DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak mocy.
Autor Wiadomość
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-03, 12:45   Brak mocy.

Mam pytanie do osób posiadających Dustera dCI 110 KM, parkujących pod chmurką i jeżdżących w te mrozy codziennie.
Czy mieli taki objaw?
Od dwóch dni, jak przyszły mrozy poniżej - 20 stopni w moim aucie występuje rano zjawisko braku mocy. Objawia się to tym, że jadąc do pracy ok 30 km turbina mi się nie załącza przez większość drogi (jadę z prędkością około 60 km/h, na 4 biegu 2000 obr/min), pod koniec drogi jak silnik złapie odpowiednią temperaturę ( trzy lub cztery "cegiełki") w/w objaw zanika i do końca dnia mam spokój. W serwisie powiedzieli mi, że przy takich mrozach, jakie są teraz to w nowych silnikach renault występuje takie zabezpieczenie, które nie pozwala na włączenie się turbiny, do momentu, aż silnik nie złapie odpowiedniej temperatury pracy, bo to może grozić uszkodzeniem silnika.
PS. Dla pytających: żadne kontrolki nie zapaliły się na desce, auto odpala za pierwszym razem, przed ruszeniem w drogę auto chodziło na wolnych obrotach pierwszy dzień 15 minut, dziś 30 minut.
Ostatnio zmieniony przez Seal 2012-02-03, 13:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-02-03, 13:46   Re: Brak mocy.

Seal napisał/a:
Mam pytanie do osób posiadających Dustera dCI 110 KM, parkujących pod chmurką i jeżdżących w te mrozy codziennie.
Czy mieli taki objaw?
Od dwóch dni, jak przyszły mrozy poniżej - 20 stopni w moim aucie występuje rano zjawisko braku mocy. Objawia się to tym, że jadąc do pracy ok 30 km turbina mi się nie załącza przez większość drogi (jadę z prędkością około 60 km/h, na 4 biegu 2000 obr/min), pod koniec drogi jak silnik złapie odpowiednią temperaturę ( trzy lub cztery "cegiełki") w/w objaw zanika i do końca dnia mam spokój. W serwisie powiedzieli mi, że przy takich mrozach, jakie są teraz to w nowych silnikach renault występuje takie zabezpieczenie, które nie pozwala na włączenie się turbiny, do momentu, aż silnik nie złapie odpowiedniej temperatury pracy, bo to może grozić uszkodzeniem silnika.
PS. Dla pytających: żadne kontrolki nie zapaliły się na desce, auto odpala za pierwszym razem, przed ruszeniem w drogę auto chodziło na wolnych obrotach pierwszy dzień 15 minut, dziś 30 minut.


jeżdżę codziennie i nigdy nie miałem objawów o których piszesz
dzisiaj było -31 stopni DD bez problemu odpalił i bardzo żwawo rozpoczął dzionek potrzebuje ok 1,5 km do pełnego rozgrzania
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-02-03, 14:45   Re: Brak mocy.

zyga03 napisał/a:
jeżdżę codziennie i nigdy nie miałem objawów o których piszesz
dzisiaj było -31 stopni DD bez problemu odpalił i bardzo żwawo rozpoczął dzionek potrzebuje ok 1,5 km do pełnego rozgrzania


Potwierdzam. Tylko z tym 1,5 km to chyba przesada. Może ciut więcej ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-03, 19:15   

moim zdaniem to sprawa wyłącznie paliwa...
 
Joanka 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączyła: 06 Sty 2012
Posty: 35
Skąd: spod Elblaga
Wysłany: 2012-02-03, 19:43   

TD Pedro napisał/a:
moim zdaniem to sprawa wyłącznie paliwa...


Zgadzam się z kolegą - po zatankowaniu do pełna ropki (i zalaniu specjalnego żelu "zimowego" - taki antyparafinkowy itd )do baku - na drugi dzień nie odpaliłam mojej reni... Przyjechał assistance i grupowo stwierdziliśmy, że winne jest paliwo (podłączony do "zewnętrznego" akumulatora kręcił jak głupi, ale tak jakby paliwa nie mógł zassać). Po dolaniu 2 litrów benzyny do zbiornika i podładowaniu akumulatora renia odpaliła... Dodam, że trzeci dzień mamy u nas na wsi -24.... :evil:
_________________
Były: kaszlak,fiesta, Corolla, mercedes 190, laguna kombi, cherokee, musso (ble), był scenic RX4 , jest ford escape (4x4), i JEST: DUSTER (4x4)
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-02-03, 20:32   

Z benzyna w silnikach CR nalezy uwazac bo w wyniku zmniejszenia wlasciwosci smarnych "ropy" moze dojsc do zatarcia wtryskiwaczy jak i pompy ktore sa smarowane ON
_________________

 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-03, 20:38   

Czego ja sie dowiaduję. Zabezpieczenie na turbinie? Pierwsze słyszę. Ja nie mam takiego wynalazku.
Panowie w serwisie coś bajerę sieją, dla mnie skoro turbosprężarka nie działa, to usterka. Oczywiscie ze gdy motor zimny, lub niemal zamarznięty to trzeba obchodzic się jak z jajkiem, ale im dalej zajedziemy , wtedy coraz odważniej wciskac można pedał gazu. Nawet zaraz po uruchomieniu tuebina powinna dzialac, rózne są na drodze sytuacje, i taki patent jak z opowiesci panów z serwisu to bzdura. Uwaga 2 cegiełki , to wcale nie jest rozgrzany motor dostatecznie, trzeba troche pojezdzic jeszcze, aby móc bezpiecznie wcisnac pedał gazu w podłogę.
Ktoś kiedyś widział 3 kreski na wskaźniku temperatury?

Praca motoru 15 min lub 30 przed ruszeniem w takie mrozy to zabijanie silnika. Te motory na postoju niemal wcale nie produkują ciepła, wiec fundujesz Kolego silnikowi bardzo bardzo bardzo złe doświadczenia.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-02-03, 20:43   

Seal napisał/a:
trzy lub cztery "cegiełki"

Ja nigdy nie maiłem trzech cegiełek... :-( :cry:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-03, 20:53   

eplus napisał/a:
Ja nigdy nie maiłem trzech cegiełek

trzech to chyba nikt nie miał... mogą być dwie albo cztery (tak kiedyś wyczytałem na forum a sam tego też nigdy nie doświadczyłem)...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-03, 21:11   

turbina się wyłącza hahah ciekawe w jaki sposób skoro jest mechanicznie zespolona z silnikiem i kręci sie od odpalenia auta a może ci się wiesza zaworek upustowy i po nagrzaniu dopiero zadziała?? (nie wiem czy w dieslach jest??)

a w takie zimno to 2-3min praca na wolnych obrotach i w droge nie ma sensu czekac bo po co skoro olej i tak jest zimny i na wolnych obrotach sie nie rozgrzewa a silnik cierpi

z tymi cegiełkami to można się pomylić widzac 3 a sa w rzeczywistosci 4
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-03, 21:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
Pat13 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 116
Skąd: Pszów
Wysłany: 2012-02-03, 21:43   

Silnik najlepiej rozgrzewa się pod obciążeniem tzn odpalić i normalnie jechać bez ekstremalnych przyśpieszeń i obciążeń. Długie rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach źle wpływa na układ tłokowo-korbowy.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-02-04, 09:24   

Lukas87 napisał/a:
a może ci się wiesza zaworek upustowy i po nagrzaniu dopiero zadziała?? (nie wiem czy w dieslach jest??)

W turbo dieslach jak i turbo benzynach jest zawor upustowy przy turbinie. Zabezpiecza on silnik przed zbytnim wzrostem cisnienia w ukladzie dolotowym. Sterownik silnika steruje tym zaworem i gdy zasygnalizowany zostaje jakis blad czyjnikow przechodzi w tryb awaryjny i otwiera zawor aby nie obciazac silnika. Niedomkniety zawor powoduje spadek mocy silnika i charakterystyczna glosniejsza jego prace.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2012-02-04, 09:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-04, 14:14   

czyli jakby połączyć termometr z sterownikiem silnika to jest możliwe sterowanie doładowania
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-02-04, 19:51   Re: Brak mocy.

akofreda napisał/a:
zyga03 napisał/a:
jeżdżę codziennie i nigdy nie miałem objawów o których piszesz
dzisiaj było -31 stopni DD bez problemu odpalił i bardzo żwawo rozpoczął dzionek potrzebuje ok 1,5 km do pełnego rozgrzania


Potwierdzam. Tylko z tym 1,5 km to chyba przesada. Może ciut więcej ;-)


a wcale nie . dla mnie wyróżnikiem rozgrzania jest ciepło w środku po 1,5 km wieje już ciepłem że hej
sporo ostatnio jeździłem Meganka z tym samym silnikiem 1,5 dCi i ona zdecydowanie szybciej sie rozgrzewała. rozumiem że wspomagane było grzanie wnętrza grzałkami elektrycznymi ale w Dusterze one słabiutko działają.
Tak dla ciekawości podam że potrzebowała przy takiej samej jeździe ok 0.8/100 litra mniej .
 
mir 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-02-07, 20:19   

no cóż ja muszę przejechać parę km. aby rozgrzać dasterka no i nie odpala od pierwszego razu. mrozek jest tylko -18 ponadto jest garażowany. dzisiaj oddałem go do serwisu zobacze co znajdą. dodam tylko że tankuje na shelu i jukoilu.
 
Riczi 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCI 4x4
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 111
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-02-07, 20:44   

Witam u mnie po 5 km 2 cegiełki sie pojawiaja przy -20 C. Mir !!! przekręć 2 razy zapłon i zapali za pierwszym razem .
_________________
:))))
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-07, 22:54   

Riczi napisał/a:
Witam u mnie po 5 km 2 cegiełki sie pojawiaja przy -20 C. Mir !!! przekręć 2 razy zapłon i zapali za pierwszym razem .

A świece żarowe do wymiany po dwóch sezonach w najlepszym razie... :roll:
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-02-07, 23:23   

Zgadzam się z kolegami, silnik po odpaleniu najlepiej się nagrzewa podczas jazdy.
odpukać mój odpala za pierwszym razem, ale przy - 20 na zewnątrz dopiero po 5 km mogę powiedzieć że czuć ciepło. Tankuję na BP.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-08, 00:27   

Nasz Dasterek odpala za pierwszym razem i na tych mrozach ciągnie do 4 cegiełek. Przyjemne ciepełko rozchodzi się już po kilku minutach w kabinie. Pod maską mamy ocieplacz fabryczny - zimowe zamówienie ;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2012-02-08, 00:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-02-08, 08:32   Re: Brak mocy.

zyga03 napisał/a:

sporo ostatnio jeździłem Meganka z tym samym silnikiem 1,5 dCi i ona zdecydowanie szybciej sie rozgrzewała. rozumiem że wspomagane było grzanie wnętrza grzałkami elektrycznymi ale w Dusterze one słabiutko działają.
Tak dla ciekawości podam że potrzebowała przy takiej samej jeździe ok 0.8/100 litra mniej .

Biorąc pod uwagę różnice aerodynamiki to doskonały wynik - oczywiście dla Dustera
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne