Najnowszy model Dacii został dziś zaprezentowany na Autosalonie w Genewie. Lodgy jest kompaktowym minivanem, ma 4,5 m długości i występuje w odmianach: 5- i 7-osobowej. Gama silników składa się z dwóch jednostek benzynowych - 1.6 MPI 85 i 1,2 TCe 115 - oraz dwóch wysokoprężnych - 1,5 dCi 90 i 1,5 dCi 110. W standardzie znajdują się m.in. 4 poduszki gazowe, 3 mocowania Isofix i światła dzienne. Wśród opcji dodatkowych znaleźć można ESP i radioodtwarzacz z nawigacją. W zależności od kraju i wyposażenia Lodgy ma kosztować od 9500 do ok. 15 tys. euro.
Lodgy is available with a selection of petrol and diesel engines that will suit
the needs of customers in all the countries where the model is marketed.
There are two petrol engines: the 1.6 MPI and the new, turbocharged TCe
115 with direct fuel injection. The TCe 115 represents the Renault Group’s
very best petrol engine technology, including the turbocharged, directinjection
combination. With its 1.2 capacity, but the kind of performance
more usually associated with a 1.6, the TCe 115 combines an impressive
driving experience with excellent fuel economy and low CO2 emissions.
There are also two diesels, both based on the 1.5 dCi block that has received
worldwide acclaim for its reliability and performance. The dCi 90 and dCi
110 powerplants qualify for the Dacia eco2 signature – a symbol of low fuel
consumption and CO2 emissions.
Competitively priced in the brand’s tradition, at an unbeatable €430, MEDIA
NAV incorporates a radio, auxiliary sockets (for MP3 players, etc), Bluetooth
connectivity and satellite navigation via a seven-inch (18cm) touch-sensitive
display. The main menu permits simple access to six essential functions:
radio, media, telephone, route map, satellite navigation and settings. Thanks
to Bluetooth technology, drivers can make hands-free telephone calls and
synchronise their contacts book and previous call registry. It is also possible
to audio-stream remote music players through the car’s own speaker system.
Furthermore, there is the option of connecting an iPod or smartphone through
USB or jack sockets located on the dash panel. They can be operated via
either the touch-sensitive display or the steering wheel-mounted controls,
while track titles are displayed on the MEDIA NAV screen.
The intuitive navigation system has both 2D and 3D (Birdview) graphics. A
dedicated website enables drivers to access information updates and upload
them via the USB port.
pewnie 2000 zł u nas
brakuje mi informacji o ESP i poduszkach powietrznych
Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-03-06, 12:08, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-06, 12:23
DrOzda napisał/a:
5 osobowy Laureate z TCE i ESP powinien kosztować ok 55 tys PLN.
I taka oferta przebija w tym momencie Orlando, które kosztuje 63kzł z klimą i wolnossącym 1.8 140KM. Bagażnik niemalże 2xwiększy, lepszy przebieg momentu obrotowego. W orlando 2 dodatkowe miejsca można niezależnie składać/rozkładać, fajnie by było gdyby Lodgy też miała taką możliwość
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 12:29
benny86 napisał/a:
DrOzda napisał/a:
5 osobowy Laureate z TCE i ESP powinien kosztować ok 55 tys PLN.
I taka oferta przebija w tym momencie Orlando, które kosztuje 63kzł z klimą i wolnossącym 1.8 140KM. Bagażnik niemalże 2xwiększy, lepszy przebieg momentu obrotowego. W orlando 2 dodatkowe miejsca można niezależnie składać/rozkładać, fajnie by było gdyby Lodgy też miała taką możliwość
Hmmm wyjściowa cena golasa to 60 tyś plus 3,5 klima plus 2 tys za lakier inny niż biały.
Dalej już nie patrzyłem bo mi się rejony 80 tys zaczęły pokazywać.
http://www.chevrolet.pl/eap/orlando.pdf
Tylko bez magicznej formułki o wyprzedażach proszę.
edit no tak 59900 robi różnicę w percepcji.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-03-06, 12:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-06, 12:41
DrOzda napisał/a:
Tylko bez magicznej formułki o wyprzedażach proszę
Ok, nie chcesz z wyprzedaży z rabatem kilkutysięcznym to beirzesz na zamówienie, z produkcji 2012 z symbolicznym rabatem 1 tys. zł. No chyba że Ty w ogóle żadnych rabatów/promocji nie bierzesz z wyboru - dealer chętnie przyjmie ten tysiak
DrOzda napisał/a:
Hmmm wyjściowa cena golasa to 50 tyś plus 3,5 klima plus 2 tys za lakier inny niż biały.
Hmm albo jestem ślepy albo komuś 5 z 6 się pomyliły? Te 63kzł to była konkretna oferta z pażdziernika na wersją z klimą i metalikiem, wtedy jeszcze bez żadnej wyprzedaży, z aktualnego rocznika.
Jak czytam takie posty trudno nie mieć wrażenia o fanatyżmie co po niektórych właścicieli wozów różnych marek, ale to już inna bajka.
marne ale tłumaczenie z jakiejs strony . To co mnie najbardziej interesuje to stepway ale zmiany bada chyba kosmetyczne i u nas dostepne .........albo i później
Po Logan, Sandero i Duster Lodgy pochodzi z Dacia uzupełnione, dostarczeniu rozwiązania dla rodzin szukasz pojazdu w tej kategorii.
Dacia proponuje rodziny modelu w połączeniu z pięciu lub siedem miejsc po cenie począwszy od 9,500 EUR (zawierają podatek VAT). Klientom można zamówić nową Rumunii modelu począwszy od 7 marca 2012.
Z przodu, który Lodgy oferuje nowe calandru wysoki i boki, która podkreśla jego fragmenty koła. Zewnętrzne wymiary (4,5 m długości i szerokości 1,75 m) odzwierciedlają hojności wnętrza przestrzeń, która jest incapator, wystarczająco do pełnego komfortu hosta z punktu widzenia maksymalnie siedem pasażerów.
Trzy miejsca na drugi wiersz w serii są wyposażone w system mocowania Isofix, który pozwala dołączać siedzenia dla dzieci.
Modułowość jest atrybutem ważne modelu Lodgy. W konfiguracji z 7 miejsc, w zależności od potrzeb, stanowisku trzeciego wiersza można wycierane odległości lub rabatata.
Dacia Lodgy posiada jeden z najbardziej czysty i pretty bagażniki lub segmentu. Wielkość osiągnie 2 617 dm3 w konfiguracji z dwóch miejsc w 827 dm3 konfiguracji z pięcioma fotelami i 207 dm3 w konfiguracji z siedmiu miejsc.
Wnętrze oferuje liczne przechowywania Lodgy spacji, która sumuje objętości do 30 litrów. Warto podkreślić bardzo praktyczne miejsca, o których znajduje się w górnej części elementy pulpitu, oferując o pojemności 3 litrów.
Silnik
Lodgy proponuje motorizari oferty na benzyny i silników Diesla: dostępne są dwa: 1.6 l benzyny (85 HP) i SRB 115 TWE. To najnowszego aparatu na bezpośrednim wtryskiem benzyny z turbo w grupy Renault. O wyporności 1.8 litrów oferuje doskonałą wydajność na poziomie zużycia paliwa i emisji CO2.
Oferta jest reprezentowana przez silnik Diesla 1.5 dCi, ceniona jej wydajności i niezawodności. Wersje i dCi 110 dCi 90 korzystać z oznakowania ekologicznego ² podpis Dacia.
Lodgy posiada wszystkie atrybuty specyficzne dla marki Dacia, już uznanych przez klientów i naciśnij klawisz. W celu zagwarantowania wysokiego poziomu wiarygodności, badań wytrzymałościowych przeprowadzane w ekstremalnych warunkach i zmiany klimatu sumowaniu mln 1.9 km.
Sandero Stepway
Sandero Stepway 2 rozwija się na poziomie wewnętrznych, które oferują nowe materiały, teraz nowoczesnej w 2 otoczenia (szary i czerwony) i nowego satelitę koła radiowych CD mp3 przy użyciu polecenia na układ kierowniczy, jack, USB Jacka, Bluetooth ®. Opcjonalnie dostępne jest „pakiet skóry".
Sandero Stepway 2 będzie nowy silnik 105 HP 1.6 litra na bioetanol. Ten Stern pobiera ekologiczne ² podpis Dacia. Sandero Stepway 2 może zostać nakazane przez klientów w Rumunii począwszy od kwietnia 2012.
Delsey Dacia ograniczone serii
Dacia proponuje ograniczone serii, zatytułowany modelu Duster Duster Delsey. Na podstawie. Elementy to szczególne warianty kół glinu i oprawy lusterek szary ciemne ozdoba metalicznej, chromowane spalin baryłka, nowy kolor na zewnątrz, wszystkie projektu kamienia, oliwek i nowego atmosfera wnętrza-Testamentu są dostępne w Rumunii w drugiej połowie roku.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 13:02
benny86 napisał/a:
Jak czytam takie posty trudno nie mieć wrażenia o fanatyżmie co po niektórych właścicieli wozów różnych marek, ale to już inna bajka.
Jakim fanatyzmie ?
Porównuje po prostu cennik Chevroleta z konfiguratorem z dacia.ro
No i porównywalne wyposażeniowo modele CH są droższe o jakieś 12 tys PLN
Orlando zbliża się cenowo do Grand Scenica i Zafiry to wszystko.
admin: do wydzielenia do wątku o konkurentach ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-03-06, 13:03, w całości zmieniany 1 raz
No i niestety tylna kanapa to kanapa, a nie dwa niezależne fotele, nie ma szyn, nie ma przesuwania... I klapa bagażnika od wewnątrz wygląda jak w dostawczym, plusem jest to, że jest klapa, więc można sobie założyć elektryczne zamykanie/otwieranie i w kluczykach jest miejsce na dodatkowy przycisk :)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-06, 13:19
DrOzda napisał/a:
Porównuje po prostu cennik Chevroleta z konfiguratorem z dacia.ro
Nie bardzo rozumiem sens tego porównania, ale OK jest w tym jakiś klucz, jeśli ceny obu modeli pochodzą z tego samego rynku (choć niezbyt sobie wyobrażam wyprawę do rumunii po nowy samochód, jeśli już to np. do czech gdzie są zauważalnie tańsze niż w polsce)
DrOzda napisał/a:
Orlando zbliża się cenowo do Grand Scenica i Zafiry to wszystko.
Grand Scenic z 2012 roku, z benzyniakiem 1.4 130KM (wiem, uturbiony silnik ale moc zbliżona, jakiś klucz porównania trzeba przyjąć)to koszt 76.6kzł np.
http://otomoto.pl/renault...-C23197053.html
więc jak dla mnie różnica jest spora mimo wszystko, ale może dla kogoś kilkanaście tysiaków nie robi różnicy, nie wiem... Za niższą cenę można kupić orlando z dieslem
http://www.daciaklub.pl/f...p=120568#120568
Niemalże 10kzł różnicy więc (chyba?) sporo
Zafira? Pytanie którą masz na myśli? Dostępne są obecnie dwie generacje tego modelu, nowa to już okolice 100kzł i więcej:
http://www.daciaklub.pl/f...p=120568#120568
Tak strzelając w ślepo - czy to aby nie poziom cenowy Grand Espace?
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2012-03-06, 13:24
A gdzie się podział wskaźnik temp. cieczy??
Prześwit stety/niestety 12 cm tylko....
W konfiguratorze w Rumunii Lodgy Laureate 5 os. 1.2 TCE z: metalikiem,alufelgami, czuj. parkowania/tempomatem/skórzaną kier. w pakiecie i ESP kosztuje 14,8k Euro tyle co tam....
goły Duster 1.6 Laureate 4x4 ( w PL 58k), czyli całkiem całkiem jak dla mnie
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Ostatnio zmieniony przez paweloo97 2012-03-06, 13:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 14:51
Wskaznik ogolnie wiadomo byl g...o warty, wiec pewnie jest lampka przegrzania silnika. 12 cm przeswit to juz przy tym rozstawie osi trzeba uwazac by sie nie zawiesic.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-03-06, 14:51, w całości zmieniany 1 raz
Cegiełki są upośledzonym sposobem odczytu temp cieczy, ale rezygnacje z jakiejkolwiek informacji uważam za głupotę. Cała reszta jednak budzi pozytywne odczucia. Cieszy nowa jednostka tbenz. Nareszcie współczesne wnętrze. Bardzo estetyczna deska rozedzielcza z logicznie wygladającą ergonomią. bedzie dobra sprzedaż
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 15:21
No nieee wiem... Albo moooże...? ;)
Cieszy silnik TCe. Cieszy wielce nawigacja z blutututu i PBAPem. Miło, że wreszcie jest tempomat. Zobaczymy, jak to wyjdzie na żywo, ale na zdjęciach wnętrze (przynajmniej dla kierowcy i pasażera) jakby przytulniejsze.
Nie cieszy brak automatu. Nie cieszy najbardziej debilne umieszczenie przycisku do włączania tempomatu w historii motoryzacji. :/ Głupiej by było już tylko w bagażniku. :| Nie cieszy kanapa i trzeci rząd siedzeń, żywcem wyjęte z MCVki. O pomstę do nieba woła mocowanie rolety - jeśli Trzeci Rząd Siedzeń (TRS ;) składa się tak samo jak w MCVce, to znowu nie będzie się dało założyć rolety przy złożonym TRS. :Z
Nadal nie jestem przekonany do gabarytów - na pierwszy rzut oka dostajemy to samo co w MCVce, ale Lodgy wydaje się mniej poręczna.
Poczekamy, zobaczymy, przewieziemy pupsko. :) Ale żeby już teraz zaraz natychmiast rzucał się sprzedawać Matyldę i kupować Logdy, to nie. :]
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 16:00
Prezes napisał/a:
esdziewiaty napisał/a:
temp cieczy, ale rezygnacje z jakiejkolwiek informacji uważam za głupotę
W nowym aveo też nie ma, co mnie bardzo zdziwiło. Widać producenci od tego odchodzą - ale czemu?
Podejrzewam, ze jest ale sie nie zapala przy starcie silnika. Ew jest jakos ukryty w postaci np. szybko migajacej kontroli awari silnika czy stop ? Poszukaj w instrukcji.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-03-06, 16:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-06, 16:22
mekintosz napisał/a:
Prezes napisał/a:
esdziewiaty napisał/a:
temp cieczy, ale rezygnacje z jakiejkolwiek informacji uważam za głupotę
W nowym aveo też nie ma, co mnie bardzo zdziwiło. Widać producenci od tego odchodzą - ale czemu?
Podejrzewam, ze jest ale sie nie zapala przy starcie silnika. Ew jest jakos ukryty w postaci np. szybko migajacej kontroli awari silnika czy stop ? Poszukaj w instrukcji.
Alarm o przegrzaniu może i jest, ale o temperaturze nie ma. I na czuja trzeba jeździć delikatnie póki się nie rozgrzeje - bo mi jakoś zawsze szkoda męczyć zimne silniki.
temp cieczy, ale rezygnacje z jakiejkolwiek informacji uważam za głupotę
W nowym aveo też nie ma, co mnie bardzo zdziwiło. Widać producenci od tego odchodzą - ale czemu?
Podejrzewam, ze jest ale sie nie zapala przy starcie silnika. Ew jest jakos ukryty w postaci np. szybko migajacej kontroli awari silnika czy stop ? Poszukaj w instrukcji.
Alarm o przegrzaniu może i jest, ale o temperaturze nie ma. I na czuja trzeba jeździć delikatnie póki się nie rozgrzeje - bo mi jakoś zawsze szkoda męczyć zimne silniki.
Mam tak samo;)
Co ważne, w zdjęciach , które ukazywały się wcześniej były tradycyjne wskaźniki paliwa i temperatury cieczy. Opcje są dwie, albo tamte zdjęcia były przerabiane w jakis sposób, albo producent zamontował je tam na czas testów przedprodukcyjnych.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2012-03-06, 16:36
Na fotce oficjalnej na prędkościomierzu nad wskazówką przy zerze, jest na 90% kontrolka gdzie widać charakterystyczny słupek z kreskami. czyli być może po prostu kontrolka gasnąco-świecąca.
temp.jpg
Plik ściągnięto 32846 raz(y) 5,22 KB
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum