DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-17, 13:19   

Z odczytu parametrów przez łącze diagnostyczne wychodzi, że standardowa temperatura cieczy chłodzącej to 80 C. Rośnie do 85 jak się przyspiesza ale za chwilę wraca do 80C. Moim zdaniem to za niska temperatura ale jak widać Renault ma inne zdanie... IMHO powinno być 90C. Temperatura wrzenia dobrego płynu do chłodnic (Prestone) to 137C więc te 10 stopni więcej nie powinno robić żadnej różnicy bo dodatkowo dochodzi jeszcze zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia co dodatkowo podnosi temp. wrzenia. Czyli trzeba by wymienić termostat. Tylko czy robią takie pasujące do tego silnika ...?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-17, 13:57   

Robią (i tam proszę ewentualnie dalej dyskutować).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-17, 15:32   

esdziewiaty napisał/a:
Do zgłoszenia mam troszkę usterek
-Podświetlenie pokrętła wyboru kierunku nawiewu, raz działa, raz nie, wystarczy puknąc i działa, wystarczy zmieni temperaturę nawiewu, i znowu nie działa.

Chyba TTM, bo już to przerabiałem. Przy 15 kkm
esdziewiaty napisał/a:
-Dmuchawa zaczęła buczeć , głośność owego buczenia wzmaga się wraz ze zwiększeniem siły nawiewu. Coś jakby łożyskowanie silnika elektrycznego dmuchawy. To się okaże.

To samo po 22 kkm
-Na niskich obrotach, czasami na jałowych, lub przy ruszaniu coś z przodu wpada w rezonans i buczy. Na pewno nic luźnego w samochodzie. [/quote]
To samo przy 23,5 kkm
Masz Diesla ja Otto więc jeździsz a innych obrotach niż ja. U mnie po nagrzaniu się sinika (2..4 klocków) łapię rezonans na biegu jałowym (np dłuższe stanie na światłach, gdy obroty jeszcze spadają, wg obrotomierza do ok 600 obr./min :shock)
dalej ok. 1200, 1800, 2400, 3000 obr/min., dalej maskuje ogólny jazgot silnika i szumgum.
Dźwięk przypomina: a) rozklekotanego Jelcza-Berilieta na wolnych obrotach;
b) puszkę po szprotkach toczącą si e po bruku :evil:

Autko odstawiłem w poniedziałek do ASO z powodu uszkodzonej kurtyny dolnej i dolnego grilla (ktoś sobie manewrował z hakiem po parkingu :evil: ) i mają się tym też zająć
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-17, 15:51   

Telefon z serwisu.

Panowie na serwisie wyczuli spaleniznę z nawiewu. To w związku z dziwnym odgłosem z wentylatora. Uznali to za mocno niepokojący objaw. Rozbierają deskę rozdzielczą, w takim razie poprosiłem o wymianę gąbki z podszybia , przy okazji.
Jak dobrze pójdzie auto odbiorę jutro, jak źle w poniedziałek. Wszystko zależy od tego co się zepsuło , i czy do 15 30 dnia dzisiejszego panowie zdążyli zamówić części. Od tego zależy czy będą u nich jutro.

Ponoc resztę objawów naprawiono, wraz z podświetleniem nawiewów i burczeniem/rezonowaniem czegoś. To ostatnie to wyjątkowo mnie ciekawi; :mrgreen: .

Nakładkę na nadkole zakwalifikowano do wymiany, i będę musiał umówi się na kolejną randkę z serwisem Zdunek w Gdańsku.


Mam nadzieję, że jutro odbiorę. ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1396
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-11-18, 10:50   

wojtek_pl napisał/a:
Z odczytu parametrów przez łącze diagnostyczne wychodzi, że standardowa temperatura cieczy chłodzącej to 80 C. Rośnie do 85 jak się przyspiesza ale za chwilę wraca do 80C. Moim zdaniem to za niska temperatura ale jak widać Renault ma inne zdanie... IMHO powinno być 90C.

5 Tdiesli z wtryskiem bezpośrednim i intercoolerem które dobrze poznałem praktycznie, miały standardową temperaturę pracy 80stC. Diesle z wtryskiem pośrednim ok 90stC.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-11-18, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-18, 21:40   

laisar napisał/a:

esdziewiaty napisał/a:
Na niskich obrotach, czasami na jałowych, lub przy ruszaniu coś z przodu wpada w rezonans i buczy

Obstawiam przewody klimy - też stary numer...


A może TO:

Dwie godziny szukania. Naprawa 60 sekund. Doznania akustyczne bezcenne..
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-18, 21:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-19, 02:14   

Doceniam trud, ale.. ja nie mam linki gazu :mrgreen:


Jestem po przeglądzie.
Wentylator, a raczej jego hałas to... kupa liści wokół niego. Czas chyba pomyśle o siateczce na podszybiu. Pomogło wyjęcie ich, po uprzednim demontażu deski.
Hałas , który był omawiany , to ponoć luźna obudowa filtra powietrza. Dokręcono i chyba faktycznie pomogło.
Wymieniono żaróweczki podświetlenia regulacji nawiewu.
Odklejający się element pakietu nakładek zamówiono, jak przyjedzie umówie się na kolejna randkę.

Co ciekawe, Renault ma umowę olejową z Castrolem. Naklejki DACIA ELF na tylenj szybie , nie mają juz nic wspólnego z rzeczywistością :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-19, 11:11   

esdziewiaty napisał/a:
Naklejki DACIA ELF na tylenj szybie , nie mają juz nic wspólnego z rzeczywistością

A nie jest przypadkiem tak, że to fabryka ma umowę z Elfem, a Renault Polska - i jego serwisy (?) - właśnie z Castrolem?
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-19, 12:41   

Tego nie wiem :)

Z ciekawostek. Dzis rano Duster zostawił plamę oleju. Stał na pochyłości. Wczoraj przejechałem 150km , po odebraniu auta z serwisu. Musiałem przymusowo udać się w trybie pilnym do ASO. Wezwałbym lawetę na ich koszt, ale nie ubyło oleju z bagnetu, więc stwierdziłem , ze od biedy można jechać, po co tracić czas. Okazało się , że mechanik , który spuszczał olej nie odkręcił przedtem metalowej osłony silnika. Owszem jest tam specjalny otwór , dzięki któremu można odkręcić/zakręcić korek spustowy. Problem w tym , że wylewający się z misy olejowej pozostał na tej płycie. Stąd ten problem . Tak czy inaczej, sprawa nieciekawa. Wyczyszczono, spód silnika, płytę ochronna i pojechałem ;-)

Po raz kolejny wizyta u Zdunka , nie obyła się bez powtórnej wizyty z jakąś reklamacją. Przypomnę , że przy pierwszej wymianie oleju(9 000km) też ciekł olej, wtedy podkładka korka spustowego była felerna.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-04, 17:52   

Minął rok eksploatacji Dustera.
Troszkę statystyki.
Przejechano 31100km, co daje 85 km 205m średnio na dzień.
Średnie spalanie kształtuje się od 6.4-do 7.1l/100km.
Dodam, że nie wychodzi mi stosowanie się do zasad eco drivingu. Zabawiam się w ten sposób relatywnie rzadko, chociaż efekty potrafią by zacne. W październiku powrót ze Stężycy do Gdańska zaowocował spalaniem rzędu o ile dobrze pamiętam 4.3l, lub 4.4 /100km.
Warunki był sprzyjające - sobota popołudnie.
Jutro zakładam zimówki w związku z najnowszymi doniesieniami meteorologów.
Mam pewne obawy , że prawe przednie łożysko kołą zaczyna się odzywać, będę obserwował...

Podsumowując, rok eksploatacji Dustera minął szybko i przyjemnie, a w dodatku oszczędnie. Tym, którzy się zastanawiają nad zakupem - szczerze polecam, nie zawiodłem się chcoiaż Duster nie ma u mnie lekko i jestem wymagający.

Na deser zostawię informację, że Duster wybiera się zimą na baaaardzo daleką północ Europy, ale o tym już niedługo w osobnym temacie :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-04, 18:36   

gratuluję udanego egzemplarza (oby wszystkie takie były :lol: ) i zadowolenia z użytkowania... :-) moja drakulka kończy rok za kilkanaście dni i też póki co powodów do narzekania nie mam, co prawda przebieg o połowę mniejszy... :-P
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-04, 18:56   

Cytat:
Na deser zostawię informację, że Duster wybiera się zimą na baaaardzo daleką północ Europy, ale o tym już niedługo w osobnym temacie :mrgreen:
_________________


Wszelkie informacje mile widziane. Nawet bardzo mile.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-04, 18:59   

Gratuluje, mam nadzieję, że mój będzie tak samo się spisywał ma ponad 5 miesięcy ale jeszcze nie odwiedzał Zdunka, na razie odpukać wszystko jest OK. Co prawda ostatnie trzy tygodnie w ogóle nim nie jeździłem i ma dopiero ponad 10 Kkm.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-08, 16:34   

Wbiły 45 tysiączki przebiegu.
Wykonałem przegląd.
Na moje życzenie wymieniono olej w silniku, filtr powietrza silnika. Do wymiany nadawały się tarcze i klocki, co też wykonano.
Koszt wymiany tych elementów, + przeglądu + części = 1799.39zł
W innym temacie opisywałem problem hałasującego zawieszenia. Na gwarancji z tego powodu wymieniono
-stabilizator
-gumy stabilizatora
-wahacze dolne
-łączniki stabilizatora
Na przyszły tydzień umówiony jestem z serwisem na wymianę sterownika napędu i oczekuję na decyzję w sprawie chłodnicy klimatyzacji, której dolne blaszki gdzieś uciekły i chłodnica jest wyszczerbiona. :-?
Znowu coś wpada w rezonans przy ruszaniu :evil:

Jest wesoło :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2012-03-08, 16:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-08, 20:41   

w grudniu gratulowałem Ci udanego egzemplarza minęły trzy miesiące i ... diametralna zmiana nastroju... :-( ,
pytanie do innych użytkowników Dustara - kto ma większy przebieg?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-08, 21:10   

Kurcze, ja się przejmowałem że wymieniali mi w aucie łącznik stabilizatora przy 20kkm i twardym zawieszeniu, widzę że bywa znacznie gorzej...
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-09, 01:56   

Nastrój jest jak najbardziej pozytywny nie ma sensu się denerwowac pierdołami, ważne, że koła nie odpadają :mrgreen:
Zżyłem się już po takiej liczbie usterek, a co za tym idzie wizyt z gdańskim ASO, dobrą kawę mają. ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-09, 06:40   

W anabo Zielona Góra też jest kawka a w tłusty czwartek były pączusie:)

Tyle, że wolałbym se sam kupić i zeżreć pączka niż siedzieć i czekać na naprawę:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-03-09, 06:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-14, 13:06   

Nie ma lekko. Jutro Duster jedzie do serwisu. Już nawet nie liczę który to raz ponadplanowo, ale ostatnio nie ma tygodnia bez wizyty w serwisie :-)

Lista usterek/problemów/

-wymiana skraplacza klimatyzacji - umówiona naprawa wcześniej z ASO, czekałem na decyzję gwaranta, jak się okazało pozytywna
-ciąg dalszy przygód z napędem, jutro czeka Dustera kalibracja(?) napędu. Dowiem się szczegółów to podam ;-)
- system ABS z ESP w poniedziałek dwukrotnie zasygnalizował błąd, ponadto ABS włączał się zupełnie bez potrzeby , na suchej równej drodze, nawet przy delikatnym hamowaniu, czuc było go na pedale hamulca. Włączenie i wyłączenie motoru rozwiązywało problem, tak więc jutro odczyt z komputera i diagnozy.
-Ponownie pojawił się problem z rezonansem czegoś pod maską. Identyczny problem przerabiałem w zeszłym roku, zdiagnozowano obudowę filtra powietrza.
-Przeciera się pancerz linki ręcznego hamulca na wsporniku przy tylnym lewym kole, co ciekawe po prawej stronie nie ma tego zjawiska.
-Lampka podświetlenia tablicy rejestracyjnej wymaga puknięcia aby zaczęła działac :mrgreen:


To chyba tyle :lol:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-03-14, 13:10   

Czyżby drugi pechowy egzemplarz po koledze dysco. Tylko że tam była MCV-ka. Pocieszenie (jak dla kogo) takie, że to i tak mały odsetek w porównaniu do wyprodukowanych.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-14, 13:17   

Czort wie co z nim jest, ale i tak lubię to auto :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-14, 13:19   

Marek1603 napisał/a:
że to i tak mały odsetek w porównaniu do wyprodukowanych.

oby tak rzeczywiście było... kol. esdziewiaty jest w czołówce ujeżdżaczy Dusterów w kontekście przebiegu, ciekawe kto przejechał więcej km ... i czym to skutkuje...
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-14, 13:33   

Byłoby dobrze gdyby mój egzemplarz okazał się tym wyjątkiem. Ku temu też się skłaniam, ponieważ w Dusterze nie ma jakiejś hiper technologii(może poza motorem, ale ten nie sprawia kłopotów), ponadto znaczna częśc elementów została sprawdzona w Loganie i Sandero. Inna sprawa, że poddają większości właściwie elementy nowe w gamie Dacii : napęd- elektronika, abs z esp-zapewne jakis czujnik , przeciera się pancerz, który wystepuje tylko w 4WD, rozleciało się zawieszenie, nie wiem w jakim stopniu jest ono nowe, względem Logana i sandero)

Czuję jednak, że z końcem gwarancji będzie trzeba się rozstać z Dusterem. Strach myslec, ile by mnie te usterki wyniosły finansowo, gdybym musiał płacić z własnej kieszeni.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-03-14, 13:59   

-wymiana skraplacza klimatyzacji - umówiona naprawa wcześniej z ASO, czekałem na decyzję gwaranta, jak się okazało pozytywna

a jak się ten problem objawiał?
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-14, 14:04   

4 lub 5 dolnych rzędów gdzieś wypadło, porostu ich nie ma. Skraplacz jest wyszczerbiony. Postaram sie zrobic zdjęcie jeszcze przed wymianą.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne