Mnie się wydaje, że to auto mogli przedstawić jako "nowa wersja MCV-ki"
Przy okazji mojej ostatniej wizyty serwisowej, w salonie dowiedziałem się, że na 2013r. przewidziany jest facelifting MCV. Nie wiadomo natomiast w jakim zakresie.
Ale co ma mieć sens? Istnienie przesuwanych drzwi? No to jak wszystko w życiu: zależy od subiektywnego punktu widzenia. Dla wielu osób - jak najbardziej jest sensowne, więc MSZ dobrze, że będzie wybór.
Ma być tak:
- X67: kombivan o długości ok. 4,3 m, z przesuwnymi drzwiami bocznymi za słupkiem B oraz skrzydełkowymi z tyłu, w wersjach:
- - F67: 2-os. furgon (dostawczak) i
- - K67: 5-os. kombi (osobówka);
- J92: kompaktowy minivan o długości ok. 4,5 m, z klasycznymi drzwiami za słupkiem B oraz klapą z tyłu, w wersjach:
- - 5 os. i
- - 7 os.
Że w ogóle będzie - to wiadomo od dawna, ale jeśli chodzi o faktyczny wygląd to nic nie jest na rzeczy, bo jak na razie wszystkie grafiki to tfurczość własna różnej maści redahtoruf z bozej laski.
(A w tych konkretnych artykułach - w dodatku zdeczko nieświeża: styczeń i marzec 2011 to już przecież prehistoria (; ).
Co do cen - wygląda jednak na to, że wręcz przeciwnie: czynniki oficjalne twierdzą, że ma być i lepiej, i taniej! (Źródła w tym temacie, wśród ostatnich parudziesięciu postów). No zobaczymy...
prywatnie bardziej mnie interesuje właśnie Dokker, chciałbym by bardziej nawiązywał samochód do Kangoo I, podobało mi się takie auto.
Dzisiejsze Kangoo II jest za duże i za drogie. Jeśli będzie auto sprzedawane za 45 tys. zł z klimą, jednymi przesuwnymi drzwiami i deską rozdzielczą przynajmniej z Sandero, bardzo chętnie bym kupił
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Bardzo ciekawy artykuł o nowej fabryce w Tangerze plus kilka informacji przyszłości Dacii.
Logan Van w produkcji tylko do końca roku , druga linia montażowa w Tangerze zapewne pod następcę Logana, na trzeciej będą robić jakiś model Nissana.
W Pitesti pozostanie Duster i Sandero.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-23, 12:28, w całości zmieniany 3 razy
- a dzięki komentarzowi pracownika Dacii wiemy też "kto jest kto" (:
(Dla przypomnienia: M0 = gama Entry = platforma B0 = logan/sandero/duster i nowe modele).
2012:
LODGY = J92 = kompaktowy mini-van (pewnie dla zmyłki <; opisany poprzednio jako FAMILY CAR, więc którego błędnie rozszyfrowałem jako "Logan II");
LCV = Light Commercial Vehicle = F67 = DOKKER = lekki pojazd dostawczy, dostępny jako 2-os. furgon (bardzo blisko spokrewniony technicznie z LODGY, ale nieco mniejszy - za to z przesuwnymi bocznymi drzwiami z z tyłu i skrzydełkowymi tylnymi zamiast klapy jak w J92);
PC VAN = People Carrier VAN = K67 = 5-os. kombivan, pasażerska wersja DOKKERa (ale czy pod tą samą nazwą?);
SANDERO [II] = B52 = heczbek, a dzięki wspomnianemu komentarzowi P-A-C-O ("gama X52 zaczyna się od B", "B52 jeździ po [rumuńskiej autostradzie nr] A1") kod już bez "?";
Z mojej gdybologii: J92 LODGY to wydłużona wersja x52, stanowi więc zapowiedź technologii i wyglądu kolejnych modeli, łącznie z wnętrzem - ciekawe tylko, jakie będzie je miał duster2...? [:
SANDERO [II] = B52 = heczbek, a dzięki wspomnianemu komentarzowi P-A-C-O ("gama X52 zaczyna się od B", "B52 jeździ po [rumuńskiej autostradzie nr] A1") kod już bez "?";
laisar, jak będzie z tym Sandero
czy to już nowy model? bo według tych kwadratów wychodzi że to nowy model. Ale moim zdaniem jest to za młode auto żeby wprowadzać od razu nowy model, raczej mi pasuje facelifting na Brazylie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Wszystko wskazuje na to, że będzie nowy, aczkolwiek... Tak naprawdę, technicznie rzecz biorąc, to przecież cały czas wciąż "logan" - tyle że innego rozmiaru, z innymi blachami, światłami i plastikami wnętrza. Reszta daciek - tak samo. MSZ nie da się w tym przypadku przeprowadzić ścisłego rozgraniczenia między "face- / body lifting" a "nowy model" - ani to, ani tamto do końca, za to po trochę obydwu. Ewolucja, a nie rewolucja (; Mnie się takie podejście podoba, nawet jeśli życzyłbym sobie ze strony producenta nieco większego zaangażowania w poprawianie faktycznych problemów (np jakości używanych części czy drobnych kwestii ergonomicznych). Bowiem mimo że rozumiem, że istnieją pewne "obiektywne trudności" (jak to widzę: głównie w postaci obawy Renault przed "uskodowieniem" Dacii), to się nimi nie zgadzam (jakbym nie lubił pewnych modeli Reno czy nie doceniał ich wkładu w rozwój techniki czy konkurencyjności - to z różnych perspektyw, dobrych i złych, nie są jednak VW...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-29, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
A z innej beczki: http://www.forum-auto.com...673.htm#t629348 - jeden kolegów twierdzi, że produkcja MCV-ki w Rumunii zostanie zakończona, natomiast sam model pozostanie w ofercie jako Łada Largus.
I biorąc pod uwagę aktualne oraz planowane związki Reno z Ładą, a także (próbne?) oferowanie ich w Europie Zachodnie (http://lada.fr - strona dostępna także po niemiecku) - MSZ może być coś na rzeczy...
Reno "kręci" z Mercedesem, żeby wrócić do klasy wyższej (nowe Espace i "VelSatis" na mesiowych bebechach?) oraz pozwolić mu na [silniejszą] obecność w segmencie A/B, reszta renówek pozostanie na średnim poziomie europejskim, Dacia byłaby o szczebel niżej, a Łady zajmą strefę ultra-budżetową?
(Choć po prawdzie aktualne ceny na lada.fr nie są jakoś nadzwyczajne, nawet jeśli wyposażenie tych aut jest całkiem-całkiem).
bardzo możliwe że Lada będzie dziedziczyła stare projekty Dacii (np. MCV a Dacia będzie produkowała MCV 2)
Moim zdaniem Renault wprowadzając CLIO IV będzie chciało zaoferować więcej i będzie 15-20% droższe. Chcąc załatać tą dziurę zmodernizuje Sandero, da więcej opcji np. ESP, klima automatyczna itp. zmieni wygląd
A Lada spróbuje swoich sił produkując Sandero Lite (czyli aktualne Sandero)
laisar napisał/a:
SANDERO [II] = B52 = heczbek, a dzięki wspomnianemu komentarzowi P-A-C-O ("gama X52 zaczyna się od B", "B52 jeździ po [rumuńskiej
autostradzie nr] A1") kod już bez "?";
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-04, 18:41
maciek napisał/a:
a może Logan II będzie liftbagiem ??
Jak będzie, tego nikt z nas (chyba?) nie wie, ale ogólnie sytuacja sedanów segmentu B jest nieciekawa:
Honda City - wydawać by się mogło że marka prestiżowa, mająca dobry wizerunek a jednak - samochód wycofany z oferty ze względu na mizerną sprzedaż
Fiat Linea - co prawda pozostał w ofercie, ale obroili palęte silników i pozostał jedynie poczciwy 1.4 8v 77KM
Dacia Logan - w zesżłym roku sprzedaż kilku sztuk w miesiącu,jak wiemy wycofany z oferty
Jeszcze wcześniej kilku producentów zrezygnowało z tej wersji andwozia przy okazji kolejnych generacji - Seat Cordoba, Skoda Fabia.
To już chyba nie to samo co na przełomie 20 i 21 wieku, gdy fiaty siena/albea, renault thalie i inne tego typu sedany sprzedawały się jak świeże bułeczki
ogólnie sytuacja sedanów segmentu B jest nieciekawa
...w Europie - i zapewne stąd nowa odsłona zacznie się od hatchbacka. Może się też okazać, że sedan trafi wyłącznie poza nasz kontynent, i to pod znakiem diamentu.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-04, 19:48
Cytat:
Jak będzie, tego nikt z nas (chyba?) nie wie, ale ogólnie sytuacja sedanów segmentu B jest nieciekawa:
Honda City - wydawać by się mogło że marka prestiżowa, mająca dobry wizerunek a jednak - samochód wycofany z oferty ze względu na mizerną sprzedaż
Fiat Linea - co prawda pozostał w ofercie, ale obroili palęte silników i pozostał jedynie poczciwy 1.4 8v 77KM
Dacia Logan - w zesżłym roku sprzedaż kilku sztuk w miesiącu,jak wiemy wycofany z oferty
Małe uzupełnienia - w Thalii na rok 2012 z oferty zniknął silnik 1.6 16v, więc pozostaje tylko 1.2 16v
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum