DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dachowy kosz bagażowy
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-04, 23:27   

Ja z kolei bawię się myślą o bagażniku wyprawowym. :)

Bagażnik wyprawowy to taka kratka, na którą wrzucamy bety luzem i zabezpieczamy wszystko przed opadem i odleceniem w siną dal. Kiedyś 90% fiatów 126p miało coś takiego na dachu. ;)

Zalety bagażnika wyprawowego: po zdjęciu i postawieniu w pionie zajmuje mało miejsca, można schować za szafą albo w piwnicy; jedynym ograniczeniem pojemności jest nośność dachu, można załadować górę bambetli i o ile wiatr nas nie zwieje z drogi, to można załadować o wiele więcej niż do dowolnego boxa (przy czym dach MCVki ma znacznie większy potencjał niż dachy normalnych samochodów); rowery na płask, narty, deski, wędki, rury, listwy - proszę bardzo; wygodna platforma do mocowania udziwnień w rodzaju dodatkowego oświetlenia, anten, itp.

Wady bagażnika wyprawowego: cena (mimo prostej konstrukcji, prawdziwe bagażniki wyprawowe do prawdziwych terenówek kosztują chore pieniądze); niezamykalność i niedyskretność.

Problem aerodynamiki w przypadku MCVki jest pomijalny. ;)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-04, 23:37   

bebe napisał/a:
Kiedyś 90% fiatów 126p miało coś takiego na dachu. ;)

Miałem i maluszka i owy bagażnik. Do wad doliczyłbym wzrost spalania o 1litr/100km, większe wymagania względem "pakowacza" - trzeba naprawdę solidnie zamocować bagaż żeby był stabilny, (w boxie wrzucamy byle jak zamykamy i git) no i wzrost HAŁASU... Tak, wiem o czym piszę - maluch bez owego bagażnika był zauważalnie cichszy... O dziwo hałas tez nie rośnie tak drastycznie gdy bagażnik jest załadowany - na pusto opływ powietrza jest dość głośny.

Do zalet doliczyłbym banalny montaż - "rynienki" w dachu maluszka, 4 śruby zakręcane w kolejności po przekątnej, razem max 5 minut i gotowe.

Nie wiem czy dobrze kojarzę, gdzieś powinienem mieć w piwnicy jeszcze te cudo.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-02-05, 09:33   

bebe z całą pewnością Twoje rozwiązanie jest najbardziej ekonomiczne :-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-05, 10:42   

bebe napisał/a:
Wady bagażnika wyprawowego: cena


i

Mariusz napisał/a:
bebe z całą pewnością Twoje rozwiązanie jest najbardziej ekonomiczne


Mariusz możesz wyjaśnić co masz na myśli?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-02-06, 15:11   

TD Pedro bo kolega ,,bebe" nie musi kupować belek pod box jak i samego box-a, Kupuje zwykły bagażnik dachowy więc jakby oczywiste, że wychodzi taniej :-)
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-02-06, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-06, 15:16   

Mariusz napisał/a:
TD Pedro bo kolega ,,bebe" nie musi kupować belek pod box jak i samego box-a, Kupuje zwykły bagażnik dachowy więc jakby oczywiste, że wychodzi taniej

No właśnie nie wychodzi. Obecnie nie ma w sprzedaży "zwykłych bagażników dachowych", a przynajmniej ja nie znalazłem. Można kupić/zamówić bagażnik wyprawowy do terenówki, który to bagażnik kosztuje parę tysi, więc trochę nieadekwatnie.

Mam wrażenie, że cena bagażników wyprawowych wynika z wyższej nośności (powyżej 100 kg, podczas gdy MCVka ma chyba gdzieś około 50) i z faktu, że to dla terenówek, a właściciele terenówek śpią na pieniądzach. ;)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-06, 15:35   

bebe napisał/a:
No właśnie nie wychodzi

tak też myślałem... ale kol. Mariusz napisał ... to co napisał :lol:
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-02-06, 19:57   

To nie o to chodzi?
http://www.strefaboxow.pl...elle-p-145.html
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-07, 18:15   

Mariusz napisał/a:
To nie o to chodzi?

O to chodzi. :) Po prostu nie wymyśliłem wcześniej, że to się teraz nazywa "kosz bagażowy"... Po wpisaniu w gógla świat staje się piękny - jest kilku producentów w Polsce, "kosze" są produkowane we wszelkich możliwych rozmiarach, od maluchowego do MCVkowego, kosztują między 200 a 300 zł. Jak będę miał kiedyś potrzebę udania się na większą wyprawę w 7 osób, to sobie taki kupię. :]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-14, 14:52   

@bebe: Nie wiem jak obecnie z dostępnością, ale onegdaj takie bagażniki-kosze były także wśród akcesoriów oryginalnych, pt "Galeryjka dachowa montowana na poprzeczkach": ref. 6001998099 - 224 zł brutto.

Ewentualną wadę widać oczywiście w samej nazwie - trzeba mieć poprzeczki...

Nie udało mi się znaleźć fotki z MCV, ale powinno wyglądać (niemal?) identycznie:


Montaż: http://www.tech-accessoir...ocument_id=1934

Dane techniczne: http://www.tech-accessoir...ocument_id=1935

(Dokumenty niby od sedana, ale numerek był także przy kombi - http://www.daciaklub.pl/f...hp?p=2450#2450- więc uznaję, że pasują).


Natomiast twardordzeniowcy mogą także rozważyć "galeryjkę dachową" jaka występuje obecnie w vanie, ale kiedyś mającą być oferowaną także do zwykłego kombi - instalowaną zamiast oryginalnych relingów podłużnych: ref. 6001998211, cena 695 zł brutto.

Montaż: http://www.tech-accessoir...ocument_id=1936

Sens i niejakie usprawiedliwienie ceny daje dopiero obraz:


Pojemność potwora można wykorzystać także w połączeniu np z "miękkimi boksami" (pokrowcami na bagaż).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-14, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-14, 15:57   

laisar napisał/a:
"Galeryjka dachowa montowana na poprzeczkach": ref. 6001998099 - 224 zł brutto.

Ewentualną wadę widać oczywiście w samej nazwie - trzeba mieć poprzeczki...

Poprzeczki to chyba konieczność, kosza montowanego bezpośrednio do relingów nie wyobrażam sobie. Poza tym dla mnie to nie tragedia, poprzeczki przydadzą się tak czy inaczej.

laisar napisał/a:
Natomiast twardordzeniowcy mogą także rozważyć "galeryjkę dachową" jaka występuje obecnie w vanie, ale kiedyś mającą być oferowaną także do zwykłego kombi - instalowaną zamiast oryginalnych relingów podłużnych: ref. 6001998211, cena 695 zł brutto.
Sens i niejakie usprawiedliwienie ceny daje dopiero obraz

Sensu w tym za wiele nie widzę - nie chcę zdejmować relingów, chcę zdejmować kosz po skończonej wyprawie. Ale z tego, co wyczytałem w tej dokumentacji, maksymalne obciążenie galeryjki wynosi 100 kg, tymczasem maksymalne obciążenie dachu według obsztrukcji było sporo niższe (40? 60?). Czyżby to relingi były słabym ogniwem?

Cena również z sufitu (ale to ASO...) - w sklepie kosze długości 150 cm kosztują koło 300 zł, dwumetrowe pewnie będą droższe, ale nadal dość daleko od 7 stów. :/
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-14, 17:37   

bebe napisał/a:
poprzeczki przydadzą się tak czy inaczej.

Stąd: "ewentualna" [wada].


bebe napisał/a:
Sensu w tym za wiele nie widzę

Ktoś inny może jednak uznać taką opcję za atrakcyjną - skoro więc znalazłem, to opisałem.


bebe napisał/a:
Cena również z sufitu

To cena 110% pewności, że pasuje. A poza tym, nie tak dawno ktoś pomstował na jeszcze bardziej sufitowe ceny wyprawówek...
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-02-15, 23:19   

Bebe, przecież wg instrukcji obciążalność dachu MCV to 80 kg!
_________________
WhiteDragon
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne