Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-24, 00:10
Eksploatacja w warunkach zimowych
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-02-20, 15:37   

Zapal auto po zmroku i sprawdź czy nie ma przebić z przewodów WN do masy. Miałem tak właśnie w poldku.
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2010-02-20, 16:17   

W moim poldku takie sytuacje to była zimowa norma :-) zwłaszcza gdy wzrastała wilgotność ale mój mechanik podpowiedział że wystarczy psiknąć jakim sprayem po przewodach WN i rzeczywiście pomogło kłopoty znikły. To miało uszczelnić przewody oczywiście najpierw trzeba je wytrzeć aby zwiększyć skuteczność spryskiwania.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-02-21, 22:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-20, 19:03   

Jarosław P napisał/a:
ale wilgotność 100 %

Najprawdopodobniej to wilgoć i zanieczyszczone przewody wysokiego napięcia. Tak jak napisał Malutki warto najpierw wyczyścić przewody wilgotną a następnie suchą, bawełnianą, ścierką ewentualnie papierowym ręcznikiem a następnie spryskać WD40 i po chwili ponownie wytrzeć (to spowoduje starcie zanieczyszczeń pochodzenia ropopochodnego) następnie ponowić spryskanie WD40.
Proponuje WD40 bo wypiera wilgoć i po wyschnięciu raczej nie przewodzi prądu w przeciwieństwie do preparatów do styków elektrycznych (np.: elektrosol).
Powinno pomóc do następnego rozpylonej solanki przez samochody z jezdni :evil:
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-20, 19:27   

Sprawdziłem przewody WN i cewkę - nie ma przebicia , nie kopie i nie iskrzy.

Potworny ale nie rozumiem co znaczy zawilgocone i brudne przewody przecież są w izolacji to jaki to ma wpływ ? Izolacja może zamoknąć ?

W 10-letnim clio mojej żony nie ma takich problemów ,ALE !!! przewody są zabezpieczone peszlami i taśmą izolacyjną , zrobiłem to po tym jak kuna przegryzła kable i kolejne zabezpieczyłem w ten właśnie sposób , a to chroni na pewno też przed wilgocią.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-02-20, 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-20, 19:58   

Jarosław P napisał/a:
Dziś się ostro zdziwiłem , odpalam auto rozrusznik kręci i nic , próbuje drugi raz kręci kilka sekund i wreszcie zapala temp na zewnątrz 0 stopni ale wilgotność 100 %. Pierwszy raz tak się zdarzyło , zawsze palił na rys nawet przy dużych mrozach.
Moze ktoś z Was wytłumaczy co jest grane. Później już palił normalnie.


Spokojnie też już coś takiego miałem, bodajże raz lub dwa.
Jest to spowodowane tym, że imobilajzer nie wyłącza blokady elektronicznej komputera wtrysku.
Przyczyną może być za szybki start silnika - trzeba zawsze trochę poczekać jak kilka kontrolek na desce rozdzielczej zgaśnie - nie mówię aby czekać tak długo jak zgasną kontrolki poduszek, ale przynajmniej czekam zawsze aż zgaśnie kontrolka ABS-u.
Oczywiście zaraz napiszą ci którzy od razu uruchamiają silnik bez czekania i nie mają żadnych problemów - fajnie mi też tak się zdarza że zapomnę poczekać i odpalam silnik od razu i również silnik od razu kręci - jednak Sanderka to Sanderka i lepiej poczekać tą sekundę zanim zakręcimy rozrusznikiem.


Również komputer wtrysku musi mieć chwilę aby zebrać informację z czujników i odpowiednio przystosować mapy pracy silnika.
Od czasu kiedy czekam aż zgaśnie kontrolka ABS-u przed odpalaniem silnika jeszcze nigdy nie zdarzył mi się żaden problem z uruchomieniem silnika.
A kiedy od razu kręciłem kluczykiem na pozycję startu rozrusznika to owszem miałem dwa takie przypadki jak kolega Jarosław P.

Także Jarosławie P. nic nie rób, tylko sprawdź to co wyżej napisałem.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-20, 20:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-20, 20:13   

Tak masz rację zawsze czekam aż zgasną nawet kontrolki od poduszek , a dziś jakoś tak z rozpędu od razu przekręciłem kluczyk , też pomyślałem że to imobilajzer zablokował zapłon.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-02-20, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-02-20, 20:34   

JarosławP w mojej sanderce też się tak zdarzyło.Nie ma powodów do zmartwień
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-02-20, 20:41   

Wielkie dzięki Koledzy !!!
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-25, 17:30   

Dziś sytuacja z soboty powtórzyła się i tak jeszcze dedukuję że przed tym pierwszym razem zatankowałem paliwo na innej stacji niż dotychczas , może to wina benzyny ?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-02-25, 19:12   

Zaobserwuj co się dzieje jak zatankujesz benzynkę z innej stacji. Według mnie nie forsuj sobie tym głowy :-)
_________________

 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-21, 13:01   

Moim zdaniem nie powinno odpalać się auta zaraz po włożeniu kluczyka, najlepiej poczekac te 3-5 sekund żeby pompa ruszyła nie na sucho.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-11-21, 13:41   

Ja miałem raz taką przygodę i właśnie wtedy kiedy za szybko chciałem odpalić i silnik zaniemówił. za chwilę odpalił bez problemów. ja zawsze czekam aż kontrolki poduszek zgasną i zero problemów, aż tak długo to zreszta nie trwa
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 01:47   

Ja jakos wytrzymuje ale zona wscieka sie na slaba termoizolacje samochodu. Psioczy na mnie, czemu kupiles Dacie etc. Wspomina przyjemne cieplo wnetrza citorena ax 4x4 ( 1.4 benzyna ). Szczegolnie Nas drazni wrecz blyskawiczne wychladzanie sie pojazdu, w zasadzie wystarczy wylaczyc silnik na koilka minut a temp spada na leb. Oczywiscie zjawisko to najbardziej dreczy pasazerow przy -10-15 st. Wystarczy pologodzinne wyjscie do sklepu by czuc sie jak w lodowce po powrocie.

W zwiazku z tym mozecie cos zaproponowac, podpowiedziec, czym , co, w ktorym miejscu warto ociepolic ? Nawet mysle o ew. macie grzejnej na fotele tymczasowo.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-12, 01:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-12, 08:29   

mekintosz,

IMHO, można za tylnymi fotelami umieścić dwie niewielkie dmuchawy elektryczne (moc około 30-40W na wentylator - pobór prądu niewielki i nie zaszkodzi akumulatorowi), które będą włączane telefonem komórkowym na kilkanaście minut przed wejściem do auta. Po włożeniu kluczyka do stacyjki można wysłać sygnał aby wentylatorki się wyłączyły albo wyłączyć je telefonem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 10:33   

@mekintosz: Przede wszystkim - dach, powinno dać najwięcej najmniejszym kosztem. Potem reszta: boczki drzwi (równie proste) i tylna klapa (tu gorzej, niezbyt mam pomysł, ale przynajmniej jest na wierzchu, może na coś wpadniesz; coś a la maty pod maską?).

Tak naprawdę na drugim miejscu przydałoby się też popracować nad podłogą, ale to już niestety nie jest takie proste... /:

Aha, niezłe byłoby także oklejenie wszystkich szyb jakąś folią, ale najpierw przydałoby się sprawdzić jej parametry izolacyjne, żeby się nie narobić dla jakichś promili zysku. W każdym razie taka grubsza powinna być całkiem dobrą przeszkodą termiczną.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-12, 11:38   

chriskb napisał/a:
mekintosz,

IMHO, można za tylnymi fotelami umieścić dwie niewielkie dmuchawy elektryczne (moc około 30-40W na wentylator - pobór prądu niewielki i nie zaszkodzi akumulatorowi), które będą włączane telefonem komórkowym na kilkanaście minut przed wejściem do auta. Po włożeniu kluczyka do stacyjki można wysłać sygnał aby wentylatorki się wyłączyły albo wyłączyć je telefonem.


po co komplikować życie, wystarczy osobny włącznik układu oraz sterownik temp aby monitorował temp w wnętrzu np ustawiamy na 14 C do 15 C i powiedzmy że mamy w środku +15 jeżeli spada temp do 14 C układ włącza się dogrzewa do 15C i wyłącza coś jak auto klima tylko że dogrzewanie.. podobno ocieplenie idzie :lol: :lol:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 11:50   

chriskb napisał/a:
moc około 30-40W na wentylator - pobór prądu niewielki i nie zaszkodzi akumulatorowi

Ostrożni zawsze mogą postawić obok tych farelek mały, osobny, tylko im dedykowany aku.

A perfekcjoniści - zadbać o jego doładowywanie w czasie jazdy (:

(...Chociaż tak właściwie to Prawdziwy Perfekcjonista wykorzystałby po prostu fabryczne grzałki (mekintosz je ma w dCi) oraz dmuchawę - zasilanie ich z osobnego akumulatora byłoby dość proste, tyle że wymaga z kolei ingerencji w instalację elektryczną, co częściowo stoi w sprzeczności z postulowaną na początku ostrożnością... (((; ).
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-12, 12:37   

laisar napisał/a:
(...Chociaż tak właściwie to Prawdziwy Perfekcjonista wykorzystałby po prostu fabryczne grzałki (mekintosz je ma w dCi) oraz dmuchawę - zasilanie ich z osobnego akumulatora byłoby dość proste, tyle że wymaga z kolei ingerencji w instalację elektryczną, co częściowo stoi w sprzeczności z postulowaną na początku ostrożnością... (((; ).


to ten aku by dlugo nie pozyl skoro grzalki pobieraja moc 1kW do tego dmuchawa i mamy prawie 100A poboru prądu porównywalnie do spawarki elektrodowej!!! :roll: :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 14:32   

Zalezy mi na termoizolacji, dogrzewanie jakos bym odpuscil. W zamian dostane w lecie lepsze paramatry chlodzenia kabiny ze zmniejszeniem ucieczki chlodu. Kierunek laisara wydaje sie dobry.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 15:19   

Lukas87 napisał/a:
aku by dlugo nie pozyl

Grzałki i dmuchawa pobierają tyle maksymalnie - a normalnie zużyją po prostu tyle, ile im się da. Wysterowanie tego na żądanym poziomie nie jest jakoś kosmicznie skomplikowane.

Natomiast też zdecydowanie uważam, że najwięcej sensu ma zaczęcie od izolacji.
 
Chomik 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2012-12-10, 08:37   

Jak odbierałem samochód z salonu miła pani poleciła m.in aby przed rozruchem zawsze poczekać aż zgasną kontrolki, zatem może coś w tym jest.
jackthenight napisał/a:
Jarosław P napisał/a:
Dziś się ostro zdziwiłem , odpalam auto rozrusznik kręci i nic , próbuje drugi raz kręci kilka sekund i wreszcie zapala temp na zewnątrz 0 stopni ale wilgotność 100 %. Pierwszy raz tak się zdarzyło , zawsze palił na rys nawet przy dużych mrozach.
Moze ktoś z Was wytłumaczy co jest grane. Później już palił normalnie.


Spokojnie też już coś takiego miałem, bodajże raz lub dwa.
Jest to spowodowane tym, że imobilajzer nie wyłącza blokady elektronicznej komputera wtrysku.
Przyczyną może być za szybki start silnika - trzeba zawsze trochę poczekać jak kilka kontrolek na desce rozdzielczej zgaśnie - nie mówię aby czekać tak długo jak zgasną kontrolki poduszek, ale przynajmniej czekam zawsze aż zgaśnie kontrolka ABS-u.
Oczywiście zaraz napiszą ci którzy od razu uruchamiają silnik bez czekania i nie mają żadnych problemów - fajnie mi też tak się zdarza że zapomnę poczekać i odpalam silnik od razu i również silnik od razu kręci - jednak Sanderka to Sanderka i lepiej poczekać tą sekundę zanim zakręcimy rozrusznikiem.


Również komputer wtrysku musi mieć chwilę aby zebrać informację z czujników i odpowiednio przystosować mapy pracy silnika.
Od czasu kiedy czekam aż zgaśnie kontrolka ABS-u przed odpalaniem silnika jeszcze nigdy nie zdarzył mi się żaden problem z uruchomieniem silnika.
A kiedy od razu kręciłem kluczykiem na pozycję startu rozrusznika to owszem miałem dwa takie przypadki jak kolega Jarosław P.

Także Jarosławie P. nic nie rób, tylko sprawdź to co wyżej napisałem.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-10, 08:44   

Chomik napisał/a:
Także Jarosławie P. nic nie rób, tylko sprawdź to co wyżej napisałem.

Słusznie Waść prawisz-tak czynić trzeba.
_________________
48piotr
 
matysz 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 145
Skąd: okolice Wawy
Wysłany: 2012-12-10, 09:50   

Siema siema.
Czy któryś z kolegów posiadających Logana poradził sobie ze śniegiem wpadającym do kabiny z uszczelki drzwiowej przy opadach śniegu? Nie ważne jakbym się starał odśnieżyć to i tak zawsze mi zostanie między uszczelką/drzwiami/dachem.to moja pierwsza zima z Loganem i jest to dość zaskakujące ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-10, 09:56   

matysz napisał/a:
Czy któryś z kolegów posiadających Logana poradził sobie ze śniegiem wpadającym do kabiny z uszczelki drzwiowej przy opadach śniegu?

Oprócz zgarnięcia śniegu trochę pomaga dmuchnięcie w tamto miejsce, ale tak naprawdę chyba nie ma sposobu na idealne pozbycie się śniegu.... TTTM ): - auto projektowane na inny klimat, po prostu.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-10, 10:15   

z tym to sobie jeszcze można poradzić

gorsza jest klapa bagażnika w sedanie

jak jest mokra i się ją otworzy, to woda skapuje z narożników prosto do bagażnika :-/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne