Jeszcze większą głupotą jest przyznawanie gwiazdek za badziewne kontrolki niezapięcia pasów
I tu, i z ESP (a wcześniej ABS?) chodzi ciągle o coś zupełnie nie głupiego, co częściowo wskazał już benny86: z jednej strony - żeby zapobiec wypadkowi, a z drugiej - żeby ograniczyć jego skutki. Np dla mnie było szokujące dowiedzenie się, że znaczny odsetek ludzi (40%?) wciąż permanentnie nie zapina pasów. Myślisz, że rezygnują potem z ratowania im życia i leczenia, mimo że gdyby byli zapięci, to byłoby z tym mniej pracy? Oczywiście, że nie! Wcale się więc też nie dziwię, że akurat te kontrolki są tak "promowane"...
Głupie jest za to co innego, co stało się ostatnio: uproszczenie oceny bezpieczeństwa przez jej "spłaszczenie" do jednej sumarycznej wartości. Niby wciąż jeszcze można się doszukać podziału na dorosłych / dzieci / pieszych / systemy, ale sam fakt pojawienia się tej końcowej pojedynczej miarki znacznie zmniejszył ich znaczenie w mediach. Tymczasem są one dużo ważniejsze niż ten gwiazdkowy syntetyk, który realnie nie przekazuje żadnej informacji /:
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-15, 06:26
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
wykonanie do dupy
Nie do końca się zgadzam z aż tak surową oceną, ale niewątpliwie coś jest na rzeczy - jednak dlatego tym bardziej się właśnie zdziwiłem Twoim zainteresowaniem, po wcześniejszych deklaracjach "nigdy więcej"... Liczysz, że auto celowane na Zachód okaże się zadowalająco lepsze?
Jak wiesz co najmniej 50% negatywnej oceny dotyczy mojego ulubionego ASO. Mając w perspektywie kolejne lata korzystania z jego usług łatwo podjąć decyzję "nigdy więcej". Tylko nie piszcie, że można zmienić, bo najbliższe jest w odległości ok 100 km. co już jest skrajnie niekomfortowe, jesli np trzeba zostawić samochód na jakiś czas.
Co do "idei" MCV to jest dla mnie optymalna. Samochód przypadł mi do gustu od pierwszego wejrzenia. Tylko gwarancyjna polityka RP i ASO jest skandaliczna-odmowy uznania oczywistych awarii to dziadostwo graniczące z oszystwem, skandalem były też bujdy sprzedaane klientom odnośnie cen przeglądów, których to cen nikt nie miał zamiaru przestrzegać, skandaliczna jest jakość napraw blacharskich w ASO Nazaruk-wszystkie naprawiane elementy skorodowały.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Wcale ci się nie dziwię, że masz dosyć takiego serwisu. Poniekąd rzutuje to też opinię na markę.
Ja akurat z serwisu blacharskiego A. Łyki w Krakowie jestem zadowolony. Dlatego druga dacia, a może będzie trzecia jak będą fundusze. Serwis mechaniczny raczej też jest oki.
co najmniej 50% negatywnej oceny dotyczy mojego ulubionego ASO
No wiem - ale tym bardziej powiększa to me zdziwienie... Bo, trochę paradoksalnie, czasem łatwiej walczyć ze "złośliwą", ale martwą materią - usterkowe auto da się jakoś tam okiełznać, w taki czy inny sposób - niż z teoretycznie elastyczniejszą w zachowaniu żywą istotą pt. "człowiek". (Być może dlatego, że w tym drugim przypadku "do tanga trzeba dwojga"... Tzn. że nie wystarczy nawet, jeśli to klient zegnie kark, jeśli pracownicy serwisu są uprzedzeni czy idą w zaparte).
jan ostrzyca napisał/a:
Co do "idei" MCV to jest dla mnie optymalna
Ale na samej idei nie da się żyć (;
No i pozostaje jednak te drugie 50%: jakość części, odzwierciedlająca się w usterkowości.
Tymczasem wygląda na to, że 100% negatywnej oceny i tak jest mniejsze niż 50% oceny końcowej - skoro jednak rozważasz, choćby teoretycznie, ciąg dalszy przygody z Dacią...
Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 15 Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-03-15, 13:23
A czy wiadomo do kiedy będzie produkowana Dacia Logan MCV?
W katalogu francuskim były Lodgy i MCV zawarte na jednym zdjęciu, więc sugeruje że przez jakiś czas będą obie równolegle. Może od końca 2012 r., wtedy na pewno na wiosnę 2013 r.byłyby ciekawe oferty MCV.
("Dopóki się sprzedaje" - przy czym owo zastrzeżenie jest MSZ trochę wymijające, bo sprzedaż zależy od polityki cenowej producenta, która jak się wydaje ma niski związek z obiektywnymi kosztami...).
Bo we Francji wsumie sprzedaje się teraz same Diesle, zobacz oferte innych Renault i Dacii to zrozumiesz. Pewnie mają jakieś ekstra zwolnienie z podatku lub premie za diesla
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-16, 10:25
canoe napisał/a:
1/6 105KM.
1.6 84 KM - to prehistoryczny ośmiozaworowy silnik rodem z lat 80-tych z osiągami podobnymi do tych z Poloneza - za to tani w serwisowaniu , gazowaniu i trwały. Niestety paliwożerny.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-03-16, 10:26, w całości zmieniany 1 raz
Dostałem ostatnio taką ofertę na Zafirę family
- cena za 1,5 115 KM - ok. 60 000 zł.
- cena za 1,8 140 KM - ok. 65 000 zł.
Jeżeli Lodzia 115 KM (ale lepszy silnik niż w Oplu) będzie kosztowała ok. 57 tys. zł.to nie jest to niestety konkurencyjna oferta w stosunku do OPLA a na podstawie cenników w Rumunii, Francji i Szwajcarii tak można szcować cenę Dacii (chyba że wprowadzą jakieś super promocje)
Zafira specyfikacja 1,8
Zafira Family Minivan 1.8 Twinport ECOTEC®, 103 kW / 140 KM (MT5)
Szary - Technical, Tapicerka Twist/Elba, grafitowa
Cena pojazdu
Zafira Family Minivan 1.8 Twinport ECOTEC®, 103 kW / 140 KM (MT5)
Zł 75 700,00
Jeżeli Lodzia 115 KM (ale lepszy silnik niż w Oplu) będzie kosztowała ok. 57 tys. zł.to nie jest to niestety konkurencyjna oferta w stosunku do OPLA
Oczywiście, najważniejsza jest kwota, za jaką konkretne auto można kupić, więc teoretycznie zafira wygrywa w cuglach, ale... Porównujesz jej ofertę promocyjną, ograniczoną czasowo kończącą się produkcją, dostępną tu i teraz, nie wiadomo jak długo - ze zwykłym cennikiem lodgy.
Na wielki upusty w dacii nie ma co prawda co liczyć, ale zanim faktycznie będzie można lodgy kupić - sytuacja może się baaardzo zmienić.
I niewykluczone, że właśnie stąd oferta opla - żeby upchnąć zafirę, póki jest okazja. Bo tourera Ci potem za tyle nie dadzą <:
Zatem: nie ma nic dziwnego, że od czasu do czasu można dostać w okazyjnej promocji coś dużo lepszego od dacii za podobne pieniądze - ale niewiele z tego wynika w obrazie ogólnym...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-16, 11:41
laisar napisał/a:
Porównujesz jej ofertę promocyjną, ograniczoną czasowo kończącą się produkcją, dostępną tu i teraz, nie wiadomo jak długo - ze zwykłym cennikiem lodgy.
Nie do końca jest tak jak mówisz - Zafira Family będzie dostępna obok nowej generacji Zafiry, coś na wzór astry IV/III generacji.
Natomiast Lodgy IMHO i tak jest świetną konkurencją, bo przy niższej o kilka tysięcy zł cenie będzie oferować zdecydowanie więcej miejsca, większy bagażnik itp. O ile w przypadku aut segmentu B olewam kompletnie te 1-3cm więcej tu czy ówdzie, o tyle w przypadku rodzinnego auta już bym brał pod uwagę, zwłaszcza że różnice mogą być dość istotne.
trzeba by jeszcze porównać przyszłe koszty serwisowania
O, to to!
benny86 napisał/a:
Nie do końca jest tak jak mówisz
Jak nie, jak tak? Napisałem przecież: "nie wiadomo jak długo", prawda? [;
Konkretnych prognoz bym nie czynił, bo teoretycznie powinno być tak, że dopóki zarabia na siebie, to nie powinno być problemu z utrzymaniem jej w produkcji - tyle że segment nie jest znowu taki wielki, konkurencja jest dość ostra, Oplowi wiedzie się różnie, księgowi lubią ciąć koszty jeśli tylko zysk z nich jest większy niż zarobek ze zwykłej działalności, a i marketoidzi miewają dziwaczne pomysły...
No ale póki zafirka2 jest w sprzedaży, to oczywiście warto skorzystać (:
(Choć należy też pamiętać, że to auto 5+2 - trzeci rząd jest wybitnie tylko dla dzieci).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-16, 19:04
laisar napisał/a:
Kratylos napisał/a:
troche smutne
Dlaczego? Tak po prostu została wymyślona i tyle, nad czym tu się rozczulać...
No, jeszcze trochę góruje nad pobliską konkurencją (w zależności od definicji) rozmiarami i kosztami utrzymania.
Zresztą, po co komu kolejna marka taka jak wszystkie pozostałe? Tak jest przynajmniej jakiś większy wybór i różnorodność.
A od "bycia lepszymi" są prawdziwe renówki <;
Czyli dla "biedaków"?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum