Marka: Škoda
Model: Octavia I Combi
Silnik: 1.9TDI AHF
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Wrz 2011 Posty: 19 Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-02, 11:33 silnik renault 1.5d
Witajcie,
słyszałem, że silnik renault 1.5d montowany w Daciach jak i Renault jest dość awaryjny. Podobno spora część tych jednostek, nie dochodząc do 100kkm wypluwa z siebie wtryski.
Czy ktoś może mi potwierdzić te informacje? jak jest z tą jednostką?
Waham się pomiędzy benzyną 1.6 i tym dieslem. Benzyna bez turbo nie ma dwumasy, zdecydowanie mniej się może zepsuć, ale... moment będzie mniejszy niestety a i spalanie pewnie trochę wyższe.
_________________ Škoda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
Renault Megane I Coupe | 1.6e 90KM / 137Nm |
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 11:51
Musimy pomyśleć o nagraniu odcinka "Pogromców Mitów" o Dacii i opublikować go na głównej.
Kilka tematów scenariusza:
"Korodujące już na taśmie nadwozie"
"Common rail - czy doczekam końca gwarancji"
"Moment obrotowy a przełożenia skrzyni biegów"
itp.
Wszystkie te opinie pochodzą od ludzi, którzy chcą zaoszczędzić i tankują niepewne paliwo, na niepewnych stacjach.
Obecnie większość silników wszystkich marek jest czuła na jakość paliwa.
Kolega też tankował ropę z "pewnego" źródła i załatwił wtryski po 65000km właśnie w 1.5. Teraz tankuje na markowych stacjach.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-03-02, 12:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-02, 13:00
Marek1603, niestety sprawa nie jest tak oczywista. Jeden z klubowiczów (OIDP wojtek_pl) zatankował ON BP Ultimate (chyba jedno z rzekomo lepszych paliw) i skończyło się na wymianie filtra w skutek wytrąconej parafiny. Podobnie z resztą w okolicach mikołowa/tychów wpadło kilkanaście firm transportowych na pewnej renomowanej stacji paliw przy DK81.
Ostatnio zmieniony przez benny86 2012-03-02, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
W skrócie: gdyby to była zła konstrukcja, to nie zdarzałyby się w zasadzie bezproblemowe egzemplarze z parusettysięcznymi przebiegami. Na pewno jest to jednak silnik, o który trzeba porządnie dbać. Zdarzają się też serie z jakimiś wadliwymi podzespołami lub montażem - tyle że obie te ostatnie sprawy dotyczą właściwie wszystkich współczesnych turbodiesli CR.
Marek1603, niestety sprawa nie jest tak oczywista. Jeden z klubowiczów (OIDP wojtek_pl) zatankował Statoil Diesel Gold (chyba jedno z rzekomo lepszych paliw) i skończyło się na wymianie filtra w skutek wytrąconej parafiny. Podobnie z resztą w okolicach mikołowa/tychów wpadło kilkanaście firm transportowych na pewnej renomowanej stacji paliw przy DK81.
Myśle, że gdyby 1.5 dCi byławaryjnym aż tak silnikiem to koncern Renault i Nissan nie stosowały by go na taką skalę. Myślę, że parę milionów tych silników już pracuje w samochodach więc i awarie mają prawo się zdarzać. Gdyby był to bardzo awaryjny silnik rynek sam zweryfikował by jego sprzedawalność. Podobnie można powiedzieć o silnikach TDI. Też są egzemplarzeusterkowe, a inne działają, działaja, ...
Forum śledzę od 2007 roku i tak mniej więcej do roku 2010 bardzo intensywnie. Pamiętam w tamtym okresie tylko jednego kolegę z silnikiem 1.5, który miał problem z (nie)sławnymi wtryskiwaczami. Ciekawostka: kolega mieszkał we Francji. Ale prawdą jest, że większość użytkowników deklarowała, że lepiej te droższe paliwa.
Także subiektywne wrażenia ze śledzenia forum nie pokazują jakiejś wielkiej awaryjności.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Škoda
Model: Octavia I Combi
Silnik: 1.9TDI AHF
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Wrz 2011 Posty: 19 Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-02, 16:19
W moim wypadku o jakość paliwa się nie martwię. Właściwie od początku kiedy miałem pierwsze auto (a był to Peugeot 206 1.9D) jeżdżę na Shell'u. Oczywiście tankowałem kilka razy jakieś BP czy Statoil, bo Shella nie było w okolicy, ale na no-name’owe stacje nie zajeżdżam.
...natomiast jakiś tam lęk pozostaje. Rozumiem, że w przypadku forum tych awarii nie było za wiele, ale skądś ta opinia wypłynęła.
Czy mam rozumieć, że to pro-volkswagen’owska i anty-francuska kampania AutoBild i tym podobnych?
_________________ Škoda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
Renault Megane I Coupe | 1.6e 90KM / 137Nm |
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-02, 16:32
faj3r napisał/a:
Czy mam rozumieć, że to pro-volkswagen’owska i anty-francuska kampania AutoBild i tym podobnych?
Generalnie tak, choć z tego co czytam (w zasadzie czytałem - od kilku tygodni nie kupuje AŚ) wnioskuję że to szersza polityka pro-VAGowska. Po drugiej stronie stawiają nie tylko francuzów - fordowi np. regularnie, często i gęsto się obrywa, mimo że w dieslach ma całkiem fajne rozwiązania ostatnio (np. dodatkowe nagrzewnice,"żaluzje" na chłodnicy które automatycznie otwierają się po uzyskaniu określonej temperatury przez silnik itp)
Czy mam rozumieć, że to pro-volkswagen’owska i anty-francuska kampania AutoBild i tym podobnych?
Nie, "kampania" nie - po prostu zwykła stronniczość.
I nawet można ją zrozumieć, bo ma niejakie podstawy - nawet jeśli efektem jest brak pewnej rzetelności, który razi...
Ogólnie, nie należy po prostu wierzyć na ślepo żadnym źródłom - ani producentom, wmawiającym, jakie to cuda-wianki nam oferuje, ani recenzentom, mającym swoje układy, fobie i filie, ani nawet innym użytkownikom, także uprzedzonym, zakochanym oraz w odmiennych od naszych sytuacjach.
Z tekstów dziennikarskich to osobiście najbardziej polecam testy długodystansowe - MSZ są najbardziej rzetelne i najmniej w nich stronniczości, nawet jeśli trzeba brać z kolei poprawkę na fakt, że dotyczą jednego, konkretnego egzemplarza.
ja przejechałem troszkę ponad 50 tys. km; od trzech lat w zdecydowanej przewadze na krótkich dystansach i na ten silnik w zakresie niezawodności nie mogę narzekać; przez ostanie 3 lata leję tylko vervę, wymieniam co roku olej Mobil 1 i zlecam inne czynności obsługowe zgodnie z zaleceniami; wiem, że do 100 tys.km jeszcze daleko ale jazda na krótkich dystansach jest bardziej niekorzystna dla silnika niż pokonywanie dużych odległości, a mimo to nadal cieszę się z oszczędności wynikajacej z małego zapotrzegowania ON/100 km; za jakieś 5 lat będę mógł powiedzieć czy silnik wytrzymał do 100 tys. km bez awarii
Też zamówilem Sanderkę z dieslem i miałem małe obawy co do tych silników. Pierwsze opinie jakie słyszałem o tych silnikach to że sa to silniki sprawdzone i tylko wprowadzane są do nich co jakiś czas zmiany tak że ewentualne wady powinny być do tej pory wyeliminowane. większe obawy miał bym do silników które dopiero weszły do produkcji i nie wiele o nich wiadomo.
Sprawa następna to 90% problemów które dotyczyły tego "silnika" to dotyczyły faktycznie układu paliwowego a nie samego silnika. A te układy pochodzą od firm zewnętrznych Bosch siemens i inne i to one najczęściej nawalaja pomijajac to co leje sie na stacjach benzynowych .
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-02, 20:48
wg obiegowej (choć niekoniecznie sprawiedliwej)opinii spośród francuskich silników koncernu Renault - 2dCi, 1,9 dCi i 1,5dCi - ten ostatni ma najdelikatniejszego i najbardziej podatnego na awarie. Faktem jest,że gdyby użytkownika tego silnika pechowo jednocześnie spotkały wszystkie przypisywane mu usterki, byłby to prawdziwy finansowy koszmar. Taki przypadek w nowym motorze jest statystycznie mało prawdopodobny. Inna sprawa,że w miarę eksploatacji ryzyko rośnie, a każda z nich (filtr FAP, koło dwumasowe, wtryskiwacze, turbosprężarka, obracające się panewki itd) generuje koszty, które stawiają pod znakiem zapytania opłacalność inwestycji summa summarum. Miałem ten sam dylemat składając swoje zamówienie. Posłuchałem na koniec rady sprzedawcy: "więcej pieniędzy wydanych przy dystrybutorze ale więcej świętego spokoju"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-03, 13:43, w całości zmieniany 7 razy
Nie mam teraz źródła, ale silnik 1,5 dCi to najbardziej udany diesel koncernu Renault/Nissan. W podziale na grupy 1 - 4, gdzie 1 to najlepsze diesle, a 4 najgorsze, 1,5 dCi znalazł sie w grupie 2 ("mało awaryjne"); 1,9 dCi był w grupie 3 ("awaryjne"). Postaram sie poszukać konkretów. Najgorszy był któryś 2,5 litrowy TDI V5 lub V6 (4 grupa; "bardzo awaryjne"). Najlepszy diesel to chyba (ale nie pamiętam za dobrze) 2 litrowy diesel Hondy (jedyny w 1 grupie).
W podziale na grupy 1 - 4, gdzie 1 to najlepsze diesle, a 4 najgorsze, 1,5 dCi znalazł sie w grupie 2 ("mało awaryjne"); 1,9 dCi był w grupie 3 ("awaryjne").
W ostatnim numerze "MOTORU" jest artykuł o Sceniku II, gdzie te silniki oceniono zgoła na odwrót. 1.5 to wg. nich baaaaardzo nieudany silnik.
Ja osobiście mam ok. 30 tys. przebiegu, zwykły diesel na Orlenie i nieraz na stacji koło Auchan, i jak na razie bez uwag.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-03, 18:53
Lukas87 napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Problemy podobno były kiedyś z osprzętem Delphi (układ wtryskowy) ale po zmianie na Siemensa ustały.
nie wiem jakiej teraz firmy dają ale z 2010 jest delphi
Marek1603, niestety sprawa nie jest tak oczywista. Jeden z klubowiczów (OIDP wojtek_pl) zatankował ON BP Ultimate (chyba jedno z rzekomo lepszych paliw) i skończyło się na wymianie filtra w skutek wytrąconej parafiny. Podobnie z resztą w okolicach mikołowa/tychów wpadło kilkanaście firm transportowych na pewnej renomowanej stacji paliw przy DK81.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum