Z odczytu parametrów przez łącze diagnostyczne wychodzi, że standardowa temperatura cieczy chłodzącej to 80 C. Rośnie do 85 jak się przyspiesza ale za chwilę wraca do 80C. Moim zdaniem to za niska temperatura ale jak widać Renault ma inne zdanie... IMHO powinno być 90C. Temperatura wrzenia dobrego płynu do chłodnic (Prestone) to 137C więc te 10 stopni więcej nie powinno robić żadnej różnicy bo dodatkowo dochodzi jeszcze zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia co dodatkowo podnosi temp. wrzenia. Czyli trzeba by wymienić termostat. Tylko czy robią takie pasujące do tego silnika ...?
Do zgłoszenia mam troszkę usterek
-Podświetlenie pokrętła wyboru kierunku nawiewu, raz działa, raz nie, wystarczy puknąc i działa, wystarczy zmieni temperaturę nawiewu, i znowu nie działa.
Chyba TTM, bo już to przerabiałem. Przy 15 kkm
esdziewiaty napisał/a:
-Dmuchawa zaczęła buczeć , głośność owego buczenia wzmaga się wraz ze zwiększeniem siły nawiewu. Coś jakby łożyskowanie silnika elektrycznego dmuchawy. To się okaże.
To samo po 22 kkm
-Na niskich obrotach, czasami na jałowych, lub przy ruszaniu coś z przodu wpada w rezonans i buczy. Na pewno nic luźnego w samochodzie. [/quote]
To samo przy 23,5 kkm
Masz Diesla ja Otto więc jeździsz a innych obrotach niż ja. U mnie po nagrzaniu się sinika (2..4 klocków) łapię rezonans na biegu jałowym (np dłuższe stanie na światłach, gdy obroty jeszcze spadają, wg obrotomierza do ok 600 obr./min :shock)
dalej ok. 1200, 1800, 2400, 3000 obr/min., dalej maskuje ogólny jazgot silnika i szumgum.
Dźwięk przypomina: a) rozklekotanego Jelcza-Berilieta na wolnych obrotach;
b) puszkę po szprotkach toczącą si e po bruku
Autko odstawiłem w poniedziałek do ASO z powodu uszkodzonej kurtyny dolnej i dolnego grilla (ktoś sobie manewrował z hakiem po parkingu ) i mają się tym też zająć
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Panowie na serwisie wyczuli spaleniznę z nawiewu. To w związku z dziwnym odgłosem z wentylatora. Uznali to za mocno niepokojący objaw. Rozbierają deskę rozdzielczą, w takim razie poprosiłem o wymianę gąbki z podszybia , przy okazji.
Jak dobrze pójdzie auto odbiorę jutro, jak źle w poniedziałek. Wszystko zależy od tego co się zepsuło , i czy do 15 30 dnia dzisiejszego panowie zdążyli zamówić części. Od tego zależy czy będą u nich jutro.
Ponoc resztę objawów naprawiono, wraz z podświetleniem nawiewów i burczeniem/rezonowaniem czegoś. To ostatnie to wyjątkowo mnie ciekawi; .
Nakładkę na nadkole zakwalifikowano do wymiany, i będę musiał umówi się na kolejną randkę z serwisem Zdunek w Gdańsku.
Mam nadzieję, że jutro odbiorę.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1396 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-11-18, 10:50
wojtek_pl napisał/a:
Z odczytu parametrów przez łącze diagnostyczne wychodzi, że standardowa temperatura cieczy chłodzącej to 80 C. Rośnie do 85 jak się przyspiesza ale za chwilę wraca do 80C. Moim zdaniem to za niska temperatura ale jak widać Renault ma inne zdanie... IMHO powinno być 90C.
5 Tdiesli z wtryskiem bezpośrednim i intercoolerem które dobrze poznałem praktycznie, miały standardową temperaturę pracy 80stC. Diesle z wtryskiem pośrednim ok 90stC.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-11-18, 10:51, w całości zmieniany 1 raz
Jestem po przeglądzie.
Wentylator, a raczej jego hałas to... kupa liści wokół niego. Czas chyba pomyśle o siateczce na podszybiu. Pomogło wyjęcie ich, po uprzednim demontażu deski.
Hałas , który był omawiany , to ponoć luźna obudowa filtra powietrza. Dokręcono i chyba faktycznie pomogło.
Wymieniono żaróweczki podświetlenia regulacji nawiewu.
Odklejający się element pakietu nakładek zamówiono, jak przyjedzie umówie się na kolejna randkę.
Co ciekawe, Renault ma umowę olejową z Castrolem. Naklejki DACIA ELF na tylenj szybie , nie mają juz nic wspólnego z rzeczywistością
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Z ciekawostek. Dzis rano Duster zostawił plamę oleju. Stał na pochyłości. Wczoraj przejechałem 150km , po odebraniu auta z serwisu. Musiałem przymusowo udać się w trybie pilnym do ASO. Wezwałbym lawetę na ich koszt, ale nie ubyło oleju z bagnetu, więc stwierdziłem , ze od biedy można jechać, po co tracić czas. Okazało się , że mechanik , który spuszczał olej nie odkręcił przedtem metalowej osłony silnika. Owszem jest tam specjalny otwór , dzięki któremu można odkręcić/zakręcić korek spustowy. Problem w tym , że wylewający się z misy olejowej pozostał na tej płycie. Stąd ten problem . Tak czy inaczej, sprawa nieciekawa. Wyczyszczono, spód silnika, płytę ochronna i pojechałem
Po raz kolejny wizyta u Zdunka , nie obyła się bez powtórnej wizyty z jakąś reklamacją. Przypomnę , że przy pierwszej wymianie oleju(9 000km) też ciekł olej, wtedy podkładka korka spustowego była felerna.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Minął rok eksploatacji Dustera.
Troszkę statystyki.
Przejechano 31100km, co daje 85 km 205m średnio na dzień.
Średnie spalanie kształtuje się od 6.4-do 7.1l/100km.
Dodam, że nie wychodzi mi stosowanie się do zasad eco drivingu. Zabawiam się w ten sposób relatywnie rzadko, chociaż efekty potrafią by zacne. W październiku powrót ze Stężycy do Gdańska zaowocował spalaniem rzędu o ile dobrze pamiętam 4.3l, lub 4.4 /100km.
Warunki był sprzyjające - sobota popołudnie.
Jutro zakładam zimówki w związku z najnowszymi doniesieniami meteorologów.
Mam pewne obawy , że prawe przednie łożysko kołą zaczyna się odzywać, będę obserwował...
Podsumowując, rok eksploatacji Dustera minął szybko i przyjemnie, a w dodatku oszczędnie. Tym, którzy się zastanawiają nad zakupem - szczerze polecam, nie zawiodłem się chcoiaż Duster nie ma u mnie lekko i jestem wymagający.
Na deser zostawię informację, że Duster wybiera się zimą na baaaardzo daleką północ Europy, ale o tym już niedługo w osobnym temacie
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
gratuluję udanego egzemplarza (oby wszystkie takie były ) i zadowolenia z użytkowania... moja drakulka kończy rok za kilkanaście dni i też póki co powodów do narzekania nie mam, co prawda przebieg o połowę mniejszy...
Gratuluje, mam nadzieję, że mój będzie tak samo się spisywał ma ponad 5 miesięcy ale jeszcze nie odwiedzał Zdunka, na razie odpukać wszystko jest OK. Co prawda ostatnie trzy tygodnie w ogóle nim nie jeździłem i ma dopiero ponad 10 Kkm.
Wbiły 45 tysiączki przebiegu.
Wykonałem przegląd.
Na moje życzenie wymieniono olej w silniku, filtr powietrza silnika. Do wymiany nadawały się tarcze i klocki, co też wykonano.
Koszt wymiany tych elementów, + przeglądu + części = 1799.39zł
W innym temacie opisywałem problem hałasującego zawieszenia. Na gwarancji z tego powodu wymieniono
-stabilizator
-gumy stabilizatora
-wahacze dolne
-łączniki stabilizatora
Na przyszły tydzień umówiony jestem z serwisem na wymianę sterownika napędu i oczekuję na decyzję w sprawie chłodnicy klimatyzacji, której dolne blaszki gdzieś uciekły i chłodnica jest wyszczerbiona.
Znowu coś wpada w rezonans przy ruszaniu
Jest wesoło
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2012-03-08, 16:36, w całości zmieniany 1 raz
w grudniu gratulowałem Ci udanego egzemplarza minęły trzy miesiące i ... diametralna zmiana nastroju... ,
pytanie do innych użytkowników Dustara - kto ma większy przebieg?
Nastrój jest jak najbardziej pozytywny nie ma sensu się denerwowac pierdołami, ważne, że koła nie odpadają
Zżyłem się już po takiej liczbie usterek, a co za tym idzie wizyt z gdańskim ASO, dobrą kawę mają.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie ma lekko. Jutro Duster jedzie do serwisu. Już nawet nie liczę który to raz ponadplanowo, ale ostatnio nie ma tygodnia bez wizyty w serwisie
Lista usterek/problemów/
-wymiana skraplacza klimatyzacji - umówiona naprawa wcześniej z ASO, czekałem na decyzję gwaranta, jak się okazało pozytywna
-ciąg dalszy przygód z napędem, jutro czeka Dustera kalibracja(?) napędu. Dowiem się szczegółów to podam
- system ABS z ESP w poniedziałek dwukrotnie zasygnalizował błąd, ponadto ABS włączał się zupełnie bez potrzeby , na suchej równej drodze, nawet przy delikatnym hamowaniu, czuc było go na pedale hamulca. Włączenie i wyłączenie motoru rozwiązywało problem, tak więc jutro odczyt z komputera i diagnozy.
-Ponownie pojawił się problem z rezonansem czegoś pod maską. Identyczny problem przerabiałem w zeszłym roku, zdiagnozowano obudowę filtra powietrza.
-Przeciera się pancerz linki ręcznego hamulca na wsporniku przy tylnym lewym kole, co ciekawe po prawej stronie nie ma tego zjawiska.
-Lampka podświetlenia tablicy rejestracyjnej wymaga puknięcia aby zaczęła działac
To chyba tyle
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Czyżby drugi pechowy egzemplarz po koledze dysco. Tylko że tam była MCV-ka. Pocieszenie (jak dla kogo) takie, że to i tak mały odsetek w porównaniu do wyprodukowanych.
że to i tak mały odsetek w porównaniu do wyprodukowanych.
oby tak rzeczywiście było... kol. esdziewiaty jest w czołówce ujeżdżaczy Dusterów w kontekście przebiegu, ciekawe kto przejechał więcej km ... i czym to skutkuje...
Byłoby dobrze gdyby mój egzemplarz okazał się tym wyjątkiem. Ku temu też się skłaniam, ponieważ w Dusterze nie ma jakiejś hiper technologii(może poza motorem, ale ten nie sprawia kłopotów), ponadto znaczna częśc elementów została sprawdzona w Loganie i Sandero. Inna sprawa, że poddają większości właściwie elementy nowe w gamie Dacii : napęd- elektronika, abs z esp-zapewne jakis czujnik , przeciera się pancerz, który wystepuje tylko w 4WD, rozleciało się zawieszenie, nie wiem w jakim stopniu jest ono nowe, względem Logana i sandero)
Czuję jednak, że z końcem gwarancji będzie trzeba się rozstać z Dusterem. Strach myslec, ile by mnie te usterki wyniosły finansowo, gdybym musiał płacić z własnej kieszeni.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum