Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
Przepustnica trochę uchylona ? / Adaptacja przepustnicy
Autor Wiadomość
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-09-19, 10:30   Przepustnica trochę uchylona ? / Adaptacja przepustnicy

W jaki sposób można przeprowadzić adaptacje przepustnicy silnik 1.6 8V i czy okresowo należy zrobić restart komputera aby przywrócić ustawienia fabryczne czy skasować jakiś błędy ?
Czyściłem przepustnicę , wymiana świec , rozrządu gdzieś czytałem że zaleca się wtedy przeprowadzić właśnie adaptację przepustnicy bo zmieniają się parametry w silniku i komputer musi się na nowo ustawić.

proszę o poradę
pozdrawiam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-19, 12:12   

Gdzie tak czytałeś. Może jakiś link, bo pierwsze słyszę o takiej metodzie.
Wydaje mi się, że komputer sam analizuje skład spalin przez sonde lambda i dozuje odpowiednio mieszankę paliwowo-powierzną bez względu w jakim stanie jest osprzęt. Natomiast jeżeli np jest zanieczyszczony filtr powietrza to nie dostanie wystarczającej ilości i rośnie tym samym spalanie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-19, 14:00   

1. Przekręcić kluczyk w pozycję M.
2. Odczekać 30 sekund.
3. Przekręcić kluczyk w pozycję St (stop, zero).
4. Odczekać 30 sekund.


(Aczkolwiek nowa procedura zaleca jeszcze między pkt. 1. a 2. wykonanie za pomocą narzędzia diagnostycznego resetu, odpowiednią komendą. Jednak to co powyżej powinno wystarczyć, skoro kiedyś ponoć działało...).


(Źródło: MR390X9017B).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-19, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-19, 19:45   

Ale jak czyściłeś przepustnicę ? Wymontowywałeś ją, wziąłeś na stół i czyściłeś ?
Bo jeśli nie wymontowałeś przepustnicy to adaptacji robić nie musisz.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-19, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-09-19, 22:29   

Witam.
Przepustnica była wymontowana z auta i czyszczona "na stole" potem ponownie zamontowana.

Laisar: nie do końca potrafię załapać to co podałeś w punktach to adaptacja przepustnicy czy restart kompa?

I co potem odpalam silnik i już ?

Mam to zrobić na zimnym silniku czy ciepłym ?

pozdrawiam
 
acco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCE lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-09-19, 22:56   

Marek1603 napisał/a:
Gdzie tak czytałeś. Może jakiś link, bo pierwsze słyszę o takiej metodzie.

Na forum skody wyczytałem,że można przeprowadzić adaptację przepustnicy poprzez odpalenie silnika i nagrzaniu do 80 stopni bez dotykania pedału gazu.Ponieważ sterownik silnika dostosowuje parametry do stopniowego zabrudzania się tejże przepustnicy i po wymyciu również to wszystko się zmieni.
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-09-19, 23:04   

Tak Acco też właśnie gdzieś to czytałem z tym że wcześniej trzeba było odłączyć akumulator na jakiś czas ....

pozdrawiam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-20, 05:16   

Jeżeli jest to na forum skody to powinno być na volkswagenie i seacie ponieważ są to bliźniacze marki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-20, 08:53   

Moreno napisał/a:
to co podałeś w punktach to adaptacja przepustnicy czy restart kompa?

Adaptacja przepustnicy.


Cytat:
I co potem odpalam silnik i już ?

Wygląda na to, że tak - w dokumentacji nie ma żadnych więcej uwag.


Cytat:
Mam to zrobić na zimnym silniku czy ciepłym?

Nie podano żadnych warunków wstępnych - czyli chyba bez różnicy...?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-20, 11:01   

Moim zdaniem to jest raczej sam w sobie test przepustnicy - sprawdzenie jej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-20, 11:09   

Każdy oczywiście może mieć własne zdanie - ja tylko podałem co dokumentacja mówi wprost na temat "Programowanie silnika krokowego"...
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-09-21, 05:57   

Dopisuje jeszcze jedno pytanie.

Czy przepustnica bez dodania gazu na zgaszonym silniku ma być całkowicie zamknięta ? Moja jest trochę uchylona że widać 2-3 mm prześwit
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-09-21, 08:01   

Jak dam dzisiaj radę czasowo to zobaczę bo mam taki sam silnik.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-21, 08:28   

Ma być całkowicie zamknięta:

 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-08, 10:18   

laisar napisał/a:
Ma być całkowicie zamknięta:

Obrazek

moja przepustnica jest całkowicie zamknięta i otwarcie sterowane jest moją
prawą nogą poprzez linkę , da się tam coś adoptować ? bo chyba nie noge ?
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-08, 10:25   

A co się dzieje takiego?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-08, 10:40   

Marcin_R napisał/a:
da się tam coś adoptować ?

Adaptacja dotyczy jałowych obrotów, całkowite zamknięcie dotyczyło wyłączonego silnika.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-08, 10:51   

laisar napisał/a:
Marcin_R napisał/a:
da się tam coś adoptować ?

Adaptacja dotyczy jałowych obrotów, całkowite zamknięcie dotyczyło wyłączonego silnika.


przy jałowych obrotach przepustnica sie nie otwiera jest tak samo całkiem zamknięta jak
przy wyłączonym silniku , nic jej nie ruszy , tylko linka biegnąca do pedału gazu .

dzieje mi sie to że gaśnie zawsze na niskich obrotach , krokowy wyczyściłem i
dalej to samo o ile nie gorzej , może trzeba wymienić krokowy ,a przepustnicy
nie ruszałem jeszcze ...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-08, 10:56   

Marcin_R napisał/a:
przy jałowych obrotach przepustnica sie nie otwiera jest tak samo całkiem zamknięta jak
przy wyłączonym silniku , nic jej nie ruszy , tylko linka biegnąca do pedału gazu

To bardzo ciekawa teoria - a według niej to do czego właściwie służy silnik krokowy?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-08, 11:02   

Wg mnie silnik krokowy służy do utrzymania odpowiedniego obrotu silnika na biegu jałowym.
Jak silnik krokowy jest zasyfiony to trzeba je wyczyścić nie tylko SAM silnik krokowy, ale i PRZEPUSTNICĘ, bo tam też może być zasyfione. Jeszcze jedno: sam miałem problem z krokowcem w Scenicu, że gasł i nie utrzymywał obrotów na biegi jałowym. Po wyczyszczeniu był nadal problem i okazało się, że krokowiec był nie tylko zasyfiony ale i PADNIĘTY.
Po wymianie na nowy i przeczyszczeniu przepustnicy wszystko zaczęło grać jak trzeba. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-08, 11:07   

laisar napisał/a:

To bardzo ciekawa teoria - a według niej to do czego właściwie służy silnik krokowy?

myślałem ze puszcza powietrze gdzieś bokiem bo nie zauważyłem żadnego mechanicznego
połączenia silniczka z przepustnicą , ale logiczne było by , gdyby to własnie ten silnik uchylał odrobinę przepustnice . musze to chyba jeszcze raz przeanalizować .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-08, 11:15   

Marcin_R napisał/a:
logiczne było by , gdyby to własnie ten silnik uchylał odrobinę przepustnice

Brawo (:

Tak właśnie jest - to ten ruchomy trzpień krokowca uchyla przepustnicę i to wielkość jego wysunięcia podlega adaptacji.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-08, 12:22   

Zobacz wszystko dokladnie. I wyczysc cala przepustnice.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-08, 14:45   

laisar napisał/a:
Marcin_R napisał/a:
logiczne było by , gdyby to własnie ten silnik uchylał odrobinę przepustnice

Brawo (:

Tak właśnie jest - to ten ruchomy trzpień krokowca uchyla przepustnicę i to wielkość jego wysunięcia podlega adaptacji.


przepustnica wyczyszczona i jak narazie jest OK , ale jeśli chodzi o zasade działania
to mamy problem bo nie widze nigdzie żadnego mechanizmu od silniczka do przepustnicy , ktory by je łączył ,
widzę za to kanalik , w którym ma lecieć powietrze i omijać przepustnice
bokiem,
a w połowie drogi kanalik ma własnie wbudowany silniczek krokowy ...
jak to ma działać ja juz nie wiem !

 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-08, 15:42   

Jest kanał obejściowy. Moje UNO na pojedynczym wtrysku uchylało przepustnicę krokowcem.

Jeśli dalej nie będzie działało to należy sprawdzić czy silnik krokowy działa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne