film z produkcji, jaki tam jest silnik 8,10 min ( czy to czasem 1,2 TCE ??)
Z tego co udało mi się wyguglać, to nie. Ale ten silnik w ogóle nie przypomina niczego, co udało mi się wyguglać, w żadnym silniku renault nie spotkałem się z tą rurą kanalizacyjną.
(Et tu, Brute? Ależ, doprawdy, nie wiem skąd taka zła opinia o mnie d: - przecież dyskusja jak najbardziej jest o "drzewach"...).
TCE? 1.6 dCi? - uwierzę, jak zobaczę.
Osobiście nie miałbym nic przeciwko, żeby były w ofercie - chociaż bardziej cenię sobie prostsze konstrukcje, nawet jeśli nieco mniej oszczędne - a gdyby tylko one były dostępne, to nawet miałoby to sporo sensu od strony techniczno-ekonomicznej-logistycznej (tzn. np znacząco ograniczyłoby konieczność utrzymywania dużych zapasów w magazynach kolejnych części zamiennych), ale... Ano właśnie: "ale". Otóż jakoś nie jestem przekonany, czy wbrew głośnemu mówieniu o oszczędzaniu, to samo Reno jest aby na pewno gotowe na aż tak logiczne działania. Bo co wtedy z prestyżem i imażem wiodącej marki? d;
Renault begins Lodgy production in Morocco, targets Europe
PARIS -- Renault has opened its new Dacia plant in Tangiers, Morocco. The factory will build the Lodgy minivan and an as-yet unnamed model for European and other markets.
The plant will have a annual capacity of 400,000 units by 2013 and will export 85 percent of its production to Europe, Africa, Mexico, and Middle East. Europe, Dacia's biggest market, will take most of the vehicles.
The Tangiers facility will complement Dacia's factory in Pitesti, Romania, which Renault said is at full capacity and will not produce the Lodgy.
A Renault spokesperson would not comment on output targets at the new facility, where Renault will also produce a new commercial van based on a Dacia platform in addition to the Lodgy, which it goes on sale later this year.
The plant's opening has generated a stir in France with critics accusing Renault of transferring jobs outside of the country, while ignoring the fact that the French government owns a 15 percent stake in the automaker.
"We see this factory as a dangerous development," said Fabien Gache, a spokesman for the CGT, Renault's dominant French union. "These vehicles are basically 'Loganized' Scenics and Kangoos," Gache said. "They're bound to hit the Renault brand's market share."
Renault said it has always based production of its low-cost Dacia brand cars outside of western Europe as part of its no-frills business model.
"The question of building this factory in western Europe didn't even arise," Renault CEO Carlos Ghosn said in a radio interview ahead of the opening ceremony on Thursday. "That would have been incompatible with the concept" of low-cost vehicles, he said.
Renault hopes the Lodgy will build on the success of its Dacia division. The estimated 10,000-12,000 euro entry price for the Lodgy, available in five- or seven-seater versions, compares with French prices starting from around 21,000 euros for a Renault Scenic or Volkswagen Touran, excluding special offers.
The Lodgy builds on the surprise domestic success of Renault's low-cost Dacia brand. The original 2004 Logan sedan proved more successful in Europe than in many of the emerging markets for which it was designed, such as India. Dacia's Duster SUV has since become a runaway hit in France.
Western European sales of Renault models dropped 8.5 percent in 2011, outpacing the region's overall 1.3 percent decline in car registrations, while Dacia increased its market share.
Renault's low-cost entry vehicles, sold as Dacias in Europe and Renaults elsewhere, increased their share of group deliveries to one-third last year from about a quarter in 2010 - even after the withdrawal of government crisis incentives that favored cheaper cars.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-10, 22:18
laisar napisał/a:
(Et tu, Brute? Ależ, doprawdy, nie wiem skąd taka zła opinia o mnie d: - przecież dyskusja jak najbardziej jest o "drzewach"...).
Nie żebym od razu startował z Kłujem, Cezarze, po prostu nawiązałem do uporu, z jakim tępisz radosne wizualki. ;) A my tu sobie wysysamy z brudnego palucha na podstawie filmiku kręconego ogórkiem... :]
maciek napisał/a:
no i to chyba jest 1,5 dci
Ue, to nie. :]
maciek napisał/a:
i nie zdziwił bym się gdyby zegary by tak wyglądały
Ło matko, osobne kontrolki do prawych i lewych kierunkowskazów?! Rozpusta! :)
Nie tyle tępię, co czasem wyśmiewam, ale przede wszystkim - ostrzegam przed traktowaniem ich zbyt poważnie <: Przy tej radosnej tvurrrchoscy pismaków wsysanie nosem prawdziwych, było nie było, filmików, nawet jeśli mało co na nich widać, to już i tak jest szczyt realizmu i poważnego podejścia do tematu.
...A ad rem: sądząc po czymś, co wygląda na mocowanie 2. rzędu, to jest bardzo podobne do MCV-kowego - czyli wizja osobnych foteli oddala się niestety coraz bardziej... Natomiast już widać, że 3. rząd na pewno nie składa się w podłogę - i MSZ bardzo dobrze, bo to ode Złego wynalazek jest. Podtrzymuję jednak to, co pisałem wcześniej - bez osobno składanych całych miejsc w 3. rzędzie to Dacia razem z Reno mogą sobie ten model wsadzić w... [wężykiem].
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 01:18
laisar napisał/a:
...A ad rem: sądząc po czymś, co wygląda na mocowanie 2. rzędu, to jest bardzo podobne do MCV-kowego - czyli wizja osobnych foteli oddala się niestety coraz bardziej... (...) Podtrzymuję jednak to, co pisałem wcześniej - bez osobno składanych całych miejsc w 3. rzędzie to Dacia razem z Reno mogą sobie ten model wsadzić w... [wężykiem].
A możesz na potrzeby dyskusji przybliżyć nam w krótkich, żołnierskich słowach, co dokładnie dają 3 osobne fotele w drugim rzędzie? (Wiem, że rozmawialiśmy o tym na spocie, ale tam też konkrety nie padły.) Mie sie wydajeee, że bez odpowiedniej szerokości samochodu (od Multipli w górę :) takie rozwiązanie jest jednak mało praktyczne (i producenci samochodów zdają się podzielać moje zdanie), ale może o czymś nie wiem. Chętnie bym posłuchał, o co cho z tymi fotelami.
Czy na spocie to nie pamiętam, ale na pewno w temacie obok.
A co dają? Ano to samo, co w 3. rzędzie, czego sens jest chyba oczywisty, skoro pytasz konkretnie o 2. rząd - czyli kolejny stopień w praktyczności. I nawet jeśli nie są to jakieś wariacje nt skodowego (OIDP) VarioFlexa, który pozwala przesuwać fotele także na boki, to już sama możliwość demontażu np tylko środkowego fotela pozwala czasem na lepsze wykorzystanie przestrzeni. A przecież idea osobnego fotela dla każdego pasażera to nie tylko jego demontaż w całości - także osobna regulacja to wtedy jego cecha immanentna, co jest równie ważne. Choćby ograniczona tylko do stopnia pochylenia oparcia jest już warta grzechu, a co dopiero jak można jeszcze jeździć wzdłuż (:
MSZ popularność jest jednak całkiem spora i nie wymaga nie wiadomo jakich rozmiarów - xsara picasso, touran i reszta im podobnych właśnie wcale nie są dużo większe nawet od MCV-ki.
Że nie jest to cudowne panaceum na wszystkie wady świata moto - to zgoda, dla mnie jednak jest warte bardzo wiele. (Do tego stopnia, że cały czas przemyśliwuję jakby to jednak wprowadzić do posiadanej MCV-eczki (: ).
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-02-11, 10:32
Z tymi fotelami to faktycznie ma sens przy odpowiedniej szerokości, choć np. duet Berlingo/Partner dysponują takimi trzema osobnymi fotelami w drugim rzędzie.
Widzę, że maska - tak jak w Dusterze - jest na siłownikach
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-02-11, 10:49
Patrząc na lewy bok tego silnika zauważam podobną budowę do 1.6 dCi. Nadal obstawiam, że to to :)
Na ostatnim filmiku 4,12 widać gołą budę Kangoo I, a potem jakiś prostopadlościan z naniesionymi punktami - czyżby instruktaż składania kangoopobodnej Dacii ? :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Rysiob 2012-02-11, 11:03, w całości zmieniany 1 raz
Z tymi fotelami to faktycznie ma sens przy odpowiedniej szerokości
MSZ: już MCV ma ją wystarczającą, ale nie chcę oczywiście nikogo uszczęśliwiać na siłę - najlepiej jakby po prostu była dostępna taka opcja, jako kolejny logiczny krok w rozwoju (:
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 11:58
laisar napisał/a:
I nawet jeśli nie są to jakieś wariacje nt skodowego (OIDP) VarioFlexa, który pozwala przesuwać fotele także na boki, to już sama możliwość demontażu np tylko środkowego fotela pozwala czasem na lepsze wykorzystanie przestrzeni. A przecież idea osobnego fotela dla każdego pasażera to nie tylko jego demontaż w całości - także osobna regulacja to wtedy jego cecha immanentna, co jest równie ważne. Choćby ograniczona tylko do stopnia pochylenia oparcia jest już warta grzechu, a co dopiero jak można jeszcze jeździć wzdłuż (:
A poza demontażem środkowego fotela, co to jeszcze daje? Dlaczego regulacja jest ważna, w sensie - co takiego miałby sobie regulować pasażer, skoro on i tak cargo? :) Po co jeździć wzdłuż, skoro i tak pasażerowie (dorośli) nie będą w stanie minąć się ramionami?
Pytam, bo nie wiem. Jakoś nigdy nie brakowało mi takiej funkcjonalności, a może właśnie powinno. :)
Po co jeździć wzdłuż, skoro i tak pasażerowie (dorośli) nie będą w stanie minąć się ramionami?
W skrócie: żeby właśnie mogli się minąć - bo w razie potrzeby po prostu rozdzielasz jedną płaszczyznę wspólnego oparcia na dwie (albo i trzy), oddalone od siebie nawzajem.
A regulacja pochylenia: raz wspomagająco dla powyższego, a dwa - po prostu dla komfortu.
bebe napisał/a:
Jakoś nigdy nie brakowało mi takiej funkcjonalności
Naprawdę-naprawdę przenajnigdy nie ustawiałeś sobie fotela kierowcy, wzdłuż, wzwyż i pochylenia oparcia? No jakoś myślę, że wątpię... Dlaczego zatem w samochodzie rodzinnym cargo nie miałoby mieć prawa do własnych upodobań?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum