DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 21:47   

koniec końców o ewentualnym montażu ElPiDżi zdecydują twarde prawa ekomomi - jak pojeżdżę z 5 tysięcy km,wtedy będę myślał co dalej :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 22:00   

TD Pedro napisał/a:

już montują ale niestety póki co to "się nie łapiesz" - wybrałeś złą wersję (4x4) :lol:

zdaję sobie sprawę,że się nie łapię - o gazowanych w fabryce 2x4 słyszałem, sądziłem,że od tego roku zaczęli składać takie 4x4. Tylko,że moją Drakula już gdzieś tam śmiga między Karpatami a Tatrami - i pewnie lada moment zawita na Wyżynę Lubelską, więc na zmianę planów za późno ;-)
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-01-25, 22:01   

Przejechałem w ciągu 1 roku 22000 km i stwierdziłem że chyba dojrzałem do decyzji - zamówiłem instalkę LPG - pełne BRC- kompletne polecone przez mój serwis. Cena za instalację 3700. Gwarancja w sieci Czakram/BRC na całą Polskę (serwis i obsługa), oprócz tego bezproblemowa obsługa w moim serwisie.

Sprawdziłem na gazeo.pl okres spłaty - pokazało mi 9 miesięcy - zobaczymy, bo to moje pierwsze zagazowane auto będzie, a moimi poprzednimi autkami przejechałem sporo bo około 600 tys. km w 14 lat - zawsze benzynka (tylko "łoś" ma diesla - ale na nim się przejechałem na kosztach serwisu).
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 22:08   

malygabrys napisał/a:
zawsze benzynka (tylko "łoś" ma diesla - ale na nim się przejechałem na kosztach serwisu).

właśnie sobie nagrabiłeś u czcicieli Dci 90 i 110 Pferdestärke :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 22:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-25, 22:56   

malygabrys napisał/a:
Sprawdziłem na gazeo.pl okres spłaty - pokazało mi 9 miesięcy

a jakie parametry podstawiłeś?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-01-26, 08:10   

Wszystkie - cena, przeglądy, pełen serwis
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-26, 08:47   

malygabrys napisał/a:
Wszystkie

no to chyba oczywiste :-(
pytając, miałem na myśli konkretne dane w oparciu o które kalkulator gazeo wyliczył podany czas zwrotu nakładów...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-26, 09:55   

malygabrys napisał/a:
Przejechałem w ciągu 1 roku 22000 km i stwierdziłem że chyba dojrzałem do decyzji - zamówiłem instalkę LPG - pełne BRC- kompletne polecone przez mój serwis. Cena za instalację 3700. Gwarancja w sieci Czakram/BRC na całą Polskę (serwis i obsługa), oprócz tego bezproblemowa obsługa w moim serwisie.


W Świdnicy zamontowano mi też BRC za 2700 zł. Dopłacam jeszcze 200 zł ponieważ marudziłem ze zbiornikiem toroidalnym - chcieli założyć 55 l, ja uparlem się na 73 l -taki jak u TD Pedro.
W końcu niech miejsce po kole zapasowym będzie maksymalnie wykorzystane.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2012-01-26, 09:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-01-26, 14:02   

Dar1962 napisał/a:
podobno mają montować Dustery z instalacją fabryczną i pełną gwarancją producenta?


W konfiguratorach już są fabryczne instalacje, zakładam, że chodzi o gotowy pojazd z zamontowaną instalacją w fabryce (?)

Co do wskazań komputera - u mnie na początku (po założeniu LPG) wskazania nijak się miały do spalania gazu, ale teraz, jak liczę sobie wg dystrybutora, to wynik jest identyczny z marginesem 0,2 litra - takie są fakty ;-) skąd ta zmiana - nie mam pojęcia.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-01-26, 15:17   

Piotr_K napisał/a:


W Świdnicy zamontowano mi też BRC za 2700 zł. Dopłacam jeszcze 200 zł ponieważ marudziłem ze zbiornikiem toroidalnym - chcieli założyć 55 l, ja uparlem się na 73 l -taki jak u TD Pedro.
W końcu niech miejsce po kole zapasowym będzie maksymalnie wykorzystane.


Do Świdnicy mam trochę daleko - 400 km, u mnie jest zbiornik podwieszony pod bagażnikiem (trochę droższy) poza tym u nas są takie ceny - wg zestawienia wszystkie części oprócz zbiornika mają być markowe BRC - żadnych wstawek obcych.
Pożyjemy - zobaczymy - wstawiam we wtorek, odbiór w środę.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
  Wysłany: 2012-01-26, 15:20   

TD Pedro napisał/a:

pytając, miałem na myśli konkretne dane w oparciu o które kalkulator gazeo wyliczył podany czas zwrotu nakładów...


Pedro musiałbym otworzyć kalkulator gazeo i spisać dane o które pytasz - ale nie bardzo mam czas 8-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-26, 15:38   

malygabrys napisał/a:

spisać dane o które pytasz - ale nie bardzo mam czas


już myślałem, że nie chcesz ujawnić w związku z podpisaniem ACTA... :lol:

pytam, bo na różnych kalkulatorach wychodziły mi różne wyniki - nigdy tak korzystne jak Tobie (czyt. wyliczany okres zwrotu nakładów na instalację był dłuższy) przy cenie instalacji 3300 pln...
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-01-26, 15:50   

Pedro - sam się zdziwiłem, bo wg moich wyliczeń w pamięci wykonanych wychodzi mi 16 - 18 miesięcy, i miałem :shock: jak zobaczyłem wyniki :lol: :lol: :lol:
 
juras01 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: AURIS
Silnik: D4D
Rocznik: 2007
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Pogórze
Wysłany: 2012-01-26, 21:06   

Zastanawiam się nad kupnem Dustera z fabryczną LPG. W związku z tym mam pytanie do posiadaczy takich aut (tzn. Dusterów z LPG) - czy są jakieś typowe problemy po zagazowaniu auta np. falowanie obrotów, nierówna praca, brak mocy na wyższych obrotach itp. Zdaję sobie sprawę, że wiele zależy od rodzaju instalacji, ale chciałbym poznać opinie użytkowników.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-01-26, 21:44   

juras01 napisał/a:
falowanie obrotów, nierówna praca, brak mocy na wyższych obrotach itp.


Śmiem postawić tezę, iż takie sytuacje prędzej czy później pojawią się w każdym aucie z LPG
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-26, 21:49   

juras01 napisał/a:
brak mocy na wyższych obrotach

mniej mocy gdy silnik zimny niezależnie czy aktualnie zasilany benzyną czy LPG - ale to akurat nie dziwi, natomiast zauważalnych różnic pomiędzy osiągami niezależnie "co pali" :lol: - nie dostrzegam...
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2012-01-26, 23:39   

koniu napisał/a:
juras01 napisał/a:
falowanie obrotów, nierówna praca, brak mocy na wyższych obrotach itp.


Śmiem postawić tezę, iż takie sytuacje prędzej czy później pojawią się w każdym aucie z LPG


Śmiem postawić tezę że nie.
W moich dwóch zagazowanych autach [250000 km z czego 110000 na gazie w 306]
nie występowały takie akcje , moi znajomi też nie mówili o takich przypadkach.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
rafals 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Pionki
Wysłany: 2012-01-27, 10:56   

co do wskazań komp. to trzeba zauważyć, że komp. liczy chwilowe spalanie paliwa (nieważne jakiego) dopiero powyżej jakiejś prędkości (zależne od marki) np. powyżej 20-40km/h, więc kiedy samochód stoi lub jedzie b.wolno, to komp. nie liczy spalania chwilowego i prawdopodobnie nie wchodzi to w spalanie średnie, więc musi być różnica między dystrybutorem a komp. wynikająca z nieprzeliczonego paliwa spalonego na postoju lub wolnej jeździe. Pozdro.
_________________
Rafał
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-27, 11:00   

W Daciach do 2005 roku może tak było, ale w późniejszych modelach komp. pokładowy liczy spalanie średnie nawet jak auto stoi.
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-01-29, 20:46   

SARCO napisał/a:
koniu napisał/a:
juras01 napisał/a:
falowanie obrotów, nierówna praca, brak mocy na wyższych obrotach itp.


Śmiem postawić tezę, iż takie sytuacje prędzej czy później pojawią się w każdym aucie z LPG


Śmiem postawić tezę że nie.
W moich dwóch zagazowanych autach [250000 km z czego 110000 na gazie w 306]
nie występowały takie akcje , moi znajomi też nie mówili o takich przypadkach.


Bywają wyjątki od reguły ;-) mam nadzieję, że kiedyś też będę takim wyjątkiem :-P
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-29, 21:06   

no to mój escort był i kilka(naście?) samochodów z LPG montowanym u Rzepki w Mikołowiek, które znam były kolejnymi wyjątkami... Coś się proprocje zaburzają ;-)

Jak dla mnie największym problemem w eksploatacji auta z LPG była jakość samego paliwa, a nie problemy z silnikiem/instalacją itp
 
juras01 
Zielony listek


Marka: Toyota
Model: AURIS
Silnik: D4D
Rocznik: 2007
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: Pogórze
Wysłany: 2012-01-29, 21:24   

benny86 napisał/a:
no to mój escort był i kilka(naście?) samochodów z LPG montowanym u Rzepki w Mikołowiek, które znam były kolejnymi wyjątkami... Coś się proprocje zaburzają ;-)

Jak dla mnie największym problemem w eksploatacji auta z LPG była jakość samego paliwa, a nie problemy z silnikiem/instalacją itp


Czyli rozumiem, że nie trzeba się bać zagazowanego Dustera ?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-29, 21:29   

Dustera ani innej Dacii nigdy nie miałem, więc bezpośrednio Ci nie odpowiem na Twoje pytanie. Natomiast w swoim aucie też miałem instalację Landi Renzo tylko mieszalnikową, fabryczna w Dusterze OIDP to Landi Renzo Omegas oczywiście sekwencja.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-01-30, 08:58   

juras01 napisał/a:
Czyli rozumiem, że nie trzeba się bać zagazowanego Dustera ?

Kto strachliwy temu wolna się bać. :mrgreen:
Na LPG jeżdżę od 1999r.Padł mi w Poldku przewód gumowy od pompy benzyny ,a w Uno pompa , ale miałem LPG i awarią zająłem się w dogodnym czasie.

Teraz sekwencja . :-(
_________________
48piotr
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-30, 20:47   

3 samochody zagazowane (Torpeda, Fala i Rycerz). Łącznie kilkaset tysięcy (sama Błękitna Fala na LPG zrobiła > 250 kkm i jeździ dalej na LPG). Obecnie przeszedłem na ON (Jaszczomb trafił się w dobrym stanie z drugiej ręki, a Opalony Wampir to planowy diesel - chodziło o moment obrotowy). Falowania obrotów nie było, problemów nie było. Dbać o instalację i jeździć.
Kiedy opłacalne - gdy zaczynałem przygodę z LPG doświadczenie gazownicy twierdzili, że gdy przejeżdża się dziennie mniej niż 70 to km gazu nie ma sensu zakładać, bo w rozsądnym czasie się nie zwróci. Tyle, że to było w 1999r.
Zużycie LPG zawsze jest większe niż benzyny - łańcuch butanu czy propanu jest krótszy, to daje mniej energii niż łańcuchy węglowodorów w benzynach. Zresztą z tego samego powodu ON daje więcej energii z jednostki objętości niż benzyna (a mazut jeszcze więcej ;-) ). Z moich obserwacji wynika, że należy liczyć 15-20% wyższe zużycie LPG od benzyny. Może przy nowocześniejszych instalacjach niż moje mniej. Pewien ubytek mocy także będzie, ale to można zauważyć dopiero gdy się depcze w podłogę i przy maksymalnych prędkościach, w normalnej jeździe niezauważalne.
Koszty przeglądów rejestracyjnych są uregulowane ustawowo i wszędzie takie same. Ile obecnie - już nie wiem, a nie ma młodego aby się zapytać (wiem, wiem www.Google.pl :-P )
Reasumując - gdybym brał Dustera w benzynie - to już miałby LPG, skoro nasza obecna flota domowa to diesle....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne