Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 21:44
Mi filtr paliwa przytkal się parafinka, co skutkowalo kontrolka przegrzania silnika (!). W ASO sprawdzili na komputerze - zbyt niskie cisnienie, po wymianie filtra ( 215 zl ) wszysto OK. Samochod stal sie zwawszy. Co ciekawe jak mi zamarzl korek, po jego odmrozeniu natankowalem na maxa zbiornik i dolalem srodek K2 DFA-39. Nie pomoglo, jednak byc moze moj filltr zblizal sie nieuchronnie do 40 tys km , wiec wymiana i tak byla wskazana. Przed tym tankowaniem czesto mialem w zbiorniku 7-10 l paliwa, wiec mogl zassac troszke syfu i sie zatkac. Postaram sie rozkroic obudowe i sie przyjrzec temu wkladowi jak on wyglada. Renault nie zaleca oficjalnie depresatorow ale czy zabrania tego nie wiem.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-11, 21:45, w całości zmieniany 1 raz
mi się stopo pali pompa nie wyrabia aso mówi parafina ale mówią żeby filtra nie wymieniać trochę nie kumam na co oni czekają może aż całkiem padnie pompa
dziś było grzanko tu i tam bo ledwo już jechałem po 3h walki a parafiną wygrałem ale nie wiem na jak długo
Było -20 w baku on Gold ze statoila - jaja niezłe juz dziś reklamacje im złożyłem i pani wielkie oczy robiła że nie możliwe ale przyjąć musiała(choć upierała się że na stacji nie wolno składać reklamacji - po czym nawet formularz znalazła) zobaczymy za dwa tygodnie co będzie dalej.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 22:19
wat napisał/a:
mi się stopo pali pompa nie wyrabia aso mówi parafina ale mówią żeby filtra nie wymieniać trochę nie kumam na co oni czekają ...
W 1.5 dci filtr co 40 tys km lub wczesniej jesli sa krotkie przebiegi w miescie. U mnie tak jest wiec w sumie i tak nie jest zle, ze do 34 tys km dotrwal. Nie wiem jaki Masz przebieg ale ja bym chyba zaryzykowal wymiana filtra, ew jakies jego przeplukanie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-11, 23:29
....inna jaka ? W istrukcji napisali, ze jak sie ma niewielkie przbiegi w miescie, krotkie, przy czestym wylaczaniu silnika zalecaja skrocic okres wymiany do 20 tys. Wiec mysle, ze w ciemno mozesz wymieniac. Ciekawe, czy ASO Twoje uzna jako gwarancyjna bezplatna wymiane, czy obciazy kosztem.
Przy okazji - pytanie do osob korzystajacych z samoobslugowych stacji Neste. Jak nalac tam po korek, jesli nie wiemy ile litrow nam trzeba by zapalenic zbiornik do pierwszego odbicia ? Co sie dzieje, jesli oplacimy paliwo za okreslona sume a nie wejdzie ono do baku - system wyda reszte ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-12, 00:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 13:16
mekintosz napisał/a:
Przy okazji - pytanie do osob korzystajacych z samoobslugowych stacji Neste. Jak nalac tam po korek, jesli nie wiemy ile litrow nam trzeba by zapalenic zbiornik do pierwszego odbicia ? Co sie dzieje, jesli oplacimy paliwo za okreslona sume a nie wejdzie ono do baku - system wyda reszte ?
Najprostszy sposób - płacić kartą Gdy wybierzesz tankowanie np. za 100zł, a paliwo nie wejdzie do zbiornika bierzesz paragon, dzwonisz na infolinię podając miejsce i datę tankowania+nr paragonu i zwracają różnicę na konto. Problemu tego nie ma przy tankowaniu do pełna - pobierze Ci z konta równowartość zatankowanego paliwa i ani grosza więcej.
Marka: Dacia i Fiat
Model: Duster i Scudo
Silnik: 1,5dci i 1.6jtd
Rocznik: 2012 i 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 26 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 13:32
Nawet nie trzeba dzwonić, to wszystko dzieje się automatycznie, komputerowo bez naszego udziału. Ją Jak tankuje to nigdy nie wiem ile wejdzie, więc zakładam margines 50zl i bank to później rozlicza.na podstawie kwoty autoryzacji.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-12, 17:30
benny86 napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Przy okazji - pytanie do osob korzystajacych z samoobslugowych stacji Neste. Jak nalac tam po korek, jesli nie wiemy ile litrow nam trzeba by zapalenic zbiornik do pierwszego odbicia ? Co sie dzieje, jesli oplacimy paliwo za okreslona sume a nie wejdzie ono do baku - system wyda reszte ?
Najprostszy sposób - płacić kartą Gdy wybierzesz tankowanie np. za 100zł, a paliwo nie wejdzie do zbiornika bierzesz paragon, dzwonisz na infolinię podając miejsce i datę tankowania+nr paragonu i zwracają różnicę na konto. Problemu tego nie ma przy tankowaniu do pełna - pobierze Ci z konta równowartość zatankowanego paliwa i ani grosza więcej.
W kontekscie tego nagrania chyba warto nie placic gotowka - uwaga troszke miesem rzucaja
Kontrolka STOP
na wymianę filtra w ramach gwarancji nie liczę bo to eksploatacyjna sprawa jak by nie patrzeć dziś u mnie -14 - -12 i odziwo nie skacze jak żabka
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-18, 13:58
W mikołowie kilka spedycji się nadziało na ON Ultimate na BP, też kolesie są dość wkurzeni a z ewentualnym pozwem zbiorowym czekają do rozpatrzenia reklamacji które złożyli na stacji...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-18, 17:06
Na razie trzeba czekać na zajęcie stanowiska w sprawie przez koncern. Jeśli ten przyzna rację klientom i zaspokoi roszczenia z tytułu nienależytej jakości paliw to do sądu nie ma z czym iść.
Niestety Wojtku nie znam szczegółów, słyszałem info od kilku spedytorów ale nie dam Ci namiarów - nikt się nie przyzna publicznie że zawalił zlecenie bo przy obecnej sytuacji na runku i stawkach na giełdzie to gwóżdż do trumny...
Jeśli masz rachunek z feralnego tankowania i fakturę/rachunek z ASO składaj reklamację. Niestety, w ewentualnym procesie sądowym możesz mieć problem z wykazaniem związku przyczynowo-skutkowego bo jak pamiętam nie masz opinii rzeczoznawcy która by potwierdziła, że to paliwo było przyczyną problemów...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-19, 22:12
jjmalin napisał/a:
zawsze można iść do urzędu konsumenta
Jeśli już - do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niestety, sprawa nie jest tak łatwa że dziś dzwonisz/składasz wniosek a jutro jest kontrola na stacji. W sytuacji wojtka_pl skąd niby próbke mają pobrać? Paliwo już pewnie spalone dawno, a na stacji na bank była nowa dostawa od tego czasu
Marka: Dacia i Fiat
Model: Duster i Scudo
Silnik: 1,5dci i 1.6jtd
Rocznik: 2012 i 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 26 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-19, 22:49
Z kazdej dostawy odlewane sa probki ktore dosc dlugo leza na stacji. Ale z pewnych zrodel wiem ze plomby sie przekleja nie zmieniajac zawartosci fiolki.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-19, 22:54
Gdy 5 lat temu pracowałem na shellu w wakacje to plombowało się zbiorniki paliwa na stacji (a konkretnie wlew do tych zbiorników) i żadnych przekrętów nie było, umowa franczyzowa przewidywała natychmiastowe zerwanie współpracy z tak "przedsiębiorczą" stacją
Z kazdej dostawy odlewane sa probki ktore dosc dlugo leza na stacji. Ale z pewnych zrodel wiem ze plomby sie przekleja nie zmieniajac zawartosci fiolki.
Moja ciotka pracowała w hurtowni pewnego koncernu i twierdziła, że tak sie robiło
nw jak u mnie ale z tego co wiem to nie przeklejają... zawsze jest brana aktualna... czasem wychodziło że zwykła ropa była na większą temperaturę minusową niż wzmocniona ( nie piszę specjalnie nazw żeby nie było jaka stacja )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum