VW wprowadzil ostatnio 2.0 jeszcze na pompowtryskach, ale juz niedlugo przechodzi na common rail. I tak dla jasnosci Silniki z common rail nadal beda oznaczane jako TDI Po prostu taka tradycja :)
Bardziej kasa niż tradycja :)
TDI to marka sama w sobie i z takiej się nie rezygnuje
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-02-11, 09:38
Mnie bardziej niepokoi fakt, że w Renault w ramach programu budowy wizerunku swojej marki, dążenia do poprawy jakości, i budowaniu trwałych relacji z klientem pisze najczęściej tylko o Dacii MCV, Dacii Van, i Dacii pick up. A gdzie sedan, czy wprowadzany hatchback?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Raczej hatchback - zwis tylni nawet w sedanie jest dość znaczący, a to źle wróżyłoby kątowi zejścia. Ale największym problem jest jednak zwis przedni i kąt natarcia - tu bez nowej konstrukcji nie będzie żadnych lepszych wieści, bo samo podwyższenie prześwitu wiele nie pomoże.
Tyle że jak rozumiem tak naprawdę wcale nie chodzi o stworzenie prawdziwej terenówki, a jedynie wykorzystanie aktualnej mody na SUV-y, więc to wszystko są tylko pobożne życzenia.
No chyba że dostaniemy Loganopodobną karoserię na pożyczonym skądinąd (Nissan?) podwoziu - wtedy wszystkie opcje są możliwe...
się ostatnio przyjrzałem bliżej Steppe'owi i doszedłem do wniosku, że sama bryła karoserii MCV-ki to właściwie to samo - różnica jest wyłącznie w osprzęcie: z tyłu klapa, wyższe zawieszenie (a więc można!), większe koła, trochę dodatkowego plastiku tu i tam...
A oto dowód (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-16, 13:14, w całości zmieniany 1 raz
[ Wysłany: 2008-02-21, 12:11 ]
Zawsze mogliby skonstruować własne (; - no ale w tym przypadku pozostaje właśnie problem ceny...
[ Dodano: 2008-02-21, 12:18 ]
O, właśnie, bo tak ostatnio rozmyślałem - mogliby zastosować np przekładnię... elektryczną, tzn napęd tylnej osi za pomocą silnika/-ów elektrycznych (: Byłoby prosto, tanio, ekologicznie i trendy (;
sądząc ze śniegów jest to raczej (Fr)Ostfront
Rendering wygląda fajnie, ale na zdjęciach bagaznik daciwy wyglada znajomo ;-0
Ja osobiście poproszę z relingami. I ładniej i opór mniejszy i jeszce...
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Wygląda na to, że po tej Skandynawii to wręcz przewalają się całe tabuny prototypów i... auto-spottersów <;
Ad rem, to wobec renderingu mam mieszane uczucia - trochę za bardzo widać, że zrobiony jest na siłę: wielkie płaty "blachy" obok nieforemnego grila, złe logo... ale właściwie wystarczająco przekazuje ideę i to, co dzięki niemu widzę oczami wyobraźni, bardzo mi się podoba (;
A bagażnik oczywiście, że wygląda znajomo - w końcu to tylko kompletna stara buda z dodatkami na nieco ulepszonym podwoziu; raczej nie taki będzie efekt finalny [:
Wysłany: 2008-04-03, 16:03 First photoseries of real Dacia 4x4 SUV
The first real images of the Dacia 4x4 SUV prototype are arrived:
The body is obviously fake (a standard Dacia Logan Sedan), but the motor, gear and suspension are probably coming from the Nissan FF-S platform (X-trail).
To by nie było chyba w sumie tak źle - ogólnie jego konstrukcja raczej zbiera pochwały - ale wróbelki ćwierkają, że jako podstawy należy raczej oczekiwać nieco starszej konstrukcji, X-traila.
Niezależnie jednak jak będzie, to mam nadzieję, że z MCVką zrobią za to coś takiego jak z tym Sandero (:
heh,
Wyada sympatycznie. Koncept a'la Sedici...
Tylko kufer dla mnie za mały
No i to lewitujace koło zapasowe Jak tu otwierać bagażnik ? unosić z kółkiem ?!
Wysłany: 2008-04-13, 11:42 Autokarta.pl SUV Dacii?
SUV Dacii?
Wszystko na to wskazuje!
Dacia przeprowadza w Szwecji testy swojego najnowszego auta, które będzie pierwszym SUV-em w historii producenta. Pod karoserią zwykłego Logana kryje się napęd na cztery koła, zwiększony prześwit i mocniejsze zawieszenie. Najprawdopodobniej napęd 4x4 trafi właśnie do nowego modelu. Poświadczają to zdjęcia i wizualizacje serwisu worldcarfans.com.
Jego pierwsze wizualizacje wskazują na to, że mógłby to być samochód zbliżony rozmiarami do takich aut jak Ford Kuga czy Volkswagen Tiguan. Oczywiście Dacia byłaby zapewne odpowiednio tańsza. Cena oscylowałaby najprawdopodobniej w okolicach 40 tys. zł.
poczekamy, zobaczymy...
Sam jestem zinteresowany
Zatem rozstaw osi w versiunea 4x4 jak w sedanie. Czyli hatchback lub krótkie kombi.
Dobrze, aby kufer miał te min 500 L.
____________________________________
P.S.
Warto przeczytać te buraczne komentarze na autokracie
W kwestii formalnej: nie lepiej było się podłączyć pod jeden z 2 czy 3 już istniejących wątków? d;
A na temat: podobno na rumuńskim forum przewałkowano wszystkie zdjęcia bez mała po pikselu i przy dodatkowej pomocy kogoś pracującego w Pitesti ustalono, że podwozie jest z któregoś X-traila, a buda będzie z MCV-ki.
Co prawda na pierwszy rzut oka trochę mi się nie zgadzają rozstawy osi, ale: raz, że nie wgłębiałem się w Nissana za wiele, więc może są różne wersje, a dwa, że w końcu samą karoserię mogą w miarę prosto trochę zmodyfikować.
W każdym razie ja się spodziewam czegoś w kształcie - toutes proportions gardees (; - Subaru Forrestera (mniam!).
Dacia "Forestier" 4x4
Hmm, bardzo eufoniczne, oczywiście wymowa francuska
Inna sprawa, że to co widzimy na fotkach ma raczej "sedanowy:
rozstaw osi. Ale koniec końców może być tak, że ogólna koncepcja bryły jak w MCV,
a osie jak w sedanie.
Hociaż,, te zdjęcia ze szecji to może być dezinformacja....dla wroga klasowego
_______________________________________________
BTW: rzeczywiście pasowałoby połaczyć te watki....
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-16, 12:07
laisar napisał/a:
Ale oczywiście komentarze
Wlasnie dlatego podalem linki...
"to ma byc SUV?
kiedys golf 2 tez mial podniesiona bude i jakos
tam sie terenowo nazywal ale zeby od razu SUV (...)"
Ten (IMO) jest jednym z lepszych... Czytanie to dla wielu nadal problem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum