W jaki sposób można przeprowadzić adaptacje przepustnicy silnik 1.6 8V i czy okresowo należy zrobić restart komputera aby przywrócić ustawienia fabryczne czy skasować jakiś błędy ?
Czyściłem przepustnicę , wymiana świec , rozrządu gdzieś czytałem że zaleca się wtedy przeprowadzić właśnie adaptację przepustnicy bo zmieniają się parametry w silniku i komputer musi się na nowo ustawić.
Gdzie tak czytałeś. Może jakiś link, bo pierwsze słyszę o takiej metodzie.
Wydaje mi się, że komputer sam analizuje skład spalin przez sonde lambda i dozuje odpowiednio mieszankę paliwowo-powierzną bez względu w jakim stanie jest osprzęt. Natomiast jeżeli np jest zanieczyszczony filtr powietrza to nie dostanie wystarczającej ilości i rośnie tym samym spalanie.
1. Przekręcić kluczyk w pozycję M.
2. Odczekać 30 sekund.
3. Przekręcić kluczyk w pozycję St (stop, zero).
4. Odczekać 30 sekund.
(Aczkolwiek nowa procedura zaleca jeszcze między pkt. 1. a 2. wykonanie za pomocą narzędzia diagnostycznego resetu, odpowiednią komendą. Jednak to co powyżej powinno wystarczyć, skoro kiedyś ponoć działało...).
(Źródło: MR390X9017B).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-19, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-19, 19:45
Ale jak czyściłeś przepustnicę ? Wymontowywałeś ją, wziąłeś na stół i czyściłeś ?
Bo jeśli nie wymontowałeś przepustnicy to adaptacji robić nie musisz.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-19, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
Gdzie tak czytałeś. Może jakiś link, bo pierwsze słyszę o takiej metodzie.
Na forum skody wyczytałem,że można przeprowadzić adaptację przepustnicy poprzez odpalenie silnika i nagrzaniu do 80 stopni bez dotykania pedału gazu.Ponieważ sterownik silnika dostosowuje parametry do stopniowego zabrudzania się tejże przepustnicy i po wymyciu również to wszystko się zmieni.
Adaptacja dotyczy jałowych obrotów, całkowite zamknięcie dotyczyło wyłączonego silnika.
przy jałowych obrotach przepustnica sie nie otwiera jest tak samo całkiem zamknięta jak
przy wyłączonym silniku , nic jej nie ruszy , tylko linka biegnąca do pedału gazu .
dzieje mi sie to że gaśnie zawsze na niskich obrotach , krokowy wyczyściłem i
dalej to samo o ile nie gorzej , może trzeba wymienić krokowy ,a przepustnicy
nie ruszałem jeszcze ...
przy jałowych obrotach przepustnica sie nie otwiera jest tak samo całkiem zamknięta jak
przy wyłączonym silniku , nic jej nie ruszy , tylko linka biegnąca do pedału gazu
To bardzo ciekawa teoria - a według niej to do czego właściwie służy silnik krokowy?
Wg mnie silnik krokowy służy do utrzymania odpowiedniego obrotu silnika na biegu jałowym.
Jak silnik krokowy jest zasyfiony to trzeba je wyczyścić nie tylko SAM silnik krokowy, ale i PRZEPUSTNICĘ, bo tam też może być zasyfione. Jeszcze jedno: sam miałem problem z krokowcem w Scenicu, że gasł i nie utrzymywał obrotów na biegi jałowym. Po wyczyszczeniu był nadal problem i okazało się, że krokowiec był nie tylko zasyfiony ale i PADNIĘTY.
Po wymianie na nowy i przeczyszczeniu przepustnicy wszystko zaczęło grać jak trzeba.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
To bardzo ciekawa teoria - a według niej to do czego właściwie służy silnik krokowy?
myślałem ze puszcza powietrze gdzieś bokiem bo nie zauważyłem żadnego mechanicznego
połączenia silniczka z przepustnicą , ale logiczne było by , gdyby to własnie ten silnik uchylał odrobinę przepustnice . musze to chyba jeszcze raz przeanalizować .
logiczne było by , gdyby to własnie ten silnik uchylał odrobinę przepustnice
Brawo (:
Tak właśnie jest - to ten ruchomy trzpień krokowca uchyla przepustnicę i to wielkość jego wysunięcia podlega adaptacji.
przepustnica wyczyszczona i jak narazie jest OK , ale jeśli chodzi o zasade działania
to mamy problem bo nie widze nigdzie żadnego mechanizmu od silniczka do przepustnicy , ktory by je łączył ,
widzę za to kanalik , w którym ma lecieć powietrze i omijać przepustnice
bokiem,
a w połowie drogi kanalik ma własnie wbudowany silniczek krokowy ...
jak to ma działać ja juz nie wiem !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum