DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik renault 1.5d
Autor Wiadomość
faj3r 



Marka: Škoda
Model: Octavia I Combi
Silnik: 1.9TDI AHF
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-02, 11:33   silnik renault 1.5d

Witajcie,
słyszałem, że silnik renault 1.5d montowany w Daciach jak i Renault jest dość awaryjny. Podobno spora część tych jednostek, nie dochodząc do 100kkm wypluwa z siebie wtryski.

Czy ktoś może mi potwierdzić te informacje? jak jest z tą jednostką?

Waham się pomiędzy benzyną 1.6 i tym dieslem. Benzyna bez turbo nie ma dwumasy, zdecydowanie mniej się może zepsuć, ale... moment będzie mniejszy niestety a i spalanie pewnie trochę wyższe.
_________________
Škoda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
Renault Megane I Coupe | 1.6e 90KM / 137Nm |
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-03-02, 11:48   

faj3r napisał/a:
Benzyna bez turbo nie ma dwumasy, zdecydowanie mniej się może zepsuć, ale... moment będzie mniejszy niestety a i spalanie pewnie trochę wyższe.

Ale i cena za silnik mniejsza na starcie.
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 11:51   

Musimy pomyśleć o nagraniu odcinka "Pogromców Mitów" o Dacii i opublikować go na głównej.
Kilka tematów scenariusza:
"Korodujące już na taśmie nadwozie"
"Common rail - czy doczekam końca gwarancji"
"Moment obrotowy a przełożenia skrzyni biegów"
itp.
 
faj3r 



Marka: Škoda
Model: Octavia I Combi
Silnik: 1.9TDI AHF
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-02, 12:08   

DrOzda napisał/a:
Musimy pomyśleć o nagraniu odcinka "Pogromców Mitów" o Dacii

to co słyszałem o tym silniku, słyszałem w kontekście wszystkich aut grupy, a nie tylko Dacii jako takiej.

monopios napisał/a:
Ale i cena za silnik mniejsza na starcie.

fakt, a i kultura pracy inna. osobiście lubię benzynki.
_________________
Škoda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
Renault Megane I Coupe | 1.6e 90KM / 137Nm |
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-03-02, 12:32   

faj3r napisał/a:
osobiście lubię benzynki.

Nie to ładne co ładne..... :mrgreen:
_________________
48piotr
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-03-02, 12:47   

Wszystkie te opinie pochodzą od ludzi, którzy chcą zaoszczędzić i tankują niepewne paliwo, na niepewnych stacjach.

Obecnie większość silników wszystkich marek jest czuła na jakość paliwa.
Kolega też tankował ropę z "pewnego" źródła i załatwił wtryski po 65000km właśnie w 1.5. Teraz tankuje na markowych stacjach.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-03-02, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-02, 13:00   

Marek1603, niestety sprawa nie jest tak oczywista. Jeden z klubowiczów (OIDP wojtek_pl) zatankował ON BP Ultimate (chyba jedno z rzekomo lepszych paliw) i skończyło się na wymianie filtra w skutek wytrąconej parafiny. Podobnie z resztą w okolicach mikołowa/tychów wpadło kilkanaście firm transportowych na pewnej renomowanej stacji paliw przy DK81.
Ostatnio zmieniony przez benny86 2012-03-02, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 13:08   

faj3r napisał/a:
słyszałem, że...

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=561

W skrócie: gdyby to była zła konstrukcja, to nie zdarzałyby się w zasadzie bezproblemowe egzemplarze z parusettysięcznymi przebiegami. Na pewno jest to jednak silnik, o który trzeba porządnie dbać. Zdarzają się też serie z jakimiś wadliwymi podzespołami lub montażem - tyle że obie te ostatnie sprawy dotyczą właściwie wszystkich współczesnych turbodiesli CR.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 14:01   

benny86 napisał/a:
Marek1603, niestety sprawa nie jest tak oczywista. Jeden z klubowiczów (OIDP wojtek_pl) zatankował Statoil Diesel Gold (chyba jedno z rzekomo lepszych paliw) i skończyło się na wymianie filtra w skutek wytrąconej parafiny. Podobnie z resztą w okolicach mikołowa/tychów wpadło kilkanaście firm transportowych na pewnej renomowanej stacji paliw przy DK81.

To bylo BP Ultimate...
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-03-02, 14:16   

Myśle, że gdyby 1.5 dCi byławaryjnym aż tak silnikiem to koncern Renault i Nissan nie stosowały by go na taką skalę. Myślę, że parę milionów tych silników już pracuje w samochodach więc i awarie mają prawo się zdarzać. Gdyby był to bardzo awaryjny silnik rynek sam zweryfikował by jego sprzedawalność. Podobnie można powiedzieć o silnikach TDI. Też są egzemplarzeusterkowe, a inne działają, działaja, ...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-02, 14:26   

wojtek_pl, sory za pomyłkę, poprawię to w swoim poście
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-03-02, 15:25   

Forum śledzę od 2007 roku i tak mniej więcej do roku 2010 bardzo intensywnie. Pamiętam w tamtym okresie tylko jednego kolegę z silnikiem 1.5, który miał problem z (nie)sławnymi wtryskiwaczami. Ciekawostka: kolega mieszkał we Francji. Ale prawdą jest, że większość użytkowników deklarowała, że lepiej te droższe paliwa.

Także subiektywne wrażenia ze śledzenia forum nie pokazują jakiejś wielkiej awaryjności.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
faj3r 



Marka: Škoda
Model: Octavia I Combi
Silnik: 1.9TDI AHF
Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-03-02, 16:19   

W moim wypadku o jakość paliwa się nie martwię. Właściwie od początku kiedy miałem pierwsze auto (a był to Peugeot 206 1.9D) jeżdżę na Shell'u. Oczywiście tankowałem kilka razy jakieś BP czy Statoil, bo Shella nie było w okolicy, ale na no-name’owe stacje nie zajeżdżam.

...natomiast jakiś tam lęk pozostaje. Rozumiem, że w przypadku forum tych awarii nie było za wiele, ale skądś ta opinia wypłynęła.
Czy mam rozumieć, że to pro-volkswagen’owska i anty-francuska kampania AutoBild i tym podobnych?
_________________
Škoda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
Renault Megane I Coupe | 1.6e 90KM / 137Nm |
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-03-02, 16:27   

Całkiem możliwe, że tak jest, ale tak jak koledzy mówią na forum nie było za wiele, a raczej znikoma ilość awarii.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-02, 16:32   

faj3r napisał/a:
Czy mam rozumieć, że to pro-volkswagen’owska i anty-francuska kampania AutoBild i tym podobnych?

Generalnie tak, choć z tego co czytam (w zasadzie czytałem - od kilku tygodni nie kupuje AŚ) wnioskuję że to szersza polityka pro-VAGowska. Po drugiej stronie stawiają nie tylko francuzów - fordowi np. regularnie, często i gęsto się obrywa, mimo że w dieslach ma całkiem fajne rozwiązania ostatnio (np. dodatkowe nagrzewnice,"żaluzje" na chłodnicy które automatycznie otwierają się po uzyskaniu określonej temperatury przez silnik itp)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 17:41   

faj3r napisał/a:
Czy mam rozumieć, że to pro-volkswagen’owska i anty-francuska kampania AutoBild i tym podobnych?

Nie, "kampania" nie - po prostu zwykła stronniczość.

I nawet można ją zrozumieć, bo ma niejakie podstawy - nawet jeśli efektem jest brak pewnej rzetelności, który razi...

Ogólnie, nie należy po prostu wierzyć na ślepo żadnym źródłom - ani producentom, wmawiającym, jakie to cuda-wianki nam oferuje, ani recenzentom, mającym swoje układy, fobie i filie, ani nawet innym użytkownikom, także uprzedzonym, zakochanym oraz w odmiennych od naszych sytuacjach.


Z tekstów dziennikarskich to osobiście najbardziej polecam testy długodystansowe - MSZ są najbardziej rzetelne i najmniej w nich stronniczości, nawet jeśli trzeba brać z kolei poprawkę na fakt, że dotyczą jednego, konkretnego egzemplarza.
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-03-02, 18:50   

ja przejechałem troszkę ponad 50 tys. km; od trzech lat w zdecydowanej przewadze na krótkich dystansach i na ten silnik w zakresie niezawodności nie mogę narzekać; przez ostanie 3 lata leję tylko vervę, wymieniam co roku olej Mobil 1 i zlecam inne czynności obsługowe zgodnie z zaleceniami; wiem, że do 100 tys.km jeszcze daleko ale jazda na krótkich dystansach jest bardziej niekorzystna dla silnika niż pokonywanie dużych odległości, a mimo to nadal cieszę się z oszczędności wynikajacej z małego zapotrzegowania ON/100 km; za jakieś 5 lat będę mógł powiedzieć czy silnik wytrzymał do 100 tys. km bez awarii ;-)
_________________
1,5 dci Laureate
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-03-02, 19:05   

Też zamówilem Sanderkę z dieslem i miałem małe obawy co do tych silników. Pierwsze opinie jakie słyszałem o tych silnikach to że sa to silniki sprawdzone i tylko wprowadzane są do nich co jakiś czas zmiany tak że ewentualne wady powinny być do tej pory wyeliminowane. większe obawy miał bym do silników które dopiero weszły do produkcji i nie wiele o nich wiadomo.
Sprawa następna to 90% problemów które dotyczyły tego "silnika" to dotyczyły faktycznie układu paliwowego a nie samego silnika. A te układy pochodzą od firm zewnętrznych Bosch siemens i inne i to one najczęściej nawalaja pomijajac to co leje sie na stacjach benzynowych .
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-02, 19:56   

Problemy podobno były kiedyś z osprzętem Delphi (układ wtryskowy) ale po zmianie na Siemensa ustały.

Oczywiście zawsze można silnik zepsuć ale to nie jego wina tylko użytkownika.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-02, 20:48   

wg obiegowej (choć niekoniecznie sprawiedliwej)opinii spośród francuskich silników koncernu Renault - 2dCi, 1,9 dCi i 1,5dCi - ten ostatni ma najdelikatniejszego i najbardziej podatnego na awarie. Faktem jest,że gdyby użytkownika tego silnika pechowo jednocześnie spotkały wszystkie przypisywane mu usterki, byłby to prawdziwy finansowy koszmar. Taki przypadek w nowym motorze jest statystycznie mało prawdopodobny. Inna sprawa,że w miarę eksploatacji ryzyko rośnie, a każda z nich (filtr FAP, koło dwumasowe, wtryskiwacze, turbosprężarka, obracające się panewki itd) generuje koszty, które stawiają pod znakiem zapytania opłacalność inwestycji summa summarum. Miałem ten sam dylemat składając swoje zamówienie. Posłuchałem na koniec rady sprzedawcy: "więcej pieniędzy wydanych przy dystrybutorze ale więcej świętego spokoju" ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-03, 13:43, w całości zmieniany 7 razy  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-03-02, 21:07   

Nie mam teraz źródła, ale silnik 1,5 dCi to najbardziej udany diesel koncernu Renault/Nissan. W podziale na grupy 1 - 4, gdzie 1 to najlepsze diesle, a 4 najgorsze, 1,5 dCi znalazł sie w grupie 2 ("mało awaryjne"); 1,9 dCi był w grupie 3 ("awaryjne"). Postaram sie poszukać konkretów. Najgorszy był któryś 2,5 litrowy TDI V5 lub V6 (4 grupa; "bardzo awaryjne"). Najlepszy diesel to chyba (ale nie pamiętam za dobrze) 2 litrowy diesel Hondy (jedyny w 1 grupie).
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-03-03, 06:01   

wox napisał/a:
W podziale na grupy 1 - 4, gdzie 1 to najlepsze diesle, a 4 najgorsze, 1,5 dCi znalazł sie w grupie 2 ("mało awaryjne"); 1,9 dCi był w grupie 3 ("awaryjne").

W ostatnim numerze "MOTORU" jest artykuł o Sceniku II, gdzie te silniki oceniono zgoła na odwrót. 1.5 to wg. nich baaaaardzo nieudany silnik.
Ja osobiście mam ok. 30 tys. przebiegu, zwykły diesel na Orlenie i nieraz na stacji koło Auchan, i jak na razie bez uwag.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-03-03, 08:09   

wojtek_pl napisał/a:
Problemy podobno były kiedyś z osprzętem Delphi (układ wtryskowy) ale po zmianie na Siemensa ustały.


nie wiem jakiej teraz firmy dają ale z 2010 jest delphi
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-03, 18:53   

Lukas87 napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Problemy podobno były kiedyś z osprzętem Delphi (układ wtryskowy) ale po zmianie na Siemensa ustały.


nie wiem jakiej teraz firmy dają ale z 2010 jest delphi

W Dusterze 1.5 dCi 90 KM z 2012 też jest delphi
 
aksel 


Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.2 TCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 171
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-03-03, 20:59   

benny86 napisał/a:
Marek1603, niestety sprawa nie jest tak oczywista. Jeden z klubowiczów (OIDP wojtek_pl) zatankował ON BP Ultimate (chyba jedno z rzekomo lepszych paliw) i skończyło się na wymianie filtra w skutek wytrąconej parafiny. Podobnie z resztą w okolicach mikołowa/tychów wpadło kilkanaście firm transportowych na pewnej renomowanej stacji paliw przy DK81.


potwierdzam informację, kolege z pracy trafiło
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne