Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 21:47
koniec końców o ewentualnym montażu ElPiDżi zdecydują twarde prawa ekomomi - jak pojeżdżę z 5 tysięcy km,wtedy będę myślał co dalej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 21:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 22:00
TD Pedro napisał/a:
już montują ale niestety póki co to "się nie łapiesz" - wybrałeś złą wersję (4x4)
zdaję sobie sprawę,że się nie łapię - o gazowanych w fabryce 2x4 słyszałem, sądziłem,że od tego roku zaczęli składać takie 4x4. Tylko,że moją Drakula już gdzieś tam śmiga między Karpatami a Tatrami - i pewnie lada moment zawita na Wyżynę Lubelską, więc na zmianę planów za późno
Przejechałem w ciągu 1 roku 22000 km i stwierdziłem że chyba dojrzałem do decyzji - zamówiłem instalkę LPG - pełne BRC- kompletne polecone przez mój serwis. Cena za instalację 3700. Gwarancja w sieci Czakram/BRC na całą Polskę (serwis i obsługa), oprócz tego bezproblemowa obsługa w moim serwisie.
Sprawdziłem na gazeo.pl okres spłaty - pokazało mi 9 miesięcy - zobaczymy, bo to moje pierwsze zagazowane auto będzie, a moimi poprzednimi autkami przejechałem sporo bo około 600 tys. km w 14 lat - zawsze benzynka (tylko "łoś" ma diesla - ale na nim się przejechałem na kosztach serwisu).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-25, 22:08
malygabrys napisał/a:
zawsze benzynka (tylko "łoś" ma diesla - ale na nim się przejechałem na kosztach serwisu).
właśnie sobie nagrabiłeś u czcicieli Dci 90 i 110 Pferdestärke
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-25, 22:09, w całości zmieniany 2 razy
Przejechałem w ciągu 1 roku 22000 km i stwierdziłem że chyba dojrzałem do decyzji - zamówiłem instalkę LPG - pełne BRC- kompletne polecone przez mój serwis. Cena za instalację 3700. Gwarancja w sieci Czakram/BRC na całą Polskę (serwis i obsługa), oprócz tego bezproblemowa obsługa w moim serwisie.
W Świdnicy zamontowano mi też BRC za 2700 zł. Dopłacam jeszcze 200 zł ponieważ marudziłem ze zbiornikiem toroidalnym - chcieli założyć 55 l, ja uparlem się na 73 l -taki jak u TD Pedro.
W końcu niech miejsce po kole zapasowym będzie maksymalnie wykorzystane.
podobno mają montować Dustery z instalacją fabryczną i pełną gwarancją producenta?
W konfiguratorach już są fabryczne instalacje, zakładam, że chodzi o gotowy pojazd z zamontowaną instalacją w fabryce (?)
Co do wskazań komputera - u mnie na początku (po założeniu LPG) wskazania nijak się miały do spalania gazu, ale teraz, jak liczę sobie wg dystrybutora, to wynik jest identyczny z marginesem 0,2 litra - takie są fakty skąd ta zmiana - nie mam pojęcia.
W Świdnicy zamontowano mi też BRC za 2700 zł. Dopłacam jeszcze 200 zł ponieważ marudziłem ze zbiornikiem toroidalnym - chcieli założyć 55 l, ja uparlem się na 73 l -taki jak u TD Pedro.
W końcu niech miejsce po kole zapasowym będzie maksymalnie wykorzystane.
Do Świdnicy mam trochę daleko - 400 km, u mnie jest zbiornik podwieszony pod bagażnikiem (trochę droższy) poza tym u nas są takie ceny - wg zestawienia wszystkie części oprócz zbiornika mają być markowe BRC - żadnych wstawek obcych.
Pożyjemy - zobaczymy - wstawiam we wtorek, odbiór w środę.
spisać dane o które pytasz - ale nie bardzo mam czas
już myślałem, że nie chcesz ujawnić w związku z podpisaniem ACTA...
pytam, bo na różnych kalkulatorach wychodziły mi różne wyniki - nigdy tak korzystne jak Tobie (czyt. wyliczany okres zwrotu nakładów na instalację był dłuższy) przy cenie instalacji 3300 pln...
Zastanawiam się nad kupnem Dustera z fabryczną LPG. W związku z tym mam pytanie do posiadaczy takich aut (tzn. Dusterów z LPG) - czy są jakieś typowe problemy po zagazowaniu auta np. falowanie obrotów, nierówna praca, brak mocy na wyższych obrotach itp. Zdaję sobie sprawę, że wiele zależy od rodzaju instalacji, ale chciałbym poznać opinie użytkowników.
mniej mocy gdy silnik zimny niezależnie czy aktualnie zasilany benzyną czy LPG - ale to akurat nie dziwi, natomiast zauważalnych różnic pomiędzy osiągami niezależnie "co pali" - nie dostrzegam...
falowanie obrotów, nierówna praca, brak mocy na wyższych obrotach itp.
Śmiem postawić tezę, iż takie sytuacje prędzej czy później pojawią się w każdym aucie z LPG
Śmiem postawić tezę że nie.
W moich dwóch zagazowanych autach [250000 km z czego 110000 na gazie w 306]
nie występowały takie akcje , moi znajomi też nie mówili o takich przypadkach.
co do wskazań komp. to trzeba zauważyć, że komp. liczy chwilowe spalanie paliwa (nieważne jakiego) dopiero powyżej jakiejś prędkości (zależne od marki) np. powyżej 20-40km/h, więc kiedy samochód stoi lub jedzie b.wolno, to komp. nie liczy spalania chwilowego i prawdopodobnie nie wchodzi to w spalanie średnie, więc musi być różnica między dystrybutorem a komp. wynikająca z nieprzeliczonego paliwa spalonego na postoju lub wolnej jeździe. Pozdro.
falowanie obrotów, nierówna praca, brak mocy na wyższych obrotach itp.
Śmiem postawić tezę, iż takie sytuacje prędzej czy później pojawią się w każdym aucie z LPG
Śmiem postawić tezę że nie.
W moich dwóch zagazowanych autach [250000 km z czego 110000 na gazie w 306]
nie występowały takie akcje , moi znajomi też nie mówili o takich przypadkach.
Bywają wyjątki od reguły mam nadzieję, że kiedyś też będę takim wyjątkiem
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-29, 21:06
no to mój escort był i kilka(naście?) samochodów z LPG montowanym u Rzepki w Mikołowiek, które znam były kolejnymi wyjątkami... Coś się proprocje zaburzają
Jak dla mnie największym problemem w eksploatacji auta z LPG była jakość samego paliwa, a nie problemy z silnikiem/instalacją itp
no to mój escort był i kilka(naście?) samochodów z LPG montowanym u Rzepki w Mikołowiek, które znam były kolejnymi wyjątkami... Coś się proprocje zaburzają
Jak dla mnie największym problemem w eksploatacji auta z LPG była jakość samego paliwa, a nie problemy z silnikiem/instalacją itp
Czyli rozumiem, że nie trzeba się bać zagazowanego Dustera ?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-29, 21:29
Dustera ani innej Dacii nigdy nie miałem, więc bezpośrednio Ci nie odpowiem na Twoje pytanie. Natomiast w swoim aucie też miałem instalację Landi Renzo tylko mieszalnikową, fabryczna w Dusterze OIDP to Landi Renzo Omegas oczywiście sekwencja.
Czyli rozumiem, że nie trzeba się bać zagazowanego Dustera ?
Kto strachliwy temu wolna się bać.
Na LPG jeżdżę od 1999r.Padł mi w Poldku przewód gumowy od pompy benzyny ,a w Uno pompa , ale miałem LPG i awarią zająłem się w dogodnym czasie.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-30, 20:47
3 samochody zagazowane (Torpeda, Fala i Rycerz). Łącznie kilkaset tysięcy (sama Błękitna Fala na LPG zrobiła > 250 kkm i jeździ dalej na LPG). Obecnie przeszedłem na ON (Jaszczomb trafił się w dobrym stanie z drugiej ręki, a Opalony Wampir to planowy diesel - chodziło o moment obrotowy). Falowania obrotów nie było, problemów nie było. Dbać o instalację i jeździć.
Kiedy opłacalne - gdy zaczynałem przygodę z LPG doświadczenie gazownicy twierdzili, że gdy przejeżdża się dziennie mniej niż 70 to km gazu nie ma sensu zakładać, bo w rozsądnym czasie się nie zwróci. Tyle, że to było w 1999r.
Zużycie LPG zawsze jest większe niż benzyny - łańcuch butanu czy propanu jest krótszy, to daje mniej energii niż łańcuchy węglowodorów w benzynach. Zresztą z tego samego powodu ON daje więcej energii z jednostki objętości niż benzyna (a mazut jeszcze więcej ). Z moich obserwacji wynika, że należy liczyć 15-20% wyższe zużycie LPG od benzyny. Może przy nowocześniejszych instalacjach niż moje mniej. Pewien ubytek mocy także będzie, ale to można zauważyć dopiero gdy się depcze w podłogę i przy maksymalnych prędkościach, w normalnej jeździe niezauważalne.
Koszty przeglądów rejestracyjnych są uregulowane ustawowo i wszędzie takie same. Ile obecnie - już nie wiem, a nie ma młodego aby się zapytać (wiem, wiem www.Google.pl )
Reasumując - gdybym brał Dustera w benzynie - to już miałby LPG, skoro nasza obecna flota domowa to diesle....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum