Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-21, 07:13
Piotr_K napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
ESP wydaje się oczywistym elementem wyposażenia, w sposób istotny poprawiającym bezpieczeństwo czynne. Wydanie (w przypadku wersji Laureate) tych 1200 zł to pieniądze dobrze zainwestowane - bez względu na umiejętności kierowcy.
Dar1962 - piszesz, ze specjalnie opóźniłeś odbiór dla ASP, kiedy to zrobiłeś?
Pytam, bo nasze zamówienie przyszło "za wcześnie" w lipcu
W sumie ta opcja w konfiguratorze kiedy się dokładnie pojawiła?
składałem zamówienie na początku października br. w październiku ESP można było zamówić jako dodatek ale tylko do wersji 110 KM Dci Laureate, w modelu benzynowym było nie montowane. Pracownik salonu powiedział mi,że tuż przed końcem roku zaczną montować do innych wersji z uwagi na zmieniające się przepisy unijne i przyjął ode mnie zamówienie na ten układ dodając go do specyfikacji (1200 zł w wersji Laureate)Uzgodniliśmy też,że jeśli skonfigurowana przeze mnie wersja miałaby dotrzeć do salonu z końcem grudnia - lepiej z niej zrezygnować na rzecz auta już z rocznika 2012 - tak też uczyniłem. Dostałem niedawno potwierdzenie,że auto z nowego rocznika ( z ESP) hipotetycznie do odbioru będzie 15 stycznia 2012. ESP - jak słusznie zauważył któryś z kolegów nie będzie montowane jako opcja jedynie w najprostszej wersji "duster" (w Ambiance kosztuje ponad 2 tys zł)Musisz skontaktować się z salonem,żeby sprawdzili specyfikację zamówienia.Jeśli na liście dodatków jest ESP i naliczono za nie kasę - auto musi być w niego wyposażone
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-11-21, 07:18, w całości zmieniany 3 razy
W tym sęk, że w lipcu (kiedy DD przyszedł wcześniej niż zamawialiśmy) i poszedł na sprzedaż - zostało wykonane nowe zamówienie poza nami, już mogł być asp w ofercie a ja tego nie wiedziałem - byliśmy na urlopie.
Dealer dalej nie odpowiada, spróbuję pogadać z innym tego salonu.
Jutro będę wiedział coś konkretnego, zapytam też czy jeśli Duster nie ma tego asp w zamówieniu, czy fabryka może dołożyć ? W koncu jest 1,5 miesiąca do odbioru.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-21, 16:51
Piotr_K napisał/a:
czy fabryka może dołożyć ? W koncu jest 1,5 miesiąca do odbioru.
jeśli auto zamówione pod twoje konkretne zamówienie nie stoi jeszcze na taśmie produkcyjnej, z pewnością twój diler może zmienić - uzupełnić specyfikację. Ja tak zrobiłem jeśli chodzi o elektrykę tylnych szyb. Nakazałem dorzucić ten element wyposażenia miesiąc po złożeniu wstępnego zamówienia i sprzedawca powiedział,że uzupełnił zlecenie a system je przyjął, więc w aucie już będzie
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-21, 19:31
Piotr_K napisał/a:
Jutro będę wiedział coś konkretnego, zapytam też czy jeśli Duster nie ma tego asp w zamówieniu, czy fabryka może dołożyć ? W koncu jest 1,5 miesiąca do odbioru.
Ciśnij sprzedawcę bo do 2 tyg. przed wejściem na taśmę można dokonywać zmian w wyposażeniu.
Ostatnio zmieniony przez Seal 2011-11-21, 19:31, w całości zmieniany 1 raz
Dealer jak się okazało, jest na szkoleniu. Powiedział tak: jeśli auto jest w transporcie to już za późno, jeśli jest w montażu to można domówić esp. Sprawa czeka do piątku. Aha, stwierdził, że unijny przepis dotyczy "nowych" modeli aut. Dacia Duster już pod przepis nie podchodzi, to tylko jej marketing powoduje dodanie esp do modeli.
Zamawiałem swojego Dustera 1.5 dCi 90 KM 19 października i sprzedawca już mówił o możliwości zamontowania ESP, nie muszę nawet dłużej czekać. Ale jak pierwszy raz na początku października o to pytałem to nie było takiej opcji.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-02, 14:56
bo, jak się dowiedziałem u swego sprzedawcy - z początkiem października zaczęli montować ESP jako opcję do wszystkich wersji silnikowych i wyposażeniowych (za wyjątkiem najuboższej Duster).Więc jeśli ktoś zamawiał auto w październiku - mógł już ten układ zaklepać. Auta z produkcji październikowej do salonów trafią (albo już trafiły)jeszcze w tym roku
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-12-02, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-20, 14:28
Witam
Mam pytanie odnośnie esp. Jestem jeszcze przed zamówieniem i mam dylemat.
Co do zalet esp na drodze nie mam wątpliwości, ale w ternie nie wiem czy pomaga czy przeszkadza.
To znaczy tak - napęd 4x4 - czy w ternie lepiej mieć załączone esp czy nie, bo spotkałem się z różnymi opiniami.Druga sprawa - czy w dasterze jest tak, że jak działa esp to pali się jakaś kontrolka, czy odwrotnie, zapalenie kontrolki oznacza awarie.
Dzięki za odpowiedzi z góry.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-20, 15:44
Masz klawisz w formie trójkąta z obrazkiem autka w poślizgu, jest po prawej stronie u dołu konsoli obok przycisku blokady szyb. Po wciśnięciu, co oznacza dezaktywację, zapala ci się identyczna żółta kontrolka na prawo od zegarów i świeci na tyle jaskrawo,że nie da się jej przeoczyć. Jadąc w trudnym trenie z niewielką prędkością 4x4 jest oczywistością. Warto również wyłączyć wtedy ESP. Wyłączony układ nie odbiera mocy napędowi i pozwala na uślizg kół (w piachu czy na trawie wręcz wskazany). Razem z dezaktywacją ESP wyłączamy ASR którego działanie w terenie także jest raczej zbędne. Testowałem te układy w głębokim (ok 45-50 cm) miękkim śniegu i auto w trybie 4x4 bez ESP radziło sobie wyraźnie lepiej. ESP daje się odłączyć całkowicie ale jedynie do pewnej prędkości granicznej ( około 60 km/h) co jest logiczne i rozsądne. Potem załącza się automatycznie - podobnie jak same rozpinają się zblokowane do trybu 4x4 napędy przechodząc w "auto", bo jazda po szosie z dużą prędkością w tym trybie jest niewskazana (możliwość przegrzania sprzęgła) Więc po wyjechaniu ponownie na szosę nie musisz bawić się w ręczne rozłączanie napędów i ponowną aktywację układów. Po rozpędzeniu się (realnie jest to szybciej niż 60/h - u mnie około 70-75 km/h) ustawią się we właściwym położeniu same. Gdy podczas normalnej jazdy (z czuwającym ESP) pozwalasz sobie na zbyt wiele - np wjeżdżając zbyt szybko w skręcie na luźną nawierzchnię, jego akcję zasygnalizuje wspomniana kontrolka migając kilkakrotnie a zachwiana trakcja auta wyraźnie się stabilizuje.Z moich obserwacji wynika,że w trybie "2x4" zaczyna działać znacznie wcześniej. Podobnie jest z ASR - przy próbie ostrego startu szybko "przymula" pojazd pozwalając mu ruszyć bez mielenia kołami - zimą przy oblodzeniu bezcenne. W mojej ocenie ESP reaguje dość rozsądnie i nie od razu bardzo energicznie, nie odbierając całej przyjemności z jazdy. Na dobrej nawierzchni praktycznie się nie odzywa. Za to zimą ma co robić
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-20, 16:08, w całości zmieniany 26 razy
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-20, 16:08
Dar1962 napisał/a:
Masz klawisz w formie trójkąta z obrazkiem autka w poślizgu, jest po prawej stronie u dołu konsoli obok przycisku blokady szyb. Po wciśnięciu, co oznacza dezaktywację, zapala ci się identyczna żółta kontrolka na prawo od zegarów i świeci na tyle jaskrawo,że nie da się jej przeoczyć. Jadąc w trudnym trenie z niewielką prędkością 4x4 jest oczywistością. Warto również wyłączyć wtedy ESP. Wyłączony układ nie odbiera mocy napędowi i pozwala na uślizg kół (w piachu czy na trawie wręcz wskazany). Razem z dezaktywacją ESP wyłączamy ASR którego działanie w terenie także jest raczej zbędne. Testowałem te układy w głębokim (ok 45-50 cm) miękkim śniegu i auto w trybie 4x4 bez ESP radziło sobie o niebo lepiej. ESP daje się odłączyć całkowicie ale jedynie do pewnej prędkości granicznej ( około 60 km/h) co jest logiczne i rozsądne. Potem załącza się automatycznie - podobnie jak rozpinają się zblokowane do trybu 4x4 napędy, bo jazda po szosie z dużą prędkością w tym trybie jest niewskazana (możliwość przegrzania sprzęgła) Więc po wyjechaniu ponownie na szosę nie musisz bawić się w ręczne rozłączanie napędów i ponowną aktywację układów. Po rozpędzeniu się (realnie jest to szybciej niż 60/h - u mnie około 70-75 km/h) ustawią się we właściwym położeniu same. Gdy podczas normalnej jazdy (z czuwającym ESP) pozwalasz sobie na zbyt wiele - np wjeżdżając zbyt szybko w skręcie na luźną nawierzchnię, jego akcję zasygnalizuje wspomniana kontrolka migając kilkakrotnie a zachwiana trakcja auta wyraźnie się stabilizuje. Podobnie jest z ASR - przy próbie ostrego startu szybko "przymula" pojazd pozwalając mu ruszyć bez mielenia kołami - zimą bezcenne. W mojej ocenie ESP reaguje dość rozsądnie i nie od razu bardzo energicznie, nie odbierając całej przyjemności z jazdy. Na dobrej nawierzchni praktycznie się nie odzywa. Za to zimą mają co robić
czyli morał taki, że esp jest ok podczas normalnego użytkowania auta na asfalcie, na lodzie lub śniegu (zarówno w napędzie 4x2, jak i 4x4), natomiast w ciężkim terenie lepiej ją wyłączyć - jeżeli dobrze zrozumiałem. W wypadku cięzkiego terenu (górki, dołki, przechyły) asr nie pomaga, natomiast na lodzie, asfalcie błocie jak najbardziej. Kumam
I jeszce jedno pytanie - czy jeżeli jest awaria esp, albo napedu 4x4 to zapala się jakas kontrolka ostrzgawcza?
Mały off topic - teraz dopiero zauwazzlem, że ujeżdzasz Dastka w kolorze, który chcę zamówić. Powiedz mi prosze, czy nie widać na nim brudu, bo zależy mi właśnie zeby nie myć auta co tydzień.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-20, 16:23
tak to mniej więcej wygląda,choć moim zdaniem ESP-ASR należy wyłączać w sytuacji naprawdę ekstremalnej
-przy awarii ESP kontrolka miga w regularnych odstępach czasu lub świeci na stałe sygnalizując wyłącznie układu i nie pozwalając go załączyć (podobnie sygnalizowana jestawaria ABS)
- informację o rodzaju wybranego (pokrętłem na konsoli) napędu masz pod zegarami - 2x4 w kolorze zielonym, w auto nic się nie pali, w 4x4 napis 4x4 w kolorze pomarańczowym, nie wiem jak sygnalizowana jest awaria napędu (poszukam w instrukcji) ale zapewne miganiem kontrolek
-sądzę,że szary bazalt (pomijając,że to bardzo fajny kolor ) najlepiej maskuje kurz i brud z całej gamy kolorów DD. Na jasnych (biały, srebrny) widać wszystkie zabrudzenia np. błotem, na ciemnych (czarny, granatowy, brązowy) z kolei kurz
-latem, po dobrych i suchych nawierzchniach jeździłem najczęściej w "2x4", teraz ( u mnie leje drugi dzień) przeszedłem na "auto"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-20, 16:29, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-20, 16:36
Dar1962 napisał/a:
tak to mniej więcej wygląda,choć moim zdaniem ESP-ASR należy wyłączać w sytuacji naprawdę ekstremalnej
-przy awarii ESP kontrolka miga w regularnych odstępach czasu lub świeci na stałe sygnalizując wyłącznie układu i nie pozwalając go załączyć (podobnie sygnalizowana jestawaria ABS)
- informację o rodzaju wybranego (pokrętłem na konsoli) napędu masz pod zegarami - 2x4 w kolorze zielonym, w auto nic się nie pali, w 4x4 napis 4x4 w kolorze pomarańczowym, nie wiem jak sygnalizowana jest awaria napędu (poszukam w instrukcji) ale zapewne miganiem kontrolek
-sądzę,że szary bazalt (pomijając,że to bardzo fajny kolor ) najlepiej maskuje kurz i brud z całej gamy kolorów DD. Na jasnych (biały, srebrny) widać wszystkie zabrudzenia np. błotem, na ciemnych (czarny, granatowy, brązowy) z kolei kurz
-latem, po dobrych i suchych nawierzchniach jeździłem najczęściej w "2x4", teraz ( u mnie leje drugi dzień) przeszedłem na "auto"
W kwestii esp już mi rozjaśniłeś i rozumiem, że lepiej go mieć na pokładzie :).
Odnośnie koloru, to nie widziałem go na żywo, w katalogu też jest jakis taki nijaki, natomiast na zdjeciach w necie już wygląda ok. Możesz mi napisać czy on jest wyraźnie ciemniejszy od szarego metaliku? - ma jjakies odcienie, wpada w jakis inny kolor?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-20, 16:48
-nie bardzo wiem jak wygląda szary metalik
- bazalt jest wyraźnie ciemniejszy od srebrnego i niewielką domieszką beżu (złota?) - zerknij na fotkę zrobioną pod garażem - była zrobiona przy słonecznej pogodzie i w miarę wiernie oddaje kolor http://www.daciaklub.pl/f...ht=drakula+dara
albo tu zrobione po południu zimą http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=60
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-20, 16:51, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-20, 16:54
Dar1962 napisał/a:
-nie bardzo wiem jak wygląda szary metalik
- bazalt jest wyraźnie ciemniejszy od srebrnego i niewielką domieszką beżu (złota?) - zerknij na fotkę zrobioną pod garażem - była zrobiona przy słonecznej pogodzie i w miarę wiernie oddaje kolor http://www.daciaklub.pl/f...ht=drakula+dara
albo tu zrobione po południu zimą http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=60
No jest kozacki :) Wezme chyba bez looka jednak, bo czarny lepiej gra z tym kolorem.
Dzięki wielkie za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Osiem 2012-09-20, 17:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-20, 17:34
Mam jeszcze pytanie czy w trybie AUTO można jeździć cały czas, LOCK wiem, ze jest tylko na cięzki teren i do prędkości 80 km/h potem się wyłącza co maile okazje sprawdzić na jeździe testowej. Chodzi mi o to czy w trybie AUTO nic sie nie dzieje w napedzie i czy caly czas może pracować bez "skutków ubocznych" dla napędu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-20, 18:51
w "auto" jak nazwa wskazuje, wszystko dzieje się automatycznie. W dobrych warunkach pojazd korzysta przedniej osi. W chwili uślizgu jednego z przednich kół do akcji wkracza ESP, tylna oś lub oba układy jednocześnie. Załączenie drugiej osi jest zauważalne w ten sposób,że wyraźnie poprawia się trakcja. Rozłączenie jest niezauważalne.Całość działa bardzo sprawnie - w końcu to konstrukcja nissana (X-trail-Qashqai), który ma lata doświadczeń. Przy załączonej blokadzie "4x4" czuć różnicę dość wyraźnie. Auto jest bardziej mułowate, mniej chętnie przyspiesza i skręca, za to (szczególnie na niskich biegach) bezproblemowo pokonuje umiarkowanie trudny (niedostępny dla "osiek") teren. Jak wcześniej wspomniałem, w dobrych warunkach stosuję "2x4" bo (może subiektywnie?) auto sprawia wrażenie lżejszego i chętniej przyspiesza
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-21, 10:03, w całości zmieniany 5 razy
Mam jeszcze pytanie czy w trybie AUTO można jeździć cały czas, LOCK wiem, ze jest tylko na cięzki teren i do prędkości 80 km/h potem się wyłącza co maile okazje sprawdzić na jeździe testowej. Chodzi mi o to czy w trybie AUTO nic sie nie dzieje w napedzie i czy caly czas może pracować bez "skutków ubocznych" dla napędu.
Tryb auto jest podstawowym trybem pracy układu napędowego.
W trybie 4x4 Lock nie należy jeździć po nawierzchni o dobrej przyczepności (suchy asfalt, beton), obojętnie z jaką prędkością, bo grozi to uszkodzeniem sprzęgła lub innych elementów układu napędowego.
Ja jeżdżę cały czas w trybie Auto, bo w końcu po to zostało to wymyślone aby w razie potrzeby się załączyć. A taka potrzeba może wystąpić w każdej chwili.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-09-21, 10:18, w całości zmieniany 1 raz
w dobrych warunkach stosuję "2x4" bo (może subiektywnie?) auto sprawia wrażenie lżejszego i chętniej przyspiesza
testowałem na dłuższych odcinkach jazdę w trybie 4x2 i AUTO licząc, że w trybie 4x2 będzie żwawiej i taniej (mniej spali) ale nie zauważyłem żadnej różnicy i dlatego jeżdżę na stałe w trybie AUTO...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum