Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-14, 21:04   

A ja właśnie u Mentla w Wodzisławiu kupowałem ;-) ale wysyłają mnie "na drzewo", bo LPG robiłem w Auto MIX Skrzyszów ... tam już 2 razy miałem czyszczoną przepustnicę jak już wspominałem i po jakimś czasie problem wracał. Może spróbuję wymienić filtr powietrza na próbę ... zastanawiające, że i diesle mają podobne problemy ... przewody zapłonowe, świece, filtr powietrza, wtryskiwacze ... :?: :shock:
 
adalbertus2 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2011-12-16, 12:59   

Witajcie,
Mój Duster (z gazem) też mi czasem zrobi żabkę, ale zdarza mu się to tylko, jak jest zimny i dam mu za dużo picia, to wtedy czasem czkawki dostaje. U mnie wystarczy - póki zimny - delikatnie z pedałem gazu. Ale Teść ma punto z gazem i u niego żabka jest zawsze, jak ma brudy w przepustnicy.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-16, 13:52   

adalbertus2,
witaj w Klubie... :-)
napisz coś więcej o swojej draklulce, jak długo nim (nią :-P ) jeździsz, przebieg, wersja, kolor jaka instalacja LPG i czy jesteś zadowolony :lol: z ujeżdżania...
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-12-16, 16:16   

Zgadza się to jedna firma dwa oddziały ale też inni mechanicy.
Ja tam do końca nie wiem czy mi prawdę powiedzieli w Wodzisławiu ale objaw (żaby) się na razie nie pojawił.
koniu napisał/a:
Auto MIX Skrzyszów ...

Mi też tam robili ale przez serwis zlecone mieli a to jest różnica teraz sie nie mogą wykręcić bo za to że LPG montowałem w "Auto MIX Skrzyszów" na zlecenie AutoMentel Wodzisław to zapłaciłem za montaż 3,500 zamiast 2,800 więc zgarnął serwis 700zł za nic nie robienie :-/ ale gwarancję mam mieć bezproblemowo bo fakturę na montaż LPG wystawił AutoMentel Książeczka gwarancyjna LPG Skrzyszów :shock:
Dziwne takie ale prawdziwe :lol:
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-16, 21:14   

To dlatego, że Auto MIX od kilku lat po nich poprawiał :lol: to już wszystko jasne ;-)
 
albercik197 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-17, 00:13   

Witam wszystkich
Widzę że problem szarpania Dustera na zimnym silniku jest wszechobecny. U mnie również mam z tym problem. 29.12.11 jestem umówiony w serwisie w tej sprawie i zobaczę jaką diagnozę mi postawią. Jak będę coś wiedział to na pewno napiszę co wymyślili nadzwyczajni fachowcy z serwisu:):):) :-D :-D :-D Pozdrawiam
_________________

 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-12-17, 13:20   

Bardzo dobrze że jest nas coraz więcej możne uda sie ustalić główny powód takiego stanu rzeczy. Bo już zaczynałem myśleć że (żabka) to opcja (gratis) przy zakupie auta ;-) i ten typ tak ma :shock:
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-12-17, 20:21   

Najciekawsze jest to, że dzieje się to w różnych silnikach - 8V, 16V, dci, w tym oczywiście LPG, gdzie akurat taki objaw można by było jeszcze uznać za "normalny" ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-12-17, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
albercik197 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-31, 17:34   

Witam
Wróciłem z serwisu i juz piszę co było przyczyną szarpania mojego DUSTERA -
-Test Clip Defect wypadania mieszanki na cylindrze 1
-Kontrola układu zapłonowego,stanu świec, kontrola parametrów
-Czyszczenie świec
-Zamiana cewek I z III
W tej chwili wszystko jest bez uwag i nic nie szarpie
Auto jest do dalszej obserwacji. Gdy się powtórzy sytuacja będzie wymiana cewek.
_________________

 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-01, 11:06   

albercik197 napisał/a:
Witam
Wróciłem z serwisu i juz piszę co było przyczyną szarpania mojego DUSTERA -
-Test Clip Defect wypadania mieszanki na cylindrze 1
-Kontrola układu zapłonowego,stanu świec, kontrola parametrów
-Czyszczenie świec
-Zamiana cewek I z III
W tej chwili wszystko jest bez uwag i nic nie szarpie
Auto jest do dalszej obserwacji. Gdy się powtórzy sytuacja będzie wymiana cewek.


Opisz jak sie zachowywalo to szarpanie. W ktorej fazie jazdy i w ktorej pozycji wcisnietego lub nie pedalu sprzegla
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2012-01-01, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
albercik197 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-01, 19:56   

Witam
Szarpanie było tylko i wyłącznie na zimnym silniku i podczas ruszania gdy sprzęgło zaczynało brać to samochód nie ruszał płynnie tylko szarpał
_________________

 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-19, 18:53   

Zauważyłem ostatnio, że na postoju na luzie po dodaniu gazu gdy już obroty zchodzą w dół, dochodzą tak do 600-700 rpm następuje kilka wachnięć w górę i w dół po czym stabilizuje się na 900 rpm. Dodam, że podczas gdy obroty są w granicach 600-700 to słychać niefajne drżenie, nie potrafie dokładnie sprecyzować skąd. Martwić się i zgłaszać to czy TTTM?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-01-19, 20:05   

limo,

Duże prawdopodobieństwo to zabrudzony silnik krokowy. Najprostsza metoda to wyjęcie silnika krokowego i wymycie go za pomocą zmywacza do paznokci.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-19, 20:27   

chriskb napisał/a:
zabrudzony silnik krokowy

czy to jest możliwe? autko kol. limo to jeszcze osesek... :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-19, 20:47   

przy zabrudzonym silniczku krokowym często pojawia się problem polegający na tym,że po odpaleniu zimnego silnika auto nie chce przejść na zasilanie LPG, przygasa albo czasem całkiem gaśnie, możliwe jest też oczywiście związane z tym falowanie obrotów. Przy już rozgrzanym silniku problem ten zwykle nie występuje.Wedle mojej wiedzy silniczek krokowy brudzi się po prostu zanieczyszczonym powietrzem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-19, 20:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
juro 


Marka: DD
Model: laureate 4x2
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010r
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-19, 21:08   

TD Pedro, tak trzymać !!! 8-)
_________________
juro
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-01-19, 21:15   

przy okazji podjadę do ASO, w każdym razie nie jest to uciążliwe aczkolwiek zwraca uwagę szczególnie tym upierdliwym dźwiękiem.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-01-21, 12:25   

Chyba też się czepię tego tematu ... gdzie znajduje się ten silniczek krokowy? Mnie ASO spławia utratą gwarancji po LPG i nie wiem czy jechać z tym do ASO czy do gazownika. Teraz mam przez gaśnięcie ustawiony parownik na 40 stopni, a w tych temperaturach muszę z 1 km przejechać, żeby mi na gaz przeskoczyło ... do tej pory miałęm tylko czyszczoną przepustnicę - pomagało na chwilę, a ASO stwierdziło, że "przepust" trzeba "nauczyć" z wykorzystaniem programu, a po utracie gwarancji na silnik to będzie kosztować ...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-21, 12:50   

o ile mnie pamięć ni myli - tutaj:
a tu link (wprawdzie z Hyundai) jak czyścić, ale zasada taka sama
http://forum.hyundaicoupe...php?f=27&t=2033
a tu coś z megane
http://megane.com.pl/topi...niczek-krokowy/
http://megane.com.pl/topi...czka-krokowego/

silnik krokowy.jpg
Plik ściągnięto 445 raz(y) 75,65 KB

1.6 16v 105KM Euro 4 - silnik krokowy.jpg
tu w nowszym silniku
Plik ściągnięto 733 raz(y) 232,36 KB

qqquf.jpg
Plik ściągnięto 727 raz(y) 81,64 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-21, 13:21, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-22, 09:53   

koniu napisał/a:
gdzie znajduje się ten silniczek krokowy?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=46956#46956
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-22, 09:56   

koniu napisał/a:
ASO stwierdziło, że "przepust" trzeba "nauczyć" z wykorzystaniem programu

Ściemniają, nawet uwzględniając nowe wytyczne w serwisówce...
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-02-24, 17:17   

ja wczoraj zauważyłem jak stałem na makdrajwie i to już nie pierwszy raz. Trochę to upierdliwe bo jak obroty są na dolnej granicy "wychylenia" to aż czuć szarpanie na drążku i w ogóle w aucie, trochę mi się to nie podoba jak na przebieg 23kkm. Dodam, że nie dzieje się to w żadnych konkretnych okolicznościach, po prostu sobie stałem, światła wyłączone, ręczny zaciągnięty, kierownica prosto a tu taka kiszka. Tylko niech mi nikt nie mówi, że TTTM. Wiem wiem to stare 1,6 8v mpi ale bez przesady.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 17:49   

limo napisał/a:
Tylko niech mi nikt nie mówi, że TTTM

Nikt tak nie może powiedzieć, bo przecież u większości nic takiego się nie dzieje...
 
limo 


Marka: -----------
Model: ----------
Silnik: ----------
Rocznik: ---------
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 460
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-02-24, 18:08   

miałem na myśli bardziej mechaników niż forumowiczów.
 
WOJCIESZKO 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V + lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Ruda ŚLASKA
Wysłany: 2012-03-23, 17:10   Fala w DD

Witajcie.
Po prawie 5300 km w moim DD zauważyłem iż obroty na jałowym biegu kręcą 500-800-1000 obrotów.
Problem wystąpił na gazie.
Pierwsza diagnoza wtryskiwacz do wymiany jak nic się nie zmieni. W ASO coś porobili i ok. Po 3 tyg ponownie OBD i zaczęły się wspomniane obroty.
W ASO stwierdzono że tym razem to wina benzyny - zapach zbyt ostry - jakby dodanto jakieś nitro czy coś- dla porównania dali powąchać benzynkę z BP. Swoja niezmiennie tankowałem na jednej stacji Shell. Kazali ją wyjeździć i się zgłosić, a zatankować np na Orlenie. Natomiast na gazie niby ok. (wtryskiwacza nie wymienili no bo benzyna zła) Co też uczyniłem. Wyjeździłem i włączyłem na gaz - niestety znów falowanie i na tym i na tym. A dziś znów ikonka z OBD mruga.
Zauważyłem, iż jak włączyłem klimatyzację falowanie trochę spadło.

Mieliście coś podobnie?
Do ASO i tak jak najszybciej uderzę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne