Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-31, 16:39 miganie kontrolki silnika
Zdarzyło mi się ze dwa razy iż silnik po odpaleniu nierówno pracował i migała kontrolka co po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ustępowało.
pojechałem do aso, sczytali błędy, pan zrobił wykład na temat jakości paliwa i możliwości zabrudzenia wtrysków oraz stwierdził iż gdy zapali się na stałe mam wzywać lawetę.
Dziś rano po wietrznej, zimnej nocy znów objaw się pojawił i ustąpił po ponownym uruchomieniu?
Co za dziadostwo może być?
Lawety nie wzywałem, kontrolka tylko migała:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-10-09, 18:42, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-31, 16:55
szkoda ,że konkretnie nie powiedział jakie błędy .... ile masz przejechane ?
Na razie to bym spuścił paliwko , zmienił filtr paliwa i dodał jakiś preparat do czyszczenia wtrysków . I czekał co się będzie działo .
Kiedyś falowały mi obroty w 1.9 Dci ,kontrolka się zapalała oczywiście w serwisie nic nie znaleźli , pojechałem do magika od diesli - tylko posłuchał i zmienił mi regulator ciśnienia wtrysku ( chyba jest na obudowie pompy ? ) . W tym regulatorze jest mikrofiltr który niestety się zapycha jak jest lewe paliwo lub złuszcza się metal pompy wtryskowej - w tym przypadku wróży koniec pompy za ok 50kkm . Filtr jest tak drobny ,że w zasadzie nie podlega czyszczeniu , chyba że w myjce ultradźwiękowej . a wygląda jak ... naparstek. Dziurki filtra są tak drobne ,że niemożliwe ich zobaczenie gołym okiem .
Albo masz wodę w paliwie ......
Miałem podobne objawy w innym aucie. Nikt nie potrafił mi trafnie zdiagnozować przyczyny. Nie było regularności. Z czasem zaczął uciekać mi płyn chłodniczy. "Spece" twierdzili, że to nagrzewnicą cieknie... a były to bardzo niepozorne objawy popuszczającej uszczelki pod głowicą. Jeden cylinder po dłuższym postoju, na zimno, był po prostu zalewany.
Przyczyn nierównej pracy może być wiele i jeżeli jedno ASO Ciebie olewa i oczekuje, że sam podasz im rozwiązanie to odżałuj i udaj się do innego.
(...) błąd dotyczył chyba jednego z wtrysków i silnik palił na 3 cylindry?
gdyby palil an 3 cylindry to by strasznie telepalo buda...
z tym strasznym telepaniem to kwestia subiektywnego odczucia. Ja np, czułem nierówną pracę, jakby lekkie szarpnięcia, ale gdy zwróciłem na to uwagę żonie (trzeba było jakoś przekonać że zaraz budżet nadszarpnie naprawa), twierdziła że ona nic nie czuje.
Czytam to i odnoszę wrażenie, że koledzy wypowiadają się na temat diesla, a kolega tomala72 ma benzynę i telepot na benzynie jest sporo mniejszy, niż na dieslu. A tak poza tym zabrudzeni wtrysków na benzynie to chyba sporadycznie występuje,a tak na marginesie to trudno wnioskować przy braku kodów odczytu z komputera.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-01, 20:45
Tak na benzynie i nie telepie mocno tylko nierówno pracuje i wolne obroty podwyższone, falujące są, objaw występuje po dłuższym postoju (kilka godzin) a ustępuje po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu - kontrolka miga, nie zapala się na stałe. Nie wiem czy mocno wietrzna pogoda ma tu jakieś znaczenie, może jakiś czujnik świruje (kiedyś wymieniali mi czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-02, 15:52
Byłem drugi raz w aso. Wymieniono dwie cewki na 1 i 4 cylindrze.
Mam nadzieję, że będzie dobrze, wymiana w ciągu godziny w serwisie przebiegła stosunkowo sprawnie i bez jakichkolwiek problemów ze strony aso.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-04-03, 19:51
tomala72 napisał/a:
Dziś rano odpalił normalnie bez niespodzianek, ciekawe tylko dlaczego cewki (beru) padły po 7 tysiącach przebiegu?
Poniewaz jest to nieodosobniony przypadek.
Podejrzewam ze mam podobne z szarpanie przy ruszaniu z miejsca po nocnym lub dluzszym postoju a zaczelo sie podobnie a moze nawet i przy 5tys km ale nie mialem zaciecia aby to diagnozowali w ASO po pozostawieniu samochody na 1 dobe.
Teraz juz mam wiecej wiedzy na ten temat i jak zajade to im to zasugeruje aby nie szukali na darmo
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-12, 09:21
no i dziś rano "suprais", nierówna praca i kontroleczka miga, gaszę odpalam i nima:)
Telefon do aso (myślą sobie: znowu ten z białym dusterem), miły pan kazał obserwować i mówi, że rzadko ale czasem zdarza się, iż po wymianie dwóch cewek dwie następne mogą również dostać czkawki (mówił coś o różnicy napięcia).
Zobaczymy, jak się będzie pojawiać dalej to znowu na serwis.
Jak ja to k....wa (kurde oczywiście miałem na myśli) kocham. No nie mam co robić tylko aso z kawy opijać i ciastka im wyżerać:)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-15, 09:23
Byłem, nie pojadłem, ciepło było to spacerowałem sobie:)
Komputer wykazał dwukrotne zapisanie błędu - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, tam gdzie wcześniej wymieniono cewkę.
Pan mówił coś o tajemniczym paprochu we wtrysku i jeśli objawy nie ustąpią to prawdopodobnie będzie tam szukał przyczyny tzn mówił że przedmucha listwę wtryskową:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-04-15, 09:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-19, 08:54
Znowu zaliczyłem aso, tzn odwiedziłem bo żonaty jestem a i tak tam przewaga męskiej obsługi.
Na ich korzyść przemawia fakt, że się ładnie uśmiechają do klientów:) Tylko jak mówię o aucie zastępczym to uśmiech znika...
No dobra, żarty żartami a kontrolka miga. Doradca techniczny zdaje się być kompetentnym gościem bo powoli dochodzi do sedna i na razie pozamieniali cewki na cylindrach i jeśli dalej będzie wskazywać na wypadanie zapłonu w pierwszym cylindrze to prawdopodobnie wymienią wtrysk.
Mogli wymienić od razu i nie musiałbym się znowu tułać po serwisach ale się trochę asekurują:)
Teraz czekam aż to padło (kontrolka, którą znienawidziłem) znowu zamiga, tyle że ta gnida dziś ani raczy się zaświecić:)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-21, 18:30
No i się zaświeciła, se miga czasami.
Wizyta w aso i nowa diagnoza: wymiana wtrysku na pierwszym cylindrze.
W środę, zobaczymy czy coś to da a jak wróciłem do domu to se auto umyłem i zobaczyłem nowe pęknięcia na lakierze:(
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-04-21, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum