wtryski są ok, przez pierwsze kilometry czułem słabszą moc i były trochę głośne ale po 200km stały się ciche i moc pomiędzy LPG a Pb już mało zauważalna, po regulacji mam wrażenie jak bym jeździł na benzynie. Wtryski były u mnie zmieniane w zimie, bo wcześniejsze mi padły Lovato
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ale dlaczego? Producent twierdzi inaczej: "Zalety stosowania Solaris Diesel: [...] zwiększenie żywotności podzespołów w układzie zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail" (podkreślenie moje).
Opis producenta to trochę za mało (papier przyjmie wszystko)... Warto spojrzeć do rozwiązań praktycznych. Jest kilka z silnikami wolnossącymi z wtryskiem bezpośrednim (samochody ciężarowe). Na razie za wcześnie wyrokować jaka będzie żywotność silnika z takim rozwiązaniem.
Nie wszystko co nowe jest od razu dobre Aczkolwiek dla osiągnięcia chwilowych zysków takie nowe idea są wartościowe.
Wszystko prawda (przynajmniej zazwyczaj (; ), ale to jest jakby kwestia obok tematu, czy ten solaris nadaje się do daćkowego dCi, czy nie - w rozumieniu, czy można zamontować. No więc sam producent twierdzi, że można, i wątpię, żeby chodziło tylko o napisanie tego na cierpliwym papierze.
(Aczkolwiek kolejną, też zupełnie osobną sprawą jest: jak dobrze działa ów wynalazek...).
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-03, 18:03
chriskb napisał/a:
Czekamy na odważnego
7 lat temu decyzja o kupnie Dacii była sama w sobie odważna, może i tym razem znajdą się pionierzy? Choć osobiście uważam że są małe szanse - daćkowe dci są bardzo oszczędne same w sobie, a tutaj LPG jest jedynie dodatkiem do ON więc nie obniża kosztów w takim stopniu jak w benzyniakach... Oszczędności rzędu 6-7zł na 100km nie powalają na kolana (czy eco-jazda nie zagwarantowałaby takich samych oszczędności?)
Ja mam pytanie odnośnie zużycia gazu do paliwa.
Mam instalację LPG od dwóch dni i dzisiaj po dłuższej trasie zauważyłem,że zamiast spadać mi stan gazu spada paliwo więc sprawdziłem okazało się,że wychodzi na to iż jadę na paliwie (zużycie 6,2 tak pokazał komputer) nie na gazie pomimo wskazań.
To normalne,czy co?Zaraz po montażu instalacji.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-06, 19:49
acco napisał/a:
Ja mam pytanie odnośnie zużycia gazu do paliwa.
Mam instalację LPG od dwóch dni i dzisiaj po dłuższej trasie zauważyłem,że zamiast spadać mi stan gazu spada paliwo więc sprawdziłem okazało się,że wychodzi na to iż jadę na paliwie (zużycie 6,2 tak pokazał komputer) nie na gazie pomimo wskazań.
To normalne,czy co?Zaraz po montażu instalacji.
A nie wyłączyłeś przypadkiem gazu?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ja mam pytanie odnośnie zużycia gazu do paliwa.
Mam instalację LPG od dwóch dni i dzisiaj po dłuższej trasie zauważyłem,że zamiast spadać mi stan gazu spada paliwo więc sprawdziłem okazało się,że wychodzi na to iż jadę na paliwie (zużycie 6,2 tak pokazał komputer) nie na gazie pomimo wskazań.
To normalne,czy co?Zaraz po montażu instalacji.
A nie wyłączyłeś przypadkiem gazu?
nie!?
Ostatnio zmieniony przez acco 2012-04-06, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
"LOGAN - rekomendowany silnik do zagazowania 1.6 16V 105 KM
Niestety, doświadczeni gazownicy odradzają montaż instalacji LPG w przypadku 8-zaworowych benzyniaków 1.4 i 1.8 – zauważono, że po przejechaniu 100 tys. km gniazda zaworowe są już mocno zużyte. Takich zastrzeżeń nie ma w stosunku do silnika 1.6 16V/105 KM. Jego dość prosta konstrukcja pozwala na dobrą współpracę z instalacjami różnych producentów.
Polecana instalacja LPG - Stag 300: instalacja do silników 4-cylindrowych, może współpracować z podzespołami różnych producentów (polecamy wtryski Hana). "
Czyli bezpiecznie gazowac mozna wersje logan prestige tylko oraz dusterki. Ciekawe skad maja info o silniku 1.8 w Loganie Ot pismaki pseudomotofachowcy
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-14, 10:23, w całości zmieniany 2 razy
Bardziej polecany z tego co mi mówili mechanicy od gazu,jest montaż instalacji w 8 V,a to wynika z mniejszej ilości gniazd zaworowych.Może się myle....
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-14, 15:18
Sam rodzaj głowicy (a raczej ilość zaworów, od 6 do 48) nie ma znaczenia, trzeba po prosto dobrze dobrać, zamontować i zestroić instalację. Mój sprawdzony gazownik do renaultowo-daćkowych benzynówek montuje bez problemu czy to 8 czy 16 zaworowe, nagminnie jednak przypomina aby regulować zawory min. tak często, jak wymaga tego producent samochodu (nawet na ścianie w warsztacie ma kartke z takim info)
"LOGAN - rekomendowany silnik do zagazowania 1.6 16V 105 KM
Niestety, doświadczeni gazownicy odradzają montaż instalacji LPG w przypadku 8-zaworowych benzyniaków 1.4 i 1.8 – zauważono, że po przejechaniu 100 tys. km gniazda zaworowe są już mocno zużyte. Takich zastrzeżeń nie ma w stosunku do silnika 1.6 16V/105 KM. Jego dość prosta konstrukcja pozwala na dobrą współpracę z instalacjami różnych producentów.
Polecana instalacja LPG - Stag 300: instalacja do silników 4-cylindrowych, może współpracować z podzespołami różnych producentów (polecamy wtryski Hana). "
Czyli bezpiecznie gazowac mozna wersje logan prestige tylko oraz dusterki. Ciekawe skad maja info o silniku 1.8 w Loganie Ot pismaki pseudomotofachowcy
Jasne, tylko głąby z fabryki o tym nie wiedzą i montują Landi Renzo Omegas... Trza czytać polskie gazetki rumuńscy partacze!
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-04-14, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-15, 07:45
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
głąby z fabryki o tym nie wiedzą i montują Landi Renzo Omegas
Wzburzenie chyba zbędne - WP poleca po prostu polską instalację, co przecież nie znaczy, że jest jedyna dobra...
Gazeta wprowdza czytelników w błąd. Jeśli jest instalacja którą montuje fabryka i ASO to czyba świadczy o tym, że ta właśnie jest jest polecana do dacii? Tym bardziej, że obok polecają do skody dokladnie taką samą instalację jaką dopuszcza producent. Fiat dopuszcza montaż Tartarini a gazeta radzi coś innego. Niekonsekwencja i wprowadzanie w błąd czytelników.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-04-15, 07:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum