Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
pkplxd2245 


Marka: duster
Model: laureat
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-12-08, 18:07   

Ja w swojej założyłem okrągłe

IMG_9464.JPG
kupione w sklepie ul.Kochanowskiego 45 w-wa
Plik ściągnięto 371 raz(y) 31,95 KB

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-12-08, 20:13   

Bardzo ładnie ... ale nieprzepisowo - niestety. :cry:
 
pkplxd2245 


Marka: duster
Model: laureat
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-12-08, 21:02   

Dobra , dobra , jest 60 cm pomiędzy obiema lampa nimi tylko od boków mi brakuje bo z około 14 cm - więc to nie przepisowo , tam to nie przepisowo i co jeszcze nie przepisowo ??
A przepisowo jest to ,że w tamtym roku gość walną mojego brata , który zginął na miejscu i śmieje się w twarz.
A dodatkowo mam zainstalowane sygnały dźwiękowe ELFIR oraz używam lampy obrotowej bo taką mam pracę , to też nie przepisowo??
Każdy uważa ,że nie przepisowo , bo popiera palantów , tych którzy są przeciwko światłom jazdy dzień .
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-12-08, 21:15   

Ale źle mnie zrozumiałeś - na dziennych jeżdżę od ponad roku i b. sobie je chwalę. Just take it easy - każdy robi co chce - ja wyraziłem tylko swoją opinie, która zresztą sam potwierdzasz.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2011-12-08, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kabe 


Marka: X
Model: X
Silnik: X
Rocznik: 1234
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 126
Skąd: Xixi
Wysłany: 2011-12-08, 21:20   

pkplxd2245 napisał/a:
uważa ,że nie przepisowo , bo popiera palantów , tych którzy są przeciwko światłom jazdy dzień .

To oczywiście wielka tragedia z Bratem, i serdecznie współczuję... Ale nijak nie mogę tu dostrzec żadnej zmowy. Jeśli nie ma świateł dziennych, to palą się światła mijania, więc pod względem aspektów bezpieczeństwa (żeby pojazd był dostrzeżony, gdyby miał pozostać niedostrzeżony BEZ żadnych świateł) różnicy specjalnej nie ma. Raczej dostrzegam chęć i dążenie do zamontowania swiateł dziennych - dla satysfakcji, bądź (groszowej) oszczędności zużycia paliwa. Groszowej, ale rozumiem że są osoby, dla których to jest ważne, choćby pod względem ekonomicznym. A mało jest rzeczy na zewnątrz pojazdu, które można tak sobie montować jak się chce, więz zrozumiałe, że koledzy dążą do montowania tych świateł w sposób przepisowy. I nie rozumiem zupełnie, kto jest tym palantem "przeciwko" - producenci co nie chcą produkować dziennych (bo np. produkują pralki)? Ja - bo nie widzę potrzeby i jeżdżę na światłach mijania? Ustawodawca bo "wymyśla szykany" (jakie?)... Naprawdę nie wiem... :-(
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-10, 11:38   

http://www.renault.ru/ren...er/brochure.jsp
str.7
punkt 6
Cytat:
6. Ходовые огни дневного света
Хотите, чтобы ваш автомобиль
был хорошо виден в любую погоду?
Тогда обратите внимание на ходовые
огни дневного света — они сделают
ваш автомобиль более заметным
на дороге, повысив тем самым вашу
безопасность и безопасность ваших
пассажиров. К тому же ходовые огни
дневного света потребляют меньше
энергии, чем фары ближнего света,
а служат дольше.


tylko jakie normy obowiązują w Rosji ? :idea: :mrgreen:

6.png
Plik ściągnięto 30530 raz(y) 98,97 KB

Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-12-10, 11:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kabe 


Marka: X
Model: X
Silnik: X
Rocznik: 1234
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 126
Skąd: Xixi
Wysłany: 2011-12-10, 11:46   

maciek napisał/a:
str.7
punkt 6


Czyli z grubsza: "Chcecie żeby pojazd był lepiej widoczny o dowolnej porze, z pożytkiem dla bezpieczeństwa? Zainteresujcie się światłami dziennymi. Pobierają mniej prądu i służą dłużej".

No tak. Ale przecież nikt nie kwestionuje, że tak jest. Wszystkie nowo produkowane pojazdy powinny być, moim zdaniem, obowiązkowo wyposażane w takie światła. A pozostałe - muszą się wykruszyć ze starości... To tak jak z zagłówkami na tylnich siedzeniach. Wiemy, że są potrzebne. A jednak są pojazdy legalnie zarejestrowane BEZ tych zagłówków (jakaś Syrena?...) i legalnie jeżdżą... aż wymrą.

A dążenie do samodzielnego zamontowania świateł dziennych w pojeździe, któy ich nie ma, jest jak najbardziej chwalebne. Tylko nie wpadajmy w jakąś histerię.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2011-12-10, 14:26   

maciek napisał/a:
jakie normy obowiązują w Rosji ?

Rosja jest jest członkiem EKG ONZ i sygnatariuszką jej regulaminów, więc normy są zapewne takie same.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-10, 15:05   

laisar, czyli panują tam takie same przepisy prawa odnośnie rozmieszczenia na samochodzie świateł dziennych ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-12-10, 16:04   

W Rosji przepisy dotyczące chodowych ogni dziennego światła są bardziej naciągliwe. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jakieś 1$ za każde 10cm odstępstwa od obowiązującego rozmieszczenia.
Zagłówki tylne weszły w 1995, miałem Poloneza bez tylnych zagłówków.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2011-12-10, 16:19   

maciek napisał/a:
czyli panują tam takie same przepisy prawa odnośnie rozmieszczenia na samochodzie świateł dziennych ?

Wygląda na to, że tak.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-10, 20:55   

Dojrzałem do decyzji o wymianie halogenów na dzienne (już odebrałem z poczty), zgodnie z zaleceniami JTN ;-) . Mam tylko pytanko - czy te światła rzucają pod auto jakikolwiek snop, a jeśli tak to czy istnieje prawno-techniczna możliwość, aby działały dodatkowo po włączeniu manetki przeciwmgłowych? Do tej pory używałem halogenów tylko do obserwacji dziur w asfalcie, więc w sumie jedynie o to mi się rozchodzi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-12-10, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-12-10, 21:47   

Świecą bardzo słabo w nocy - pomoce najwyżej np. przy wjeżdżaniu do garażu. Dziennych zażywam od ponad roku i jestem bardzo zadowolony.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-16, 16:37   

Dopytuję dla jasności (metoda 2) - czarny podpinamy BEZPOŚREDNIO pod akumulator? Wychodzi na to, że kable od przeciwmgielnych do niczego nie będą podpięte? A żółty wszystko jedno do którego kabla od pozycyjnych? - co do żółtego jeszcze nie patrzyłem, ale może da się go wpiąć jakoś wspólnie z plusem do tego plastiku od żarówki zamiast lutować gdzieś dalej?
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-12-16, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-12-16, 17:14   

Cytat:
Kabelkami jakie dała fabryka.
a) czarny(lampa - lampa - "-"akumulatora);
b) żółty (lampa - lampa -"+" pozycyjnego);
c) biały(lampa - lampa - i wlutowanie do odpowiedniego przewodu w przekaźniku (patrzeć temat wcześniej)
d) izoluję przewody od halogenów i je pozostawiam na miejscu - jakoś podwiązuje aby nie dyndały.


Żółtego raczej nie wciśniesz w plastik pozycyjnych - poza tym bezpieczniej i pewniej dolutować.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-17, 20:05   

To akurat mam przestudiowane ;) chodzi mi o to, że:
1) była mowa o podpinaniu pod kable od halogenów (1 metoda)
2) 2 koniec kabli halogenowych jak mniemam jest w przekaźniku, który wg 2 metody zostaje na miejscu
3) zakładam, że nie ma różnicy czy do leweg, czy prawego pozycyjnego ;-) upewniam się tylko
4) OK, przyjąłem ;-)

------------------------
Powyższe nieaktualne
------------------------

Zadanie wykonane. Wcale nie takie proste, jak by się mogło wydawać. 1 z dużych kołków zwyczajnie się rozleciał, za odkręcanie prawego halogenu bez bocznego wkrętaka lepiej się nie zabierać, kable fabryczne lepiej wymienić na jakieś lepsze, najlepiej miedziane (co chwilę końcówki mi się łamały, nie mówiąc już o gotowym połączeniu ... proponuję przynajmniej ściągnąć izolację i porządnie zalutować te połączenia ...; obawiam się, że po mrozach te kable będą do wymiany). Jak już mnie szlag trafiał to zacząłem robić połączenia w systemie - zaczep kabelka na podkładce od śrubki i skręcenie śrubką i nakrętką (lutownica niepotrzebna). Proponuję NAJPIERW przeciągnąć sobie kable i połączyć je w jedną "witkę", a potem brać się za resztę. Mnie to wszystko kosztowało ok. 7 godzin roboty ...

PS. Oczywiście 2 szt. halogenków prawie nie śmiganych mam do zaoferowania ;)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-12-17, 20:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2011-12-17, 21:31   

koniu,
Gratuluje wytrzymałości i hartu duch.
Najważniejsze że się udało ;-)
_________________
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2011-12-17, 22:02   

ja robiłem wg instrukcji zdaje się Artura (jackthenight) i poszło migusiem bez problemu. Tak czy inaczej pogratulować sukcesu :-)

psss

Czy istnieje możliwość przeszczepu świateł przeciwmgłowych do renault mastera, który takich świateł fabrycznie nie posiada? Nie zwróciłem uwagi na manetkę czy jest opcja włączenia tychże światełek. Mam na zbyciu więc teściowi bym przełożył może z 3 razy do roku mu się przydadzą :mrgreen:
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-17, 22:36   

Dzięki. Łapy mi odpadają, ale co tam ... doliczyć należy warunki pogodowe i pracę na świeżym powietrzu :-P 5 stopni + wiatr, w tym sypanie zaschniętą glebą od nadkoli po oczach, zachód słońca i operowanie latarką [w myśl: zacząłem dzisiaj, więc dzisiaj skończę].
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-12-17, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kabe 


Marka: X
Model: X
Silnik: X
Rocznik: 1234
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 126
Skąd: Xixi
Wysłany: 2011-12-17, 22:41   

koniu napisał/a:
zacząłem dzisiaj, więc dzisiaj skończę

To zawsze lepiej się zabierać w dniu zmiany czasu (tym w *dobrą* stronę :mrgreen:

Gratulacje!
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-12-18, 15:40   

koniu napisał/a:
Mnie to wszystko kosztowało ok. 7 godzin roboty ...
Mnie tyle samo to zajęło czasu - ale w tych godzinach udało mi się jeszcze zdjąć błotnik tylny i poprawić drogę kabelków zamontowanych uprzednio czujników cofania. Jak się coś robi pierwszy raz zawsze jest pod górkę. :-)

A tak w ogóle to gratulacje Koniu. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2011-12-18, 15:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2011-12-19, 18:45   

maciek napisał/a:

Ref. 8201296384, cena... 158€ :shock:

I podobno to zwykłe Philipsy, tyle że opakowane w plastik zaprojektowany specjalnie dla dustera.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-19, 19:51   

ale cwaniaki :-x
laisar napisał/a:
158€


może to rubli :?: :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-19, 19:58   

Dziś zamontowałem w swoim MCV światła PHILIPS DayLight4.

Do montażu potrzeba wiertło 1,5mm (przykręciłem wkrętami z zestawu), taśma izolacyjna czarna (kilka centymetrów przewodu od lampy nie jest osłonięte), dwa kawałki czarnej gumy grubości ok 3mm (po przykręceniu moim zdaniem lampki patrzyły zbytnio do góry, dlatego wstawiłem gumę pomiędzy lamy a zderzak).

Przewody poprowadziłem równolegle do oryginalnych kabli od przeciwmgielnych (trzeba zdjąc plastikową osłonę pod zderzakiem po stronie kierowcy - opisywał do JackTheNight).

Najwięcej problemu miałem ze znalezieniem miejsca na moduł sterujący - ostatecznie wylądował przypiety do linki koło skrzynki przekaźników.

Odległośc między krawędziami lamp to 65 cm.

Potrzebny czas - popołudnie (ok 3 godz.)

IMG_1496a.jpg
Plik ściągnięto 275 raz(y) 49,06 KB

IMG_1495a.jpg
Plik ściągnięto 291 raz(y) 52,37 KB

IMG_1498a.jpg
Umiejscowienie modułu sterującego
Plik ściągnięto 296 raz(y) 41,25 KB

 
mariush_78 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 69
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-23, 21:15   

Znalazłem na ebayu i na niemieckim forum coś takiego :shock: :shock: . Zintegrowane halogeny i światła dzienne. Czy ktoś z was to już może zainstalował - to może być rozwiązanie naszego problemu. 2 w jednym - mamy dzienne ale nie kosztem halogenów, i estetycznie to wygląda. Tylko ta cena :-(

http://www.ebay.de/sch/i....t+R87+Zulassung

http://www.dustercommunit...icht/msg110226/

http://www.youtube.com/watch?v=Uytrm1Stun0

te by chyba pasowały
http://www.ebay.de/itm/Ne...5-/390356447890
_________________
"Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Ostatnio zmieniony przez mariush_78 2011-12-23, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne