Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-19, 00:28 Wytłumienie / wygłuszenie / wyciszenie wnętrza
Zaczalem wygluszac matami wnetrze logana. Po zakonczeniu prac podam wiecej szczegolow i wrzuce kilka fotek (jak bedzie ktokolwiek chcial). Na chwile obecna sluze pomoca w rozebraniu wnetrza pojazdu, gdyby ktos sie zdecydowal na podobny zabieg.
Tymczasem mam jedno pytanie: czy cos sie stanie, gdy odlacze modul od airbag'ow i go wyjme? Gdzies, kiedys czytalem, ze trzeba najpierw je zdeaktywowac z komputera serwisowego. Modul ten znajduje sie na tunelu srodkowym pod plastikowa oslona z miejscem na kubki/popielniczke.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-04-10, 02:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Wrz 2007 Posty: 325 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-09-19, 00:30 Re: Wytłumienie wnętrza
kas602 napisał/a:
Zaczalem wygluszac matami wnetrze logana. Po zakonczeniu prac podam wiecej szczegolow i wrzuce kilka fotek (jak bedzie ktokolwiek chcial). Na chwile obecna sluze pomoca w rozebraniu wnetrza pojazdu, gdyby ktos sie zdecydowal na podobny zabieg.
Tymczasem mam jedno pytanie: czy cos sie stanie, gdy odlacze modul od airbag'ow i go wyjme? Gdzies, kiedys czytalem, ze trzeba najpierw je zdeaktywowac z komputera serwisowego. Modul ten znajduje sie na tunelu srodkowym pod plastikowa oslona z miejscem na kubki/popielniczke.
Slyszalem od kilku osob ze wystarczy odlaczenie akumulatora na czas dementazu modulu, ale czy jest tak na 100% to tego niestety nie recze
Ale... Wydaje sie to sensowne, bo po calkowitym odlaczeniu zasilania nic sie nie powinno stac Modul ma co prawda wlasne zasilanie, ale ono jest z tego co wiem zrobione na bazie kondensatorow, wiec po paru minutach i ono zaniknie
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-20, 16:49
kas602 napisał/a:
Gdzies, kiedys czytalem, ze trzeba najpierw je zdeaktywowac z komputera serwisowego.
Tak jest napisane w instrukcji serwisowej:
W instrukcji serwisowej MR388LOGAN8.pdf na stronie 88C-2 (158) producent napisał/a:
UWAGA
Przed wymontowaniem jakiegokolwiek elementu systemu bezpieczeństwa należy zablokować moduł elektroniczny poduszki powietrznej przy pomocy przyrząd diagnostyczny.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-21, 01:01
Yoda: Najprawdopodobniej wlasnie tam to wyczytalem :)
Prace dobiegly konca. Darowalem sobie zabawy z tym modulem. Efek wygluszenia zauwazalny. Niedlugo powinieniem wrzucic kilka fotek z przebiegu wygluszania.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 12:21
Wygluszenie wnetrza sedana.
Zaczynamy od wyrzucenia wszystkiego ze srodka. Na poczatek tylna kanapa i przednie fotele (wyjmowane z calymi szynami, trzymaja sie na czterech srubach. Niezbedne tez jest wyjecie uszczelek drzwi przednich i tylnych a takze demontaz plastikowej oslony na slupkach B oraz czesciowy demontaz przednich pasow bezpieczenstwa (mocowanie u gory i przy podlodze). Aby wyjac uchwyt do regulacji wysokosc pasa nalezy podwazyc cienkim srubokretem jego srodkowa czesc i ja wyciagnac. Plastikowe oslony slupkow B sa mocowane na trzech widocznych wkretach i dwoch zatrzaskach przy suficie. Nalezy uwazac by ich nie polamac - najlepiej delikatnie odchylic, zajrzec tam i podwazyc niewielkim srubokretem. Demontarz plastikow z tunelu srodkowego jest prosty. Jadna sruba z tylu pod klapka i delikatnie wyciagamy tylna czesc oslony uwazajac aby nie polamac laczenia z druga czescia i nie uszkodzic wtyczki do regulacji lusterek. Nastepnie poleczka pod konsola srodkowa - dwa zatrzaski z tylu. I czesc przy lewarku zmiany biegow - dwie srubki pod gumowa wkladka na miejscach na kubki/popielniczke i nakretka w tylnej czesci. Tu nalezy uwazac na podlaczenie zapalniczki, jenak dlugosc przewodu zapewnia wystarczajace pole manewru. Wyjmowania "obicia" z bagaznika nie bede opisywal bo nie jest to skomplikowane. Nalezy uwazac tylka na mocowanie podnosnika, haka, i klucza do kol. Nie wyjmowalem rowniez calej deski rozdzielczej choc z serwisowkami to wykonalne, jednak zniechecily mnie do tego airbag'i i niewiadoma koniecznosc zdeaktywowania ich z komputera serwisowego - wolalem nie kombinowac.
Nastepnie po usunieciu wszystkich zatrzaskow (proponuje zopatrzyc sie w nowe jeszcze przed zniszczeniem starych) trzymajacych wykladzine przy podladze mozna ja wyjac. Nie sprawia to duzego klopotu trzeba tylko poodginac nieco ja pod konsola srodkowa, przelozych dzwignie zmiany biegow i hamulca recznego i wyciagnac ku tylowi nadwozia. Trzeba tylko uwazac na przyklejone od spodu tej wykladziny maty z jakiegos materialu wyciszajacego. Wyjmujemy reszte wygluszenia, ktore znajduje sie z przodu nadwozia pod wykladzina (uformowany styropian wraz z jakims wyciszeniem pod nim). Jak widac fabryczne wygluszenie (i slychac) nie jest najlepsze wiec wykleic wnetrze matami warto.
Przed przyklejaniem mat nalezy odtluscic i wyczyscic cala powierzchnie za pomoca jakiegos rozpuszczalnika, benzyny ekstrakcyjnej itp.
Maty nalezy przyklejac na cieplo (wystarczy w zupelnosci zwykla suszarka). Kawalek po kawalku po nagrzaniu przyklejamy i dopasowujemy i odpowiednio docinamy do wszystkich nierownosci i przetloczen nadwozia. Dociskanie proponuje przeprowadzac przy uzyciu jakiejs szmatki. Unikniemy tym samym otarcia skory na palcach. Z przyklejaniem mat nie radze sie spieszyc, choc jest to dosc uciazliwe. Nie mozna zostawic zadnych pecherzy powietrza pod nia. Wycinalem rowniez otwory w matach na wszyskie otwory technologiczne w nadwoziu - dmuchajac na zimne. Trzeba pamietac rowniez o tych gdzie sa przykrecane pasy i mocowane uchwyty na przewody.
Po tym wszystkim przystepujemy do skladania calego wnetrza. Ukladamy fabryczne wycieszania, wykladzine na podlodze. Przy zakladaniu uszczelek nalezy pamietac o dokladnym ich dopoasowaniu aby nie okazaly sie "za dlugie" i dobrze przytrzymywaly wykladzine (taka plastikowa "rynienka" przy drzwiach) i plastikowa nakladke na slupki B. Dalej montaz tylnej kanapy i przednich foteli. Pamietac nalezy o solidnym dokreceniu wszyskich elementow, gdzie to istotne.
Rozebranie wnetrza zajelo mi pol nocy, pozniej dwa popoludnia i z glowy... :) Efekt naprawde zadowalajacy. Polecam wykonanie tego.
Uzyte zostaly standardowe maty bitumiczne, koszt zamknal sie w kwocie okolo 250 PLN, nie liczac nakladu pracy.
Po tym zabiegu Logan "przytyl" o okolo 6 kilogramow jednak spadku osiagow nie zauwazylem
W razie pytan sluze pomoca, jesli czegos tu nie opisalem.
_______________________________________________
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-04, 15:20, w całości zmieniany 11 razy
Znalazłem czas żeby to przeczytać i ...
gratuluje wytrwałości i włożonej pracy, oraz super że umieściłeś zdjęcia.
Brawa dla kolegi :)
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Rozebranie wnetrza zajelo mi pol nocy, pozniej dwa popoludnia i z glowy... :) Efekt naprawde zadowalajacy.
Super pomysł, naprawdę niczego sobie, powiedź tylko czy jest choć trochę ciszej przy większych prędkościach ? i czy można taką matę kupić w normalnym supermarkecie budowlanym?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-19, 20:17
pazorro napisał/a:
kas602 napisał/a:
Rozebranie wnetrza zajelo mi pol nocy, pozniej dwa popoludnia i z glowy... :) Efekt naprawde zadowalajacy.
Super pomysł, naprawdę niczego sobie, powiedź tylko czy jest choć trochę ciszej przy większych prędkościach ? i czy można taką matę kupić w normalnym supermarkecie budowlanym?
Efekt jest zauwazalny w kazdym zakresie predkosci. Zostaly wytlumione wszystkie odglosy pochodzace "z dolu" pojazdu jak i z ukladu jezdnego.
W niedalekiej przyszlosci mam zamiar wygluszyc rowniez dach jak i drzwi. Powinno to zaowaocowac mniejszym halasem wewnatrz pojazdu od deszczu i moze oplywajacego pojazd powietrza...
Maty kupowalem w sklepie z pierdolami do samochodow - taki "Polmozbyt". Nie wiem czy sa dostepne w marketach, zwlaszcza budowlanych, gdyz maty te maja zastosowanie wylacznie w samochodach (ZTCW).
luxius [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-28, 19:10
super robota.
nie obawiasz sie kondensacji wilgoci w szczelinach miedzy mata a nadwoziem?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-29, 16:17
luxius napisał/a:
nie obawiasz sie kondensacji wilgoci w szczelinach miedzy mata a nadwoziem
W Sienie 4 lata temu zrobilem to samo i do tej pory problemu, o ktorym piszesz nie odnotowalem, wiec w loganie tego tez sie nie obawiam...
To rzaczej kwestia poprawnego przyklejenia mat, a nie ich istnienia w ogole.
mógłbyś zrobić zestawienie (ilościowe) wszystkich potrzebnych materiałów jakie poszło na wyciszenie (czyli głównie ile m2 maty, ale też ile rozpuszczalnika i zatrzasków)?
Szacunkowo, ile m2 maty byłoby potrzebne do MCV (sufit, podłoga, drzwi)?
Gdzie kupowałeś zatrzaski? Masz jakiś numer katalgowy tych zatrzasków? Czy wykładzina mocowana jest tylko jednym rodzajem zatrzasków, czy kilkoma?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-27, 13:00
Szaruś:
Szaruś napisał/a:
ile m2 maty
Kupilem 3 pudelka po 5 sztuk (50x50cm) i w sedanie starczylo z malym zapasem.
Szaruś napisał/a:
rozpuszczalnika i zatrzasków)?
Szaruś napisał/a:
Gdzie kupowałeś zatrzaski? Masz jakiś numer katalgowy tych zatrzasków? Czy wykładzina mocowana jest tylko jednym rodzajem zatrzasków, czy kilkoma?
Rozpuszczalinka "poszla" jedna pollitrowa butelka.
Co do zatrzaskow (w sedanie): wykladzina na podlodze trzyma sie na zatrzaskach z przodu: po 2 przy drzwiach i po jednym ponizej konsoli centralnej. Z tylu : dwa zatrzaski pod kanapa. Reszta mocowan wynika z zamocowania pasow bezpieczenstwa, plastiku na tunelu srodkowym, mocowan szyn foteli etc. Zasadniczo wszystko jest latwo dostepne i nie ma zadnych "ukrytych" punktow zamocowania.
Nie dysponuje zadnymi numerami seryjnymi. Podjechalem do serwisu (ASO) i powiedzialem o co mi chodzi. Z zatrzaskami nie bylo zadnych problemow. Z gosciem w serwisie (w dziale czesci) pogadaj zeby ci pokazal na schemacie wszstkie punkty mocowan wykladziny i od razu zamow wszystkie zatrzaski (cena od 2 do 6 zlotych za sztuke). Zapytaj od razu o mocowanie wszystkich pozostalych elementow, ktore Cie interesuja (podsufitka, boczki na drzwiach etc.).
Szaruś napisał/a:
ile m2 maty byłoby potrzebne do MCV (sufit, podłoga, drzwi)?
Dowiedz sie rowniez Jakie maty nadaja sie na sufit (standardowe bitumiczne chyba nie beda najlepsze. Sa stosunkowo ciezkie i moga nie znosic dobrze nagrzewajacego sie dachu. Co do ilosci wydaje mi sie (wnioskujac po tych zuzytych na podloge sedana), ze na podloge, sufit i drzwi w MCV'ce zuzujesz min. 8 pudelek po 5 sztuk 50x50cm.
Z gosciem w serwisie (w dziale czesci) pogadaj zeby ci pokazal na schemacie wszstkie punkty mocowan wykladziny i od razu zamow wszystkie zatrzaski (cena od 2 do 6 zlotych za sztuke). Zapytaj od razu o mocowanie wszystkich pozostalych elementow, ktore Cie interesuja (podsufitka, boczki na drzwiach etc.).
Byłem w ASO, zamówiłem zatrzaski. Gość był miły, poprosiłem o wydrukowanie rysunków z miejscami mocowań, to wydrukował. Niestety, miał jakąś badziewną drukarkę, i praktycznie z tych wydruków nic nie widzę.
Czy ktoś może ma manual serwisowy w PDF-ie do Logana MCV (do Logana sedan to mam)? Tam są takowe rysuneczki.
Wiecie co! taka mi się dzisiaj nasunęła refleksja po tym wypadku autokaru w Austrii że prawdopodobna senność kierowcy, występujące znużenie spowodowane jest coraz większym luksusem, wszysko jest cichutkie, nic nie słychać. Ja nic nie będę wyciszał, nich sobie silnik mruczy a wiatr świszcze. Klimy też nie chciałem, szybka na dół, i jest super, będę zdrowszy.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-30, 19:48
a niektorzy lokcia. klime jednak polecam. kupilem plyty bitumiczne APP samoprzylepne. wylkeje okrywe silnika jak bedzie cieplo, to dam znac. w uno pokleilem styropianem z warstwa alu , a w szpare miedzy drzwi a karoserie wkleilem samoprzylepna uszczelke pod kolor. sporo wyciszylo. pozdr
Dzisiaj sobie dokładniej obejrzałem podłogę, i wygląda na to, że jest już wygłuszona filcem (jakies 1-1,5 cm). Pozatym, przednie fotele z poduchami, więc i tak ich nie będę mógł wyjąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum