Ja w poniedzialek zaliczylem pierwszy przeglad po roku (Przyguccy).
Aktualny program przegladow w moim przypadku wyglada tak
Oto wykonane czynnosci (dodatkowo wymienilem olej)
A tak przedstawial sie rachunek z klubowa znizka
Siedzę teraz w Al. Jerozolimskich i czekam na odbiór autka.
Pierwszy przegląd po 20k dci - koszt 750-100 z bonu czyli 650 pln. Mam nadzieję, że już brutto
Siedzę teraz w Al. Jerozolimskich i czekam na odbiór autka.
Pierwszy przegląd po 20k dci - koszt 750-100 z bonu czyli 650 pln. Mam nadzieję, że już brutto
A czemu aż tak dużo, to powinno kosztować w okolicach 400 PLN, coś chyba cię chcą policzyć jak za Renaulta - dla Daci roboczogodzina w RRG jest niższa.
Ostatnio zmieniony przez wojtus 2012-04-10, 11:39, w całości zmieniany 1 raz
Też mi się tak zdaje, co prawda dotyczyło to 1,6 benzyna w DD, ale podczas negocjacji zakupowych oraz przy odbiorze auta (3 tygodnie temu), handlowiec z RRG informował mnie, że aktualnie cena pierwszego przegladu po roku wraz z filtrami i olejem to niecałe 500 pln (nie pamiętam dokładnie ile ).
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-04-10, 12:05, w całości zmieniany 1 raz
Co prawda mam kupony na przeglądy serwisowe za 98zł, ale Pani mi powiedziała, że to dotyczy serwisowych przeglądaów, jakbym sobie tak chciał strzelić zapobiegawczo...
Jak rozumiem, przegląd serwisowy to nie to samo co okresowy?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Ammianus 2012-04-10, 12:42, w całości zmieniany 1 raz
Popatrz na załącznik który wkleił kol. bushi. Przegląd serwisowy to przegląd w pierwszym roku (lub w kolejnych co 2 lata). Nie obejmuje wymiany żadnego z elementów/płynów, tylko sama kontrola.
Właśnie w RRGw W-wie też około 100 pln bez wymiany oleju i filtrów, a ta cena co podałem(<500 pln to z olejem i filtrem) drogo sobie za to życzą! Ja planuję wymienić olej+ filtr po dotarciu (koszt materiałów z allegro to 167 pln już z przesyłką), a po roku też tylko czynności kontrolne za te ~100 pln Dlatego ta cena 750 pln wydaje mi się podejrzanie wysoka Może rzeczywiście kolegę z "rozpędu " z cennika Renault policzyć chcą???
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-04-10, 14:04, w całości zmieniany 1 raz
Domel2250, wojtus - serwisowanie Renówek wcale nie musi być takie straszne w porównaniu z Daćkami (i to raz na 30 tys. km lub 2 lata) - przykład http://www.daciaklub.pl/f...p=120285#120285
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-10, 22:51
Ammianus napisał/a:
Nie chcą policzyć, a już policzyli.
Wymiana filtr kabiny - 0,2rg - 27,60
filtr przeciwpykowy - 1szt - 70,12
olej elf evolution - 5szt - 257,25
EDIT:
Ah, bym k...wa zapomniał!
Po 9 miesiącach jazdy i zrobionych 20 000 km mam klocki hamulcowe zużyte w 80%.
Filtr na allegro 60 zl z wysylka, wymiana bardzo prosta samodzielna. Olej ok 140 zl z wysylka. Wymiana wymagana w ASO. Na przyszlosc chyba warto kombinowac z wlasnymi materialami, a co banalnie łatwe wymienic samemu Na pocieszenie akurat za 100 zl rabatu masz filtr z wymiana free
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-10, 23:07
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Wymiana wymagana w ASO
Oleju? Od kiedy niby? d:
Miałem na mysli Autoryzowana Stacje Obsługi czyli warsztat majacy odp sprzet do przechowywania i utylizacji zuzytego oleju jak rowniez wystawiajacy na te usluge stosowne dokumenty bedace poswiadczeniem fachowosci wymiany. Tzn. by nie wymieniac w garazu, pod domem i nie zlewac oleju do studzienki
Wymiana oleju nie wymaga żadnej fachowości, jedynie trzymania się wytycznych producenta.
Zużyty olej można zostawić zarówno w zakładach Zrób-To-Sam, jak i zwykłych warsztatach niezależnych - nie tylko w ASO.
Sądzę, że w obu przypadkach nie będą mieli nic przeciwko, by nawet oficjalnie podstęplować wymianę w książce przeglądów... (Bo wiadomo - w PL cokolwiek bez Wielkiej Pieczęci jest po prostu nieważne d: ).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-10, 23:34
laisar napisał/a:
.... (Bo wiadomo - w PL cokolwiek bez Wielkiej Pieczęci jest po prostu nieważne d: ).
Akurat jak ASO w przypadku problemow z np silnikiem udowodnisz, ze wymieniles olej na odpowiedni i o czasie wymaganym przez producenta ? Pewnie sa jakies ekspertyzy ale ja wole miec Wielka Pieczec ASO z Puławskiej
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-10, 23:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-04-11, 07:18
Ammianus cenę przeglądu zawyża filtr PP i olej, ja płaciłem 200zł za przegląd po 20 tys.km ale olej i filtr oleju miałem swoje kupiłem za 100zł olej 85zł i filtr oleju za 15zł.
Te pare zlociszy za uszczelke mozna przelknac, bo czasem wiecej czasu i pieniedzy straci sie na pojechanie i kupienie jej w sklepie. Ale olej i filtr oplaca sie jak najbardziej, bo koszty spadaja o ponad polowe - nie wspominajac o tym, ze mozna sobie zafundowac za mniej niz polowe ceny z ASO o wiele lepszy olej, nizli oni by wlali.
Wczoraj byłem na przeglądzie okresowym po 30000km i dostałem fakturę na 392 zł. Olej przywiozłem sam, jak dowiedziałem się, że w serwisie 5 litrów kosztuje 270 zł. Ten sam olej, ELF Solasis DPF, w necie kupiłem za 102 zł + 28 zł wysyłka. Czy według Was nie za dużo zapłaciłem w serwisie? I nie wiem dlaczego podolewali mi płynów, skoro ich o to nie prosiłem, tak samo ze smarowaniem hamulców. Czy serwis może sam decydować o takich czynnościach?
Na moje oko to całkiem mało zapłaciłeś za ten przegląd :)
Płyny o ile pamiętam zawsze dolewali bez pytania (tak było i w ASO Renault i Opla). Żeby obniżyć ewentualnie jeszcze trochę koszt to mogłeś przyjść ze swoimi filtrami pewnie kupione przez net byłyby trochę tańsze.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-13, 11:47
Mnie zawsze w ASO Przyguccy pytali czy życzę sobie aby uzupełnili inne płyn od spryskiwacza, hamulcowy, chłodzenia. A ja zawsze odpowiadałem im, że nie chcę, bo wiem że poziom płynów jest prawidłowy i żeby nic nie dolewali.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2012-04-13, 17:45
mlodyprzem napisał/a:
Wczoraj byłem na przeglądzie okresowym po 30000km i dostałem fakturę na 392 zł. Olej przywiozłem sam, jak dowiedziałem się, że w serwisie 5 litrów kosztuje 270 zł. Ten sam olej, ELF Solasis DPF, w necie kupiłem za 102 zł + 28 zł wysyłka. Czy według Was nie za dużo zapłaciłem w serwisie? I nie wiem dlaczego podolewali mi płynów, skoro ich o to nie prosiłem, tak samo ze smarowaniem hamulców. Czy serwis może sam decydować o takich czynnościach?
A gdzie robiłeś przegląd? Al-car? Pytam bo mam 20tys nabite i nie wiem czy alcar olsztyn czy może zawitać w Elblągu bo niedaleko tego miasta pracuję. W sumie to mam 10 tys km na zastanowienie się ;)
Pytam bo sprzedawcę wyciąłeś ale numer rej. olsztyński pozostawiłeś na rachunku ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum