Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-06, 13:57
eplus napisał/a:
bebe napisał/a:
co odpowiada za maksymalną prędkość machu wycieraczek? Silnik wycieraczek?
Napięcie w instalacji pokładowej.
Serio serio? :) Bo jeśli tak, i jeśli silnik wycieraczek ma jeszcze jakiś zapas momentu i wytrzymałości mechanicznej, to zwiększenie napięcia (kosztem prundu) nie przedstawia wielkiej filozofii. :] Jestem lajkonikiem zarówno w materii elektryki, jak i mechaniki, więc proszę mnie poprawić, żebym nie stanął w płomieniach któregoś dnia. ;)
Marek1603 napisał/a:
Bebe, a co drugi bieg "szybki" też jest za wolny?
Możliwe, że jestem jakiś inny, ale jak dla mnie - za wolny. :| I nie mówię o 140 km/h na autostradzie podczas oberwania chmury, tylko o ulewie w normalnych warunkach.
Z drugiej strony, bieg przerywany jak dla mnie wystarcza na wszelkie odmiany kapuśniaczków (piękną mamy jesień tej zimy ;), ale kiedy stoję na światłach/w korku, drzaźni mię trochę katowanie niemal suchej szyby po próżnicy. W sumie zrobienie układu wyłączającego wycieraczki, kiedy sygnał prędkości z UCH podaje 0, byłby banalnie prosty - sądząc po schemacie tempomatu, sygnał prędkości to impulsy, o częstotliwości liniowo zależnej od prędkości. Jedna ATMega + przekaźnik - chyba wrzucę to sobie na koniec listy modyfikacji do zrobienia. :)
Ostatnio zmieniony przez bebe 2012-01-06, 14:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-06, 14:13
bebe napisał/a:
Bo jeśli tak, i jeśli silnik wycieraczek ma jeszcze jakiś zapas momentu i wytrzymałości mechanicznej, to zwiększenie napięcia (kosztem prundu) nie przedstawia wielkiej filozofii. :] Jestem lajkonikiem zarówno w materii elektryki, jak i mechaniki, więc proszę mnie poprawić, żebym nie stanął w płomieniach któregoś dnia. ;)
Podobna sprawa swego czasu dotyczyła starszych modeli escorta, ludzie sobie radzili wymieniając go na silniczek z focusów(łatwiejszy dostęp,tańszy). Mój elektryk twierdził że "podrasowanie" seryjnego silniczka jest możliwe, ale jest zbyt leniwy żeby to robić, a i rachunek za robociznę dla klienta byłby wyższy.
Są trzy sposoby zwiększenia prędkości.
1. wymiana silniczka,
2. zastosowanie przetwornicy napięcia (do np 18-20V) raczej nie polecam bo skróci się żywotność albo spali silnik,
3. przewiniecie uzwojenia stojana i przetwornica na np 24V.
Jak dla mnie to tylko pierwsze rozwiązanie jest najsensowniejsze.
Właśnie wytrawiłem sobie płytki zaprojektowane wg. schematu przekaźnika z dacii 1310. Jutro wiercenie i montaż zakupionej wcześniej elektroniki. Następnie sprawdzimy układ bo mam w piwnicy silnik z mojej staruszki i poczekamy na pogode aby zamontować.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-06, 15:40, w całości zmieniany 2 razy
Manetka od megana już jest, sprawdzono po przełączeniu na pozycję czasową i kręceniu potencjometrem oporność się zmienia na złączach A1 i A7.
Mam jeszcze pytanko czy wiecie Koledzy może gdzie szukać przekaźnika od wycieraczek bo słychać go gdzieś w okolicy zegarów to już czysta ciekawość.
Jak znajdę trochę czasu to się zabiorę za przeróbkę
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-08, 17:31
Ja już założyłem sobie przekaźnik na tylną wycieraczkę, potencjometr dałem po lewej stronie obok manetki od świateł. Dodałem dodatkowo rezystor 10kom oraz potencjometr 10kom co dało mi minimalną przerwę na 9 sekund a maksymalną na 15 sekund.
Poniżej również schemat dla podłączenia przekaźnika NAGARES LTP/6-12 dla tylnej wycieraczki.
wyc_tyl.jpg Schemat podłączenia przekaźnika NAGARES LTP/6-12 dla tylnej wycieraczki
Plik ściągnięto 627 raz(y) 92,57 KB
DSCN2379.JPG
Plik ściągnięto 417 raz(y) 146,49 KB
DSCN2372.JPG
Plik ściągnięto 388 raz(y) 121,49 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-09, 07:32, w całości zmieniany 6 razy
No to ja się też pochwalę. Płytki przekaźnika zrobione i czekaja na montaż. Pierwsze trzy zdjęcia to oryginalny przekaźnik. Reszta samodzielnie wykonana od postaw. Z narysowaniem, wytrawieniem, powierceniem i montażem elektroniki.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-08, 23:27
No bardzo ładnie Marek. Widzę, że zrobiłeś sobie już dwa gotowe przekaźniki wycieraczek z potencjometrem, czyli założysz sobie na przednie wycieraczki i na tylną.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-13, 20:44
A ja u siebie jeszcze wymieniłem potencjometr na 20kom i teraz mam regulację czasu od 8 sekund do 21 sekund - ogólnie fajnie mi się teraz jeździ, kiedy tylna wycieraczka sama pamięta aby wytrzeć szybę. Wcześniejsze odrywanie ręki od kierownicy aby włączyć tylną wycieraczkę trochę mnie denerwowało.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-13, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
No i dźwignia wycieraczek przełożona, przekaźnik założony (ten od renault ma inne oznaczenie!!!!!!) musiałem robić ze schematu i wszystko działa. Tylko nie wiem czy tak ma być czy coś źle zrobiłem ale na potencjometrze są kreseczki i na początku tych kreseczek jest długa przerwa między wachnięciami a na końcu potencjometru jest 2sek.
Samo przełożenie dźwigni sprawdzone nie działa tzn. po przekręceniu potencjometrem na koniec działa tak jak w standardowej dźwigni w innych nic się nie dzieje.
No manetka od megana a przekaźnik od renault i tu przekaźnik chyba nie ma za wiele do powiedzenia raczej manetka, gdyby jej oporność była odwrotna było by ok.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-14, 21:22
Potencjometr oczywiście, gdyby był inaczej w manetce podłączony byłoby wtedy odwrotnie, ale od ciebie i sposobu podłączenia akurat nic tutaj nie zależy.
Teraz musisz spojrzeć na to z innej strony i sam stwierdzisz, że wszystko działa tak jak powinno:
Wraz z przękręcaniem manetki w górę przyśpieszasz pracę wycieraczki, czyli czym wyżej tym częściej wycieraczka pracuje i tak powinno być.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-14, 21:29, w całości zmieniany 3 razy
Nie wiem czy dobrze się rozumiemy manetka ma na początku cienkie kreseczki a na końcu są coraz grubsze i tak: na tych cienkich wycieraczka ma długie przerwy a na tych grubych ma krótkie przerwy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-14, 21:38
Aha czyli masz tam cienkie kreski przechodzące w coraz grubsze, czyli już tłumaczę :
cienkie kreski - rzadka praca wycieraczki, grube kreski -częsta praca wycieraczki :)
Czyli grubość kreski oznacza jaka duża jest częstotliwość pracy wycieraczki :)
Jak coś jeszcze trzeba by wytłumaczyć to chętnie służę pomocą :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-14, 21:49, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-14, 22:09
Oj no nie wiem czy tak ma być, w tym manualu co dał laisar w pierwszym poście jest odwrotnie a przynajmniej tak to tłumaczę, ale tam użytko manetki Valeo - jakiś zamiennik czy coś, do tego przekaźnik NAGARES.
Może można w manetce Renault przelutować podłączenie potencjometru, bo każdy potencjometr ma trzy wyprowadzenia, co oznacza że każdy potencjometr można podłączyć tak jak się chce, czyli tak jak u ciebie albo odwrotnie. A czy można to zmienić w tej manetce to nie wiem - jak kiedyś dostanę do ręki taką manetkę od Meganki to ci wtedy powiem czy można zmienić na odwrtone działanie czy też nie.
A tak w ogóle to w czym przeszkadza ci obecne ustawienie ? Przecież to żadna różnica.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-14, 22:12, w całości zmieniany 1 raz
Witam,
Dołożymy zmiany zmiennej opóźnienie na naszej dacia (odbywa się to na prochowiec komputer z ESP i wyżywienie, kolory syn może się różnić w zależności od modelu, ale jest kompatybilny ze wszystkimi dacia, tylko comodo mogą być różne w zależności od przypadku )
Najpierw musisz tego:
pod comodo (lub inaczej, trzeba będzie wyciąć zielony / czarny 2)
Nagares przekaźnik, który można znaleźć na stronie tego sprzedawcy:
Comodo megane Valeo lub równoważny
Powinno to iść (dla osób z ODB): 251442 [/ b]
Zasada: mamy zwlekać przewód sterowania, który idzie z przerwami do UCH przepuszczając przez przekaźnik przerywanej regulowane
I zabrał mnie przekaźnik mediów przed I przewodowej tak:
1 czerwony przewód na przekaźnik 8 (pościel kontakt + na A7 żółty comodo)
Fioletowy przewód na 2 wyjścia przekaźnikowe (który łączy się z drutu, że idzie na A1 z comodo)
1 żółty przewód z przekaźnika (zacisk drutu o małej i zastąpi A1 na comodo)
Podzielone czarny przewód, który idzie do 4 i 5 przekaźnika i uziemiony
Zaczniemy trochę miejsca do pracy:
Odpiąć konsoli środkowej, pociągając w dół
Następnie odpiąć małe pokrycie z lewej go, pociągając
Następnie aeratora lewo w ten sam sposób
Cache kierownicy kontroli, ciągnąc w górę
Odkręć 2 śruby torx pod osłoną 20 w kierownicy, aby ją usunąć
Następnie nakrętką 2 m (po jednym z każdej strony)
I pociągnij delikatnie, aby odpiąć cap
Pozostaje 4 śruby przeciw (tylko powyżej przełącznika bez odłączenia go nie tracić czasu), to będzie do bezpiecznego przekaźnika i wziąć masę na masę małych śruba kolumny kierownicy
Odłączyć złącze comodo EG
Zdejmij dwie małe śruby torx, które trzymają comodo
Wyciągnij stare comodo,[b] najpierw zdejmując pierścień immobilizer nie do otchłani i przeciągnij nowy comodo
Zainstaluj ponownie dwie śruby
Bezpieczeństwa Odpiąć, która utrzymuje końcówki złącz śrubokrętem na końcach (widoczne w drugim planie nad śrubą Nagar i masa)
Odpiąć pod w A7 (żółty przewód do lewej pin) i przesadzania czerwony przewód pochodzi z top 8 przekaźnika, dobrze izolowane i reclipser pod we wrzecionie
Zaciskane końcówki, która jest na pin comodo na drucie, że pochodzi z przekaźnika (żółty dla mnie)
Usuń końcówki, która jest oryginał na comodo A1 (zielony / czarny w prawej pin)
Włóż żółty przewód, który pochodzi z przekaźnika w miejscu styku A1 z comodo (dla tych, którzy nie mają do lug pin comodo, cięte zielony / czarny 2 i podłączyć żółty przewód działki po stronie przekaźnika comodo)
Podłącz przewód z przekaźnika 2 (fioletowe dla mnie) na przewód, który był w oryginalnym A1 (zielony / czarny) (I nadal umieścić spoiny miejscu)
Dobrze izolować
A teraz, pozostaje do wszelkich nieruchomości
Testowanie systemu
Krok 1: odstęp 4 sekundy
Krok 2: 6 sekund
Krok 3: 7 sekund
Krok 4: 8 sekund
Krok 5: 9 sekund
Wielkie podziękowania dla oliverfox, który uczestniczył w badaniach tego zespołu
ja bym chciał taki "dyngs" jak był chyba w maluchu. Regulowaną częstotliwość wycieraczki potencjometrem. Bo czasem, nawet pierwszy stopien działa ze zbyt dużą częstotliowością.
w Polonezach było podobnie (nie wiem czy we wszystkich) z tym, że była możliwość indywidualnego ustawienia częstotliwości ruchu wycieraczek programatorem elektronicznym...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-25, 11:59, w całości zmieniany 1 raz
Własnie ja coś takiego zrobiłem na układzie z dacii 1310 o płynnej regulacji pracy. Układ pracuje bez konieczności przełączania manetki. Załączenie następuje po przekręceniu potencjometra z wbudowanym włącznikiem.
JackTheNight zrobił podobny układ z przekaźnikiem od renówki z zewnętrznym potencjometrem. Układ zależny od położenia manetki na pierwszym biegu. Popraw Artur jeżeli jestr inaczej.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-02-25, 14:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum