Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-04, 16:13
pytałem w aso podczas odbioru o akcje serwisowe - żadna z nich rzekomo nie dotyczy rocznika 2012
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-04, 16:24
o wszystkie: hamulce, przewody hamulcowe, problemy ze wskazaniami paliwa itd - pokazywali w kompie jakieś tabele serwisowe producenta, choć niewiele z nich zrozumiałem - i jeszcze jedno ODRADZANO mi jakiekolwiek inicjatywy w celu dodatkowego fachowego czy chałupniczego zabezpieczania karoserii przeciw korozji - mieli w Lublinie przypadek,że gość w Sandero zlecił gdzieś jakąś dodatkową konserwację (szczegółów nie znam) w wyniku czego doszło do rozwarstwienia i częściowego wypłukania oryginalnych konserwantów. Przyjechał z tym do aso a ci skwapliwie zabrali gwarancję na karoserię
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-02-04, 16:27, w całości zmieniany 1 raz
pytam o akcje bo jak dotychczas to jedyna "oficjalna" akcja to zgłoszona do UOKiK dot. przewodów hamulcowych, no chyba, że mi coś umknęło dlatego użyta przez Ciebie liczba mnoga mnie zaciekawiła...
- i jeszcze jedno ODRADZANO mi jakiekolwiek inicjatywy w celu dodatkowego fachowego czy chałupniczego zabezpieczania karoserii przeciw korozji - mieli w Lublinie przypadek,że gość w Sandero zlecił gdzieś jakąś dodatkową konserwację (szczegółów nie znam) w wyniku czego doszło do rozwarstwienia i częściowego wypłukania oryginalnych konserwantów. Przyjechał z tym do aso a ci skwapliwie zabrali gwarancję na karoserię
To mogę zaakceptować, że była ingerencja w zabezpieczenie. Ciekawe czy pomalowanie np. srebrzanką czy też Hammeritem układu wydechowego jest dopuszczalne?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-05, 02:00
Piotr_K napisał/a:
To mogę zaakceptować, że była ingerencja w zabezpieczenie. Ciekawe czy pomalowanie np. srebrzanką czy też Hammeritem układu wydechowego jest dopuszczalne?
nie sądzę,aby pomalowanie ostatniego tłumika srebrzanką skutkowało utratą gwarancji na karoserię
- no i po zabiegu, przewody wymienione - czas 3 godziny... niby nic ale ja mam do serwisu tylko 4 kilometry - a są tacy co musza dojechać dużo dalej...
- a tak przy okazji: może ktoś wie: w przypadku akcji serwisowej np. takiej jak ta - czy przysługuje samochód zastępczy na koszt gwaranta, w moim przypadku to akurat nie było bardzo dolegliwe ale innym taka wiedza może się przydać...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-06, 13:59
myślę,że w świetle obecnych przepisów można by żądać na czas naprawy auta zastępczego ale to już raczej od dilera a nie poprzez firmę ubezpieczeniową. Tylko,czy na 3 godziny jest sens?
Jak umawiałem auto na smarowanie zawiasów i cięgna klamki zewnętrznej to pierwsze pytanie ze strony serwisu było czy życzę sobie auto zastępcze czy będę czekał na miejscu, a czas naprawy przewidywany był na 2 godzinki - więc wg. mnie trzeba korzystać.
pierwsze pytanie ze strony serwisu było czy życzę sobie auto zastępcze czy będę czekał na miejscu, a czas naprawy przewidywany był na 2 godzinki - więc wg. mnie trzeba korzystać.
to pierwsze pytanie ze strony serwisu było czy życzę sobie auto zastępcze czy będę czekał na miejscu,
takie pytanie zawsze (chyba) pada ale mnie chodzi o to - kto ponosi tego koszty: klient czy producent/sprzedawca/ serwisant* - (koszty paliwa na pewno klient)
ad.* - niepotrzebne skreslić...
Dar1962 napisał/a:
można by żądać na czas naprawy auta zastępczego ale to już raczej od dilera a nie poprzez firmę ubezpieczeniową
ubezpieczyciel chyba nie ma z tym nic wspólnego...
to pierwsze pytanie ze strony serwisu było czy życzę sobie auto zastępcze czy będę czekał na miejscu,
takie pytanie zawsze (chyba) pada ale mnie chodzi o to - kto ponosi tego koszty: klient czy producent/sprzedawca/ serwisant* - (koszty paliwa na pewno klient)
ad.* - niepotrzebne skreslić...
W przypadku dwóch Daciek, dwa razy, wizytowałem ASO Zdunek Gdańsk/Gdynia w ramach gwarancji i wielokrotnie celem czynności serwisowych. W każdym z tych przypadków, stawiano pytanie czy życzę sobie samochód zastępczy. Za każdym razem jednak na mój koszt.
W przypadku pozostawienia auta na tydzień (niesmaku dodaje, że jest to samochód firmowy) i naprawie gwarancyjnej, nie było szans na otrzymanie samochodu zastępczego (opłaconego przez gwaranta), więc kilka-kilkanaście godzin przewidywanych do naprawy trzeba czekać, bądź zapewnić sobie transport we własnym zakresie.
Chyba że... mówimy o naprawie z AC, ale to już inna sprawa i oby nikt nie musiał sprawdzać.
Taka informacja była dzisiaj w wp
Europejczycy kochają SUV-y, choć większości ich użytkowników niepotrzebne są
jakiekolwiek możliwości jezdne wykraczające poza to, co oferują przeciętne
samochody kompaktowe. Posiadanie podwyższonego auta z napędem na cztery koła
stało się jednak wyznacznikiem prestiżu. Kłopot jednak w tym, że trzeba za
niego słono zapłacić. Tanią alternatywą jest Dacia Duster, która od momentu
swojego debiutu święci tryumfy na rynkach Europy Środkowej. Auto, które daje
spore możliwości poza asfaltem, jest również popularne w Polsce, a klienci,
którzy się na nie zdecydują, na odbiór muszą czekać kilkanaście tygodni.
Wielu z nabywców Dustera może się jednak rozczarować oferowanym przez auto
poziomem bezpieczeństwa.
Okazało się, że w niektórych samochodach marki Dacia Duster 4x4 w przypadku
nagromadzenia się śniegu na wsporniku mocującym przewód elastyczny hamulców
tylnych lewego i prawego, możliwe jest pęknięcie sztywnego przewodu tylnego
zacisku hamulcowego w miejscu mocowania do cylinderka hamulcowego. W
warunkach silnego zaśnieżenia może to prowadzić do nagłej utraty
skuteczności hamowania połączonej z zaświeceniem się kontrolki na zestawie
wskaźników. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 1162 samochody
marki Dacia Duster 4x4.
To jednak nie wszystko. Badająca poziom bezpieczeństwa samochodów
organizacja Euro NCAP podsumowała wyniki testów zderzeniowych
przeprowadzonych w 2011 r. W tym zestawieniu Dacia Duster wypadła
najsłabiej. Rumuńskie auto powstałe przy wydatnej pomocy Renault otrzymało
jedynie trzy gwiazdki i okazało się gorsze od Geele Emrgand EC7 - chińskiego
auta z segmentu D.
(fot. Euro NCAP)
Kłopoty może też sprawić francuski "kangur". Część samochodów marki Renault
Kangoo II w momencie gwałtownego hamowania lub zderzenia pojazdu, śruba
mocująca pas bezpieczeństwa fotela przedniego może samoistnie się odkręcić.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 3351 samochodów marki
Renault Kangoo II.
O kolejne siwe włosy przyprawić może również amerykańska legenda wśród
jednośladów. W motocyklach marki Harley-Davidson mogą nieprawidłowo
funkcjonować światła stopu oraz może nastąpić wyciek płynu hamulcowego przez
przełącznik tylnego światła, powodując obniżenie wydajności i
funkcjonalności tylnego hamulca. W konsekwencji może to prowadzić do
wypadku. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 161 motocykli
marki Harley-Davidson.
Numery VIN wszystkich pojazdów objętych akcją serwisową można sprawdzić na
stronie internetowej UOKiK-u.
Źródło: UOKiK
_________________ Duster to mój dziesiąty samochód, mam nadzieję że będzie dobry.
Za każdym razem na koszt salonu.
Chociaż przy przeglądzie 15000 km, pomimo rezerwacji NzŻ nie dostała auta bo w weekend musieli podstawić 3 auta po wypadku i nie wróciły na czas do serwisu.
Marka: DACIA
Model: DUSTER 4X2
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2010 koniec KONIEC 2014 TERAZ 2018
Wersja: Prestige2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 371 Skąd: WROCŁAW/BRESLAU
Wysłany: 2012-02-06, 17:25
wlasnie dzisiaj zaliczyłem akcje serwisową 2 h i po kłopocie. ale to nic tuż przed salonem moj duster zaczala tracic moc...co się okazało???parafina wytraciła na filtrze paliwa--->>>197zł wymiana filtra:(
odpłatność w takich sytuacjach wydawała mi się to tak oczywista, ze nawet o to nie pytałem... chociaż w zasadzie nie miałem takiej potrzeby ale wiedzieć zawsze warto...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum