Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-03, 16:16
Przy stałej prędkości między 80-90 i 2-2,5 tysiąca obrotów Duster (benzyna) bez gwałtownych przyspieszeń i wiosenną porą spokojnie schodzi do 6 litrów a nawet poniżej (jak nie ma wiatru od czoła:) )
90-100 przy 2,5 tysiąca obrotów w podobnych warunkach daje jakieś 6-6,5 na 100 a 100-120 nie przekraczając 3 tysięcy obrotów to jakieś 7 litrów:)
Warunek ekonomicznej jazdy to nie wbijanie do podłogi pedału gazu i jazda na obrotach 2-3 tysiące i spokojne przyspieszanie do 3,5 tysiąca. Jak chcemy więcej dynamiki i generujemy obroty w okolicy 4-4,5 tys spalanie wzrasta czyli nie przyspieszamy gwałtownie a pedał gazu traktujemy rozsądnie to spalanie będziemy mieli na rozsądnym poziomie:)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-03, 16:18
tomala72 napisał/a:
Przy stałej prędkości między 80-90 i 2-2,5 tysiąca obrotów Duster (benzyna) bez gwałtownych przyspieszeń i wiosenną porą spokojnie schodzi do 6 litrów a nawet poniżej
4x4 to nie dotyczy - trzeba dodać jakieś półtora litra
z tym powolnym przyspieszaniem też bez przesady - lepiej przyspieszać w miarę dynamicznie, żeby jak najszybciej dojść do biegu docelowego w danych warunkach a potem poruszać się na mim w dolnej granicy dopuszczalnych obrotów. Benzyniak w Dusterze moim zdaniem zadziwiająco łatwo radzi sobie na niskich obrotach. Bez najmniejszych problemów poruszając się spokojnie można utrzymywać ok 2000 obr/min
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-03, 16:23, w całości zmieniany 3 razy
Przy stałej prędkości między 80-90 i 2-2,5 tysiąca obrotów Duster (benzyna) bez gwałtownych przyspieszeń i wiosenną porą spokojnie schodzi do 6 litrów a nawet poniżej (jak nie ma wiatru od czoła:) )
6l / 100 km to przy 60-70km/h - i taka jest prędkość przy 2 tys. obr.
tomala72 napisał/a:
90-100 przy 2,5 tysiąca obrotów w podobnych warunkach daje jakieś 6-6,5 na 100 a 100-120 nie przekraczając 3 tysięcy obrotów to jakieś 7 litrów:)
Nie da się jechać 120 km/h nie przekraczając 3000 obr - taka prędkość to przy 3400 - 3500 obr i tu spalanie nie zejdzie niżej 8 - 8,5 l/100 km - testowałem na wszelkie sposoby
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2012-04-03, 17:42, w całości zmieniany 1 raz
90-100 przy 2,5 tysiąca obrotów w podobnych warunkach daje jakieś 6-6,5 na 100 a 100-120 nie przekraczając 3 tysięcy obrotów to jakieś 7 litrów:)
To są wszystko Kolegi pobożne życzenia. Duster niestety nie ma nadbiegu - gdyby dalo się jechać benzyną 120 nie przekraczając 3000 obrotów, to zamykając szafę (6000+) jechalibyśmy 240km/h, a tu 170 trudno osiągnąć. Oczywiście zaraz zgłoszą się Koledzy, którzy jechali Dusterem 200, ale ja i tak wiem swoje.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-03, 19:05
Przy prędkości 80-90 km/h (podróż Zielona Góra - Poznań odcinek 260 km) średnia wyszła 4,4 l/100 km.
Po przejechaniu 3000 km średnia spalania wynosi 4,88 l
Czyli można
Ja w swojej drakuli też mam teraz 6,5l/100km. Dojazdy do pracy 50km dziennie i z 5km po mieście.
Podpowiem kontrolujcie ciśnienie w oponach raz na miesiąc. Co przy szerokości opon w dusterze może robić dużą różnicę.
Przy prędkości 80-90 km/h (podróż Zielona Góra - Poznań odcinek 260 km) średnia wyszła 4,4 l/100 km.
Po przejechaniu 3000 km średnia spalania wynosi 4,88 l
Czyli można
można ale ostatnie wypowiedzi (przekomarzania ) dotyczą spalania w Dusterze zasilanym benzyną...
tomala72 napisał/a:
Napisałem 100-120, może przesadziłem trochę ale 100-110 przy sprzyjających warunkach się da
W Dusterze 4x4 na szóstym biegu przy 3 tys. obrotu prędkość wynosi równo 100 km/h, (pomijam precyzję pomiaru/wskazań licznika)...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-03, 21:36
opona w dusterze ma mieć 2 atm. Szerokie koło sprawia wtedy optyczne wrażenie lekko niedopompowanego.Ale to tylko złudzenie. Zwiększanie ciśnienia o jedną czy dwie dziesiąte atm. nic praktycznie nie da - o pół albo całą atm. może oszczędzi jakieś ułamki litra na spalaniu ale pogorszy komfort jazdy, spowoduje nierównomierne zużycie opon i narazi elementy zawieszenia na przyspieszone zużycie - więc suma summarum oszczędność żadna
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-03, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
opona w dusterze ma mieć 2 atm. Szerokie koło sprawia wtedy optyczne wrażenie lekko niedopompowanego.Ale to tylko złudzenie. Zwiększanie ciśnienia o jedną czy dwie dziesiąte atm. nic praktycznie nie da - o pół albo całą atm. może oszczędzi jakieś ułamki litra na spalaniu ale pogorszy komfort jazdy, spowoduje nierównomierne zużycie opon i narazi elementy zawieszenia na przyspieszone zużycie - więc suma summarum oszczędność żadna
Mojej MCVce "stuknęło" 3000km.
Spalanie w trybie 1400km trasa i reszta miasto to średnio 9,29l/100km gazu. Przy czym na trasie to raczej około od 9,7 do 10 l/100km gdy miasto to około 8,6l/100km
Dla miasta wychodzi mniej bo raczej ciężko jechać w nim z prędkością 100-120km/h co przy 5 osobach na pokładzie robi już obciążenie dla silnika. Miasto to 30-60km/h przy max 3000 rpm.
U mnie póki co po wypaleniu pierwszego zbiornika paliwa wychodzi mi równiutkie 9l/100km przy jeździe 100% w mieście, jazda bardzo spokojna, tylko 2 osoby, klima sporadycznie, jazda wręcz mega spokojna, bo dotarcie+obywanie się z nowym autem itd.(Warszawa, więc kilka razy w ostrym korku ) Więc chyba te 9 l jest całkiem znośnie. Gdyby po dotarciu w warunkach miejskich przy bardziej normalnej jeździe (nie na emeryta , ale też i bez ścigania się z innymi spod świateł) zszedł mi do 8l/100km byłbym szczęśliwy.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-04-04, 10:45, w całości zmieniany 1 raz
Więc chyba te 9 l jest całkiem znośnie. Gdyby po dotarciu w warunkach miejskich przy bardziej normalnej jeździe (nie na emeryta , ale też i bez ścigania się z innymi spod świateł) zszedł mi do 8l/100km byłbym szczęśliwy.
życzę Ci tego ale liczysz na zmniejszenie zużycia przy jednoczesnej zmianie (na "gorszy") stylu jazdy a to może oczekiwanego efektu nie przynieść... silnik na pewno się "ułoży" przez co stanie się bardziej elastyczny i chyba trochę cichszy ale moim zdaniem aż tyle na apetycie nie straci...
U mnie na liczniku już aż 250 km
Na razie wskazania tylko z komputera (dopiero raz tankowałem) - jazda tylko po mieście w trybie 2WD - średnie spalanie od 9,8 do 12 litrów na 100 km
(oczywiście jazda jaką zaleca producent na początku - nie przekraczam 3000 obrotów na żadnym biegu i nie przekroczyłem jeszcze ani razu 90 km/h)
Teraz na święta czeka mnie 400 km w trasie więc będę wiedział więcej...
UPDATE:
Jestem po dłuższej trasie. Łącznie jakieś 350 km przez święta.. auto zapakowane po dach i czerty osoby na pokładzie. Drogi w większości kręte górskie (częste mieszanie biegami)..Prędkość 80 - 110 km/h ... napęd 2WD... spalanie od 7.5 do 8.5 l/100 km
jeżeli masz możliwość to sprawdź jaką prędkość przy 3 tys. obrotów wskaże GPS, wg katalogu silnik 1,6 16V przy prędkości 1000 obr/min na piątym biegu (w wersji 4x2) "rozwija" prędkość samochodu na poziomie 30,99 km/h czyli x 3 = 92,97 km/h, różnica bierze się pewnie z nieprecyzyjnych wskazań licznika... u mnie na szóstym biegu przy 3000 obr. licznik wskazywał 100 km/h - a analogicznie, wg katalogu powinno być 95,49 km/h (3 x 31,83) niedokładność jakby trochę mniejsza... sprawdzę również GPS-em...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum