To dość dziwaczne, że nie można w POLSCE kupić 1.6/105 w wersji na PB 95 tylko obowiązkowo na PB 95/E85. Dziwaczne dlatego, że paliwo E 85 w praktyce nie występuje na naszym rynku. Do tego, 1.6/105 lepiej nadawał się do LPG niż 1.6/87 bo ma hydrauliczną regulację luzu zaworów. A Dacia PL upiera się żeby sprzedawać z LPG słabszą wersję 1.6, do tego mniej przyjazną LPG.
Może ktoś wie czy wersja Hi-Flex nadaje się do montażu LPG?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-12-02, 08:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-01, 11:30
Jest to wynik trendów europejskich - po prostu Dacia nie będzie produkować wersji silnika tyko na polski rynek, gdzie sprzedaż jest znikoma. W wielu krajach europejskich nie ma już E95 lub jest tylko na nielicznych stacjach. Jak byłem w czerwcu we Francji to E95 nie było nigdzie.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-01, 11:44
PiotrWie napisał/a:
Jest to wynik trendów europejskich - po prostu Dacia nie będzie produkować wersji silnika tyko na polski rynek, gdzie sprzedaż jest znikoma. W wielu krajach europejskich nie ma już E95 lub jest tylko na nielicznych stacjach. Jak byłem w czerwcu we Francji to E95 nie było nigdzie.
Chyba nie jest tak jak piszesz, bo na innych rynkach 1.6/105 PB 95 jednak nadal występuje.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-12-01, 11:49
Nie wiem, w tym roku byłem tylko w Austrii ( PB 85 na każdej stacji, PB95 na większości) w Niemczech - wrażenie podobne ,we Francji -brak PB 95 i w Grecji - gdzie rzeczywiście jak u nas - Pb 85 sporadycznie. Nie wiem jak w innych krajach jak pojadę to zobaczę, a o jakich rynkach ty piszesz?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-01, 12:00
PiotrWie napisał/a:
Nie wiem, w tym roku byłem tylko w Austrii ( PB 85 na każdej stacji, PB95 na większości) w Niemczech - wrażenie podobne ,we Francji -brak PB 95 i w Grecji - gdzie rzeczywiście jak u nas - Pb 85 sporadycznie. Nie wiem jak w innych krajach jak pojadę to zobaczę, a o jakich rynkach ty piszesz?
Coś się nie rozumiemy. Nie dociekam gdzie jest paliwo E 85, tylko po jaką cholerę w ofercie polskiej Dacii jest silnik Hi-Flex skoro w Polsce tego paliwa nie kupisz.
Ale ważniejsze jest pytanie czy Hi-Flex może bezpiecznie pracować z LPG?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 16:12
W Polsce E85 kupisz - chyba na jednej stacji w Warszawie :)
Po cenie która uwzględniając wyższe spalanie czyni cały interes zupełnie nieopłacalnym.
Hi-Flex ma osprzęt przystosowany do zasilania etanolem , przewody paliwowe, uszczelki i pewnie mapowanie komputera wtrysku. Do LPG zapewne również się nadaje jak zwykły 1.6 16V
Technicznie - teoretycznie chyba powinna: 1.6 16V sam z siebie podobno bardzo dobrze współpracuje z gazem, a dodatkowe modyfikacje do E85 wydają się być jak najbardziej odpowiednie do LPG.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-01, 22:55
Marmach napisał/a:
O ile mi wiadomo w krajach skandynawskich E85 jest dużo tańsze od benzyny, tak więc zawsze można kupić Hi-flex pod kątem wycieczek ;P
Tia, bawiąc kiedyś w Sztoholmie widziałem na ulicach mnóstwo wozów oznakowanych bifuel, tzn dostosowanych do etanolu. Ot taka skandynawska fanaberia.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-01, 23:57
więc w końcu jaką odmianę motoru 1,6 montują do Dustera?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-02, 07:02
Dar1962 napisał/a:
więc w końcu jaką odmianę motoru 1,6 montują do Dustera?
Mam na myśli MCV.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-02, 14:44
no tak,ale to w sumie jednostka o tej samej pojemności i pewnie wywodzi się od tego samego przodka - laguny I?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum