Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-27, 16:47
chińskie albo też indyjskie auta wkroczą do Europy wcześniej czy później - nieudane próby czegoś ich nauczyły. W końcu identycznie kiedyś było a Japończykami i Koreańczykami. Wszystko będzie zależało od ceny przy zachowaniu jakiegoś minimum przyzwoitości w jakości
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-03-27, 16:52
Cytat:
chiński samochód ze znaczkiem vw?
Raczej niemiecki samochód produkowany w Chinach. Audi, VW sporo inwestuje w tym kraju. Szukają sposobu na obniżenie kosztów produkcji. 5500 euro to najniższa z możliwych z cen za którą można sprzedawać w Europie sensowny (tj. spełniający normy bezpieczeństwa i ekologiczne) samochód.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
15.990 lwów bułgarskich, czyli 33.579 złotych. Dużo, czy mało? Silnik 16V, VVTI o mocy 97 KM, ABS, BAS, EBD, klimatyzacja, radioodtwarzacz CD, AUX, mp3, USB, 4 głośniki 40W.
Voleex C30 (sedan rywal Logana) już wkrótce..
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-03-27, 18:45, w całości zmieniany 3 razy
Cenowo to rzecz jasna nie do końca konkurencja Daciek - we Francji od 20750€ - ale raz, że to ten sam producent, a dwa, to miejsce w środku, którego można się spodziewać w 3. rzędzie całkiem-całkiem (:
No to wysoko się cenią, w PL musieliby mocno zejść w dół cenowo... Na pewno będzie wyrażnie droższy od Dacii bo różnice muszą być zachowane, ale już z takim Doblo 7 osobowym musiałby być porównywalny cenowo...
Jest tak jak pisze maciek: efektywny "wewnętrzny kurs" EUR/PLN w Renault nie ma wiele wspólnego z rynkowym - i wcale nie wszystko wynika z różnic w wyposażeniu standardowym.
benny86 napisał/a:
z takim Doblo 7 osobowym musiałby być porównywalny cenowo
Niekoniecznie - doblo-7 jest w rozmiarze zwykłego kangura, a grand jest 30 cm dłuższy, więc mógłby być ociupinkę droższy, a i tak miałby przewagę, bo w fiacie trzeci rząd jest dość ciasny.
benny86 napisał/a:
Na pewno będzie wyrażnie droższy od Dacii
Wiadomo - pi x oko wychodzi mi w PL od 66 tys. Ciekawe ile wyliczy RP...
benny86 napisał/a:
z takim Doblo 7 osobowym musiałby być porównywalny cenowo
Niekoniecznie - doblo-7 jest w rozmiarze zwykłego kangura, a grand jest 30 cm dłuższy, więc mógłby być ociupinkę droższy
Wchodzimy w rozważania stricte językowe, dla mnie "ociupinkę drożśzy" jest synonimem "porównywalnego cenowo". Chętnie bym rzucił okiem na "rozmiarówkę" ala AŚ takiego kangurka, jak znajdę to wrzucę linka
W Indiach: 700-900 tys. rupii, czyli od jakichś 45 tys. zł - aczkolwiek za totalnego golasa, więc nawet po minimalnym dostosowaniu do europejskich wymagań prawnych musiałby być trochę droższy...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-02, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Tanich samochodów dostępnych na rynkach indyjskim czy chińskim jest naprawdę mnóstwo, ale nieliczne z nich będą/są dostępne w PL/UE... W tym przypadku chyba nie ma żadnych szans na wprowadzenie do sprzedaży w PL, a nawet gdyby tak się stało to cenowo MCVka będzie bezkonkurencyjna (45kzł+cło10%,koszty transportu, koszty przystosowania do norm unijnych - może wyjść drożej niż wypasiona Lodgy)
Tanich samochodów dostępnych na rynkach indyjskim czy chińskim jest naprawdę mnóstwo, ale nieliczne z nich
...są fajne, ciekawe czy mają choćby najmniejszą szansę na sprzedaż w EU - dlatego zalinkowałem.
A skąd okruch cienia nadziei na to ostatnie w tym przypadku? Ano tylko stąd, że obecnie producenci bardziej niż kiedykolwiek dotąd starają projektować nowe modele pod kątem łatwego dostosowania do różnych rynków. Może zatem akurat ertiga dostanie swoją szansę?
Zwłaszcza, że gdyby jakiś inna marka wstrzeliła się w tym roku ze swoim tanim modelem, to miałaby okazję na darmową reklamę, bo na pewno byłaby często zestawiana i porównywana z lodgy.
tego nikt z nas nie wie, a z mojego rachunku prawdopodobieństwa wynika że ma 50% szans (albo będzie dostępna wPL albo nie )
laisar napisał/a:
Zwłaszcza, że gdyby jakiś inna marka wstrzeliła się w tym roku ze swoim tanim modelem, to miałaby okazję na darmową reklamę, bo na pewno byłaby często zestawiana i porównywana z lodgy.
Owszem, ale IMHO to takie rozważania czysto teoretyczne... Tzn. nie widzę realnego konkurenta dla Lodgy o zbliżonej przestronności i cenie, ani też planów wprowadzenie do sprzedaży takiego modelu w najblizszym czasie przez konkurencję. Jak dla mnie to jedyną alternatywą dla Lodgy jest... MCVka
nie widzę [...] planów wprowadzenie do sprzedaży takiego modelu w najblizszym czasie przez konkurencję
Na tym właśnie opieram swoje chciejstwo (; - to jest luka rynkowa, której kawałek można by Dacii wyrwać (MSZ: niewielkim kosztem). Już i tak długo czekamy, a przecież Rumuni dowiedli, że można na tym (nieźle!) zarobić. Spodziewałbym się też, że najprędzej zareaguje któryś z mniejszych producentów, niż z natury rzeczy mało elastyczny moloch... A poza tym po prostu lubię Suzuki (: - mam bardzo dobre wspomnienia po poprzednim aucie, a firma produkuje też dużo innych fajnych modeli, które chętnie bym zobaczył u nas.
Co do samego ertigo - realistycznie, to jego szanse na debiut w EU oceniałbym dużo słabiej, może max na 20%, ale pomarzyć (i zainspirować decydentów?) fajna rzecz...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum