Wysłany: 2012-02-26, 11:38 Fabryczna instalacja LPG w dusterze 4x4
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów.
Co prawda nie posiadam jeszcze auta marki dacia ale przymierzam się do zakupu dustera
Forum śledzę od pewnego czasu i postanowiłem zapisać się.
Nie ukrywam, że liczę na pomoc przy wyborze wersji dustera.
Na pewno będzie to model 4x4. Nie wiem tylko czy diesel czy benzyna. Żona jeździ ok 10.000 km rocznie więc diesel się zwróci dopiero po kilku latach (o ile coś nie padnie). Różnicę w cenie można by przeznaczyć na zakup dodatkowych akcesoriów.
W przypadku benzyny interesuje mnie opcja zainstalowania elementów fabrycznej instalacji LPG ( z wersji 4x2) do 4x4 co by nie "rozwiercać" nowego auta - nie wiem czy to możliwe, czy w wersji niezagazowanej istnieją zaślepki na miejsca montażu np przewodów gazowych wtryskiwaczy itp?
pozdrawiam.
_________________ Było: 2x R25, peugeot 205, safrane, saab 9-5
Jest: clio II , mondeo mk IV
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-26, 11:46
Diesla bym sobie odpuścił pry takich przebiegach, zwłaszcza jeśli auto ma jeżdzić na krótkich odcinkach.
LPG - w zależności od tego na jakich odcinkach będziesz jeżdzić, też może się dłużej zwracać, ale max 20-25kkm i się zwróci pewnie.
Niestety, do 4x4 nie ma fabrycznej instalacji. Jeśli chcesz LPG musisz poszukać dealera który oferuje LPG i udziela na to gwarancji.
Fabrycznie jest montowana Landi Renzo Omegas, na śląsku koszt jej montażu w warsztacie autoryzowanym LR kosztuje 2990zł
Ostatnio zmieniony przez benny86 2012-02-26, 11:50, w całości zmieniany 2 razy
interesuje mnie opcja zainstalowania elementów fabrycznej instalacji LPG ( z wersji 4x2) do 4x4 co by nie "rozwiercać" nowego auta
- czy jest to możliwe... raczej nie ale gdyby nawet to pewnie koszty takiej operacji byłyby spore a pewnie i tak z gwarancją byłoby to samo co w przypadku samodzielnego (no nie dosłownie ) montażu instalacji...
- podjęcia trafnej decyzji życzę...
Witam
Jeżeli przymierzasz się do zakupu to może do tego czasu będzie w ofercie LPG fabryczne do wersji 4x4
Ktoś bardziej wtajemniczony w politykę firmy DACIA mógłby w tym temacie odpowiedzieć czy planują zagazowanie wersji 4x4 w najbliższej przyszłości.
Ja mojego zagazowałem za pośrednictwem serwisu jednak robiła to na zlecenie firma specjalistyczna w tym temacie do której mam zaufanie bo większość moich znajomych co jeżdżą na LPG tam zakładało i nie narzekają.
Co do zaślepek to musiał by się wypowiedzieć ktoś kto świeżo kupił taka wersję bo ja mam rok starego i nie było zaślepek.
Sam jestem ciekaw co z tej dyskusji wniknie.
Uwaga Administrator może Cie upomnieć za to że napisałeś pierwszy post w tym temacie bez przywitania się tu
http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=20
_________________
Ostatnio zmieniony przez lukka16 2012-02-26, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
witam jesli myslisz o modelu laureat to koszt jest auta 57,800 + inst gaz 3000-4000 tys wynik jest 60.800-61800 a dci kosztuje 66,500
Powiem tak ja bym bral dci, lepszy moment obrotowy przyspieszenie no i bagaznika nie tracisz... choc jest on sporo mniejszy a jesli chodzi o gaz to i tak zdrozeje... ps kolo zapasowe w dusterze jest spore a bagazniczek niestety malutki jest...
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
czekałem kiedy padnie argument o "magicznym" momencie obrotowym... nie musiałem długo czekać...
wieza napisał/a:
jesli chodzi o gaz to i tak zdrozeje... ps kolo zapasowe w dusterze jest spore a bagazniczek niestety malutki jest...
straszne czarnowidztwo szerzysz... gaz pewnie będzie drożał (oby w nie w większym tempie niż benzyna i diesel) a bagażnikowi w MCV nic nie dorówna dlatego jest to sprawa indywidualnych potrzeb, mnie bagażnik w Dusterze w zupełności wystarcza (nawet z kołem zapasowym )...
Nie ma się tu co spierać, każdy bierze co chce a zapas możesz mieć w garażu.
Przy małych przebiegach i krótkich trasach to dci czy gaz lub benzyna dla każdego liczone wychodzi inaczej ekonomicznie myśląc.
W dci moment wiadoma sprawa tez nie ma o czym dyskutować, przejechałem się jest lepiej niż w benzynie - oj jest.
Ale takiego dci trzeba kręcić po obrotach (wypalać) by problemów z filtrem cząstek stałych sobie nie narobić. A to zmniejsza ekonomię użytkowania, a na stacjach co się dzieje każdy widzi, ON droższy od PB.
Ważne by jeździło i się nie psuło, liczyć każdy potrafi, tylko przebiegi, styl jazdy (ciężka noga) zróżnicowanie jazdy miasto-trasa i co za tym idzie wzory ekonomi u każdego inne :)
Na szczęście mamy wolność słowa i wyboru
mnie sie nie oplacalo kupowac bezynki i dodawac do niej gaz bo cenowo wychodzilo praktycznie tyle samoc dci, wiec sprawa byla prosciutka, no coz mcv jest zarabiscie funkcjonalnym autem z tym bagaznikiem :) ale w niedalekiej przyszlosci planuje zakup chyba dustera dci 4x4
wiec 1 do pracy a 2 dla przyjemnosci :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ważne by jeździło i się nie psuło, liczyć każdy potrafi, tylko przebiegi, styl jazdy (ciężka noga) zróżnicowanie jazdy miasto-trasa i co za tym idzie wzory ekonomi u każdego inne
i tym optymistycznym akcentem (z akcentem na: by jeździło i się nie psuło) kol. lukka16 najtrafniej podsumował temat... gratuluję zdroworozsądkowego stanowiska...
tylko w tym momencie na wielu stacjach ON jest przynajmniej 2x droższy od LPG... a spalanie ma się jak 1 do 1.3-1.4 także eksploatacja LPG będzie tańsza.
Co do gazu to nie ma strachu ;) Ale nadal jednak rozważałbym montaż LPG poza ASO (gwarancja gwarancją, ale w dobrym ASO nikt nie powie Ci że drzwi ci rdzewieją od LPG, albo klimatyzacja nie działa, a na LPG masz gwarancję w Autoryzowanym warsztacie, gdzie zakładałeś LPG).
Pomijając sam fakt gwarancji, myślę że w ASO zakłada się znacznie mniej instalacji niż u pierwszego lepszego gazownika (np po rozmowie z moim, ustaliłem że 3-4instalacje na tydzień, to słaby tydzień). Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Zrobisz taniej i z lepszych elementów.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-26, 18:23
Panowie, problem jest ze zbyt slabym silnikiem benzynowym 1.6 w Dusterze dla wersji 4x4 a nie wyzszosci benz vs. diesel. Gdyby byla dostepna wersja benzynowa o mocy ok 120 KM bylo by optymalnie dla 4x4.
Dzięki za wszystkie sugestie.
Trochę słaby silnik benzynowy to też powód dla którego zastanawiam się nad dieslem.
Sprawdzałem w Vtechu - "dokręcają" tę benzynę do 116KM i 167Nm - prawie 10% więcej! -Może wystarczy?
_________________ Było: 2x R25, peugeot 205, safrane, saab 9-5
Jest: clio II , mondeo mk IV
Ostatnio zmieniony przez gienol 2012-02-26, 19:39, w całości zmieniany 1 raz
co by nie "rozwiercać" nowego auta [...] czy w wersji niezagazowanej istnieją zaślepki na miejsca montażu np przewodów gazowych wtryskiwaczy itp?
Nie istnieją - akurat kolektor dolotowy jest taki sam w wersji z LPG i bez gazu, więc jedyna różnica w tym elemencie, to że rozwiercanie następuje od razu w fabryce (((:
Zmienione są natomiast np zawory, ale ich wymiana w 4x4 na takie z 4x2-LPG to straszne pieniądze, a poza tym jednak spora ingerencja w nowiutki silnik - więc chyba jednak trochę bez sensu.
może do tego czasu będzie w ofercie LPG fabryczne do wersji 4x4
Jeśli opierać się na dokumentacji, to wydaje się to bardzo wątpliwe - wersja 4x2-LPG była w niej uwzględniona bardzo dawno, niemal od początku, a 4x4-LPG nie ma ani śladu.
problem jest ze zbyt slabym silnikiem benzynowym 1.6 w Dusterze dla wersji 4x4
Po pierwsze: kwestia gustu.
Zatem po drugie: bez przesady - oczywiście, daćki z założenia mają pozostawiać pewien niedosyt, ale jednocześnie być wystarczająco dobre do normalnego użytkowania. I benzyniak w dusterze 4x4 jest właśnie taki - wystarczający...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-27, 15:26
podsumujmy :
-na teraz 4x4 nie ma fabrycznego LPG (i nie wiadomo kiedy i czy w ogólne będzie)
-większość dilerów do 1,6 4x4 zleca montaż LPG zaufanym warsztatom i daje swoją gwarancję
-do miasta, na krótkie odcinki i przebiegi (do 10 tys kkm rocznie) bezpieczniejszy Pb
-ewentualnie Pb + LPG przy założeniu,że nic nie pomajstrują przy akcyzie gazowej
-niedostatek mocy w 1,6 4x4 to rzecz gustu - do normalnej jazdy wystarczy,szczególnie,że jest skrzynia szóstka
-jeśli diesel to do 4x4 lepiej 110 niż 90 KM ale wtedy trzeba jeździć przynajmniej 20kkm rocznie,żeby nakłady zwróciły się w rozsądnym terminie
-jeśli planujemy jeździć 5-6 lat i zrobić w tym czasie 50-60 kkm, to żadna z inwestycji (LPG,ON) nie ma większego sensu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-02-27, 15:29, w całości zmieniany 3 razy
Zadaj sobie pytanie czy 4x4 jest ci tak potrzebne ?
kiedy miał byś go używać na drogi i tak wystarczy 4x2 .
Ja stawałem przed problemem 4x2 + fabryczna instalacja czy 4x4 + instalacja od ASO .
Trochę obawiałem się problemu takiego iż ASO będzie wysyłać mnie do gazownika i z powrotem w przypadku gwarancji.
Wcześniej nie miałem 4x4 tylko berlingo i jakoś się jeździło .
wziąłem 4x2 + akcesoria
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2012-02-27, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-27, 23:22
Karenzo napisał/a:
Zadaj sobie pytanie czy 4x4 jest ci tak potrzebne ?
4x4 raczej się przyda. W Gdańsku co by dowieźć dzieciarnię w przyzwoitym czasie do szkoły trzeba pomykać przez pola i łąki. A tu napęd 4x4 + wysoko zawieszony dusterek wydaje się być idealny.
Odnośnie diesla to użytkujemy 9 rok clio 1.5 dci - bez problemów. Ale to "stara szkoła" bez FAP i "dwumasy".
Trochę mnie przerażają przełożenia skrzyni biegów dla 4x4 dla Pb - 31km/h przy 1000 obr na 6 biegu?! Masakra. Dla diesla trochę lepiej - 41km/h @ 1000 obr
_________________ Było: 2x R25, peugeot 205, safrane, saab 9-5
Jest: clio II , mondeo mk IV
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum