DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ogrzewanie postojowe - elektryczne / webasto / LPG
Autor Wiadomość
Gelson_Mandela 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-03, 21:11   

W przypadku pieców Thermo Top V montuje się je pionowo. Z tego co wiem to poziomo monuje się piece ze znaczkiem C.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-03, 21:46   

To grzeje płyn chłodniczy tak? Jak wygląda topodłączenie? Pytam bo interesowałem się grzałkami elektrycznymi defa i ich grzałka do DD jako jedna z niewielu była grzałka oleju.
_________________
 
Osfald 



Marka: JAGUAR
Model: XJL
Silnik: 3.0 SUPERCHARGED
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-01-04, 15:44   

Gelson_Mandela napisał/a:
W przypadku pieców Thermo Top V montuje się je pionowo. Z tego co wiem to poziomo monuje się piece ze znaczkiem C.


W zasadzie miałem do czynienia tylko z odmianami Z/C więc być może stąd moje zdziwienie.
_________________
 
Gelson_Mandela 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-05, 17:02   

Webasto to piec który włącza się w mały układ płynu chłodzacego. Więc piecyk grzeje płyn, który trafia do nagrzewnicy i dalej na blok silnika. Za pomocą wentylatora odmrażają się szyby. Jak również rozgrzany silnik łatwiej jest odpalić
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-05, 21:09   

A jak wyglada podlaczenie w obiegu chlodzenia? W ktorym miejscu i czy przypuszczasz czemu DEFA nie uzyla takiego podejscia (takie grzalki ma do qashquai'a i kangoo z identycznymi silnikami) tylko zrobila grzalke miski olejowej?

Miales jakies problemy z tym podlaczeniem?
_________________
 
Osfald 



Marka: JAGUAR
Model: XJL
Silnik: 3.0 SUPERCHARGED
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-01-06, 00:32   

Gelson_Mandela napisał/a:
Webasto to piec który włącza się w mały układ płynu chłodzacego.


Nie tylko. Są też wersje suche ale stosowane głównie w dużych samochodach.

RnR napisał/a:
A jak wyglada podlaczenie w obiegu chlodzenia?


Np. rozcinasz lub rozpinasz rury wychodzące do nagrzewnicy... ważne aby, jak wspomniał kolega, włączyć się w mały obieg za termostatem.

Generalnie nie ma co porównywać grzałki o mocy kilkuset watów do Websto spalającego paliwo w celu wygenerowania mocy grzejnej na poziomie 5kW. Tyle ciepła wystarcza do ogrzania silnika i kabiny w sensownym czasie przy określonej temp zewnętrznej.

Grzałki to poprostu tańsze wyjście, mniej skomplikowane i o nieco innej, skromniejszej funkcjonalności, stąd zapewne decyzja producenta o wykorzystaniu danego rozwiązania. Dlaczego olej, a nie płyn? Nie wiem.... ale być może przez to, że podgrzanie oleju daje bardziej bezpośrednie efekty w postaci łatwego rozruchu. Ogrzewanie płynu to także sprawa komfortu w kabinie. Z drugiej strony są też grzałki montowane w dolocie powietrza do kabiny...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2012-01-06, 00:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-06, 00:49   

RnR napisał/a:
czemu DEFA [...] zrobila grzalke miski olejowej?

Bo zdaje się, że głównie celowała w Skandynawię, gdzie odpalenie silnika w ogóle jest ważniejsze niż luksusowe grzanie kabiny...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-06, 07:26   

Tylko czemu do dokładnie tego silnika we wszystkich innych autach jest grzanie płynu? Dd jest jakoś bardziej skandynawska? :)
_________________
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-06, 14:01   

RnR napisał/a:
Dd jest jakoś bardziej skandynawska?


Projektowana dla kol. esdziewiątego ;-)
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6327
i dla mnie :mrgreen:
 
Gelson_Mandela 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-06, 17:26   

Oto dalszy ciąg montażu webasto. Dzisiaj zamontowałem zbiornik 1.5l i pompkę paliwa. Narazie zrezygnowałem z wpięcia się do baku bo to narazie za duża ingerencja w auto. Trzeba by było wyjmować pompę paliwa z baku, wiercić otwór i zamontować smog paliwa. Jeśli wszystko będzie OK to pomyśle nad tym.
Jutro ostatni etap - wpięcie w mały układ. Testy będę robił po Niedzieli bo mam na noc i mam nadzieję, że troszke będzie mroziku.

P1010112.JPG
Plik ściągnięto 349 raz(y) 229,11 KB

P1010106.JPG
Plik ściągnięto 294 raz(y) 247,28 KB

 
Osfald 



Marka: JAGUAR
Model: XJL
Silnik: 3.0 SUPERCHARGED
Rocznik: 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-01-06, 18:23   

Gelson_Mandela napisał/a:
Dzisiaj zamontowałem zbiornik 1.5l i pompkę paliwa


O kura.... tego też jeszcze nie widziałem :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2012-01-06, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-06, 20:16   

Gelson_Mandela napisał/a:
smog

Sorki będę czepialski :mrgreen: To jest "smok" (końcówka ssawna pompy lub innego ukadu hydraulicznego) Kolego. "Smog" unosi się w powietrzu :mrgreen:
;-) To "cuś" podobnego do "karnistra" i "antrapy" by zostać tylko przy motoryzacji ;-) ;-) :mrgreen:
A sam :idea: patent :idea: jest zacny.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-07, 02:38   

Co to za element ze sladami rdzy ? Pompka paliwa czy inny element ?

pompka.jpg
Plik ściągnięto 20859 raz(y) 15,57 KB

 
Gelson_Mandela 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-07, 18:00   

To jest używana pompka paliwa, stąd te slady rdzy.
A na zdjęciu kolejny ostatni etap podłączenia w układ chłodzenia. Ja się wpiąłem za nagrzewnicą, więc podgrzany płyn najpierw trafi na blok silnika a następnie na nagrzewnicą. To rozwiązanie jest łatwiejsze ponieważ podłączane węże są z przodu silnika a nie jak wyjście z bloku z boku i jeszcze pod powrotem z nagrzewnicy. Podłączając webasto nie ciąłem żadnego węża. Wypiąłem węża z powrotu na blok i włożyłem na wejście pompki.

P1010114.JPG
Plik ściągnięto 314 raz(y) 232,94 KB

 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-01-07, 18:41   

Gelson_Mandela napisał/a:
Testy będę robił po Niedzieli bo mam na noc

Tak z ciekawości to nie parkujesz może na Legionów?
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-11, 12:28   

RnR napisał/a:
Tylko czemu do dokładnie tego silnika we wszystkich innych autach jest grzanie płynu?

Na pewno nie we wszystkich: http://www.defa.com/en/ht..._engine_heater/ - wg http://www.defa.com/file/737494833d2/3870.pdf (od Clio3 z 2010 r.) grzałkę oleju do diesla K9K mają jeszcze: Grand Scenic, Kangoo, Laguna3, Megane, Megane3 i Scenic3 (oraz kilka Nissanów).

Podobnie jest zresztą z 1.6 16V - część modeli ma grzanie oleju, a część płynu.

I po prawdzie nie widzę w tym żadnej zasady... Może chodzi po prostu o łatwość dostępu i montażu???


(Inna rzecz, że MSZ grzałki płynu montowane w przewodach - np http://www.defa.com/file/73627704ca4/462.pdf czy http://www.defa.com/file/737304089ad/702.pdf - powinny pasować niemal do każdego auta. No, ale może prawdziwi fachowcy widzieliby jakieś przeciwwskazania...).
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-11, 13:17   

Wlasnie - ciekawi mnie "czemu" bo te oleju sa chyba drozsze a przedewszystkim jednak grzeja tylko olej a plyn grzeje caly blok raczej duzo skuteczniej - ale moze za malo skutecznie olej? :) Jest jakies formum specjalistow w tym temacie gdzie moglibysmy sie o to spytac? :)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-11, 13:34   

A nie prościej zapytać "a czemu tak?"... producenta? [:
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-11, 13:39   

Pewnie prosciej zapytac - ale napewno juz trudniej dostac sensowna odpowiedz :)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-11, 13:48   

Niektórzy są podobno naprawdę bardzo kontaktowi - chociaż jak akurat Defa, to nie wiem...
 
Gelson_Mandela 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-15, 14:16   

Po tygodniowych testach stwierdzam, że pieniądze wydane na ogrzewanie postojowe niebyły wyrzucone w błoto. Nic tak nie cieszy jak udany samodzielny montaż jakiegoś gadżetu, który ułatwia życie nie tylko kierowcy ale i naszym pasażerom. Szczególnie jak mamy małe dziecko i musimy często z nim gdzieś jeździć. Wiem, że nie jest to tanie urządzenie ale jeśli zakładając, że mój Dusterek będzie mi długo służył to w jakimś stopniu te poniesione koszty się zwrócą.
Chciałbym się ustosunkować do kolegów, którzy się rozpisywali o ogrzewaniu firmy Defa. Znalazłem na Allegro taki zestaw za 999zł Jest to porównywalny koszt, który ja poniosłem. Więc nad czym się tu zastanawiać. Jedno i drugie urządzenie wymaga w jakimś stopniu ingerencji w auto. Zastanawiam się nad zaletami ogrzewania postojowego firmy Defa w porównaniu do Webasto. Ja widzę tylko wady, przede wszystkim uzależnienie od złącza prądowego to po pierwsze a po drugie wkładanie farelki do auta – nie wiem czy to jest najlepszy pomysł. Webasto możemy odpalać z każdego miejsca i o każdej porze.
Zasięg mojej atenki jest około 300-400m w terenie zabudowanym, dokładnie nie sprawdzałem. Wiem tylko tyle, że jest to zasięg satysfakcjonujący mnie bo w pracy bez problemu mogłem odpalać piecyk. Paliwa starczało mi na 5 dni odpaleń po dwa razy dziennie po około 10min (zbiorniczek mam 1.5l).
Moje porównanie wynika tylko z tego, że udało mi się tak tanio kupić Webasto i założyć bez ponoszenia kosztów montażu. Jeśli by porównywać Defe i nowe Webasto to myślę, że grubo bym się zastanawiał nad Defą.

Pozdrawiam
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-01-15, 14:21   

Gratuluję! :-)
Masz trzy w jednym;moje gratulacje,satysfakcję z samodzielnego montażu i ciepełko.... :mrgreen:
_________________
48piotr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-02-08, 08:22   

A może coś takiego http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
BMH 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 DCI 107
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-29, 14:30   

Jako że w grudniu mam odbiór zastanawiam się nad ogrzewaniem postojowym do Lodgy,może ktos z forumowiczów mógłby coś polecic w rozsądnej cenie
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 22:08   

Uniwersalne maty grzejne na fotel. Nawet jak samochod stoi i ma wlaczony silnik grzeja 4 loitery kierowcy i pasazera ;-) Kupilem do Sandero i w spokoju czekam zimy 2012 ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne