DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jęki we wspomaganiu lub ukł. kierowniczym
Autor Wiadomość
Joyo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-05-29, 10:57   Jęki we wspomaganiu lub ukł. kierowniczym

Po przejechaniu jednorazowo 2000 km w aucie podczas skecania słychać głośny, nieprzyjemny dźwięk jakby rozciąganej sprężyny lub jęczenia. Wymieniłem olej w wspomaganiu i jeden dzień było cicho. Na drugi dzień jęczenie w układzie wróciło, ale tylko pod koniec skrętu i głownie w prawym kole. Ktoś ma pomysł gdzie jeszcze mogę szukać?

Jeśli taki post lub odpowiedź na niego już się pojawiła, proszę o przekierowanie mnie. Ja niestety nie znalazłem na forum odpowiedzi jak na razie.

Dodam, że wraz z wymianą oleju we wspomaganiu wymieniałem również klocki, olej i filtry. Auto ma przejechane niecałe 50 tyś i nie ma klimy.
_________________
Dacia Logan 1.4MPI (Pb)
Opel Omega B 2.0 16V (Pb+LPG)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-12-05, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-05-29, 11:15   

A jesteś pewien, że to ze wspomaganiem związane?

A może to przeguby słychać?

Może ktoś bardziej kumaty Ci pomoże :-)
 
Joyo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Dołączył: 29 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-05-29, 12:24   

gdyby gumy na przegubach pękły lub smar by wyleciał dźwięk byłby inny, a hałas byłby nawet na prostej
_________________
Dacia Logan 1.4MPI (Pb)
Opel Omega B 2.0 16V (Pb+LPG)
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-05-29, 13:09   

Ja tam się nie znam specjalnie. Ale jeżdżę teraz pożyczoną od teścia Skodą Felicją ... przy skręcie w lewo mam taki podobny dźwięk do tego co opisywałeś. I pytam się teścia (a teść mechanik) co to za dźwięk ... i mówi, że przegub musi zrobić.

Ale u Ciebie pewnie coś innego. Powodzenia w każdym razie :-)
Ostatnio zmieniony przez McRap 2012-05-29, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-05-29, 19:15   

W cienkusie gdy miałem zużyte przeguby (po 26tys. km.) przy każdym skręcie kierownicą był słyszalny szum. Sprawdź osłony przegubów jeśli są uszkodzone to jest bardzo prawdopodobne ze to przeguby.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-05-29, 23:17   

http://www.daciaklub.pl/f...mpa+wspomagania
http://www.daciaklub.pl/f...mpa+wspomagania
http://www.daciaklub.pl/f...mpa+wspomagania
Może to się przyda
_________________

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-05-30, 07:12   

To na 99% końcówki drążków układu kierowniczego.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2012-05-30, 19:31   

Prosto jest sprawdzić, czy to wspomaganie, czy przeguby - można zgasić silnik i tocząc się skręcać kierownicę. Hamowanie może być nieco słabsze. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-30, 19:40   

Przy uszkodzonym przegubie bardzo ciężko kierownica chodzi, w pewnym położeniu nawet się "zacina". Przy kręceniu kierownicą na postoju słychać wyrażne stuki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne