Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 22:35 Kontrolka przegrzania przy -15°C (Odp.: filtr paliwa)
... zapalila mi sie dzis na moment, chwile po ruszeniu z parkingu, lekko pod gorke, obroty ok 2000-2100/min. Odpuscilem gaz i zgasla. Ciekwe, co to za artefakt ? Myslicie ze komp zarejestrowal jakos to zdarzenie ?
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-02-05, 12:10
Witaj
Prawdopodobnie winą jest gęsty olej w silniku (niska temperatura na zewnątrz). Moim skromnym zdaniem nie ma się co przejmować.
To samo miałem w benzyniaku (Fabia), który stał kilka dni na mrozie. Kontrolka świeciła się nawet przy pracującym silniku. Po "restarcie" silnika było już ok.
Przy takich mrozach przy nierozgrzanym samochodzie mogą się dziać różne cuda. Jeśli są krótkotrwałe, znikają po rozgrzaniu nie powtarzają się często to nie ma się czym przejmować.
Na twoim miejscu sprawdził bym gęstość płynu chłodzącego.
Nie można takich rzeczy bagatelizować.
A może zamarza lub jest na krawędzi zamarznięcia płyn
chłodniczy i silnik pracuje bez chłodzenia stąd chwilowe przegrzanie?
Podobną historię opisywał kolega z forum clio i tam miał właśnie
zamarznięty płyn. Mechanik mu zalał nowym i wszystko wróciło do normy.
Ale czy czasami sobie uszczelki nie naruszył pod głowicą to już inna sprawa.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-05, 21:15
Zdarzylo sie to raz, dzis przy -15 jak ruszylem nic nie migalo. Samochod ma fabrycznie , od nowosci zalany plyn, poziom jest pomiedzy min/max na srodku.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-05, 21:16, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-05, 22:21
lep napisał/a:
A może zamarza lub jest na krawędzi zamarznięcia płyn
chłodniczy i silnik pracuje bez chłodzenia stąd chwilowe przegrzanie?
Podobną historię opisywał kolega z forum clio i tam miał właśnie
zamarznięty płyn. Mechanik mu zalał nowym i wszystko wróciło do normy.
Ale czy czasami sobie uszczelki nie naruszył pod głowicą to już inna sprawa.
w dieslu nie ma takiej opcji zeby chwila moment i plyn zaczal sie gotować 4-6km i dopiero sie nagrzewa do okolo 90 stopni ja bym bardziej sie sklanial do elektroniki ktora wariuje przy mrozach
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Mój postał sobie sobotę i niedzielę, dzisiaj o 5 rano jak zawsze przekręciłem kluczyk w stacyjce, poczekałem aż zgasną wszystkie kontrolki, wyłączyłem znowu i znowu przekręciłem w celu lepszego podgrzania świec. Przy zapalaniu mignęły na ok 0,5 sek. kontrolki zaciągnietego hamulca (a zaciągnięty nie był) i ABS-u. Właśnie zadzwoniłem do znajomego, który powiedział, że przy takich mrozach to normalka, że elektronika szaleje i, że jak się nie włączają w czasie jazdy to jest w porządku. Trochę się uspokoiłem, ale kiedy się te mrozy skończą?
Ostatnio zmieniony przez zbig 2012-02-06, 06:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-06, 23:45
Dzis powtorka z rozrywki. Odpalam, nawet silnik pochodzil ok 1 min na wolnych obrotach. Po ruszeniu z miejsca, jak wydostalem sie za skrzyzowania dynamiczniej przyspieszylem, jednak nie przekraczajac 2000-2300 obr. Nagle znow kontrolka przegrzania plynu.. zapalila sie na 1-2 sek...zgasla... Samochod stracil lekko moc, jakby cos przydusilo, wiec odruchowo znow gaz i po chwili znow zamrugala. Potem zgasla i bylo ok. Silnik w koncu dostal 2 kreski ciepla. Postanowilem zadzwonic do ASO na Pulawskiej. Pracownik zasugerowal koniecznosc przyholowania samochodu, gdyz jazda po takim incydencie moze grozic powazniejsza awaria , ktora moze bede musial usowac na swoj koszt. Uznalem, ze dalsza polemika przez telefon jest bezcelowa i udalem sie do ASO. Przyjal mnie ten sam Pan. Zglosilem objawy. Sugerowano potrzebe zostawienie samochodu na noc do jutra. Nalegalem, ze zalezy mi na sprawdzeniu choc plynu i wskazan komputera na poczekaniu. Mimo, ze nie bylem umowiony na termin przyjeto moj pojazd. Mechanicy zrobili wielkie oczy na info o tej kontrolce przy -15. Sprawdzili poziom plynu i odczyty komputera. Diagnoza - zbyt male cisnienie w ukl zasilania paliwem - usterka filtra - zapchany lub pojawila sie woda. Mi nie swiecila sie kontrolka obecnosci wody w filtrze. Jednak nie polemizowalem ze wskazaniami komputera i przystalem na wymiane na nowy. Za 5 tys km i tak byl termin przegladu w ktorym wymagana jest wymiana. Po 1.5 h samochod oddano mi wraz ze starym filtrem. Jutro mam otrzymac szczegolowe zaswiadczenie/informacje o przyczynie wymiany. Zasugerowano mi dochodzenie od stacji paliw ew. roszczen. Akurat tankuje zawsze w jednej i mam paragony ale czy mam jakiekolwiek szanse na powodzenie nie wiem. Tez na 100% nie jestem pewien czy to tylko filtr.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-06, 23:51, w całości zmieniany 2 razy
miałem podobnie...
po zapaleniu kręcił się bardzo nierówno, a po ruszeniu czasami - powyżej 2500 obrotów - zapalała się kontrolka temperatury silnika, tracił moc, po odpuszczeniu gazu wracało do normy, aż po zimniejszej nocy - po której zapalił, ale nie mogąc utrzymać obrotów około 1100 gas...
Zaholowałem do serwisu i po wymianie filtra paliwa jest ok... też powiedzieli, że zawalony, ale mimo że tankuje tylko na jednym orlenie szans na odzyskanie chyba nie ma...
Przy okazji wymieniłem też płyn chłodzący - i tak termin w lipcu wypadał...
Ostatnio zmieniony przez p0501 2012-02-07, 06:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-07, 09:31
p0501 napisał/a:
miałem podobnie...
po zapaleniu kręcił się bardzo nierówno, a po ruszeniu czasami - powyżej 2500 obrotów - zapalała się kontrolka temperatury silnika, tracił moc, po odpuszczeniu gazu wracało do normy, aż po zimniejszej nocy - po której zapalił, ale nie mogąc utrzymać obrotów około 1100 gas...
Zaholowałem do serwisu i po wymianie filtra paliwa jest ok... też powiedzieli, że zawalony, ale mimo że tankuje tylko na jednym orlenie szans na odzyskanie chyba nie ma...
Przy okazji wymieniłem też płyn chłodzący - i tak termin w lipcu wypadał...
Czyli jest nas dwoch. Dziwne ze akurat kontrolka przegrzania sie zaswieca ale dobrze, ze pojechalem do aso, bo mogl sie zawalic na maxa i bym nie dojechal nigdzie.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-07, 10:45
w paliwach jest straszny syf tankuję kilka beczek 200L do celów rolniczych i na samym dnie zawsze jest okropny syf ktory osiadł przewaznie pół wiadra ropy z syfem w ktorym widac drobinki pyłu itd
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
fragment:
"Zwraca ona jednak uwagę, iż w praktyce jest to bardzo trudne ze względu na specyfikę kupowanego towaru. Sprawdzając jakość paliwa trzeba, bowiem pobrać odpowiednie próbki, co wiąże się z wydobyciem benzyny z baku auta. Następnie taką próbkę trzeba oddać do ekspertyzy rzeczoznawcy. Odrębną ekspertyzę może zamówić stacja benzynowa. Jeśli opinie, co do jakości paliwa są odmienne, pozostaje tylko dochodzenie swoich praw na drodze sądowej. W przypadku zaistnienia takich sporów posiadacze aut mogą zwrócić się o pomoc do powiatowych oraz miejskich rzeczników praw konsumentów."
zwlaszcza, że wydaje mi się, że brud filtra to chyba proces narastający...
Ja mam pytanie do kolegów.Dzisiaj na trasie przy -15 C. Zapaliła mi się czerwona kontrolka temperatury płynu i miałem wrażenie,że drakula traci moc.
Zwolniłem do 80km/h i było już ok.
Czyżby to była oznaka zamarzania paliwa ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-22, 00:24
Hmm mi sie rok temu zapalila kontrolka przagrzania silnika przy -15 . Na chwilke tracil moc , potem jak odpuszczalem gazu bylo OK. Diagnoza - wymiana filtra paliwa, rzekomo wytracila sie parafina. Po wymiania filtra bylo juz OK. Wiec na 99% mamy zbiezne objawy. Sugeruje ogrzac pojazd ew sam filtrek/obudowe? i dolac arktycznego paliwa np Statoil.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-12-22, 00:37, w całości zmieniany 2 razy
Informacja dla użytkowników aut z silnikami na paliwo ON. Na niektórych stacjach benzynowych można dostać dodatek do olei napędowych produkcji skandynawskiej. Koszt litrowej butelki trzydzieści parę złotych, wystarcza na 650 litrów paliwa. Preparat sprawdzony na kilku autach, bardzo dobrze radzi sobie z parafiną.
Może faktycznie filtr ?? Tylko męczy mnie jedna kwestia.
W Lutym tego roku już wymieniałem filtr paliwa. Na dzień przed zaświeceniem tej kontrolki zalałem paliwa do pełna na stacji, na której tankuję draculę od nowego (nigdy nie miałem wcześniej problemu z tym paliwem na tej stacji ) i dolałem buteleczkę środka z antyżelem firmy STP. Zakryłem dolny wlot powietrza chłodnicy.
Myślicie Panowie,ze mimo tych zabiegów wytrąciła mi sie parafina i zapaliła się ta kontrolka ??
@chriskb - podaj jeszcze nazwę specyfiku.
Pamiętam, że na forum była relacją z wyprawy Dusterem na mroźną północ półwyspy skandynawskiego. I tam był podany jakiś specyfik, którego używają miejscowi. Bo nasz rodzimy super płyn się zesmarkał w tamtych temperaturach .)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 00:51
Pawel26 napisał/a:
Może faktycznie filtr ?? Tylko męczy mnie jedna kwestia.
.....
Myślicie Panowie,ze mimo tych zabiegów wytrąciła mi sie parafina i zapaliła się ta kontrolka ??
Byc moze to wina nie "arktycznego" oleju napedowago. Ja tankuje na bliskiej orlenowskiej. Bez problemu bylo az do srogich mrozow. Wtedy powstal czopek w filtrze. Dzis zaryzykowalem i nalalem pol baku na Statoilu arktica diesel ( 6,04 pln ).
Pełna nazwa produktu to : STP FORMUŁA DO DIESLA Z ANTYŻELEM.
Tak jeszcze myślałem,że to nie wina paliwa tylko wody ,która zbiera się na dnie filtr.
Jak jest ciepło to woda jes cięższa od paliwa i zostaje na dnie. Przychodzą mrozy woda zamarza i zaciąga się z paliwem. Dziwne jest ,że z odpalaniem nie mam problemu.
Odpala od razu ,nawet nie grzeje świec drugi raz.
Kontrolka temperatury cieczy zapala sie dopiero powyżej 80 km/h i zaczyna się dracula dławić.
Może lekarstwem na całe zło jest przed zimą zdemontować filtr,wylać wodę, przepłukać filtr czystym paliwem??
Myślę ,że problemem jest umiejscowienie filtra paliwa,praktycznie jako osobny układ oddalony od silnika. Filtr nie daje rady przy większych mrozach się ogrzać i woda która jest na dnie( bo przecież producent po coś umieścił czujnik wody na filtrze,wiec zakłada,że woda może się pojawiać ) zamarza i miesza się z paliwem.
dzisiaj wstawię dracule do ciepłego garażu, a jutro mój nadworny mechanik zdemontuje filtr ,może go przepłucze czystym paliwem i zobaczymy jak nie to trzeba będzie drugi raz w tym roku wymienić filtr Fajny sobie zrobię i draculi prezent na święta
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-23, 17:52
JA też bez żadnych dodatków dobre paliwo od początku i przy minus 21 stopni tej zimy po nocy zapala bez problemu.Dodam jeszcze że jazda odbywa się w większości na krótkich odcinkach po mieście.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum