Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan Diesel na mrozie
Autor Wiadomość
sidlo 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-30, 18:25   Logan Diesel na mrozie

Witam,

Jak się sprawują wasze Logany (głównie mam na myśli silniki wysokoprężne) na mrozie ?
Ostatnio mamy do czynienia z mrozami ok. 18-20 stopni minus.

Jak wyglądają wasze przygody w tym zakresie ?

Trzeba ew. "przepalać" co kilka dni ?

Pozdrawiam Andrzej
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-01-30, 18:32   

Mój co prawda nie Logan, ale też dCi - pali od razu jak latem (tyle, że to "nówka" - ma dopiero 21 m-cy). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2012-01-30, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-30, 18:52   

U mnie "zimuje" w garażu - ma temp +2 przy -15 na dworze - tak więc pali bez problemu.

Sądzę, że w przypadku stałego -10+ najbardziej istotny jest stan akumulatora, by zmrożone na kośc bebechy pokręcic. Widziałem gdzieś takie specjalne kapoty na akumulator, może zabrac go do domu i podładowac, ale nie wiem czy to nie zaszkodzi elektronice?
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2012-01-30, 19:18   

Dzisiaj przy -10 odpalałem i bez problemu. Słychać lekkie postukiwania zmrożonych elementów i zaraz po chwili silnik ładnie cyka. Skrzynia biegów chodzi z lekkimi oporami inaczej niż na ciepłym ale to i tak rewelacja w porównaniu do 10 letniego auta.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-30, 20:03   

Zero problemów zarówno w Wampirze jak i w Jaszczembiu - a ten ostatni stał od czwartku do dzisiaj i akumulator już kilka latek ma. W dieslach rozruch jest funkcją prędkości obrotowej jaka może dać rozrusznik i paliwa - jak wytrąci się parafina to nie pomoże nic.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-30, 20:57   

dci to nie stare klekoty tak jak kolega ajax mówi dopóki ropa nie zamarznie/wytrącanie parafiny to powinien odpalić bez problemu oczywiście przy sprawnym aku no i sprawne swieczki :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-01-30, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
sidlo 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-30, 21:25   

A czy jest jakaś graniczna wartość temperatury poniżej której wytrąca się parafina ?

Przypuszczam, że będzie to zależało od wielu czynników (dodatków) w paliwie, ale tak +/-....
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-30, 22:05   

w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś
sidlo napisał/a:
będzie to zależało od wielu czynników

i dlatego nie da się tego jednoznacznie określić...
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-31, 00:33   

Lejąc depresator i dobre paliwo ( np. diesel gold ze statoila) można pokusic się o -40 kiedy to parafina zapcha filtr.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-31, 10:05   

Samochód stoi na ulicy, jeżdzony codziennie - zero problemów. No, może tylko rozrusznik robi z jeden-dwa obroty więcej niż w lato by odpalić
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-31, 12:13   

Dodac nalezy charakterystyczny dzwiek - stukot przy pierwszych obotach silnika ;-)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-01-31, 16:04   

U mnie specjalnego stukotu nie ma, ale za to moment odpalania objawia się ryknięciem jak podczas pory obiadowej na sawannie ;) Poza tym za każdym razem zapala za pierwszym razem bez problemu.
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-01-31, 16:44   

Pali od razu, ale nocą stoi w garażu. Jak czasem stoi na dworze np. na parkingu służbowym jak jestem kilka dni w delegacji - też pali bez problemu.
_________________
WhiteDragon
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-01-31, 16:46   

u mnie jedynie co to podwyższone obroty po odpaleniu - jedna kreska powyżej 1000
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-01-31, 18:56   

TD Pedro napisał/a:
sidlo napisał/a:
będzie to zależało od wielu czynników

i dlatego nie da się tego jednoznacznie określić...


mniej więcej da się:"Obecnie ON sprzedawany na terenie UE musi spełniać normę EN 590. Tu wyróżnia się gatunki A +5, B 0, C-5, D -10, E -15, F -20 oraz odmiany arktyczne. W polsce dodatkowo wyróżnia się ON letni, przejściowy (od 1.X do 15.XI i od1.III do 15.IV) i zimowy. Letni musi odpowiadać gatunkowi B, przejsciowy D, a zimowy E lub niżej.
Podane temperatury oznaczają TZZF (Temperaturę Zablokowania Zimnego Filtra), czyli temperaturę, przy której paliwo przestaje przepływać przez filtr i silnik gaśnie. Temperatura mętnienia jest nieco wyższa i oznacza wydzielanie się parafiny, co nie oznacza zablokowania filtra i zatrzymania silnika. Jest to parametr mało istotny w technice motoryzacyjnej. Najważniejsze jest TZZF.
Dolewanie benzyny oczywiście jest metodą podawaną w starszych książkach i dla starszych samochodów. W obecnie produkowanych silnikach z pompowtryskiwaczami, common rail itp jest stanowczo zabronione dolewanie czego kolwiek poza ON i ewentualnie depresatorami."
źródło: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1519101.html
Nie biorę odpowiedzialności za wartość merytoryczną, ale wywód jest logiczny (i w oryginale zdecydowanie dłuższy). Jeśli mamy na forum jakiegoś chemika od ropy i pochodnych to prosimy o zajęcie stanowiska.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-01-31, 20:20   

ajax napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
sidlo napisał/a:
będzie to zależało od wielu czynników

i dlatego nie da się tego jednoznacznie* określić...


mniej więcej da się:

- wg mnie pomiędzy "jednoznacznie" a "mniej więcej" jest istotna różnica, nie widziałem celu cytowania mądrości encyklopedycznych dlatego, że nie wnoszą one nic co pozwoli udzielić odpowiedzi na tak zadane pytanie,
- nie wnoszą dlatego, że pytanie brzmiało
sidlo napisał/a:
A czy jest jakaś graniczna wartość temperatury poniżej której wytrąca się parafina ?....

i jeżeli intencją (chyba?) takiego sformułowania pytania było uzyskanie wiedzy, by uniknąć ewentualnych kłopotów z powodu zatankowania niewłaściwego paliwa, to ważne są:
- jakie paliwo mamy aktualnie zatankowane w zbiorniku,
- ile tego paliwa w tym zbiorniku mamy,
- jakie paliwo i w jakiej ilości chcemy dotankować,

znając parametry takiej mieszanki da się prawdopodobnie uzyskać odpowiedź ale na pewno nie będzie to łatwe... :-(

natomiast jeżeli Autorowi chodziło o coś innego to oczywiście przedstawione przez Ciebie normy taką wiedzę prezentują... :lol:

ad. * czerwony akcent mój
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-01-31, 21:49   

dobry akumulatorek i dobre paliwo i dbanie o ato to jest podstawa i wtedy kreci kiedy chcesz:)
ja jezdze codziennie wiec nie ma problemu jesli chodzi o odpalanie :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2012-02-01, 08:26   

Mój dzisiaj odpalił bez najmniejszych problemów (-17 stopni z rana).

Za to przy przekroczeniu 2500 obrotów zaczynał się dławić.

Wychodzi na to, że parafina się wytrąciła.

Jeżeli schodzę obrotami poniżej - wszystko wraca do normy.

Na razie wstawiłem na ogrzewany warsztat i zobaczę co się stanie popołudniu.

Jak nie będzie zmian - wymiana filtra - na szczęście zbliżam się do przeglądu po 60 kkm.
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-02-02, 20:07   

TD Pedro napisał/a:
wg mnie pomiędzy "jednoznacznie" a "mniej więcej" jest istotna różnica


Ty to mosz ale recht :!: ;-) Jest różnica. Chylę czoła. Na moje usprawiedliwienie tylko szron na głowie nawet w upały, to i ten Niemiec, (jak on się nazywa? A... A...Już wiem: Alzheimer) coś mi miesza w rozumie :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-02, 20:57   

ajax napisał/a:
Na moje usprawiedliwienie tylko szron na głowie

od tego "szronu" to mało komu udaje się uciec (no chyba tylko tym co wcześniej wyłysieją :oops: ) a p. Alzheimer też nie dla wszystkich łaskaw... :lol: ... ale co tam, aby gorzej nie było... :-)
pzdr.
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2012-02-03, 16:14   

Huh Panowie a moj odmowil wspolpacy. Od 2 dni dusil sie jak mu sie wiecej gazu dodalo, a dzisiaj rano juz nie ruszyl. Lawetia zawiozla do ASO i czekam wlasnie az wymienia filtry. Przy okazji olej zmieniam. Nie dolewam niczego do ON, leje zawsze na tej samej stacji Verve i taki klops :(
 
kristof54 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 DCI 90
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 20
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-02-05, 22:04   

Mój stoi codziennie pod chmurką i póki co odpala rano bez zarzutu. Nawet było -22 a palił od jednego piar....cia. ;-)
Leje mu tylko ON BP ULTIMATE.
Oby tak dalej. :-D
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-02-06, 01:13   

Po tych relacjach, a także po zasłyszanych dwóch świeżutkich historiach, umacniam się w przekonaniu, że moja nowa koncepcja tankowania jest dobra.
Koncepcja polega na tankowaniu do pełna, na dwóch różnych stacjach (taniej i zwykłej, czyli na drogiej i droższej ;P), pół na pół ;P

Jak kiedyś przeczytałem raport dotyczący jakości paliwa, to najwięcej wtop zaliczyły Shell i Orlen. To dowodzi, że przekręty robi się na konkretnych stacjach, a nie w ramach jakiejś firmy, więc nie ufam nikomu ;)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne