dzieki jurek za solidna rade... masz moze lpg w swoim aucie...? jak masz to prosze cie zebys cos napisal dokladniej o tej twojej instalacji.... a jak nie masz, no to coz...trudno... mokrego jajka!!
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-31, 12:39
Witam
Jestem tu nowy.
Ja mam bardzo dobre doświadczenia z gazem w moim Palio Weekend 1.4, przejechałem na gazie nim 75kkm, żadnych problemów z silnikem, mimo że był to najprostszy układ gazu do jednopunkowego wtrysku. Zakładałem go jednak w serwisie Fiata w Kościerzynie, więc wszystko było bardzo dobrze dobrane.
Teraz siędzę i czekam na odbiór mojego NOWEGO NISSANA APRIO MCV z gazem.
Mam nadzieję, że i w tym wypadku wszystko będzie dobrze dobrane.
Jak już go dostanę i zrobię parę kółek po mieście to zdam realcję.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-28, 11:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-01, 19:15
laisar napisał/a:
Cytat:
MCV z gazem
Napisz coś więcej, proszę - jaka instalacja, czy wersja fabryczna itp.
Spokojnie, ja sam jeszcze nie wiem co mi tam zamontują, pewnie coś dedykowanego przez inż z reno. Nic innego i tak nie można zainstalować.
28.03.2008 zakończone wszystkie formalności finansowania auta i sam z niecierpliwością czekam na mojego NISSANA APRIO MCV.
Samochód już widziałem na placu, ale nawet nie był jak do niego wsiąść bo zastawiony z każdej strony.
Proszę o cierpliwość, muszę najpierw poczekać na autko a później musicie trochę poczekać aż zrobię parę kółek po mieście
[ Dodano: 2008-04-04, 20:40 ]
No i JEST mój NISSAN APRIO MCV 1.6 MPI+LPG
Zrobiłem kółko po mieście i kawałek po obwodnicy.
Instalacja BRC z układem sterującym SEQUENT-24.
Różnica pomiędzy PB95 a LPG nieodczuwalna.
Ta część była przeznaczona dla zwolenników LPG i innych gazów.
A teraz część dla dieselowców i innych co nie lubią się gazować, zezwalam nawet na złośliwości.
Więc pali się CHECK ENGINE czyli kontrolka sondy lambda na gazie i benzynie, trzeba będzie pojechać pewnie na regulację i sprawdzenie.
A tak na marginesie wlew gazu w MCV zmieścił się koło wlewu paliwa.
Instalacja kosztowała 3950 PLN.
Instalacja jest objęta 2-letnią gwarancją dystrybutora tych instalacji wraz z assistance na terenie Polski (dosyć duża liczba warsztatów).
Chwilowo nie mogę powiedzieć ile pali, bo trzeba jakieś 1000 km pojeździć na benzynie (tak szczerze mówiąc nie wiem po co ).
Spawdziłem tylko jak się jedzie i jaka jest różnica między gazem a benzyną.
Jak narazie nie zauważyłem żadnych różnic, przełączenie nie powoduje żadnych przerw ani szarpnięć.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-28, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-04-09, 08:07
Mamert, a jakiej pojemności zbiornik zmieści się wkoszu?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 08:11
Nie miałem na to wpływu więc zainstalowany jest toroidalny 42 l.
Jak przeglądałem stronę Stako (producenta zbiorników) to mają zbiornik pełny i tam po wymiarach wydaje mi się że wszedłby 60 l
Patrząc po cennikach różnych firm (np tu czy tu) wydaje mi się to dość drogo - czyżby aż tyle kosztowało to assistance? Tyle że zazwyczaj i tak ma się je z innych źródeł, a nie wiem czy te inny firmy też go nie oferują.
Druga sprawa to gwarancja - ciekawe, jakie będzie podejście Renault w praktyce... Oby jak najlepsze [:
Szkoda, że nie oferują w Loganie instalacji fabrycznej, bo mają ją (i kilka innych ciekawostek) w ofercie.
Dzięki za wszystkie informacje - mam nadzieję, że będziesz się dzielił wrażeniami (:
W cenniku jeden z podanych przeze mnie firm jest informacja, że duży zbiornik toroidalny (choć może w rzeczywistości być raczej elipsoidalny ;) ma objętość 70 L.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 08:41
Nie wiem czy jest aż tak drogo, w Śkodzie do Fabii chcą za instalację 4300, poza tym jakbym sam zakładał tą instalację - to utrata gwarancji Renaulta.
Gwarancja Renaulta - hmmm wydaje mi się, że jak na fakturze za auto stoi "instalacja LPG", to chyba nie mają nic do gadania.
Instalacja fabryczna, no to tu można mieć wątpliwości czy jest lepsza (masówka).
laisar napisał/a:
W cenniku jeden z podanych przeze mnie firm jest informacja, że duży zbiornik toroidalny (choć może w rzeczywistości być raczej elipsoidalny ;) ma objętość 70 L.
Stako ma zbiornik toroidalny zamknięty o pojemności 95 L !!!, ale czy on wejdzie w miejsce koła do MCV ??
Poza tym u mnie wielkość zbiornika nie stanowi problemu (prawie cały czas po mieście)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:22, w całości zmieniany 1 raz
Napisałem jasno - drogawo w porównaniu ze znalezionymi cennikami <:
To co jest na fakturze nie jest do końca miarodajne, jeśli gdzieś jest dopisek (jak w przypadku instalacji montowanych na rynku Holenderskim), że uszkodzenia związane z instalacją LPG (i to nie tylko jej samej) nie są objęte gwarancją fabryczną. Stąd moja niepewność.
A rozwiązanie fabrycznie fabryczne (; jest na pewno lepsze - to nie jest tylko instalacja zasilająca, ale część elementów silnika (np zawory) jest inna, specjalnie przystosowana do innego paliwa.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 09:16
laisar napisał/a:
ale część elementów silnika (np zawory) jest inna, specjalnie przystosowana do innego paliwa.
Ja w to nie wierzę, to chyba jest wielka ściema.
Te legendy o wypalaniu zaworów powstały przez enerdowskie złomy które przejechały po 200-300 kkm, później przyjechały do Polski i dziwnym trafem miały na liczniku 100 kkm. Złomy takie mają już powypalane zawory a nowi nabywcy zakładają do tego najtańsza instalację to później wszyscy winią LPG za wypalenie zaworów.
Ja miałem Fiata Palio Weekend, kupiony od pierwszego właściciela z pełną książką serwisową miał 85 kkm, przy 95 kkm założyłem LPG i nie miałem żadnych awarii silnika do przebiegu 170 kkm, żadnego zwiększonego zużycia oleju.
Ja się nie znam, czy owe sławetne zawory faktycznie się mogą wypalać, nie wiem więc czy to ściema czy nie, ale faktem jest, że producent ma w ofercie silnik o którym twierdzi to co napisałem.
(Szukam linka do strony z tymi informacjami, którą wczoraj oglądałem).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 09:24
jurek napisał/a:
jak Ci sie swieci kontrolka, to raczej nie regulacja tylko skopana ingerencja w elektronike, poniewaz swieci i na gazie i na pb. pozdr
Oj zapomniałem, się pochwalić był to błąd "za zimnej sondy lambda" tak wyszło na kompie i już jest skasowany.
laisar napisał/a:
Ja się nie znam, czy owe sławetne zawory faktycznie się mogą wypalać, nie wiem więc czy to ściema czy nie, ale faktem jest, że producent ma w ofercie silnik o którym twierdzi to co napisałem.
(Szukam linka do strony z tymi informacjami, którą wczoraj oglądałem).
Jest rzeczywiście mała różnica w oznaczeniu silnika, ja mam K7M F7, a ten z GPL ze strony www.dacia.ro ma K7M 718, ale tak się zastanawiam czy zmiany w samym silniku nie spowodowałoby zmiany głownego typu K7M i czy czasami te dodatkowe cyferki nie oznaczają tylko konstrukcji kolektora dolotowego (dodatkowe wtryski)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 10:46
Mamert napisał/a:
Te legendy o wypalaniu zaworów
Fiat siena 1.4 8V 75 KM - po 160 000 (od 30 000 LPG) km w jednym z wymienianych zaworow byla dziura wielkosci 2x5mm (wypalona wzdluz jego pekniecia), z gniazd zaworow tez niewiele pozostalo. Wiec legenda bym tego nie nazwal. Zuwaz tylko, ze wypalona dziura w zaworze byla juz dosc znaczna, wiec problemy zaczely sie sporo predzej.
się zastanawiam czy zmiany w samym silniku nie spowodowałoby zmiany głownego typu
Niekoniecznie, chociaż bardzo prawdopodobne - ale najważniejsze jest to, że ten GPL@RO to nie jest taki silnik, a wyłącznie zwykły, doposażony w zasilanie gazem, tak samo jak u Ciebie (choć innej firmy - Landi). Dlatego pisałem że szkoda że nie ma fabrycznie przystosowanego silnika - taki występuje tylko w niektórych prawdziwych renówkach.
Np w Scenicu LPG jest to K4M 788.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 13:32
KaS602 napisał/a:
w jednym z wymienianych zaworow byla dziura wielkosci 2x5mm
Być może to akurat przypadek że jeden zawór, może jakaś wada materiałowa akurat tego zaworu. Zresztą to taki sam silnik jak w moim Palio, więc wiesz jaka tam była instalacja gazowa, prostsza niż w gaźniku, tam dziurę w wydechu trzeba było odrazu łatać w przeciwnym razie spalanie było większe o 30%, no i kiedyś wyczytałem że najlepsze do gazu są świece BOSCHA te z czterema elektrodami, wtedy to już była porażka, kichał prychał i nie jechał, jak zmieniłem spowrotem na NGK jak ręką odjąć
Czyli jak rozumiem: o ile na co dzień temperatura mieści się w normalnym dla silnika przedziale, to w przypadku awarii bądź rozregulowania się instalacji faktycznie może dojść do szkodliwego przegrzania - i stąd ewentualne, niekonieczne ale potencjalnie przydatne, modyfikacje dodatkowo zwiększające odporność.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-04-09, 13:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 13:58
laisar napisał/a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG#Wady_instalacji_LPG:
Cytat:
wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa
Ten cytat może się także odnosić do tego zaworu w Sienie, zawór miał wadę materiałową, zrobiła się dziura, a reszta silnika już nie pracowała normalnie, stąd też wypalone gniazda zaworów
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 14:31
Mamert napisał/a:
Być może to akurat przypadek że jeden zawór, może jakaś wada materiałowa akurat tego zaworu. Zresztą to taki sam silnik jak w moim Palio, więc wiesz jaka tam była instalacja gazowa, prostsza niż w gaźniku, tam dziurę w wydechu trzeba było odrazu łatać w przeciwnym razie spalanie było większe o 30%
Nie wiem czy to przypadek, pozostale zawory tez za dobrze nie wygladaly, ale sprzeczac sie nie bede. W Sienie mialam instalacje II generacji i nie widze jej zwiazku z (fakt faktem znacznie) slabszymi osiagami z nieszczelnym wydechem bo na benzynie w mojej hienie bylo identycznie. Co do swiec po eksperymentach z swiecami BOSCH (4ro elektordowe wlasnie) rowniez bardzo szybko wrocilem do fabrycznych NGK i problemy zniknely.
Wada materialowa? Nie recze, ze nie. Widzialem tez takie przypadki w innych samochodach na LPG - moze to byc zbieg okolicznosci.
Skoro LPG nie ma wplywu (negatywnego) na silnik to dlaczego powoduje rozregulowanie zaworow juz po 15000 km, usterki silnika krokowego (dot. to wypowiedzi innych uzytkownikow DL z LPG z niewielkimi przebiegami)?
Nigdy nie jeździłem gazowcem, ale z tego co teraz czytam wynika, że o ile samo spalanie LPG nie ma negatywnego wpływu jako takiego, to faktycznie nieco zakłóca działanie np właśnie zaworów - wszędzie podkreśla się konieczność częstej ich regulacji. I w ogóle skrupulatnego dbania o instalację i jakość paliwa.
Niedawna dyskusja o dieslach też zakończyła się zresztą podobnymi wnioskami.
Jak to w życiu - zawsze coś trzeba zainwestować, żeby móc oszczędzać (;
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-04-09, 18:56
to nie mit. zla regulacja miszanki gazowej /za uboga/ potrafi blyskawicznie wypalic zawory i gniazda. powodem jest zbyt wysoka temp spalania. czesto dzieje sie tak na zyczenie uzytkownika, ktory chce osiagnac jak najnizsze zuzycie paliwa. pozdr
No przecież dokładnie to samo jest tam napisane (: - że wypalanie zaworów faktycznie może wystąpić, ale jest mitem przy prawidłowym ustawieniu mieszanki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum