konfrontacja wskazań komputera z rzeczywistym zużyciem LPG dokonywana po przejechanych dystansach rzędu 250-400 kmw zróżnicowanych warunkach (trasa, miasto, odcinki krótsze, dłuższe...) "spłaszcza" różnice i wówczas rzeczywiste zużycie jest zbliżone do wskazywanego przez komputer
dzisiaj tankowałem LPG:
- przebieg 384,0 km
- zatankowano "do pełna" - 38,360 l
- rzeczywiste zużycie 9,98 l/100 km
- wskazanie komputera - 9,7 l/100 km
jeżeli to nie przypadek to chyba potwierdziłaby się moja w/w teoria
jeżeli to nie przypadek to chyba potwierdziłaby się moja w/w teoria
Myślę, że tu nie ma sprzeczności: wg mnie komp dostaje informację z "gazowego" ECU
tak, że wskazywane jest sumaryczne spalanie obu paliw, które sobie daćkowy "mainframe" pieczołowicie zlicza. W przypadku eksploatacji w dłuższej trasie wskazanie będzie bliższe rzeczywistemu spalaniu gazu (jak w moim przykładzie: 180 km =2km benzyna+78 km LPG)
Na drugiej tasie do St. Woli (kier. LU ) i z powrotem (L-170 km) wyszło mi wg kompa: 8,3 L/hkm z czego: 1,5+1km=2,5 km na benzynie.
Im dłuższa trasa tym udział benzynki się zmniejsza, ergo "spłaszcza się", jak to ująłeś wskazanie zużycia LPG.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-12-21, 00:11, w całości zmieniany 1 raz
Komputer - dzięki któremu jest informacja o spalaniu - pokazuje spalanie benzyny w danych warunkach.
Jest tylko jedno małe ale:
zrobiłem (trzymajmy się jednego przykładu) 180 km z czego 178 km na gazie. Reset przy początku trasy. 2xstart z zimnego silnka (benzyna!) a komputer pokazuje jak wół: 8,1 L/hkm i 14.4 L/czegoś. NIech nawet przez te 2 km pali 12 L/hkm (było zimno) to powinen był wykazać 0,0013(3) L/hkm czyli to co bym sobie życzył . Jednocześnie wskaźnik poziomu benzyny (informacja ze zbiornika benzyny, a nie z silnika krokowego, stoi jak zaklęty)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-12-21, 00:49, w całości zmieniany 2 razy
W przypadku eksploatacji w dłuższej trasie wskazanie będzie bliższe rzeczywistemu spalaniu gazu
jednak nie , wg moich obserwacji czym dłuższa trasa (mam na myśli trasy pokonywane "prawie jednorazowo") tym rozbieżność jest większa, vide moje doświadczenia opisane w poście:
TD Pedro napisał/a:
Wysłany: 2011-12-15, 00:10
liczby mówią same za siebie:
Cytat:
- na samym LPG przejechałem 3042 km i zużyłem łącznie 295 l LPG (wyliczenie bardzo precyzyjne wykluczające błąd) co daje wynik 9,69 l/100 km LPG,
- wskazanie komputera 7,9 l/100 km
występują tu większe "nożyce" rozbieżności niż w moim ostatnio opisanym przypadku,
- istotne chyba jest by uzgodnić stanowiska co to jest "dłuższa trasa", czy jest to pokonanie jednorazowo odcinka - rząd wielkości: 500 - 1000 km czy 170 - 200 km
- temat będę dalej zgłębiał (bardziej w kategoriach "ciekawostki"), chociaż teraz w zimie gdzie występuje nasilenie zróżnicowanych warunków eksploatacyjnych raczej trudno będzie o powtarzalność ... a co za tym idzie o "obiektywne" wskazania...
piotrres napisał/a:
powinen był wykazać 0,0013(3) L/hkm czyli to co bym sobie życzył
oj, nie tylko Ty... jeszcze paru (włącznie ze mną ) by się znalazło...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-12-24, 13:54
47l.LPG/430 km=10.9 l/10km. Wyłącznie miasto. PB 95 na odpalanie oczywiście nie liczę.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
I mój dzisiejszy
Wyprawa do Łodzi i z powrotem (średnia prędkość w trasie ok 80km/h ) 370 km w tym jazda po zakorkowanym mieście.
Zużycie LPG 34 l czyli ok 9.2l/100km.
A w ogóle autko pali raz 8.2l/100km - jazda spokojna do pracy i z powrotem czasem w korku, a raz spaliło 10,2l/100km LPG ale w tym jazda przez 60 km autostradą przy prędkości 140km/h.
Jakiś czas temu spalanie na benzynie na tej samej trasie przy spokojnej jeździe wyszło 6,7 l/100km niestety nie tankowane nie na tej samej stacji, i nie z tego samego dystrybutora, więc wynik ten biorę z generalnie przymrużenieniem oka .
Generalnie teraz pali nam Stepway średnio 8.7 l LPG/100km + oczywiście trochę benzyny.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-03, 17:44
47l./496km=9.5l./100 km. z tego ok. 200 km trasa.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-13, 18:51
446 km=47 l/LPG wyłączniecznie miasto.
Za dwa tygodnie strzeli mi roczek jazdy na LPG. LPG wstawiono przy przebiegu 79.000 km obecnie auto ma 103.000 km. Instalacja Landi Rezno Omegas VI, taka sama jak montowana fabrycznie. Założona w Trans Wag w Lublinie. W czasie tego roku nie zanotawałem żadnych awarii związanych z LPG. Auto pali w każdych warunkach, żadnych szarpań, gaśnięć, falowania obrotów. Jedna regulacja LPG po 15 tys. km = ok. 150 zł. Regulacja zaworów 50 zł. Nowe świece i kable po założeniu LPG.
Spalanie w trasie ok. 8-8.5 LPG/100 km przy jeździe do 100 km/h, miasto ok. 12 l/100 km, autostrada do 140 km/h jakieś 15l.LPG/100km.
Jak do tej pory: 100% zadowolenia. Starsi userzy wiedzą co to znaczy w moich ustach ;)
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
a tak konkretnie to ile? (nie jest to odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie ) ale w czasach galopujących cen paliw temat zużycia paliwa powoduje chęć porównania - czy czasami "mój" też za dużo nie pali
Nawet jeśli dwie osoby dysponują takimi samymi wersjami samochodów, takimi samymi instalacjami etc., to nie można oczekiwać, że wyniki spalania również będą identyczne. Wynik będzie różny ponieważ każdy kierowca ma inny 'temperament", jeździ po innej trasie, topografia terenu też jest różna. Jeśli chcesz się dowiedzieć, czy Twój samochód pali za dużo to pojeździj sobie na noPb, tak z jeden pełen zbiornik, zatankuj do pełna i przelicz spalanie. A później można do tego wyniku dodać z 10-15% i otrzymasz wynik jaki powinien by na LPG.
mam ustawiony parownik na 30 stopni (przełączenie gazu) i wychodzi 8,5 - 9,1 bez dodawania 15% o których pisał Piotr. Dodam, że jeżdżę bez korków z przewagą biegu 4, 5 więc określam tryb mieszany. Na trasie wyszedł ok. 8l. Pozdrawiam
_________________ Rafał
Ostatnio zmieniony przez rafals 2012-01-15, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
Nowinka !
Jestem w fazie załatwiania odbioru Dacii Duster, dealer przekazał mi wiadomość, że robią już instalacje LPG w nowych samochodach bez utraty gwarancji na silnik(nie w ASO bezpośrednio ale u podwykonawców, z którymi mają podpisane umowy). Zasugerował system BRC 6 generacji w cenie 2700 zł.
Zdecydowałem się na ten system.
Powiedział też, że klienci wyjeżdżają z salonu od razu na LPG (nie jest wymagany okres/przebieg do ułożenia silnika i zaworów).
Oferta BRC - > http://lpg-brc.pl/
Zasugerował system BRC 6 generacji w cenie 2700 zł
Całkiem przyzwoita cena.
Piotr_K napisał/a:
Zdecydowałem się na ten system.
Słusznie.
Dla "przyzwoitości" myślę , że kilka tys. km należałoby przejechać na benzynie.
To tylko moja sugestia.
Pozdrawiam Piotr
Tez tak chciałem zrobić ale dealer twierdził, że nie ma takiej konieczności (przedtem mówił co innego, ze 3-5 tys. zrobić na benzynie). W sumie nie wiem o co chodzi ;) Myślę, że najpewniej o niuanse związane z gwarancją silnika. Ale odkąd Dustera ubierają fabrycznie w LPG - problem i "wymagania" - odchodzą do lamusa....
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-17, 14:31
Piotr_K napisał/a:
Zasugerował system BRC 6 generacji w cenie 2700 zł.
Jak dla mnie rewelacja. Interesuje mnie tylko jedna kwestia - czy teraz, gdy dostępna jest fabryczna instalacja LPG, dealer ten również będzie miał w ofercie taką "akcesoryjną" instalację? Bo różnica w cenie 1300zł to już sporo.
Zasugerował system BRC 6 generacji w cenie 2700 zł.
Jak dla mnie rewelacja. Interesuje mnie tylko jedna kwestia - czy teraz, gdy dostępna jest fabryczna instalacja LPG, dealer ten również będzie miał w ofercie taką "akcesoryjną" instalację? Bo różnica w cenie 1300zł to już sporo.
Tego nie wiem, mają 2 zakłady w Świdnicy z którymi współpracują. Myślę, że będą zachęcać do skorzystania na miejscu z LPG - argumenty przecież mają, taniej niż fabryczna, jest gwarancja i serwis, możliwość instalowania w 4x4 (fabryka na razie tylko 2x4), możliwość wyboru Systemu LPG, zbiornika (pojemność). To może wystarczyć dla wahających się ....
Dla "przyzwoitości" myślę , że kilka tys. km należałoby przejechać na benzynie.
pomysł słuszny i wart zastosowania...
Piotr_K napisał/a:
Tez tak chciałem zrobić ale dealer twierdził, że nie ma takiej konieczności* (przedtem mówił co innego, ze 3-5 tys. zrobić na benzynie). W sumie nie wiem o co chodzi ;) Myślę, że najpewniej o niuanse związane z gwarancją silnika. Ale odkąd Dustera ubierają fabrycznie w LPG - problem i "wymagania" - odchodzą do lamusa....
jeżeli prawdą jest, że instalacje fabryczne montują wraz z przystosowaniem silnika (głowica, zawory itp...) do instalacji LPG to takie twierdzenie dealera (vide*) byłoby zrozumiałe ale w tym przypadku dealer oferuje montaż instalacji LPG w "zwykłym" silniku i może warto na wszelki wypadek przejechać na początek "trochę" na samej benzynie... w zasadzie jeżeli jest na wszystko gwarancja to masz zapewniony spokojny sen ale chyba chodzi bardziej o zadowolenie z bezproblemowej eksploatacji drakulki...
Piotr_K napisał/a:
możliwość wyboru Systemu LPG, zbiornika (pojemność)
masz wiedzę z jakim zbiornikiem (jakiej pojemności) oferują instalację w w/w cenie?
Dla "przyzwoitości" myślę , że kilka tys. km należałoby przejechać na benzynie.
pomysł słuszny i wart zastosowania...
Piotr_K napisał/a:
Tez tak chciałem zrobić ale dealer twierdził, że nie ma takiej konieczności* (przedtem mówił co innego, ze 3-5 tys. zrobić na benzynie). W sumie nie wiem o co chodzi ;) Myślę, że najpewniej o niuanse związane z gwarancją silnika. Ale odkąd Dustera ubierają fabrycznie w LPG - problem i "wymagania" - odchodzą do lamusa....
jeżeli prawdą jest, że instalacje fabryczne montują wraz z przystosowaniem silnika (głowica, zawory itp...) do instalacji LPG to takie twierdzenie dealera (vide*) byłoby zrozumiałe ale w tym przypadku dealer oferuje montaż instalacji LPG w "zwykłym" silniku i może warto na wszelki wypadek przejechać na początek "trochę" na samej benzynie... w zasadzie jeżeli jest na wszystko gwarancja to masz zapewniony spokojny sen ale chyba chodzi bardziej o zadowolenie z bezproblemowej eksploatacji drakulki...
Piotr_K napisał/a:
możliwość wyboru Systemu LPG, zbiornika (pojemność)
masz wiedzę z jakim zbiornikiem (jakiej pojemności) oferują instalację w w/w cenie?
Jeszcze nie, prosiłem o zbiornik największy 70 l. Dealer zdziwiony trochę spytał, czy takie się zmieszczą ? Ma dzwonić i doinformować się oraz wiedzę tę przekazać mnie. Na razie czekam... Wniosek z tego, że normalnie "wkładali" mniejsze zbiorniki.
prosiłem o zbiornik największy 70 l. Dealer zdziwiony trochę spytał, czy takie się zmieszczą
"spoko loko lusi sponton" - tak jakoś brzmiała swego czasu reklama Renault... ja mam zbiornik o poj. 73 l i jeszcze jest luz... Zbiornik mieści się we wnęce po wyjęciu koła zapasowego (przy czym styrodurowe osłonki pozostają na swoim miejscu)...
prosiłem o zbiornik największy 70 l. Dealer zdziwiony trochę spytał, czy takie się zmieszczą
"spoko loko lusi sponton" - tak jakoś brzmiała swego czasu reklama Renault... ja mam zbiornik o poj. 73 l i jeszcze jest luz... Zbiornik mieści się we wnęce po wyjęciu koła zapasowego (przy czym styrodurowe osłonki pozostają na swoim miejscu)...
Wiem ;) pamiętałem, jaki masz zasięg obecnie na pełnym LPG?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum