To grzeje płyn chłodniczy tak? Jak wygląda topodłączenie? Pytam bo interesowałem się grzałkami elektrycznymi defa i ich grzałka do DD jako jedna z niewielu była grzałka oleju.
Webasto to piec który włącza się w mały układ płynu chłodzacego. Więc piecyk grzeje płyn, który trafia do nagrzewnicy i dalej na blok silnika. Za pomocą wentylatora odmrażają się szyby. Jak również rozgrzany silnik łatwiej jest odpalić
A jak wyglada podlaczenie w obiegu chlodzenia? W ktorym miejscu i czy przypuszczasz czemu DEFA nie uzyla takiego podejscia (takie grzalki ma do qashquai'a i kangoo z identycznymi silnikami) tylko zrobila grzalke miski olejowej?
Webasto to piec który włącza się w mały układ płynu chłodzacego.
Nie tylko. Są też wersje suche ale stosowane głównie w dużych samochodach.
RnR napisał/a:
A jak wyglada podlaczenie w obiegu chlodzenia?
Np. rozcinasz lub rozpinasz rury wychodzące do nagrzewnicy... ważne aby, jak wspomniał kolega, włączyć się w mały obieg za termostatem.
Generalnie nie ma co porównywać grzałki o mocy kilkuset watów do Websto spalającego paliwo w celu wygenerowania mocy grzejnej na poziomie 5kW. Tyle ciepła wystarcza do ogrzania silnika i kabiny w sensownym czasie przy określonej temp zewnętrznej.
Grzałki to poprostu tańsze wyjście, mniej skomplikowane i o nieco innej, skromniejszej funkcjonalności, stąd zapewne decyzja producenta o wykorzystaniu danego rozwiązania. Dlaczego olej, a nie płyn? Nie wiem.... ale być może przez to, że podgrzanie oleju daje bardziej bezpośrednie efekty w postaci łatwego rozruchu. Ogrzewanie płynu to także sprawa komfortu w kabinie. Z drugiej strony są też grzałki montowane w dolocie powietrza do kabiny...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2012-01-06, 00:34, w całości zmieniany 2 razy
Oto dalszy ciąg montażu webasto. Dzisiaj zamontowałem zbiornik 1.5l i pompkę paliwa. Narazie zrezygnowałem z wpięcia się do baku bo to narazie za duża ingerencja w auto. Trzeba by było wyjmować pompę paliwa z baku, wiercić otwór i zamontować smog paliwa. Jeśli wszystko będzie OK to pomyśle nad tym.
Jutro ostatni etap - wpięcie w mały układ. Testy będę robił po Niedzieli bo mam na noc i mam nadzieję, że troszke będzie mroziku.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-06, 20:16
Gelson_Mandela napisał/a:
smog
Sorki będę czepialski To jest "smok" (końcówka ssawna pompy lub innego ukadu hydraulicznego) Kolego. "Smog" unosi się w powietrzu To "cuś" podobnego do "karnistra" i "antrapy" by zostać tylko przy motoryzacji
A sam patent jest zacny.
To jest używana pompka paliwa, stąd te slady rdzy.
A na zdjęciu kolejny ostatni etap podłączenia w układ chłodzenia. Ja się wpiąłem za nagrzewnicą, więc podgrzany płyn najpierw trafi na blok silnika a następnie na nagrzewnicą. To rozwiązanie jest łatwiejsze ponieważ podłączane węże są z przodu silnika a nie jak wyjście z bloku z boku i jeszcze pod powrotem z nagrzewnicy. Podłączając webasto nie ciąłem żadnego węża. Wypiąłem węża z powrotu na blok i włożyłem na wejście pompki.
Wlasnie - ciekawi mnie "czemu" bo te oleju sa chyba drozsze a przedewszystkim jednak grzeja tylko olej a plyn grzeje caly blok raczej duzo skuteczniej - ale moze za malo skutecznie olej? :) Jest jakies formum specjalistow w tym temacie gdzie moglibysmy sie o to spytac? :)
Po tygodniowych testach stwierdzam, że pieniądze wydane na ogrzewanie postojowe niebyły wyrzucone w błoto. Nic tak nie cieszy jak udany samodzielny montaż jakiegoś gadżetu, który ułatwia życie nie tylko kierowcy ale i naszym pasażerom. Szczególnie jak mamy małe dziecko i musimy często z nim gdzieś jeździć. Wiem, że nie jest to tanie urządzenie ale jeśli zakładając, że mój Dusterek będzie mi długo służył to w jakimś stopniu te poniesione koszty się zwrócą.
Chciałbym się ustosunkować do kolegów, którzy się rozpisywali o ogrzewaniu firmy Defa. Znalazłem na Allegro taki zestaw za 999zł Jest to porównywalny koszt, który ja poniosłem. Więc nad czym się tu zastanawiać. Jedno i drugie urządzenie wymaga w jakimś stopniu ingerencji w auto. Zastanawiam się nad zaletami ogrzewania postojowego firmy Defa w porównaniu do Webasto. Ja widzę tylko wady, przede wszystkim uzależnienie od złącza prądowego to po pierwsze a po drugie wkładanie farelki do auta – nie wiem czy to jest najlepszy pomysł. Webasto możemy odpalać z każdego miejsca i o każdej porze.
Zasięg mojej atenki jest około 300-400m w terenie zabudowanym, dokładnie nie sprawdzałem. Wiem tylko tyle, że jest to zasięg satysfakcjonujący mnie bo w pracy bez problemu mogłem odpalać piecyk. Paliwa starczało mi na 5 dni odpaleń po dwa razy dziennie po około 10min (zbiorniczek mam 1.5l).
Moje porównanie wynika tylko z tego, że udało mi się tak tanio kupić Webasto i założyć bez ponoszenia kosztów montażu. Jeśli by porównywać Defe i nowe Webasto to myślę, że grubo bym się zastanawiał nad Defą.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-01, 22:08
Uniwersalne maty grzejne na fotel. Nawet jak samochod stoi i ma wlaczony silnik grzeja 4 loitery kierowcy i pasazera Kupilem do Sandero i w spokoju czekam zimy 2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum