Wiem może i można poszukać w instrukcji ale do poniedziałku nie mam jej pod ręką.
Dziś jadąc najpierw z 30 km tak do 100 spokojnie silnik rozgrzał się do 2 cegiełek. Potem trochę inna droga dącka dostała w palnik do 3600 obr na 3 biegu ku mojemu zdumieniu samochód przydusiło i zapaliła się kontrolka STOP i zapaliły się 4 cegiełki odpuściłem deko 4 do 3600 znowu i powtórka z rozrywki.
Potem spokojniej 3 do 2500 4 do 3600 i znów to samo o co chodzi?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-29, 21:58
Kontrolka STOP - powiem szczerze, że nie znam takiej kontrolki.
Może chodzi ci o kontrolkę od zaciągniętego hamulca ręcznego ?
Jeśli tak to ona się również zapali jak będzie za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-29, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-01-29, 22:19
jackthenight napisał/a:
Kontrolka STOP - powiem szczerze, że nie znam takiej kontrolki.
Może chodzi ci o kontrolkę od zaciągniętego hamulca ręcznego ?
Jeśli tak to ona się również zapali jak będzie za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku.
Kontrolka STOP jest na prędkościomierzu pomiędzy kontrolkami świateł. Zapala się po włączeniu zapłonu, następnie gaśnie. Informuje o konieczności natychmiastoego zatrzymania pojazdu jeżeli tylko warunki ruchu drogowego pozwalaja na to. Instrukcja podaje żeby wyłączyć silnik i nie uruchamiać go ponownie, skontaktować się z ASO. W czasie moich doświadczeń z Renault?Dacią raz zapalił mi się STOP, po rozsypaniu się alternatora - ale ponieważ wiedziałem co się stało to po odcięciu paska akcesoriów pojechałem dalej - prądu w akumulatorze starczyło na ok 600 km. - a po odcięciu paska STOP zgasł, czyli naprawiłem samodzielnie awarię
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-30, 11:34
Sprawdziłem w dokumentacji i ta kontrolka to według dokumentacji jest kontrolką ważności stopnia 2. Kontrolką tą steruje komputer wtrysku i zapalenie jej może oznaczać bardzo wiele problemów, także nie można jednoznacznie określić co jest przyczyną.
Skoro silnik nie zgasł przy zapaleniu się tej kontrolki to przyczyną problemów może być :
1. Obwód czujnika koła zamachowego / problem z czujnikiem
2. Problemy ze spalaniem w cylindrze 1, 2, 3 lub 4
3. Problem ze złączami/wtyczkami wtryskiwaczy
4. Elektrozawór EGR
5. Problemy z napięciem zasilającym czujniki.
Także czeka cię pewnie wycieczka do ASO.
W rozwiązaniach tych problemów bardzo często każą sprawdzić złącza/wtyczki czujników, wtryskiwaczy, EGR itd.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-01-30, 11:36, w całości zmieniany 3 razy
tak więc odwiedziłem dziś serwis.
Skasowali błąd komputer podobno pokazał uszkodzenie wtrysków czy to możliwe nie wiem dopiero 34500 km wiec coś mi się nie podoba.
Ale prosili poczekać aż temp. zelży trochę i tak się przemęczyć bo im z placu żaden samochód nie odpala i najpierw je w warsztacie zagrzewają do walki w cywilizowanej temperaturze,
Mam nadzieje że nie będzie mnie czekać wymiana wtrysków bo z gwarancji się buraki wywiną a to koszty nie małe, więc póki co wypatruję ocieplenia
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-03, 09:07
wat napisał/a:
tak więc odwiedziłem dziś serwis.
Skasowali błąd komputer podobno pokazał uszkodzenie wtrysków czy to możliwe nie wiem dopiero 34500 km wiec coś mi się nie podoba.
Ale prosili poczekać aż temp. zelży trochę i tak się przemęczyć bo im z placu żaden samochód nie odpala i najpierw je w warsztacie zagrzewają do walki w cywilizowanej temperaturze,
Mam nadzieje że nie będzie mnie czekać wymiana wtrysków bo z gwarancji się buraki wywiną a to koszty nie małe, więc póki co wypatruję ocieplenia
jak sie nie myle to komus przy 10tys padl wtrysk na to nie ma reguly a czy ten błąd nie jest odpowiedzialny też za świece żarowe??
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-03, 09:08, w całości zmieniany 1 raz
Niekoniecznie - wcześniej, w renówkach, bywały już nawet całe serie wadliwe fabrycznie, zależy więc co znajdą po ich wyjęciu: zakitowane czymś mazutopodobnym oczywiście na gwarancję się załapią (wtedy jednak dostaje się do ręki stare części i można je jeszcze sprawdzić u niezależnego eksperta), ale już uszkodzenia mechaniczne teoretycznie powinny podlegać gwarancji.
Tak więc nie mirmiłuj, tylko spokojnie czekaj na - oby pozytywny - ciąg dalszy [:
Za świece żarowe nie bo wtedy by sie paliła jeszcze jakaś kontrolka a u mnie pojawia się tylko stop, ciekawe że jak na postoju się go kręci to nic się nie dzieje,
narazie czekam na ocieplenie
Własnie spotkał mnie identyczny objaw w Dusterze 1.5dci. Co gorsza autko zaczęło zwalniać jak tylko zapaliła sie kontrolka STOP. Prawdopodobnie paliwo przymarza gdzieś w filtrze lub jego jakość jest niewystarczająca w tej temperaturze. (-18C).
Autko odpaliłem pod domem przy -18C. Popryrkało sobie kilka minut, wyczyściłem szyby i pojechałem. Po 28 km zaczeły się problemy. Przy ok 2000 RPM zapalił sie STOP i autko zaczęło zwalniać. Teraz sobie przypomniałem, że wczoraj tankowałem prawie cały bak. Dodatkowo tak zimno jak dziś rano jeszcze nie było.
Mi się dzisiaj wracając z pracy do domu zapaliła kontrolka STOP.Wcześniej autko odpaliło bez problemu i w trakcie jazdy się zapaliła ale auto nie traciło mocy oraz nie zwalniało zachowywało się normalnie,a po przejechaniu tak 2 km samoczynnie zgasła i się więcej nie pojawiła.Mrozu było 22 stopnie.
Dzisiaj drugie podejście do serwisu z moją kontrolka bo dalej się lubiała żaświecać i dodatkowo samochód zaczoł czkawki dostawać.
Jednak dziś CLIP pokazał że jest problem z wydatkiem na pompie błąd skasowany.
Na pytanie jak tam wtryski usłyszałem że jak nówka.
Więc pytam co z poprzednim testem.
Panowie w serwisie stwierdzili żeby jeszcze poczekać na dalsze ocieplenie i że pewnie przez paliwo przejsciowe bo mają mnustwo takich klijentów z dci, którym ciągle coś miga. Zakładają że drobinki parafiny lataja i robią bałagan.
Zobaczymy kiedy znowu wróce na serwis
Dzisiaj drugie podejście do serwisu z moją kontrolka bo dalej się lubiała żaświecać i dodatkowo samochód zaczoł czkawki dostawać.
Jednak dziś CLIP pokazał że jest problem z wydatkiem na pompie błąd skasowany.
Na pytanie jak tam wtryski usłyszałem że jak nówka.
Więc pytam co z poprzednim testem.
Panowie w serwisie stwierdzili żeby jeszcze poczekać na dalsze ocieplenie i że pewnie przez paliwo przejsciowe bo mają mnustwo takich klijentów z dci, którym ciągle coś miga. Zakładają że drobinki parafiny lataja i robią bałagan.
Zobaczymy kiedy znowu wróce na serwis
Cześć
Pamiętasz może jak został rozwiązany problem?
_________________ VW POLO 1.0 MPI 1997
DACIA LOGAN MCV 1.6 MPI 2008
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 2013
Dzisiaj drugie podejście do serwisu z moją kontrolka bo dalej się lubiała żaświecać i dodatkowo samochód zaczoł czkawki dostawać.
Jednak dziś CLIP pokazał że jest problem z wydatkiem na pompie błąd skasowany.
Na pytanie jak tam wtryski usłyszałem że jak nówka.
Więc pytam co z poprzednim testem.
Panowie w serwisie stwierdzili żeby jeszcze poczekać na dalsze ocieplenie i że pewnie przez paliwo przejsciowe bo mają mnustwo takich klijentów z dci, którym ciągle coś miga. Zakładają że drobinki parafiny lataja i robią bałagan.
Zobaczymy kiedy znowu wróce na serwis
Cześć
Pamiętasz może jak został rozwiązany problem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum