kołpaków.
Jako że już od jutrzejszej nocy mają się zacząć przymrozki a temperatura w dzień zgodnie z prognozą nie powinna być wyższa niż 5-6 stopni - uważam, że zdążyłem z wymianą "just in time".
Więcej o oponach: http://www.motofakty.pl/a...ntrol_hp_2.html
Ja też mam fabryczne opony Continental z oznaczeniem M S i się zastanawiam czy da radę na nich w miarę bezpiecznie (przy 4X4 w trybie auto) na tym jeździć zimą ? Nie bardzo chcę inwestować w opony zimowe bo docelowo i tak będą ATki na cały rok.
Witam!Mam info z przed chwilki od salonu Renaut ze Szczecina u którego brałem Drakulę, że dostali oponki Sava Eskimo HP 215/65R16 98 H od Dacia Polska z zaleceniem na sprzedaż do Dustera.Mogą mi sprzedać 4 felgi stalowe + 4 Savy za ok.2700 zł bez śrub.Jest to klasa ekonomiczna.Na necie sporo dobrych opini.Dziwią dwa fakty.
Pierwszy to że rok temu w akcji zima za te same pieniądze sprzedawali BF Godrich z wyższej półki.
Drugi fakt to dlaczego nie zalecają Savy Eskimo Suv (pofatygowałem się i znalazłem te oponki) są ciut droższe ale z przeznaczeniem do Suv-ów.
Nie wiem czy w kulki leci lokalny salon Renaut czy rzeczywiście Dacia Polska ma słabszą ofertę w tym roku.Popatrzcie w swoich lokalizacjach.Bedę wdzięczny za wszelkie info.Przymierzam się do kupna,robiłem mały rekonesans i tak się złożyło że w zeszłym tygodniu osiedlowy wulkanizator proponował mi te same opony z felgami za ok.2500 zł Czy ktoś z was miał do czynienia z Savami.Firma jest ze Słoweni i wchodzi w skład koncernu Goodyear.Pozdrawiam
_________________ Były:
Vw Golf I 1.6 D
Seat Cordoba 1.6 i
Nissan Primera P12 2.2DI
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-09, 18:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-09, 17:54
te savy to "normalne" opony zimowe - wynika z tego,że albo Dacia wycofuje się powoli ze sprzedaży opon 4x4 - z różnych względów (brak konieczności montażu wzmocnionego ogumienia do lekkiego i niezbyt wysokiego auta, sporo wyższa cena opon 4x4, mały popyt na tego rodzaju ogumienie itp) lub też zapasy opon 4x4, podobnie jak zresztą "normalnych" tak ostatnio zmalały w obliczy zbliżającej się zimy, że sieć dilerska zapycha dziury w zaopatrzeniu czym tylko się da. I nie chodzi o to,że mam akurat zastrzeżenia do tego konkretnego modelu. Na przykładzie salonu lubelskiego wiem,że w wciągu jednego miesiąca trzykrotnie zmieniano asortyment oferty ogumienia zimowego, za każdym razem przy okazji windując cenę i wprowadzając do oferty coraz droższe, z coraz wyższej półki opony, na które normalnie popyt jest minimalny. 2500 zł to cena taka sobie - za bardzo zbliżoną kwotę kupiłem komplet felg stalowych (srebrne firmy ALCAR dedykowane do Dustera) plus zimowe Uniroyale ze średniej półki plus komplet odpornych na solankę śrub
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-11-10, 06:33
Wiem, że zaraz większość mnie skrytykuje ale ja mieszkam w zagłębiu opon używanych i za jakieś 100 zeta za sztukę! kupię na luziku oponki w dobrym stanie:)
W astrze g miałem goodyeary 4seasons w stanie praktycznie idealnym za które dałem po 60 zeta (tyle, że mniejsze 195/60R15) a mój koleżka z pracy zakupił 16 (micheliny jakieś chyba 205) do BMW E90 z 2008 roku za 200 zyli komplet:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum