Ja bym powiedział że komputer informuje cię o tym ile byś spalił benzyny , podczas gdy ty jedziesz na gazie
teza interesująca a uzasadnienie równie brzmi przekonująco...
SARCO napisał/a:
Jeszcze nie spotkałem samochodu [może za krótko żyje] którego komp. pokładowy od benzyny , pokazywał by faktyczne zużycie gazu podczas jazdy na gazie.
ja też uważam, że jest to niemożliwe ale w przedmiotowej dyskusji padały również takie twierdzenia... i m.in. to jest asumptem do dowiedzenia się jak jest w rzeczywistości...
Witam
czy w Dusterze z LPG trzeba regulować zawory czy regulacja jest hydrauliczna ? Jaki jest koszt przeglądu Dustera z LPG w ASO i co ile tys. km trzeba robić przegląd ?
Jaki jest koszt przeglądu Dustera z LPG w ASO i co ile tys. km trzeba robić przegląd
za pierwszy przegląd gwarancyjny w ASO po roku eksploatacji zapłaciłem ok. 95 pln, następny po kolejnym roku (no chyba, że dużo jeździsz i wcześniej "wyjeździsz" kilometry...
pierwszy przegląd instalacji LPG - po 1 kkm - gratis,
następny po 15 kkm - płatny ceny nie znam - jeszcze przede mną,
trzeba pamiętać o przeglądzie w Stacji Kontroli Pojazdów które to przeglądy są dla samochodów z instalacją LPG obowiązkowe co rok ...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 14:30
realia są takie,że przy zasilaniu oboma rodzajami paliw komputer pokładowy głupieje i najczęściej podaje przy spalaniu jakieś dane z sufitu. Znajomy który jeździ zagazowaną fabrycznie octavią ma podobne problemy ze wskazaniami spalania. Wynika z tego,że tak się dzieje niezależnie od marki
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-25, 14:39
Rozmawiałem o sprawie z moim (póki co - byłym) gazownikiem. Stwierdził że komputer pokładowy w popularnych sekwencjach nigdy nie pokazuje spalania gazu - może pokazywać albo łączne spalanie obu rodzajów paliw, albo teoretyczną wartość ile spalałby PB gdybyśmy jechali na benzynce.
Spalanie gazu komputer pokazuje w najlepszych instalacjach (chyba 5. generacji) gdzie gaz jest podawany za pomocą wtryskiwaczy benzynowych, ale póki co to "świeży" wynalazek i kosztuje 2-3krotnie więcej od sekwencji typu BRC czy Stag
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 14:43
ergo? jeśli komuś zależy na w miarę dokładnym wyliczeniu spalania w gazowcu, pozostaje licznie "na piechotę"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-25, 14:47
Dar1962 napisał/a:
pozostaje licznie "na piechotę"
Bez przesady, wystarczy wyłożyć jakieś 6-7 tysiaków na tą wypasioną instalację... i komputer też nie musi być dokładny, bo w benzyniakach bez lpg też nie zawsze pokazuje dokładne spalanie
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 15:40
6-7 tys na LPG to dobrze przemyślana inwestycja
apropo's inwestycji - spór między zwolennikami "błękitnego paliwa" a przeciwnikami jest nie do rozstrzygnięcia, ale w "AutoŚwiat" znalazłem proste i trafiające mi do przekonania wyliczenie - cytuję za gazetą:
-przyjmujemy,że benzyna kosztuje 5,50 zł, gaz 2,80 zł
-przyjmujemy,że auto pali 30% więcej LPG niż benzyny
-przyjmujemy kilkuprocentowy margines na wzrost "innych" kosztów eksploatacji LPG (droższe przeglądy,częstsza wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia,wymiana filtrów)
-przyjmujemy,że jeżdżąc na gazie realnie ograniczymy wydatki paliwowe o 30%
-jeśli miesięcznie na benzynę wydajemy skromne 100 zł - za gaz zapłacimy 70 oszczędzając 30 zł
jeśli miesięcznie na benzynę wydaliśmy np 1000 zł, jeżdżąc na LPG 300 zł zostało w kieszeni.
Miesięczne wydatki na benzynę wyliczy każdy bez problemu. Wystarczy więc ustalić koszt montażu dobrej instalacji LPG. Jeśli jest to np 2400 zł, to przy oszczędnościach 300 zł miesięcznie nakłady zwrócą się już po 8 miesiącach. Jeśli będzie to 30 - po 80 miesiącach, czyli 6 i pół roku! Dlaczego "dobra" instalacja? - bo montaż taniej wcześniej czy później kończy się problemami, jazdą po serwisach, szukaniem usterek, regulacjami itd, co generuje koszty i powoduje,że wszystkie powyższe wyliczenia diabli biorą.
koniec cytatu
Teraz parę moich prywatnych wniosków:
-aby myśleć o jakiejkolwiek gwarancji montaż muszę zlecić dilerowi
-instalacja Landi Renzo u mojego dilera kosztuje 3200 zł
-zakładam,że będę jeździł raczej niewiele i wydam na paliwo średnio np 200 zł miesięcznie - na LPG oszczędziłbym 60 zł każdego miesiąca - musiałbym więc jeździć 53 miesiące (ok 4 i pół roku) aby inwestycja zaczęła w ogóle przynosić oszczędności - oczywiście przy założeniu,że nic się nie popsuje
-diler nie zapewnia mi gwarancji na całe auto ale dwie odrębne: - producenta auta na pojazd i producenta albo importera instalacji na instalację LPG. To mnie nie zadowala, bo z jakimkolwiek problemem (np falującymi obrotami) mogę być odsyłany przez ASO do gazownika i odwrotnie.
Konkluzja: jeśli proporcje cenowe gaz-benzyna nie zmienią się drastycznie - nie planuję raczej montażu LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 17:38, w całości zmieniany 13 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-25, 16:30
Dar1962 napisał/a:
przyjmujemy,że auto pali 30% więcej LPG niż benzyny
takiego wzrostu spalania nie mają nawet instalacje mieszalnikowe...
Dar1962 napisał/a:
6-7 tys na LPG to dobrze przemyślana inwestycja
Jeśli to nie jest konieczność (np. silniki 12 cylindrowe) i można zamontować za 2,5-3kzł to rzeczywiście kiepski pomysł. Ale gusta są różne
W ogóle Twoje założenia przyjęte do kalkulacji są średnio udane. Kolega jeżdzi rok młodszym aveo na podobnych odcinkach.
moje spalanie na benzynie: 6.8-7 litrów
spalanie kumpla : 7.8-8.0 litrów lpg+ 0.5-1.0 litra PB na rozruch
Ceny paliw na dziś u mnie: LPG 2.85, PB 5.59
Mój koszt na 100km : 38,57zł
Koszt kumpla na 100km: 22.51zł LPG+4.2zł PB=26.7zł
Oszczędność na 100km 11.87zł
Nawet jeśli jeżdżę po 1000km miesięcznie to i tak na stacji benzynowej zostawiam 120zł mniej. Zakładając że obecne auto będzieminimum 10 lat w domu (a może i dożywocie dostanie) sprawa jest raczej opłacalna.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-25, 16:36
Dar1962 napisał/a:
apropo's inwestycji - spór między zwolennikami "błękitnego paliwa" a przeciwnikami jest nie do rozstrzygnięcia, ale w gazecie znalazłem proste i trafiające do mego rozumu wyliczenie - cytuję:
-przyjmujemy,że auto pali 30% więcej LPG niż benzyny
-przyjmujemy kilkuprocentowy margines na wzrost "innych" kosztów eksploatacji LPG (droższe przeglądy,częstsza wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia,wymiana filtrów)
-przyjmujemy,że jeżdżąc na gazie realnie ograniczymy wydatki paliwowe o 30%
ad 1 max 10-15 % wiecej spala
ad 2 tu chyba wiecj niz kilka procent, sam przeglad LPG corocznie oraz cena wyzsza
ad 3 zdeydownie wiecej niz 30% ograniczymy, podejrzewam, ze realnie o 40-50%
Oczywiscie, nie ma co gazowac jak sie malo jezdzi. Czy warto dokladac 3200 pln do ceny samochodu oraz zabierac kolo zapasowe/zmniejszac bagaznik przy niewielkich przebiegach samochodu. Moze w przypadku paliwozernych jednostek benzynowych daci i ekonomicznych dieslow warto wciaz miec 1.5 dci np 85-90 km 4x2 jako panacemum cena/koszty ? Spali taki pojazd 4-6 l/100km ON zamiast 9-11/ 100 benz. Mimo roznicy cen w przypadku daci smokowatosc jednostek benzynowych zacheca do lpg lub dieselka. Jaby wprowadzili 1.4 tci moglo by byc taniej ;-0
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 16:40
jeśli ad 2 więcej niż kilka procent - powiedzmy więc,że 10% - tu się zgodzę ( nowe auto z LPG to trzy rozszerzone badania techniczne, którym benzyniak nie podlega i prawdopodobnie też dwa lub trzy przeglądy samej instalacji) to ad 3 automatycznie nie będzie 40-50% a prędzej 30-40% - czyli moje wyliczenie nie jest aż tak niedokładne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 16:44, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-25, 16:51
badania techniczne wyglądają w ten sposób że:
benzyniak: 2x100zł=200zł (w 3. i 5. roku eksploatacji)
LPG 5x 160zł = 800zł (co roku, droższe)
200zł:5lat=40zł/rok
LPG 160zł rocznie
róznica 120zł. Zaoszczędzę tyle po 1 000km.
Przeglądy samej instalacji - od 50 do 150zł (tyle ktoś z forum płącił w ASO)
Zaoszczędze to w ciągu 1200km, łączne koszty zaoszczędze na dystansie 2200km
Więc Twoje wyliczenia są bardzo niedokładne... Zakładając że LPG montuje kierowca jeżdżący minimum 20kkm to te koszty są pomijalne... W przytaczanym przeze mnie przypadku oszczędność na 100km 12zł, na 20kKM 2400zł. Odejmując koszt badania technicznego i przeglądu samej instalacji po 1 roku i tak będzie minimum 2100-2150zł rocznie taniej. Jesli instalacja porządna kosztuje u dealera 3200zł to jakieś 1,5 roku i się zwróci koszt.
A np. do aveo bardzo fajnie pasuje instalacja lovato smart którą moge mieć za 2300zł
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-25, 16:54
lukka16, bez urazy Sąsiedzie, ale te żródło nie jest wiarygodne... Ja swoje wyliczenia opieram na konkretnych danych z realnych warunków, a nie na tym co mi redaktorek siedzący za biurkiem w mieście stołęcznym Warszawa napisze...
Wyliczana sondowana spłata instalacji po czasie około 17,5 miesiąca i przejechaniu 25 tysiącach km (koszt instalacji tu liczonej to 3500 - serwis - to samo możesz mieć za 2800 - gazownik AutoMix Skrzyszów)
Należało by do moich obliczeń jeszcze dodać koszty wymiany filtrów i serwisu LPG oraz przeglądów okresowych.
Więc można przyjąć że dwa miesiące eksploatacji w roku na LPG - oszczędności pokrywają serwis i przeglądy a pozostałe dziesięć spłatę instalacji oraz w późniejszym czasie oszczędności.
_________________
Ostatnio zmieniony przez lukka16 2012-01-25, 17:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 17:42
podejrzewam,że ci dilerzy którzy oferują LPG sami ich nie montują, tylko zlecają ten zabieg takim właśnie podwykonawcom typu AutoMix. Skąd więc bierze się ta istotna różnica? ASO zarabia na pośrednictwie? Przecież oni nie ponoszą żadnych kosztów?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 17:43, w całości zmieniany 2 razy
Dokładnie tak jak mówisz ale te koszty to gwarancja bezproblemowego serwisu.
Mam to to mogę potwierdzić na 100%.
Gazownik mówił to samo, ale obawy żony a co będzie gdyby... no i dałem przez serwis
Teraz bym nic nie wybierał tylko fabryczna instalacja i kropka.
Niestety rok temu jak kupowałem to Dustery jeszcze w takiej wersji nie były produkowane.
_________________
Ostatnio zmieniony przez lukka16 2012-01-25, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-25, 17:55
Cóż, kilkaset złotych kosztuje w takim wypadku gwarancja i święty spokój. Mimo wszystko uważam że warto przez dealera zamówić (gdy nie ma fabrycznej instalacji)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 17:59
podobno mają montować Dustery z instalacją fabryczną i pełną gwarancją producenta?
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-25, 18:15
Dar1962 napisał/a:
podejrzewam,że ci dilerzy którzy oferują LPG sami ich nie montują, tylko zlecają ten zabieg takim właśnie podwykonawcom typu AutoMix. Skąd więc bierze się ta istotna różnica? ASO zarabia na pośrednictwie? Przecież oni nie ponoszą żadnych kosztów?
Ja dzwoniłem do Landi Renzo i za identyczną instalację wyliczyli praktycznie identycznie tyle, co ASO Renault. Podejrzewam, że z racji ilości Renault ma u nich upusty i na tym jedzie.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-25, 18:21
Karenzo, owszem, ale chyba nie do 4x4?
matucha napisał/a:
Ja dzwoniłem do Landi Renzo i za identyczną instalację wyliczyli praktycznie identycznie tyle, co ASO Renault.
W warsztacie Andrzeja Rzepki w Mikołowie (ma autoryzację Landi Renzo) sekwencja Omegas do 4 cylindrowego silnika kosztuje 2990zł. Ktoś pisał że u dealera taka instalacja kosztowała go 3200zł, więc różnice jest niewielka...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum