DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
adamkk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 84 Euro5
Rocznik: ---
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Józefina, łódzkie
Wysłany: 2012-03-08, 09:31   

laisar napisał/a:
Ale jakiego błędnego skalibrowania??? Przecież z tego co opisałeś wynika, że właśnie dobrze pokazuje: do 80 stopni - 2 kreski, a "sporadycznie wskoczy na chwilę na 4 kreski" jak przekroczysz tę temperaturę. Wszystko tak, jak być powinno. To ja już nie rozumiem...

Tutaj może nie sprecyzowałem: zgodnie z instrukcją pojazdu przy normalnej pracy silnika powinny być widoczne 4 cegiełki. Błędne skalibrowanie to słowa serwisantów. Chodziło o to że moment pokazywania tych 4 cegiełek na tablicy jest ustawiony powyżej określonej temp. podawanej z czujnika. Ile to już mi nie powiedzieli. I tutaj biorą się te różne wskazania tych cegiełek. Czyli jest tak jak być powinno. ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 10:09   

adamkk napisał/a:
moment pokazywania tych 4 cegiełek na tablicy jest ustawiony powyżej określonej temp. podawanej z czujnika

Tzn. że 4 cegiełki miałyby się u Ciebie pokazywać niby dopiero przy temperaturze... no, jakiej?
 
adamkk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 84 Euro5
Rocznik: ---
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Józefina, łódzkie
Wysłany: 2012-03-08, 13:13   

laisar napisał/a:
adamkk napisał/a:
moment pokazywania tych 4 cegiełek na tablicy jest ustawiony powyżej określonej temp. podawanej z czujnika

Tzn. że 4 cegiełki miałyby się u Ciebie pokazywać niby dopiero przy temperaturze... no, jakiej?


Generalnie sprawa zaczęła się od tego że 4 cegiełki to temperatura prawidłowa. Z wypowiedzi na forum innych użytkowników tego typu pojazdu jak i z instrukcji pojazdu. Nie będąc mechanikiem uznałem że jest to nieprawidłowy objaw (zawsze tylko 2 cegiełki - bardzo sporadycznie 4). I to chciałem wyjaśnić w serwisie.
Teraz utwierdzili mnie w przekonaniu, że wskaźnik na tablicy sobie a rzeczywista temperatura pracy silnika wskazywana czujnikiem sobie. To wszystko.

No chyba, że do mnie coś nie dociera... wtedy poproszę wypowiedź w wersji, którą zrozumiem ;-)
Ostatnio zmieniony przez adamkk 2012-03-08, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 13:37   

Ufff... (:

Masz rację: ma być 4 kreski.

4 kreski odpowiadają temperaturze silnika powyżej 80°C.

Wg pomiarów, Twój silnik osiąga 78 stopni.

Tej temperaturze odpowiadają 2 kreski.

Twój wskaźnik poprawnie pokazuje 2 kreski, bo taka jest odczytywana temperatura silnika.

Owa temperatura wydaje się jednak trochę za niska jak na normalną pracę silnika - bo powinna być powyżej 80 stopni, o czym powinien informować wskaźnik 4 kreskami.

U Ciebie sporadycznie pojawiają się 4 kreski - jak rozumiem, wtedy, gdy zmierzona w czasie testów temperatura wynosiła 82°C.

Czyli koniec końców wskaźnik jest dobrze skalibrowany i poprawnie wyświetla dane, które otrzymuje.

Natomiast ile naprawdę wynosi temperatura silnika i/albo czy czujnik ją odczytujący działa poprawnie - nie sposób powiedzieć...
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-08, 16:04   

No dobrze, zakładając że mam ten sam objaw (bo mam-zawsze mam 2 kreski podskakujące do 4 jak stoje "zagrzany" na czerwonym swietle) oznacza,z e mam zły termostat.
czytając forum, jest nas więcej. To co u ciorta mam o tym sadzić? Że Reno sprzedaje auta z jednym termostatem zakładając, że potem wymienią ten termostat w ramach gwarancji na odpowiedni do strefy klimatycznej po reklamacji klienta? Toż to są jakieś jaja....
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-03-08, 16:40   

A nic nie masz sądzić. Po prostu termostaty robi podwykonawca (jak chyba całe silniki) i dostali partię wadliwych i tyle. Kto się zorientuje to jego plus, a kto nie to plus dla Renault.

Tak samo było z zębatkami pompy olejowej w silnikach 1.6 8V. Objawem było zapocenie olejem silnika w okolicach rozrządu. Mnie zrobili przy 15000km i jest aktualnie 82000 i sucho.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-03-08, 17:04   

Termostat z górnej półki to koszt ok. 90 zł, wymiana to też nie jest majątek, więc możesz zrobić to na własną rękę - szybko Ci się zwróci na paliwie. Natomiast jeśli masz siłę to powalcz z ASO, bo przecież w instrukcji wyraźnie pisze, że mają być 4 kreski.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-08, 18:43   

A prawdę mówiąc to gdzie w instrukcji tak stoi? :D Bo ja szukałem na własną rękę i nie znalazłem ;P
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-08, 18:47   

Marmach napisał/a:
A prawdę mówiąc to gdzie w instrukcji tak stoi? :D Bo ja szukałem na własną rękę i nie znalazłem ;P

Bo mamy złą instrukcję ;-) W mojej tez nie ma słowa nt. ilości cegiełek na zegarze z prawej strony :lol:
Reno wiedząc o tych jajach z temperaturą chyba wycofało ten fragment z druku :-P
Ostatnio zmieniony przez jkab 2012-03-08, 18:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-09, 12:27   

jkab napisał/a:
Reno wiedząc o tych jajach z temperaturą chyba wycofało ten fragment z druku

Sam się zastanawiałem nad taką teorią spiskową. Z drugiej strony jednak sadzą te dCi do Dacii od jakiegoś czasu i spodziewałbym się, że taką błahą usterkę ktoś poprawi wraz z nastaniem fazy 2 Logana itp.

EDIT: no dobra, pobujałem wczoraj samochód na ekspresówce i zmierzyłem temperatury.

2 kreski przy zaskoczyły 56 stopniach
Potem temperatura, przy rozpędzaniu na trasie, dojechała do 85 stopni i od tego momentu wahała się od 80 do 85 stopni. 85 osiągane tylko przy intensywnym przyspieszaniu, po odpuszczeniu gazu natychmiast spadało o kilka stopni (nawet do 80, jeśli wierzyć wskazaniu).

Czyli wygląda na to, że chłodnica ma niską temperaturę, termostat wpuszcza przy 83 stopniach płyn, który szybko stygnie. Silnik generuje pewnie za mało ciepła, żeby zwalczyć mróz w chłodnicy.

Wniosek: kartonik na zimę, a serwis zapewne powie, że wszystko ok 8-) . Czyli bez sensu, kilka stopni więcej i byłby święty spokój i porządne ciepło w samochodzie. W takiej sytuacji osiągnięcie 4 kresek w zimę jest zupełnie niemożliwe i wolę nie wiedzieć z jaką temperaturą samochód jeździ, jak jest -20 na zewnątrz - a w zasadzie do jakiej wartości spada temperatura po załączeniu dużego obiegu.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-03-09, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-09, 20:32   

Wiesz, problem polega na tym, ze ten duży obieg powinien się załączać i wyłączać. Przynajmniej tak mi się wydaje. Więc czy -20 czy +20 teoretycznie temperatura powinna oscylowac około tych 83°C (temp. otwarcia termostatu.)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-03-09, 20:35   

Jeśli dobrze pamiętam, to optymalna temp. to ok 91-93 stopnie. pozdr
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-09, 20:48   

Bo nie jestem pewny czy termostat nie powinien sie otwierać przy 89°C. Ale tu niech się już wypowiedzą specjaliści.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-10, 00:09   

jkab napisał/a:
Wiesz, problem polega na tym, ze ten duży obieg powinien się załączać i wyłączać. Przynajmniej tak mi się wydaje. Więc czy -20 czy +20 teoretycznie temperatura powinna oscylowac około tych 83°C (temp. otwarcia termostatu.)


Powinna oscylować i oscyluje, ale wokół złej temperatury. Żaden diesel (nawet te oszczędniejsze) jakim jeździłem nie miał problemów z nagrzaniem się "do środka" skali, niezależnie od temperatury otoczenia.

Jest to najwyraźniej błąd konstrukcyjny, tylko zupełnie nie wiem jak przekonać serwis, żeby założyli inny termostat w ramach gwarancji :D (A już szczególnie będzie to trudne w lato, kiedy wypada mi pierwszy przegląd po 2 latach ;P)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-03-10, 00:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 00:33   

W mojej instrukcji stoi:
Cytat:
Wskaźnik temperatury płynu w układzie chłodzenia
Przy jeździe w normalnym trybie, palą się cztery punkty.


Tyle że:
Cytat:
oscyluje, ale wokół złej temperatury

- to nie musi być prawdą, m.in. zależnie od daty produkcji.

Jak już bowiem kol. eastcowboy napisał powyżej - zmiana została w nowych autach wprowadzona celowo. Nie wiem na pewno, jaki był jej powód, ale zbieżność z Euro5 nie wydaje mi się przypadkowa.

Jeżeli więc oprócz zmiany termostatu producent uaktualnił także oprogramowanie komputera wtrysku, by ten nie próbował daremnie podgrzewać silnika zwiększonymi dawkami paliwa - to nie widać większego problemu i po prostu TTTM.

Gorzej w autach sprzed tej daty, bo ich komputer w przypadku zbyt niskiej temperatury silnika będzie działał jak wyżej - co przekłada się właśnie na nadmierne zużycie paliwa, zatem osoby z 2 cegiełkami powinny po prostu zweryfikować ten parametr.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-10, 01:33   

laisar napisał/a:
W mojej instrukcji stoi:


W instrukcji 2010 jest natomiast:

Cytat:
"Wskaźnik temperatury płynu w układzie chłodzenia. Ilość zapalonych punktów zależy od temperatury płynu chłodzącego w silniku. Ostrzeżenie pojawia się tylko w sytuacji, gdy zapalają się trzy ostatnie punkty"

(trzy ostatnie punkty, dobre sobie)

laisar napisał/a:
Jak już bowiem kol. eastcowboy napisał powyżej - zmiana została w nowych autach wprowadzona celowo. Nie wiem na pewno, jaki był jej powód, ale zbieżność z Euro5 nie wydaje mi się przypadkowa.

Hmmm? A napisał? Nie wygląda, jakby wypowiedź dotyczyła rocznika '11 z Euro5?

laisar napisał/a:
Gorzej w autach sprzed tej daty, bo ich komputer w przypadku zbyt niskiej temperatury silnika będzie działał jak wyżej - co przekłada się właśnie na nadmierne zużycie paliwa, zatem osoby z 2 cegiełkami powinny po prostu zweryfikować ten parametr.

No tak, ale w sumie w takiej sytuacji... temperatura oscyluje wokół złej wartości.

Podejść do tematu można na różne sposoby: albo wskaźnik jest źle ustawiony (bo pokazuje 4 kreski dopiero od 90 stopni), albo termostat otwiera się za wcześnie (w stosunku do dawkowania paliwa), albo dawkowanie paliwa jest złe (w stosunku do termostatu), albo użytkownik powinien mieć większą wadę wzroku i ignorować wskaźnik :mrgreen: .
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-10, 08:16   

Marmach napisał/a:
...albo użytkownik powinien mieć większą wadę wzroku i ignorować wskaźnik


Nie wiem jak MCV, ale po pomiarach w DD zdanie kolegi jest trafną odpowiedzią na to, jak ma zachować się kierowca, aby nie traktować wskazań jako informacji wiążących co się dzieje z autem. :shock:

Jak tanie auto to TTTM :!:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 08:31   

I w dieslu temperatura pracy układu chłodzenia to 80C.

Być może te nowoczesne diesle tak właśnie mają... Moim osobistym zdaniem to jest za mało i powinno być 90C ale widocznie producent wie lepiej a ja się nie znam na dieslach.

W benzynowym silniku jednakże 90C jest bardziej normalną temperaturą.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-10, 12:43   

Ale problem w tym, że temperatura pracy układu w zimę wynosi 80-85, a w lato 85-90-(?).

Jeżeli producent założył, że nie jest to problem i temperatura może sobie tak szaleć, to wystarczyło założyć wskaźnik wyświetlający cztery cegły od 80 stopni, a nie od 90 :-x

A jeżeli tego nie założył, to być może wszystkie silniki pracujące w zimę non stop w temperaturze 80-85 ponoszą na tym jakąś stratę...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 13:02   

@Marmach: A skąd przypuszczenie, że wyświetla od 90? Przecież cały czas mowa jest o tym, że wyświetla właśnie od 80...
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-10, 13:23   

Nie widziałem na oczy 4 kresek od ostatniego ocieplenia (a i wtedy tylko raz), a z moich pomiarów przy użyciu ELMa wynika, że co najmniej do 85 stopni mam cały czas podane 2 cegły i ani drgnie :)
 
adamkk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 84 Euro5
Rocznik: ---
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 9
Skąd: Józefina, łódzkie
Wysłany: 2012-03-10, 13:35   

psur napisał/a:
adamkk napisał/a:
Z przyczyn technicznych odpowiedź dopiero teraz. A więc:

serwis AutoCompol Poznań jeszcze raz sprawdzał auto, zrobiono próbę drogową. Podczas jazdy uzyskano temperaturę 78,1 stopnia przy prędkościach z zakresu 85-118 km/h - to po trasie.
W mieście przy prędkościach z zakresu 20-55 km/h temperatura to 74-82 stopnie.
Wskaźnik cały czas pokazuje 2 kreski, sporadycznie wskoczy na chwile na 4 kreski. Termostat otwiera się przy 83 a wentylator włącza przy 93 stopniach - tak podaje serwis a błędnie wskazywane 2 kreski to powód złego skalibrowania tego zestawu wskaźników. Otrzymałem potwierdzenie szefa serwisu że wg producenta tak ma być

Autko otrzymało instalacje gazową. Spalanie na trasie ok. 8,5l w mieście ok. 9,5-10l.


Z tego co napisałeś oraz z wcześniejszych doświadczeń klubowiczów wynika, że masz po prostu źle dobrany termostat - powinien się otwierać przy 89 st. C. O tym, że w Twoim przypadku silnik jest niedogrzany świadczyłoby spalanie na trasie - zgodnie z danymi producenta na trasie powinien palić 6,1. No chyba, że podawałeś dla gazu - wtedy 7,7.


Dane spalania dotyczą gazu. Dla benzyny trasa 6,8-7,0 miasto - nie było okazji sprawdzić.
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-10, 20:43   

laisar napisał/a:
@Marmach: A skąd przypuszczenie, że wyświetla od 90? Przecież cały czas mowa jest o tym, że wyświetla właśnie od 80...

Mam 1,6 8V LPG. Przejechane 900km. W trasie jak i w mieście.
4 kreski widuję tylko stojąc na czerwonym świetle......
Byłem wczoraj w ASO. Niestety autko jak u nich 20 minut postało to oczywiście silnik się ciut podgrzał. Było 90°C i 4 kreski. Jestem umówiony na odstawienie auta na pół dnia. Silnik musi się oziębić aby można było sprawdzić działanie termostatu...
Ostatnio zmieniony przez jkab 2012-03-10, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-03-10, 21:52   

Marmach napisał/a:
Nie widziałem na oczy 4 kresek od ostatniego ocieplenia (a i wtedy tylko raz), a z moich pomiarów przy użyciu ELMa wynika, że co najmniej do 85 stopni mam cały czas podane 2 cegły i ani drgnie :)


powiem tak miałem przykryty cały grill ale odkryty intercooler i przy +4 miałem co chwile 4 słupki ale wolałem zdjąć bo sie pozniej zapomni i jeszcze silnik ugotuje i teraz np dzisiaj było +8 i 2 słupki po 40km trasy z predkoscia autostradowa

temp płynu chłodzącego to nie tak ważne co temp oleju niestety brakuje takiego czujnika a byłby lepiej przydatny

na chlopski rozum chyba lepiej jak term otwiera sie przy nizszej temp niz przy wyzszej wtedy automatycznie podnosi sie temp oleju a mniejsza temp oleju lepiej chlodzone turbo

ps. taka ciekawostka dziadek przejezdzil kilka tysiecy motogodzin traktorem bez termostatu wywalił go bo chlodnica zalewana byla woda co zakamienialo termostat i sie zawieszal i traktor do tej pory chodzi ale to pancerna technologia ;)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-03-11, 10:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-10, 22:28   

Lukas87 napisał/a:
na chlopski rozum chyba lepiej jak term otwiera sie przy nizszej temp niz przy wyzszej wtedy automatycznie podnosi sie temp oleju a mniejsza temp oleju lepsze chlodzone turbo

Hm, nie pojmuję. mogę prosić o wytłumaczenie :roll: ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne