Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 20:19
jackthenight napisał/a:
W tym radiu co pokazałem na zdjęciu raczej złącza C1, C2, C3 są bo są, ale pewnie do niczego nie są podłączone, czyli wiszą w powietrzu i do niczego nie służą.
To może czas zmienić radio...? ;D W takim Pioneerze na ten przykład sterowanie jest banalnie proste (drabinka rezystorów). :) Ewentualnie, sterowanie termometrem/automagiczną klimą? ;)
Zawsze możesz też spylić pilota na allegro, albo może ktoś z klubu się skusi.
Witam.
Też się tym zajmowałem.
Niestety ISO w Blaupunktach wygląda tak: http://elektron.pol.lubli...ble/isoshop.htm
A w Renówkach jak wyżej. Więc ma się to nijak.
To znaczy Blaupunkty wykorzystują do sterowania styki 10, 11, 12 z C2, a dla Renault zrobili to na stykach 1 do 6 z C1 (czyli tam gdzie wszyscy w standarcie mają wyjścia liniowe).
Raczej nie polecałbym ich zwierać.
Ostatnio zmieniony przez cezarys 2011-10-08, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Problem raczej nie w samych innych pinach - bo przecież można np przerobić wtyczkę, przepinając kabelki w dowolną stronę - ale w innym... "protokole", czego zazwyczaj nie da już się obejść tak łatwo /:
Problem raczej nie w samych innych pinach - bo przecież można np przerobić wtyczkę, przepinając kabelki w dowolną stronę - ale w innym... "protokole", czego zazwyczaj nie da już się obejść tak łatwo /:
Tak oczywiście, to widać. W Blaupunkcie jest to jakaś transmisja szeregowa z elektronicznego pilota - piny zasilania(+/-) i TX.
W Reniach i Daćkach tak jak widać w postach powyżej elektronika jest w radiu, a pilot to tylko przyciski które łączą pary z sześciu przewodów.
Koledzy wyżej bardziej się w to wgłębiali. Ja tylko tak ogólnie by odwieść niektórych od prób z podpinania pilota z Dacii do Blaupunkta. Dajemy prawie czyste zwarcia na wyjścia liniowe. I mimo że wydaje nam sie że nic się nie stało to możeny już nie mieć tych wyjść. Raczej jeśli są piny to są zgodne z tabelką, bo inaczej Blaupunkt zostawia dziury bez pinów.
I również nie działał. Także złącza C2 tam nie ma, chociaż fizycznie wygląda że jest.
Podobnie pewnie się to ma do C1 i C3. Także fizycznie coś tam wystaje i wygląda jako złącza C1,2,3 ale tak na prawdę tam nic nie ma. Wyjść liniowych też pewnie nie ma, nie słyszałem aby ktoś do tego radia podłączyć jakiś wzmacniacz przez to wyjście liniowe :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-08, 12:44, w całości zmieniany 7 razy
I również nie działał. Także złącza C2 tam nie ma, chociaż fizycznie wygląda że jest.
Podobnie pewnie się to ma do C1 i C3. Także fizycznie coś tam wystaje i wygląda jako złącza C1,2,3 ale tak na prawdę tam nic nie ma. Wyjść liniowych też pewnie nie ma, nie słyszałem aby ktoś do tego radia podłączyć jakiś wzmacniacz przez to wyjście liniowe :)
Aleś ty dokładny.
No dobra - na wyjściu linowym na pewno nie ma 12 V tylko pewnie około 1 V.
I nie chodzi o prawo Ohma tylko tam są jeszcze częstotliwości.
Ponadto pisałem, że nie wnikałem w to głęboko i nie rozbierałem pilota, ale ktoś pisał, że pokrętło daje zwarcia na blaszkach, a przyciski rezystancje na gumkach. Nie sprawdzałem - nie wiem.
Jesli chodzi o wyjścia to w dedykowanych do Daćki radyjkach prawie na pewno nic na tych pinach nie ma. Mówimy o podpięciu Renówkowego pilota do oryginalnego Blaupunkta, a tam prawdopodobieństwo wyjść liniowych (piny 1 do 6) jest. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez cezarys 2011-10-08, 12:53, w całości zmieniany 1 raz
I nie chodzi o prawo Ohma tylko tam są jeszcze częstotliwości.
No i co z tego ? Jaki ma to związek z uszkodzeniem wyjścia ?
Malkontent. Wyjście liniowe jest dostosowane do podawania sygnału na wzmacniacz na dużą impedancje, a nie tak jak ci się wydaje tak jak ze wzmacniacza na głośniki gdzie impedancja to 4 Ohmy. A dlatego że częstotliwość to mówimy o impedancji a nie rezystancji. Jeśli ci to nie robi różnicy to powodzenia. Tyle na poziomie podstawówki. A tak właściwie to jakie masz wykształcenie - bo mam wraznie że twoja wiedza jest na poziomie uprawnień elektrycznych do 1,5 V.
cezarys napisał/a:
Mówimy o podpięciu Renówkowego pilota do oryginalnego Blaupunkta
Nie wiem czemu piszesz my. :) Raczej tylko ty. [/quote]
Skoro się wypowiadasz to przeczytaj posty powyżej i nie troluj jak małolat.
Proponuję ci takie doświadczenie. W samochodzie masz głośniki o impedancji 4 Ohm. odłącz głśnik i podepnij zamiast niego rezystor o rezystancji około 4 Ohm. Napisz potem jakie miałeś radio.
Ostatnio zmieniony przez cezarys 2011-10-08, 16:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-08, 21:06
cezarys nie wiem dlaczego wydaje ci się, że możesz mnie tutaj obrażać.
Widzę, że naczytałeś się rzeczy które cię przerastają - poznałeś słowo impedancja i próbujesz tutaj zabłysnąć, ale sorry memory, jedyneczkę z tyłu musimy ci wymazać, a swój poziom wypowiedzi wzięty z komentarzy onetu zachowaj dla siebie i nie wyskakuj tutaj zbyt pochopnie z ocenami, bo mógłbyś się bardzo zdziwić.
Co do mojego wykształcenia to akurat skończyłem Politechnikę Łódzką - wydział elektrotechniki i elektroniki - i jestem mgr inż. automatyki i metrologii, a uprawnienia posiadam do 1kV.
I nie obrażaj nikogo więcej na tym forum, ani nie stosuj prostej i szyderczej mowy z onetu, bo dostaniesz bana i skończy się tutaj twoja przygoda.
I naucz się cytować wypowiedzi w swoich postach, bo jak na razie ci to nie wychodzi.
cezarys napisał/a:
Skoro się wypowiadasz to przeczytaj posty powyżej i nie troluj jak małolat.
Tutaj cię czegoś nauczę.
Kiedy piszemy na forum o oryginalnym blaupunkcie, to piszemy właśnie o radiu dedykowanym dla Dacii, czyli daćkowym blaupunkcie, w którym złącza C1, C2, C3 najprawdopodobniej wiszą w powietrzu. Co do C2 to jestem już tego pewny. Co do C1 to nie sądzę, aby taki Daćkowy blaupunkt niskobudżetowy to wyjście posiadał.
Czy nie lepiej jest rozmawiać niż się nawzajem obrażać ?
Ja też potrafię obrażać i riposty rzucać, ale chyba nie o to tutaj chodzi i nie po to jest to forum.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-08, 22:37, w całości zmieniany 10 razy
cezarys nie wiem dlaczego wydaje ci się, że możesz mnie tutaj obrażać.
Widzę, że naczytałeś się rzeczy które cię przerastają - poznałeś słowo impedancja i próbujesz tutaj zabłysnąć, ale sorry memory, jedyneczkę z tyłu musimy ci wymazać, a swój poziom wypowiedzi wzięty z komentarzy onetu zachowaj dla siebie i nie wyskakuj tutaj zbyt pochopnie z ocenami, bo mógłbyś się bardzo zdziwić.
Co do mojego wykształcenia to akurat skończyłem Politechnikę Łódzką - wydział elektrotechniki i elektroniki - i jestem mgr inż. automatyki i metrologii, a uprawnienia posiadam do 1kV.
I nie obrażaj nikogo więcej na tym forum, ani nie stosuj prostej i szyderczej mowy z onetu, bo dostaniesz bana i skończy się tutaj twoja przygoda.
I naucz się cytować wypowiedzi w swoich postach, bo jak na razie ci to nie wychodzi.
cezarys napisał/a:
Skoro się wypowiadasz to przeczytaj posty powyżej i nie troluj jak małolat.
Tutaj cię czegoś nauczę.
Kiedy piszemy na forum o oryginalnym blaupunkcie, to piszemy właśnie o radiu dedykowanym dla Dacii, czyli daćkowym blaupunkcie, w którym złącza C1, C2, C3 najprawdopodobniej wiszą w powietrzu. Co do C2 to jestem już tego pewny. Co do C1 to nie sądzę, aby taki Daćkowy blaupunkt niskobudżetowy to wyjście posiadał.
Czy nie lepiej jest rozmawiać niż się nawzajem obrażać ?
Ja też potrafię obrażać i riposty rzucać, ale chyba nie o to tutaj chodzi i nie po to jest to forum.
W tym temacie jest też wątek o zmianie radia na innego Blaupunkta niż fabryczny. Dlatego dałem link do ISO w Blaupunktach i uwagę o tym iż w niededykowanych radiach na C1 są wyjścia liniowe.
I nic więcej nie było moim celem. Nie musze nigdzie zaistnieć, ale może komuś rozpiski ISO się przydadzą.
A co było twoim celem w uczeniu mnie techniki sygnałowej? W uczeniu mnie 12V na wyjściu sygnałowym i ośmiewaniu że częstotliwość i impedancja, że szpanerskie słówka?
Bądż dalej na tym forum ja ci więcej przeszkadzał nie będę.
Żegnam. Pozdrawiam i przepraszam.
krakry1 napisał/a:
jackthenight napisał/a:
I nie obrażaj nikogo więcej na tym forum, ani nie stosuj prostej i szyderczej mowy z onetu, bo dostaniesz bana i skończy się tutaj twoja przygoda.
Popieram.
Przepraszam innych uczestników forum, dałem się niepotrzebnie podpuścić.
eplus napisał/a:
Radiu nic się nie stanie na 100%.
Wiem. Teraz końcówki mocy i wyjścia liniowe są dobrze zabezpieczone. Moim celem nie było niszczenie radia i nie przypuszczałem by ktos to wykonał.
Ale chciałem żeby ktoś się zastanowił czy wyjście sygnałowe działa tak samo jak bateryjka czy akumulator i częstotliwość nie ma znaczenia.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-09, 08:28, w całości zmieniany 1 raz
Mam u siebie radio Pioneer. Czy taki pilot będzie hulał czy jest jeszcze jakaś wiedza tajemna, której nie posiadam, żeby to zagrało? tj jakieś innego rodzaju wtyczki itp itd. Rozumiem, że potrzebuje też ten sterownik pokazany kilka stron wcześniej?
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-13, 14:47
limo napisał/a:
Mam u siebie radio Pioneer. Czy taki pilot będzie hulał czy jest jeszcze jakaś wiedza tajemna, której nie posiadam, żeby to zagrało? tj jakieś innego rodzaju wtyczki itp itd. Rozumiem, że potrzebuje też ten sterownik pokazany kilka stron wcześniej?
Wystarczy pilot + sterownik. Ze sterownikiem dużej filozofii nie ma, bo radia Pioneera mają jedną standardową wtyczkę do sterowania (mały jack). Gorzej z pilotem, bo ten sam pilot (jeśli chodzi o kształt) może mieć trzy różne rodzaje wtyczek. Musisz albo kupić pilota i dokupić sterownik z odpowiednim wejściem, albo kupić sterownik i do niego dokupić pilota z pasującą wtyczką. :)
Teoretycznie można dopasować jedno do drugiego "na siłę", bo poza wtyczką piloty są identyczne i za wtyczką zawsze jest te same 6 kabelków, ale chyba nie ma sensu rzeźbić w brązie niepotrzebnie.
no to gitara. Najpierw się poradzę gościa, który robi te sterowniki, z jaką wtyczką kupić potem sterownik i dawaj scyzorem. Najpierw jednak muszę rozwikłać tajemnicę kabli do głośników na tył co to ich miało nie być a są i nie działają. Nie wiem czy to się dziś uda bo tak sypie za oknem, że może być problem z dostaniem się do auta za kilka h
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-13, 20:27
Ja również chce mieć pilota pod kierownicą, w związku z tym zakupiłem takie radio i pilot jak w załączniku. Szczegóły montażu, zabawy wycinania dolnej osłony kierownicy podam w wersji foto z wymiarami ile co trzeba wyciąć aby pilot można było zamontować w przewidziane do tego miejsce.
reno nowe1.jpg
Plik ściągnięto 16907 raz(y) 113,62 KB
pilot_renault-zolty-jack.jpg
Plik ściągnięto 16904 raz(y) 48,73 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-13, 20:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-13, 20:35
Na allegro kupiłem : http://allegro.pl/radio-c...2046959099.html
Niby nowy - zobaczymy jak go dostanę do ręki, na razie czekam na paczkę.
Aha i jeszcze jedna dobra informacja. Otóż radia Renault Tuner List lub Update List takie jakie właśnie kupiłem mają możliwość uzależnienia głośności radia od prędkości pojazdu - wystarczy tylko do radia do pinu A1 podpiąć sygnał prędkości - co również uczynię :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-13, 20:47, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum