DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-19, 00:33
Osłona dolna / pod silnikiem / płyta denna
Autor Wiadomość
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-27, 14:51   

A w jakichże to okolicznościach? ... teren? czy miasto?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-05-27, 18:57   

Jak się wjeżdża do Wrocławia od mojej wioski :-P to kończy się asfalt i zaczyna bruk :shock: , na któym mieści się ok. półtorej osobowego samochodu. Wzdłuż leci kąsek bitego pobocza, w którym oczywiście jest masę dziur, poza tym dzisiaj padało. Wyprzedziłem jadącego 20 km/h nietutejszego i wybiło mnie na takiej dziurze, wpadłem do kolejnej ... i do kolejnej, jednocześnie odbijając się spodem od "krawężnika", który ogranicza wybrukowany pas. Aż się zdziwiłem, że nic się praktycznie nie stało :-) przynajmniej na razie o niczym nie wiem ... zobaczymy jak geometria kół ...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-27, 20:19   

Te płyty to są piękne wynalazki dla nas, mam nadzieję, że na strachu się skonczy. Moim Fordem kiedyś na Mazurach wyjeżdzałem ze sklepowego parkingu i cofająca kobieta zmusiła mnie do gwałtownego manewru. Przydzwoniłem w wystającą studzienkę (kładziono tam bruk) i od razu słyszałem efekt .... wydech poszedł do spawacza, miska olejowa na szczęście ocalała...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-05-27, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-05-27, 20:29   

Mam plastik w Dusterze 4x2 i płyta umocowana jest na 4 narożnych śrubach, a w miejscu tej piątej - środkowej tylnej - nie ma nic, i nie widać, do czego miałaby być ona wkręcona - jakiś wspornik? Zapomnieli mi zamontować w fabryce?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 20:53   

Jak widać na obrazku powyżej - dokumentacja nic nie wspomina o piątej, środkowej tylnej śrubie, więc pewnie Ten Typ Tak Ma.


(Są trzy spinki z przodu, pod zderzakiem, tam gdzie płyty najbardziej się różnią - obecnością lub brakiem "żeberek" - ale rozumiem, że nie o to miejsce chodzi?).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-05-27, 20:58   

A, dzięki, to pomylił mi się tył z przodem. Spinki sprawdzę - nie zwróciłem uwagi na nie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-17, 09:47   

Przy okazji wizyty w serwisie kolejny raz urwano śrubę mocującą płytę pod silnikiem. Mechanior oczywiście złożył to bez żadnej refleksji. Efekt: metaliczne stukanie pod wozem. W serwisie pełne zdziwienie i twierdzenie, "że tak było".
Oczywiście tak nie było, bo na urwanej śrubie ani jednej kropelki rdzy czy brudu. Ale gdyby nawet "tak było", mechanik powinien zgłosić uszkodzenie, a ja bym chętnie zapłacił za naprawę.
Naświetliłem sytuację panom mechanikom i spotkałem się z przeprosinami i twierdzeniem, "że tak było". W związku z tym poradziłem im, że skoro "tak było" to nie trzeba przepraszać bo się wychodzi na głupka.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 10:07   

Coś w ten deseń? /:

Ale u mnie nie wiadomo czy to ASO - zdarzyło mi się jeździć po sporych wertepach i chociaż nie przypominam sobie, żebym gdzieś przywalił, to wykluczyć tego jednak nie można...

U mnie za to przynajmniej nie hałasuje d:

DSC00034.jpg
Lewa przednia...
Plik ściągnięto 250 raz(y) 52,43 KB

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-17, 10:23   

laisar napisał/a:
Coś w ten deseń? /:

Ale u mnie nie wiadomo czy to ASO - zdarzyło mi się jeździć po sporych wertepach i chociaż nie przypominam sobie, żebym gdzieś przywalił, to wykluczyć tego jednak nie można...

U mnie za to przynajmniej nie hałasuje d:


Jeśli "przywaliłeś" to powinny być ślady na płycie, chyba że stuknąłeś tylko łbem śruby... Inna rzecz to sztywność nadwozia, możliwe że przy przekosach płyta się przemieszcza i odcina śruby.

Ja stawiam na partactwo serwisu i przekonanie, że jakoś będzie się trzymać a po kilku dniach klient może serwis w dupę pocałować bo sruba jest brudna i pordzewiała i wtedy tłumaczenie "tak było" ma znamiona prawdopodobieństwa.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2011-06-17, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-17, 20:16   

Powiedzmy, że płyta u mnie mogła by wiele opowiedzieć ;) (niedawno bebe podziwiał) - no ale właśnie raczej nic ostatnio...


Brak sztywności raczej odpada - robiłem takie same próby jak piotrres (najazd na górkę) i także nic takiego nie stwierdziłem. Aczkolwiek... to było jakiś czas temu, a materiały jak wiadomo się męczą - więc chociaż nie podejrzewam, żeby to była przyczyna ścięcia śruby, to przetestuję ponownie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-04, 10:59   Płyta ochronna pod komorą silnika

http://www.daciaklub.pl/f...p=131727#131727
Dar1962 napisał/a:
tej ciężkiej płyty podłogowej

czy wg Ciebie ta płyta może "w terenie" zapobiec uszkodzeniu chronionych elementów? czy to bardziej gadżet przewidywany dla "pseudo terenówek" ...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-05, 07:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-04, 13:49   

waży ładnych kilka kg, wykonana jest z przetłaczanej w celu poprawienia sztywności,solidnie wyglądającej płyty stalowej - tak na oko ze 3 mm grubości, mocno przytwierdzonej 8 śrubami. Identyczna blacha - prostokątna podłużna kształtka biegnie wzdłuż, na prawo od tunelu wału i chroni wiązki przewodów (hamulcowe, i jakieś jeszcze?) w zasadzie nie ma co urwać po najechaniu np na jakiś pniak czy kamień - chyba, że trafimy na katalizator albo któryś z tłumików, które są wprawdzie dobrze i głęboko schowane ale niczym nie chronione. Silnik, skrzynia ,wał i masywne łapy wahaczy wydają się nie do ruszenia. To jedno z solidniej skonstruowanych podwozi jakie widziałem - Freelander przy nim kuca :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-04, 17:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-06-04, 23:29   

Szkoda ze po 35 000km potrafi sie rozsypac :mrgreen:
Ale blacha pod silnikiem jest fajna.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-05, 08:12   

esdziewiaty napisał/a:
Szkoda ze po 35 000km potrafi sie rozsypac

co masz na myśli?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-05, 09:35   

Może by scalić te wątki?

http://www.daciaklub.pl/f...a+pod+silnikiem

I pytanie do znawców: czy w nowych MCV nadal jest płyta stalowa pod silnikiem, czy plastikowa, czy nie ma żadnej?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-06-05, 11:54   

A czy ta płyta pod silnikiem różni się w wersjach 4x2 i 4x4? Po zakupie oglądałem swojego Dustera od spodu i wydaje mi się, że u mnie płyta jest plastikowa.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-05, 11:56   

W 4x2 jest plastikowa, w 4x4 stalowa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-05, 15:45   

jan ostrzyca napisał/a:
czy w nowych MCV nadal jest płyta stalowa pod silnikiem

Tak.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-05, 16:53   

w Dusterze 2x4 płyta jest z tworzywa sztucznego - oglądałem dokładnie (dość elastyczne i wygląda na solidną) - ale moim zdaniem jej zadanie jest zupełnie inne - głównie chronić silnik i osprzęt przed wodą i błotem ewentualnie przed obcierkami o krawężniki itp. - choć przy takim prześwicie to mało prawdopodobne. Najazdu na coś wysokiego i solidnego raczej nie przetrzyma
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-05, 18:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-06-05, 18:10   

Dar1962 napisał/a:
Najazdu na coś wysokiego i solidnego raczej nie przetrzyma
Dar1962 napisał/a:
Dusterze 2x4 płyta jest z tworzywa sztucznego

2x4 nie jest terenowcem tylko "Limuzynom" :mrgreen:
_________________
48piotr
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-05, 18:14   

sądzę,że niejedną limuzynę po opuszczeniu z asfaltu mocno by zawstydził :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-05, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-06-06, 08:03   

ale WIĘKSZOŚĆ samochodów ma stalową płytę... A tworzywo w 2WD moim zdaniem to faux-pas...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-06, 09:31   

wersja 2x4 nie jest obliczana na offroad a przy takim prześwicie uszkodzenie podwozia o miejskie przeszkody jest mało prawdopodobne. Producent wyszedł z logicznego założenia,żeby nie obciążać tej wersji dodatkowymi i raczej zbędnymi w tym przypadku kilogramami, w efekcie czego 2x4 zauważalnie mniej pali
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-06, 13:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-06-06, 09:56   

Ja bym raczej zakładał że nie chodziło o kilogramy a o kasę :)
I takich elementów jest niestety w naszych samochodach mnóstwo, a może i "stety" w końcu zawsze to i części zamienne tańsze...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-06, 13:24   

tworzywo sztuczne o odpowiednich parametrach niekoniecznie musi być tańsze od stalowej blachy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne