DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Gazowe 50 kkm
Autor Wiadomość
ouragan 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 14:55   Gazowe 50 kkm

Puknęło mi 50 kkm na gazie (Logan 1.4, Instalacja LR sekwencja instalowana i serwisowana w RP (założona przy przebiegu prawie 80,000 km), prawie wyłącznie używana po mieście w korkach).
Garść info:
- spalanie nie niższe niż 8 (na początku RAZ zszedłem poniżej 8 na trasie ale od tego czasu żebym stawał na głowie to niestety nic :-( )
- spalanie nie wyższe niż 10,5 (myślałem, że w zimie w korkach to i kilkanaście, ale jakoś nie :shock: )
- wizyty ponadplanowe w serwisie - brak (wymieniam olej co 15 kkm wraz z ustawieniem zaworów (oczywiście nie w RP bo bym zbankrutował :mrgreen: )
- zużycie oleju pomiędzy wymianami - około 0,5 litra czyli ok
- zużycie płynu chłodniczego - jest :evil: (wprawdzie jakiś litr na 15,000 ale jednak!)
- przełączanie na gaz - lato 1000 m, zima do 2000 m od startu (ruszam od razu)
- wydajność ogrzewania - mniejsza w zimie zauważalna
- przyspieszenie oczywiście mniejsze ale v-max nie :shock: ( na autostradzie w Reichu za Essen (test) z górki 180 (licznikowe) na gazie, myślałem, ze rozleci się listwa wtryskowa czy co ale nie... Normalnie oczywiście tak około 110 km/h)
- hałas niestety lekko zwiększony (dźwięk trochę jak w starym dieslu :-|
- wrażenia "węchowe" bez zmian
- pojemność bagażnika zmniejszona za to ciężar zwiększony :-(
- przestrzeganie interwałów przelotów na samej benzynie - nienienie :-P (no chyba że się gaz skończy a wtedy booooli)
- filtry wymieniane obligo raz na rok (przed wymianą i regulacją trochę zamulony)
- w Reichu i Austrii trzeba patrzeć gdzie się wjeżdża bo niekiedy zakazy są (parkingi)
- minimalnie na zbiorniku po mieście w korkach 300 km na trasie coś ponad 400 km (wchodzi około 35 litrów)


Podsumowując:

Koszt duży na wstępie (RP), funkcjonalność wozu lekko spada, dodatkowe koszty przeglądów są ale... oszczędności, bezobsługowość i bezawaryjność zestawu przebijają wszystko. Dwa razy :-D

Warto.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-15, 15:05   

ouragan napisał/a:
- hałas niestety lekko zwiększony (dźwięk trochę jak w starym dieslu

dużo zależy jakie wtryski masz, przy czym dżwięk nie świadczy o jakości. LR Omegas ma specyficzny klank, ale jakościowo to bardzo dobra intalacja.
ouragan napisał/a:
- zużycie płynu chłodniczego - jest (wprawdzie jakiś litr na 15,000 ale jednak!)

Wychodzi jakieś 70ml/1000km. Nie wiem czy tylko ja jestem takim optymistą, czy to naprawdę nie jest problem?
ouragan napisał/a:
w Reichu i Austrii trzeba patrzeć gdzie się wjeżdża bo niekiedy zakazy są (parkingi)

Nie tylko za granicą, w zeszłym roku będąc na urlopie gdzieś widziałem taki zakaz, ale nie pamiętam już gdzie.
ouragan napisał/a:
- przełączanie na gaz - lato 1000 m, zima do 2000 m od startu (ruszam od razu)

Ok, a jak wychodzi zużycie benzyny na rozruch?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-15, 15:26   

benny86 napisał/a:
LR Omegas ma specyficzny klank

przez kika dni po założeniu instalacji (LRO) zatrzymywałem samochód, podnosiłem maskę i nasłuchiwałem ale szybko zaskoczyłem, że to "zasługa" instalacji LPG... :lol:
 
ouragan 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 07:40   

Nie tylko za granicą, w zeszłym roku będąc na urlopie gdzieś widziałem taki zakaz, ale nie pamiętam już gdzie.
Ja w Polsce na parkingu na Okęciu- jest zakaz wjazdu do niektórych stref. W Reichu i Austrii (tam najczęściej jeżdżę za granicę) to sprawdzają a mandat ... :shock: (nie ryzykuję i staram się nie pchać "pod ziemię" a np. w centrum Wiednia mam spore problemy aby zaparkować gdzieś na "świeżym powietrzu")

Cytat:
Ok, a jak wychodzi zużycie benzyny na rozruch?

Około 10-15 litrów na 4 tygodnie - średnio 2 zimne rozruchy dziennie (do i po pracy) i kilka na gorąco.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-05-16, 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-16, 09:32   

Ja na gazie zrobiłem trochę więcej i... niektóre punkty zaskakują mnie...
Cytat:

- spalanie nie niższe niż 8 (na początku RAZ zszedłem poniżej 8 na trasie ale od tego czasu żebym stawał na głowie to niestety nic )

Pierwszy punkt - pierwsze zaskoczenie. Co prawda ósemka brzmi nieźle ale na stosunkowo równej trasie przy 70-80km/h nie powinno być problemu z zejściem poniżej.

Cytat:

- spalanie nie wyższe niż 10,5 (myślałem, że w zimie w korkach to i kilkanaście, ale jakoś nie )

HE?! załóżmy że w korku w ciągu dnia stoimy 0.5h, robiąc 25km. Toż to 4h korku, co powinno samo z siebie daje kilka litrów + norma na 100km. No chyba że korkiem nazywamy zatrzymanie się kilka razy do świateł...


Cytat:

- wizyty ponadplanowe w serwisie - brak (wymieniam olej co 15 kkm wraz z ustawieniem zaworów (oczywiście nie w RP bo bym zbankrutował )

od 35kkm nie regulowałeś zaworów? Gdzie jest taki serwisant magik :)
Cytat:

- zużycie oleju pomiędzy wymianami - około 0,5 litra czyli ok

Mam nadzieję że to nie jest norma, bo zdarza mi się pojeździć wysoko na obrotach, jednak nie zauważyłem nigdy najmniejszego ruchu na bagnecie...
Cytat:

- zużycie płynu chłodniczego - jest (wprawdzie jakiś litr na 15,000 ale jednak!)

Może coś nieszczelnego przy reduktorze? Co prawda u mnie też pierwszy rok dolewałem, ale widzę że od dłuższego czasu w zależności od temp silnika zawsze jest gdzieś między min a max...
Cytat:

- przełączanie na gaz - lato 1000 m, zima do 2000 m od startu (ruszam od razu)

To już kwestia ustawienia temperatury przełączenia...
Cytat:

- wydajność ogrzewania - mniejsza w zimie zauważalna

Tutaj również nie widzę zależności... Z jakiego to niby powodu jest mniejsza?
Cytat:

- przyspieszenie oczywiście mniejsze ale v-max nie ( na autostradzie w Reichu za Essen (test) z górki 180 (licznikowe) na gazie, myślałem, ze rozleci się listwa wtryskowa czy co ale nie... Normalnie oczywiście tak około 110 km/h)

Ja w poniedziałek pojechałem z Krk do Opola i z powrotem, a że wracałem w środku nocy, tak że spotykałem 1 ciężarówkę na kilka kilometrów to powiem, że z górki można jeszcze więcej ;). No ale znowu patrząc na moje wykresy z hamowni z Borek w zeszłym roku nie ma podstaw żeby do 3000-3500obrotów przyspieszenie było słabsze, a później do 4500 myślę że te 3-4KM nie stanowią większego problemu (tak jak kiedyś pisałem utrata mocy podobna jak w przypadku klimatyzacji)
Cytat:

- hałas niestety lekko zwiększony (dźwięk trochę jak w starym dieslu

No ok, tutaj się zgodzę, ale na pewno nie na starego diesla!
Cytat:

- wrażenia "węchowe" bez zmian
- pojemność bagażnika zmniejszona za to ciężar zwiększony
- przestrzeganie interwałów przelotów na samej benzynie - nienienie (no chyba że się gaz skończy a wtedy booooli)
- filtry wymieniane obligo raz na rok (przed wymianą i regulacją trochę zamulony)
- w Reichu i Austrii trzeba patrzeć gdzie się wjeżdża bo niekiedy zakazy są (parkingi)
- minimalnie na zbiorniku po mieście w korkach 300 km na trasie coś ponad 400 km (wchodzi około 35 litrów)


Tutaj bez zaskoczenia
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-16, 09:49   

czaju napisał/a:
Cytat:

- wizyty ponadplanowe w serwisie - brak (wymieniam olej co 15 kkm wraz z ustawieniem zaworów* (oczywiście nie w RP bo bym zbankrutował )

od 35kkm nie regulowałeś zaworów*? Gdzie jest taki serwisant magik :)

chyba nie doczytałeś... :lol:


ad * - akcent i kolor mój
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-16, 12:00   

a no fakt - przeczytałem "po" zamiast "co".
 
ouragan 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 14:03   

[quote="czaju"]
Pierwszy punkt - pierwsze zaskoczenie. Co prawda ósemka brzmi nieźle ale na stosunkowo równej trasie przy 70-80km/h nie powinno być problemu z zejściem poniżej.

70-80 na 5 biegu - nie dziękuję :-) . Staram się przełączać na 5 około 100 km/h i nie spadać poniżej 90

Cytat:

- zużycie oleju pomiędzy wymianami - około 0,5 litra czyli ok

Mam nadzieję że to nie jest norma, bo zdarza mi się pojeździć wysoko na obrotach, jednak nie zauważyłem nigdy najmniejszego ruchu na bagnecie...

Tobie się zdarza a ja jeżdżę.

Cytat:

- zużycie płynu chłodniczego - jest (wprawdzie jakiś litr na 15,000 ale jednak!)

Może coś nieszczelnego przy reduktorze? Co prawda u mnie też pierwszy rok dolewałem, ale widzę że od dłuższego czasu w zależności od temp silnika zawsze jest gdzieś między min a max...

Jeżdżę do RP na przeglądy ze względu na gwarancję i jakoś mi nieszczelności nie wykryli. Widocznie nic "bijącego po oczach".
Cytat:

- wydajność ogrzewania - mniejsza w zimie zauważalna

Tutaj również nie widzę zależności... Z jakiego to niby powodu jest mniejsza?

Subiektywnie ale... jest. Kiedyś grzałem dwie - trzy kropki niżej przy tej samej temp. Ekspertem nie jestem ale chyba czymś ten parownik nagrzać trzeba...

Cytat:

- przyspieszenie oczywiście mniejsze ale v-max nie ( na autostradzie w Reichu za Essen (test) z górki 180 (licznikowe) na gazie, myślałem, ze rozleci się listwa wtryskowa czy co ale nie... Normalnie oczywiście tak około 110 km/h)

Ja w poniedziałek pojechałem z Krk do Opola i z powrotem, a że wracałem w środku nocy, tak że spotykałem 1 ciężarówkę na kilka kilometrów to powiem, że z górki można jeszcze więcej ;). No ale znowu patrząc na moje wykresy z hamowni z Borek w zeszłym roku nie ma podstaw żeby do 3000-3500obrotów przyspieszenie było słabsze, a później do 4500 myślę że te 3-4KM nie stanowią większego problemu (tak jak kiedyś pisałem utrata mocy podobna jak w przypadku klimatyzacji)

Hmmm. Moim subiektywnym różnice odczuwalne w przyśpieszeniu są.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-16, 16:55   

Cytat:
Hmmm. Moim subiektywnym różnice odczuwalne w przyśpieszeniu są.


Za moje zdarza się można traktować wysokie obroty [3800+] przez tysiąc kilometrów - anyway oleju nie ubywa w ogóle (no ale przebieg mniejszy)

Po co katować samochód na IV biegu przy 90km/h? Tzn. walcząc ze spalaniem... bo bywało że i przy 120 redukowałem - szczególnie że nasze 8v mimo że buczy to większych różnic w momencie obrotowym nie ma ...

A co do przyspieszania... Czy ja gdziekolwiek napisałem że nie odczuwam włączonej klimatyzacji? IMHO jednak coś jest w Twojej instalacji ciekawego, bo jak już pisałem - zejście 1.4MPI poniżej 8l to żaden problem, jak również 16l to żaden wyczyn (z przejażdżki autostradą do Opola mi wyszło mi coś koło 15l/100 - faktycznie to były niecałe 4h bardzo wysoko na obrotach...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-05-16, 17:34   

ouragan napisał/a:
Tutaj również nie widzę zależności... Z jakiego to niby powodu jest mniejsza?

Podgrzewania parownika.
_________________
48piotr
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-16, 19:06   

48piotr napisał/a:
ouragan napisał/a:
Tutaj również nie widzę zależności... Z jakiego to niby powodu jest mniejsza?

Podgrzewania parownika.

nie to żebym kwestionował taką przyczynę ale zastanawiam się czy rzeczywiście podgrzewanie parownika "pożera" taką ilość ciepła by znacząco wpływać na wydajność ogrzewania?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-16, 19:18   

Może nie tyle podgrzewanie parownika, co po prostu zwiększona pojemność układu chłodzenia? Na logikę wychodzi mi że większa ilość cieczy=dłuższy czas jej nagrzewania :?:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-16, 19:30   

benny86 napisał/a:
zwiększona pojemność układu chłodzenia

u mnie po montażu instalacji LPG musiałem uzupełnić płyn w układzie chłodzenia "weszło" ok. 1/2 litra czy to może mieć znaczący wpływ? pierwszą zimę jeździłem bez instalacji LPG następną już z instalacją, trudno o obiektywne porównanie - ale różnicy nie dostrzegłem, chociaż wg mnie w moim egzemplarzu ogrzewanie generalnie mogłoby być lepsze...
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-17, 07:44   

Większa pojemność układu chłodzenia przy LPG i to że parownik odbiera ciepło w zimę może mieć znaczenie. Sam miałem kilka lat temu starą ładę 2107 1.5 na gaz tam tego nie odczuwałem ale ruskie robią ogrzewanie na Syberię, ale ten samochód w ogóle był dziwny bo lepiej jechał na gazie niż na benzynie tylko spalał 12-15 litrów gazu :-P
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne