Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-01-02, 11:36 "Drożej nie zawsze znaczny więcej"
W obecnym wydaniu AutoŚWIAT, w dziale Używane mamy porównanie Dacii Logan MCV 1.6 8v oraz Skody Roomster 1.4 16v. Warto poczytać, mimo że wytykane są "typowe" błędy (korozja, rzekoma nietrwałość zawieszenia i irytująca elektryka).
Zacytuję podsumowanie:
Cytat:
Za 20-30 tys. zł zbyt wielu tak młodych i funkcjonalnych aut nie znajdziecie. Które z nich wybrać? Dacia Logan MCV jest z tej dwójki większa i tańsza, za to gorzej wykonana, natomiast Roomster - nie tak pakowny jak rumuńskie auto, ale nadrabia to praktycznością i mniejszą usterkowością.
Generalnie wyliczyli, że koszt przejechania 1 km przy trzyletniej eksploatacji (20 tys. km rocznie) wynosi dla Logana 0,69 zł, dla Roomstera 0,64 zł.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2012-01-02, 11:39, w całości zmieniany 1 raz
zawsze mnie zastanawia jak oni to wszystko obliczają. Kiedyś jak miałem 10 lat dostrzegłem takie pomyłki w obliczeniach w motorze że głowa mała. Po ponowny zliczeniu punktów inny samochód wygrywał porównanie a ten co wygrał był drugi od końca
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Gazetka leży przede mną. Cytuję: odnośnie Roomstera "Skrzynia biegów - w wersji 1.4 16V po 40-60 tys. km może dojść do zużycia łożysk przekładni i terkotania. Koszt naprawy w niezależnym warsztacie to 1,3 - 1,6 tys. zł" oraz "Podsumowanie - [...] Polecamy wersję 1.4 16V (dobrze znosi LPG) oraz 1.9 TDI". A także: "Napęd - [...] radzimy zachować ostrożność w przypadku w przypadku 1.4.TDI: wysokie zużycie oleju, ponadto w starszych autach może pojawić się luz na wale korbowym. Naprawa: 2,5 - 3,5 tys. zł"
To są przecież drobnostki przy tak poważnych wadach Dacii jak korozja tu i ówdzie (tak samo jak w Fordach zresztą) czy przepalające się żarówki. Fakt, wymieniłem po 2 latach obie mijania i pozycyjne przód oraz od światła stopu środkowego, oświetlenia nawiewu i ostatnio podświetlenia opuszczania lewej przedniej szyby.
Ale w służbowej Octavii miesiąc bez wymiany żarówki to miesiąc stracony więc i w tej dziedzinie Dacia jest lepsza.
Co do Dacii "Zawieszenie [...] końcówki drążków kierowniczych (zamienniki od 70 zł) i sworznie wahaczy (od 45 zł) rzadko wytrzymują 50 tys. km". Potwierdzam - mam ponad 44 tys. km i trzeba było to naprawić, lecz ASO zrobiło to w ramach gwarancji.
I tak drugi raz wybrałbym Dacię
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-02, 23:36
Mnie najbardziej rozśmieszyło stwierdzenie że roomster jest "trochę" mniej przestronny. W zaletach roomstera wymienili przestronność wnętrza - ciekawe czemu nie napisali tego o większym i 7 osobowym na życzenie loganie?
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 15:42
"Diesel jest dla nich powolny"
Matoły zapomniały, że był jeszcze drugi silnik dCI 85KM a teraz jest dCI 90KM.
Artykuł napisany na siłę aby udowodnić, że Roomster jest lepszy i tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum