Wcale nie - np blok, wał czy korbowody są przecież te same...
K4m to jest rozwinięcie k7m. To jest kwestia bardziej filozoficzna, niż techniczna - od ilu zmian liczy się nową konstrukcję? Seria K silników benzynowych Renault to też w końcu "tylko" zmodernizowana i zmodyfikowany typ E, z... 1988 r.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-03-19, 23:41
Muszę Lodgy zobaczyć w rzeczywistości. Mnie to z daleka wygląda na bryłę MCV po dużym faceliftingu. Ostre kanty zastąpiła miękka, opływowa linia. Mogę być uprzedzony, bo liczyłem na oryginalnego, osobowo-towarowego kombivana z odsuwanymi bocznymi drzwiami. Takiego, który przyciągnie potencjalnych nabywców osobowych wersji Berlingo, Doblo, Kangoo, czy Partnera.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-03-19, 23:47, w całości zmieniany 1 raz
Lodgy to po prostu bardziej osobowa wersja Logana MCV, który przed Dusterem, odniósł największy sukces na zachodzie Europy. Logan MCV pokazał , że jest spore zapotrzebowanie na tego typu auto: tani pojemny osobowy ekonomiczny. MCV nie ma konkurencji. To jedyne auto w swojej klasie.
Kangury, Berlinga itp. są bardziej towarowe, inne np. minivany są na ogół 5 osobowe i b. luksusowe, a jesli nawet mają dodatkowe dwa miejsca jak Zafira to nie są to miejsca pełnowartościowe.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-03-21, 14:13
Lodgy od początku coś mi przypominało. Gdzieś ten samochód już widziałem. Spojrzałem do francuskiego katalogu Lodgy, zobaczyłem wymiary. Olśniło mnie . Dzisiaj zajrzałem do salonu Peugeot i już wiem. To tańsza podróba Peugeota 3008 (definiowany jednak jako crossover nie minivan). Przypadkowe naśladownictwo, czy świadome kopiowanie? Ostra rywalizacja między francuskimi koncernami, czy cicha współpraca? Dobra jestem uprzedzony... Obecnie najtańszy Peugeot 3008 z upustem kosztuje około 65-66 tyś. Podstawowy silnik ma pojemność 1598 cm, moc 120 KM (88 KW), system VTI i oczywiście 16V. Właśnie silniki, a właściwie brak nowoczesnych jednostek napędowych to największa bolączka Dacii. Najwięcej klientów traci z tego powodu. Ile ja już razy słyszałem": "no to kup mi Dacię z mocnym, szesnastozaworowym benzyniakiem" ....
wymiary-peugeot-3008-crossover.jpg
Plik ściągnięto 701 raz(y) 135,54 KB
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-03-21, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-21, 14:23
omar napisał/a:
Pan od macania plastików w akcji... :) nie ma się do czego przyczepić".
Wot - zawodowiec!
obejrzałem i szczęka mi opadła - dawno nie widziałem tak fachowej oceny auta
Właśnie silniki, a właściwie brak nowoczesnych jednostek napędowych to największa bolączka Dacii. Najwięcej klientów traci z tego powodu. Ile ja już razy słyszałem": "no to kup mi Dacię z mocnym, szesnastozaworowym benzyniakiem" ....
no to przecież będzie w Lodgy najnowszy silnik z gamy Renault Energy TCE 115
Diesle 1,5 dci są ok :D a 1,6 MPI jest po to by cenę zbić w dół
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-21, 14:51
gdyby ten TCE był w opcji w Dusterze, pewnie i tak bym się na niego nie zdecydował. Za bardzo cenię sobie święty spokój - nawet za cenę wyższych rachunków za paliwo
Przypadkowe naśladownictwo, czy świadome kopiowanie?
Eee... To jakiś [zbyt] skomplikowany [dla mnie] żart czy po prostu oślepłem? Bo MSZ jedyne podobieństwo to... no nie wiem... cztery kółka? Wszystko, ale to dokumentnie wszystko inne jest w tym peżocie zupełnie różne od lodzi.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-24, 17:52
Jarosław P napisał/a:
Dla mnie lodgy to sandero kombi
Patrzę tak i faktycznie, jakieś tam podobieństwa jest, choć lodgy optycznie wygląda na wyższe i węższe (nie znam konkretnych wymiarów, więc nie wiem jak jest realnie).
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-03-27, 20:46
Lodgy pobije konkurencję trzema atutami: ceną, rozstawem osi (2810 mm tyle, co samochody klasy premium i więcej niż większość minivanów), oraz wielkością bagażnika. Czy ta głębokość 1180 mm jest faktycznie głębokością minimalną w wersji pięcioosobowej?
Mnie jakoś od razu Lodgy skojarzył się z Peugeot 3008 mimo odmiennej stylistyki nadwozia tego ostatniego (długi zwis przedni, mocno nachylona szyba przednia). Szerszy 3008 na tylnej kanapie ma tyle miejsca, co Lodgy, bagażnik to wstyd przy zbliżonym zwisie tylnym, ale zdecydowanie mniejszym rozstawie osi. Podobny jak Peugeot 3008 rozstaw osi ma Ford C-MAX (2648 mm). Z 2810 mm Lodgy może ewentualnie konkurować Ford Galaxy i z własnego podwórka Renault Espace. Normalnie czapki z głów.
Lodgy 3008
Długość:
B 4498 4365 (-133)
Szerokość:
G 1751 1837 (+86)
Wysokość:
H 1682 1639 (-43)
Rozstaw osi:
A 2810 2613 (-197)
Zwis przedni:
C 822 916 (+94)
Zwis tylny:
D 866 836 (-30)
Rozstaw kół:
Przód
1492 1532 (+40)
Tył
1478 1527 (+49)
Długość wnętrza:
L 1770 1690 (-80)
Szerokość wnętrza:
Z przodu
M 1408 1476 (+68)
N 1401 1451 (+50)
Z tyłu
M1 1466 1480 (+14)
N1 1424 1403 (-21)
Bagażnik:
Głębokość
Z1 1180 746 (-434)
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-03-28, 19:50, w całości zmieniany 6 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 10:35
a te kółka to jak w pierwszych porsche 911
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum