Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-17, 16:40
jeśli to podkład a nie goła blacha, to nie powinno od razu rdzewieć. Najlepiej po prostu oddać do dobrego lakiernika a nie do aso.Będzie pewnie taniej i lepiej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-17, 16:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-17, 16:58
Podkład jest koloru szarego, z na zdjęciu widać kolor biały.
Czy kolega zarysował o betonowy murek ?
Bo jeśli nie, to może to nie rysa tylko jakaś pozostałość murku na lakierze i wystarczy lekko jakąś pastą lekkościerną zetrzeć ten biały kolor.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-17, 17:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-01-17, 17:44
Rada od starego autodetailingowca
Umyj dobrze zarysowane miejsce szamponem i nałóż jakikolwiek twardy wosk. Rób tą czynność co trzecie mycie i poczekaj z lakierowaniem do wiosny kiedy temp zewnętrzna będzie wyżej na plusie. Zapewniam Cię, że do czasu wiosennego lakierowania rdza w tym miejscu nie pojawi się
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-17, 18:52
Możesz też kupić słynne kredki z marketu prawie że pod kolor i zamalować te rysy, a następnie ściereczką zapolerować - też do wiosny rdza się na pewno nie pojawi.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-17, 18:58
Sprawdż w polisie Auto-Casco 2 rzeczy:
-minimalną wartość szkody
-jaką zwyżkę dostaniesz (lub jaką zniżkę stracisz) gdy zdecydujesz się na naprawę z AC (gdyby była ona możliwa).
Jeśli dopuszczasz możliwość naprawy poza ASO (kwestia gwarancji na blachy) możesz też zorientować się ile kosztuje polakierowanie tego elementu +cieniowanie elementów sąsiednich.
Mając te informacje wybierzesz najkorzystniejszą opcję dla siebie.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-17, 19:05
Patrz robertp1983, że zapomniałem o zaprawce z ASO. Koszt niski bo około 30zł płacimy za orginalną zaprawkę w dokładnie tym samym kolorze. Zestaw składa się z zaprawki i z lakieru bezbarwnego. Przed malowaniem odtłuścić jakąś benzyną ekstrakcyjną.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-17, 19:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-17, 19:55
Do dustera są droższe, nie wiedzieć czemu.
Ja do Sandero dla koloru metalic beż piaskowy zapłaciłem za zaprawkę 27 zł brutto, ale po rabacie 10%, czyli bez rabatu 30 zł brutto - a kupowałem bodajże w październiku.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-17, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
to dość spore zniszczenia, koszt będzie oscylował w granicach 500-600 zł
jeśli nie chcesz tego robić od razu na cito to jak najszybciej zabezpiecz rysy chociażby podkładem w spreyu. Przynajmniej 3 warstwy aby ograniczyć dostęp tlenu.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-18, 08:49
umyj to porządnie i jeszcze raz obejrzyj. Ja w czerwcu 2009 zarysowałem bardzo podobnie Lagunę, po umyciu i krytycznym obejrzeniu stwierdziłem że nie uszkodziłem wszystkich warstw, zostawiłem jak było, do dzisiaj bez śladu rdzy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-19, 17:10
Błotniki są ocynkowane - w identycznym miejscu mam wgniecenie i zdarty lakier - przez całą ubiegłą zimę jeździłem i nic się nie stało - potem pokryłem lakierem zaprawkowym i nic nie wychodzi.
O ile te rysy nie są do gołej blachy to na razie bym to zawoskował i poczekał do wiosny.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-26, 21:59
Cendra napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Ja w czerwcu 2009 zarysowałem bardzo podobnie Lagunę
Gdyby Dacki miały taka blachę jak Laguna... :)
Dacię mam dopiero 15 miesięcy, wiec z własnego doświadczenia o blachach nie mogę się wyrazić, ale porównując wątki "korozja/zabezpieczenie antykorozyjne w Dacii" oraz "Czy rdzewieje wam Laguna" na forum Laguny śmiem twierdzić że podobne.
Tak jak wszyscy polecam poczekać. Miałem już tą przyjemność malować w niesprzyjających warunkach
Jak będziesz w granicach wiosny we Wrocku lub przejazdem (zakładam, że choćby przejazdem, w sumie to niedaleko ), zajrzyj do sklepu "Wszystko dla auta" - http://wda.com.pl/ , profesjonalnie i tanio zrobią spray pod kolor. Niestety musiałem ich odwiedzić i zakupić niezbędne środki do naprawy zderzaka po cofaniu - uwielbiam kufer Logana Dali mi wszystko co było potrzebne, a żeby dobrać odcień, sprawdzali pod samochodem ze szczegółową paletą.
Poniżej zamieszczam od razu stan przed:
i po:
Zadarłem na początku października, ale nie byłem w stanie czekać do wiosny. Trochę zajęło mi zdjęcie zderzaka, ale warto było to zrobić i spędzić połowę dnia w piwnicy
Ostatnio zmieniony przez marcin_dw 2012-01-27, 04:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-01-27, 08:25
Fotki powyżej są z malowania plastikowego zderzaka a to se można psikać spreyem jak ktoś lubi i potrafi.
Jednak z błotnikiem nie radzę czekać do wiosny, chyba że rzeczywiście powłoka nie jest zdarta do gołej blachy.
Jeśli tak to żadne woski nie pomogą a jak rdza złapie to potem już ciężko jest ją usunąć i będzie znowu wychodzić za rok-dwa po malowaniu.
Radzę zrobić w dobrym warsztacie z komorą lakierniczą a nie u paproka w stodole to będzie dobrze:)
Błotnik z tyłu to drażliwe miejsce w wielu autach i jak zacznie go żreć to już do końca żywota będzie się ciągło, raz pomalujesz, wyjdzie znowu, potem jeszcze a dalej trza będzie reperaturkę wstawiać i tak za jakiś czas wyjdzie na spawach:)
Maluj:)
15-miesięczne auto, nad czym tu się zastanawiać:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-01-27, 08:25, w całości zmieniany 1 raz
Cześć!!!
Czy nie odnosicie wrażenia że w DD jest niezbyt twardy lakier. U mnie po zimie pojawiło się trochę rys po odpryskach kamieni, piasku i innych takich co można spotkać na naszych drogach. We wcześniejszych swoich samochodach taki nie było?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum