DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakość reflektorów w Dusterze - kto się pochwali ?
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-24, 23:59   

skaktus napisał/a:
Pewnie chodzi o przeciwmgielne
też wydaje mi się, że chodzi o światła przeciwmgłowe ale czytając okoliczności ich używania
kisu napisał/a:
a często jeżdżę w nocy w terenie - wtedy dodaje halogeny i mam wszystko co mi trzeba

takiej pewności nie mam i dlatego pytam...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-25, 08:22   

Światła przeciwmgłowe doświetlają obszar bezpośrednio przed samochodem i po bokach, więc w teren nadają się całkiem dobrze. Często używam ich w taki sposób, doświetlając sobie dziury przy wyjeżdżaniu z klepiska pod pracą.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-05-25, 10:58   

laisar napisał/a:
Nie pomyliłem, tylko napisałem to, co twierdzi Hella.



Można by powiedzieć że wszystko jest ok, masz rację że te elementy można wykorzystać do reflektorów w najróżniejszych konstrukcjach. Sądzę jednak że aby tworzyło to porządną całość i nikt do tego się nie przyczepił, powinno być tworzone przez daną firmę. Podobne światła posiadam w Golfie, są to projektory TYC-a. Również bardzo popularne w BMW i innych modelach. Tworzy je rama + osobne lampy i osłona. Niestety rama też ma homologację, więc pewnie tworzenie takiego czegoś samemu może być dość ciężkie w warunkach domowych.

Co do ustawiania świateł i odp nr 2 to niestety nie załapałem :>
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-25, 12:08   

skaktus napisał/a:
aby tworzyło to porządną całość i nikt do tego się nie przyczepił, powinno być tworzone przez daną firmę

No przecież jest - Hella to całkiem znana firma... <;

Spróbuje gdzieś dorwać te lampy na żywca - jeśli faktycznie mają pełną homololo jako pojedyncze światła, to nikt się nie może przyczepić.

(Tzn. oczywiście czepić zawsze się może, ale po prostu nic z tego nie wyniknie).

Ramki, podstawki itp OIMW nie wymagają homologowania. (Może co najwyżej jakieś dopuszczenie do użytku w branży moto, certyfikat niepalności etc?).


Odp. nr 2 = mijania + drogowe jednocześnie.
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-05-26, 10:45   

bebe napisał/a:
Światła przeciwmgłowe doświetlają obszar bezpośrednio przed samochodem i po bokach, więc w teren nadają się całkiem dobrze.


Dokładnie o to mi chodziło
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-26, 15:33   

Ja żarówek tungsram +60% czy +90% nie polecam, szybko się przepalają, dają więcej światła ale kosztem mizernej trwałości. Lepiej kupić żarówki typu longlife lifetime np. Osrama z gwarancją.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-26, 15:49   

No ale czy chodzi o to, żeby jeździć 10 lat z tymi samymi, nawet jeśli już po roku świecą o połowę słabiej, czy może jednak o to, żeby świeciły dobrze?

Jeżeli te +90% padają po 2 miesiącach czy 3 tys. km, to oczywiście raczej bez sensu, ale 10 tys. km albo 9 miesięcy to może już być do przyjęcia.

Rzecz jasna, wszystko zależy jeszcze przede wszystkim od tego, gdzie się jeździ - jeśli ktoś więcej niż 3/4 przebiegów robi po mieście, gdzie i tak świecą latarnie, to starczą mu nawet "świeczki", ale jazda w trasach albo po okolicach tonących w ciemnościach będzie jednak dużo bezpieczniejsza z dobrymi żarówkami.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-26, 20:09   

+ 90 to chyba ściema... Ja mam +50 i te jakiś rok powinny wytrzymać. U mnie działają od 12 tys km i to przy dość dużym przebiegu na światłach mijania.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-05-27, 13:52   

vulcanor napisał/a:
Ja żarówek tungsram +60% czy +90% nie polecam, szybko się przepalają, dają więcej światła ale kosztem mizernej trwałości. Lepiej kupić żarówki typu longlife lifetime np. Osrama z gwarancją.


Aż tak szybko ? Testowane H4 wytrzymały rok czasu przy bardzo częstym używaniu a H1 aktualnie mają półtora roku... Zamiast bardzo pomarańczowych żarówek o bardzo długiej trwałości, które po roku świecą znacznie słabiej, jak to już było napisane, lepiej chyba zakupić te wydajniejsze. A po inwestycji w światła dzienne to i 10 lat przejeździmy na jednym komplecie żarówek +90%.

Co do tego +90% czy to nawet u Philipsa +100% to jest to zabieg marketingowy.
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-05-28, 06:25   

Dziś padła druga żarówka. Wniosek: komplet przejeździł u mnie 29000-29500 km.
:-)
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-05-28, 19:42   

24400 - jedna sztuka. Ale u mnie to światła świątek, piątek i niedziela. Wymiana na "oszołomowską" za 9 PLN - miała emblemacik, że bez UV. Nauczyłem się wymieniać po jakichś 30 minutach
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-05-28, 22:58   

Ja bym do daśki nie pchał czegoś taniego i bez firmy, już tego dawno się oduczyłem ;)

Panowie, czy ktoś może zmierzyć napięcie na żarówce jak prosiłem :oops:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-29, 07:31   

ajax napisał/a:
24400 - jedna sztuka. Ale u mnie to światła świątek, piątek i niedziela. Wymiana na "oszołomowską" za 9 PLN - miała emblemacik, że bez UV. Nauczyłem się wymieniać po jakichś 30 minutach


A potem jezdza takie wynalazki ze swieczkami zamiast reflektorow... :roll: :-/

Na pewnych rzeczach nie nalezy oszczedzac !

Minimum to zarowki takie jak oryginalne. A Philipsa +30% kosztuja zaledwie 15 zl... I takie chyba byly oryginalnie zamotowane w moim Dusterze.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-05-29, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-29, 08:36   

skaktus napisał/a:
Panowie, czy ktoś może zmierzyć napięcie na żarówce jak prosiłem :oops:


Ale to nie ma co mierzyć. Na żarówce jest takie napięcie co na aku.
Przy wyłączonym silniku jakieś 12.3 V, a przy włączonym silniku jakieś 14 V
_________________

 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-29, 09:23   

jackthenight napisał/a:
skaktus napisał/a:
Panowie, czy ktoś może zmierzyć napięcie na żarówce jak prosiłem :oops:


Ale to nie ma co mierzyć. Na żarówce jest takie napięcie co na aku.
Przy wyłączonym silniku jakieś 12.3 V, a przy włączonym silniku jakieś 14 V

Nie , nie jest. Bo masz po drodze kable, przekaznik, bezpiecznik, laczenia... Na tym wszystkim wystepuja spadki napiecia. A jak zdazylem zauwazyc w roznych samochodach, oryginalne kable nie sa wcale jakies grube wiec i spadek napiecia moze byc znaczacy.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-05-29, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-29, 10:09   

Cytat:
Nie , nie jest. Bo masz po drodze kable, przekaznik, bezpiecznik, laczenia... Na tym wszystkim wystepuja spadki napiecia. A jak zdazylem zauwazyc w roznych samochodach, oryginalne kable nie sa wcale jakies grube wiec i spadek napiecia moze byc znaczacy.
_________________


masz prąd ~4A i pewnie opór na poziomie 1/10 ohma max... jak łatwo przeliczyć będzie niższe o 0.4V. Myślę jednak że opór będzie znacznie mniejsze, bo ani ten tranzystor, ani przewody nie generują aż tak dużego oporu. Oryginalne kable jak na te ~4A są całkiem w porządku... Tego przewodu nie ma też "pińcet" metrów...

Stąd zgadzam się z JTN, że napięcie będzie zaniedbywalnie mniejsze...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-05-29, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-29, 10:23   

wojtek_pl napisał/a:
Nie , nie jest. Bo masz po drodze kable, przekaznik, bezpiecznik, laczenia... Na tym wszystkim wystepuja spadki napiecia. A jak zdazylem zauwazyc w roznych samochodach, oryginalne kable nie sa wcale jakies grube wiec i spadek napiecia moze byc znaczacy.


Radzę zajrzeć w schematy i zorientować się w temecie :)
W przypadku świateł pozycyjnych, mijania, drogowych nie ma żadnych przekaźników.
Kable są na tyle grube i krótkie, że spadki napięcia są pomijalnie małe.
A co do przełącznika - jak jest sprawny to spadków napięcia nie ma, a kolega Skaktus chyba pytał się o napięcie na żarówce przy sprawnym przełączniku, a nie uszkodzonym.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-05-29, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-29, 10:40   

jackthenight napisał/a:

Radzę zajrzeć w schematy i zorientować się w temecie :)
W przypadku świateł pozycyjnych, mijania, drogowych nie ma żadnych przekaźników.
Kable są na tyle grube i krótkie, że spadki napięcia są pomijalnie małe.
A co do przełącznika - jak jest sprawny to spadków napięcia nie ma, a kolega Skaktus chyba pytał się o napięcie na żarówce przy sprawnym przełączniku, a nie uszkodzonym.

Bez przekaznika?!? :shock: Jakis tyrystorowy wlacznik jest w zwiazku z tym??

Bo NA PEWNO nie idzie caly prad przez wylacznik. Z takiego rozwiazania zrezygnowano ze 20 lat temu bo wlaczniki sie paliły a i spadek napiecia na instalacji byl duzy.

Daj link do schematy jak masz...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-29, 10:57   

Żadnych tyrystorowych/tranzystorów w układzie świateł nie ma :)
Cały prąd idzie przez przełącznik właśnie :)

Schemat świateł mijania (logan, sandero - duster będzie podobnie - wstawię później dla Dustera) :




Kolega eplus zrobił sobie automat świateł mijania na przekaźnikach właśnie, także on jedyny ma chyba tylko przekaźniki. :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-05-29, 11:12, w całości zmieniany 5 razy  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-05-29, 11:13   

Pamiętaj że Dacia to auto tanie, dlatego też zrezygnowano z przekaźników i zasilanie idzie bezpośrednio przez włącznik. Niestety mam w tym doświadczenie i śmiem twierdzić że spadek napięcia jest dość znaczny. Rozwiązaniem tego problemu może być montaż przekaźników na własną rękę - sprawa prosta i szybka. Dlatego też pytałem czy ktoś może zmierzyć napięcie, wtedy można określić spadek, ale jednak chyba się nie doczekam :lol:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-29, 11:26   

Jak wrócę do domu to pomierzę napięcia.
_________________

 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-29, 11:39   

jackthenight napisał/a:
Żadnych tyrystorowych/tranzystorów w układzie świateł nie ma :)
Cały prąd idzie przez przełącznik właśnie :)

Nadal nie wierze... :shock: :shock:
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-05-29, 13:43   

A czemu tutaj nie wierzyć ? Układ najprostszy, najtańszy, taki jak całe założenie dustera. Wiele aut, nawet te produkowane po roku 2000 miały takie rozwiązanie np. golf 4. O ile na początku jest fajnie, z czasem jest już mniej fajnie. Taki golf 3 po 10 latach ma znaczne spadki. Rekordzista w jakim montowałem przekaźniki, z roku 94, przebieg 200 000 km na włączonych światłach przy pracującym silniku, z założonymi żarówkami miał napięcie na poziomie 9,6 V - efekt ? Lampy świeciły jak świeczki. Napięcie nominalne dla żarówki to 13,2V - przy takim napięciu osiągają 100% swojej wydajności.

Są również wyjątki. Corsa B z roku 1997, ten sam system, na żarówkach w roku 2002 napięcie na poziomie 13,8V.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-29, 16:28   

No dobrze pomiary zrobione na reflektorze lewym:

Klikamy na zdjęcie, aby powiększyć.


Wynika, że spadek napięcia na kablach, stykach przełącznika to 0.6 V, przy czym
spadek napięcia na samych stykach przełącznika jest zerowy, co wyniknie później.

Dodatkowo jeszcze dokonałem pomiaru :
plus z aku - oznacza, że jedną końcówką miernika dotknąłem plusa akumulatora, a drugą do minusa żarówki.
minus z aku - jedna końcówka miernika na minusie aku, a druga na plusie żarówki

Okazuje się, że spadek napięcia na przewodzie ujemnym żarówki to około 0.2 V.
Spadek napięcia na linii dodatniej żarówki to około 0.5 V.
Przewód ujemny jest dwukrotnie krótszy albo i więcej od dodatniego, zo oznacza, że spadek napięcia na stykach przełącznika jest bardzo mały.

Wnioski :
Jeździmy autem z włączonymi mijania, na których jest napięcie około 13.3 V, a spadek napięcia 0.6 V odkłada się na przewodach, a nie na przełączniku. 13.3 V dla żarówki 12V to wynik bardzo dobry, a montaż przekaźnika nie poprawi tego wyniku. Należy pamiętać również o tym, że w loganach z 2005 roku żadnych problemów z mijania nie było, co by oznaczało że styki przełącznika są dobrane odpowiednio do obciążenia i dokładanie przekaźników jest chyba zbędne.
Oczywiście jak ktoś chce niech sobie dorzuci przekaźniki, na pewno niczemu to nie zaszkodzi, ale poprawy żadnej również nie będzie.
Również należy pamiętać, że styki przekaźników również się przepalają - to nie jest panaceum na wszystko - oczywiście łatwiej wymienić przekaźnik niż manetkę :)
W starych autach manetki zamykały styki w taki sposób że mogło powstać iskrzenie, teraz w manetkach rozwiązano ten problem, gdyż styki zamykane są przez zatrzaskującą się sprężynę, która gwałtownie i szybko dociska lub rozwiera styki przełącznika co eliminuje problem przepalania się tych styków.
Moje auto ma 4 lata - jakby te przełączniki były takie słabe i wymagały instalacji przekaźników to chyba styki by się nadpalały i spadki napięcia byłyby dużo większe.
Na szczęście tak nie jest.

I jeszcze obiecany schemat obwodu mijania w Dusterze :
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-05-29, 17:22, w całości zmieniany 6 razy  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2012-05-29, 18:42   

Dzięki za info, jest bardzo pomocne. Napięcia są w porządku.

PS-Dawniej znajomek w golfie 4 robił przekaźniki. Napięcie na żarówce po wymianie przełącznika wynosiło 13,1V, po zamontowaniu przekaźników+instalacji na grubych przewodach, napięcie wzrosło do 14V - mimo że to tylko 0.9 V, efekt był widoczny :)

Raz jeszcze dzięki za pomoc !
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne