Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:27
klimatyzacja a moc silnika
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-01, 23:00   

Jak jeździłem Dusterem dCi 85 KM klima prawie nie robiła żadnej różnicy, a szarpnięcia na 100% nie było.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-07-01, 23:16   

To chyba jest normalne że klima kradnie parę kucyków. Miałem taką służbową Fabię 1.2 to przy wyprzedzaniu musiałem wyłączać klimę.
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-02, 07:04   

u mnie również czuć lekkie szarpnięcie i jest to normalne, a że zabiera parę koni to nic, wolę to niż jechać w gorącym aucie, cały mokry ;-)
_________________
http://vwszrot.pl/

 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-02, 08:57   Re: Klimatyzacja - czasowe przytłumienie silnika

jjmalin napisał/a:
...przy prześpieszaniu lub utrzymywaniu stałej predkości obrotowej u kogoś czuć co jakiś czas ( cyba jak sie komresor klimy włącza ) czuć lekkie szarpnięcie i silnik ułamki sekund zachowuje się tak jakby nie miał mocy...


Ja mam ten silnik i nie ma szrpnięć w czasie jazdy, delikatnie coś czuć przez chwilkę tylko w trakcie włączenia klimy.
Z opisanych objawów wynika, że klima Ci się załącza i wyłącza sama - może masz uszkodzony przycisk załączania klimy?
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2012-07-02, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-07-02, 09:10   

Dar1962 napisał/a:
w większości - im słabszej mocy silnik, tym bardziej odczuwalny moment włączenia kompresora klimatyzacji. Ten układ zabiera kilka koni mechanicznych, więc okresowe osłabienie mocy odczuwalne jako "zamulenie" albo wręcz szarpanie silnika (szczególnie na niskich obrotach) to zupełnie normalne zjawisko. Znam ludzi, którzy przed przed przystąpieniem do wyprzedzania wyłączają klimatyzacje i wcale im się nie dziwię ;-)


tak rozumując to trzeba także przy wyprzedzaniu wyłączać światła i wszelkie odbiorniki prądu bo też powodują zabranie kilku jednostek energii.
Włączenie klimatyzacji rekompensowane jest automatycznym podniesieniem obrotów silnika na biegu jałowym a potem to ona działa cały czas.
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-07-02, 10:20   

u mnie też jest szarpnięcie jeszcze jak się na gazie jedzie
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-07-02, 12:04   

jjmalin napisał/a:
z klimatyzacją żeby jakoś jechać do 3 tysięcy trza krecić. nie wiem jak koledzy w 85 KM dieslu

U mnie (MCV 85KM) wyraźnie odczuwa się moment włączenia klimy, ale kręcić do 3 tyś nie muszę.
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2012-07-02, 12:16   

W służbowym Loganie Pickup 1,5dCi 90KM nie odczuwam ani szarpania przy włączaniu klimy, ani zauważalnego spadku mocy - może przez trochę niższą masę własną?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-02, 13:29   

Czuc lekkie szarpniecie ale wydaje sie, ze po prostu TTM z silnikiem 68 KM. Bardziej slychac mataliczny dzwiek wlaczenia sie sprzegielka kompresora. Pozniej mimo utrzymywania wyzszych obrotow i tak czuc spadek mocy. Pol biedy jak jade sam. Przy obciazonym samochodzie robi sie nieciekawie mulowato, szczegolnie w zakresie do 2.5 tys obr. Dlatego rozsadnie jest na moment wylaczyc klime przed wyprzedzaniem. Inne odbiorniki elektrycznosci nie powoduja zauwazalnego pogorszenia osiagow. Te oslabienie "klimatyczne" porownalbym do boksu na dachu lub dwoch rowerow na dachu.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-07-02, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-03, 11:28   

leszeks napisał/a:
klima Ci się załącza i wyłącza sama - może masz uszkodzony przycisk załączania klimy?

Klima może zostać odłączona przez sterownik silnika, jeśli ten uzna, że jest taka potrzeba (już czaju o tym wspominał).
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-07-06, 12:10   

U mnie lekkie zawirowanie w obrotach silnika jest zauważalne w 1,6 16v, zwłaszcza na postoju, przy wolnych obrotach i oczywiście tylko podczas załączanias klimy, w trakcie jej działania wszystko płynnie i i bez zauważalnych spadków mocy, czy szarpnięć. i chyba tak to powinno wyglądać.
BTW: Ale żeby wyłączać klimę podczas wyprzedzania....pierwsze słyszę, skoro mamy na tyle mało mocy/dynamiki, ażeby wyprzedzieć/"skoczyć na krotko", to może warto ipoczekać na bardziej dogodny moment i wyprzedzić spokojniej i bezpieczniej, tracąc nawet te kilka cennych minut. Wiem o czym mówię, bo przeturlałem się przez ponad 80tys km nie trylko po Polsce w 39 konnym Uno.... :-) dygresja może tylko pośrednio do tematu, ale musiałem to napisać :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-07-06, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-06, 17:58   

Domel2250 napisał/a:

BTW: Ale żeby wyłączać klimę podczas wyprzedzania....pierwsze słyszę, skoro mamy na tyle mało mocy/dynamiki, ażeby wyprzedzieć/"skoczyć na krotko", to może warto ipoczekać na bardziej dogodny moment i wyprzedzić spokojniej i bezpieczniej, tracąc nawet te kilka cennych minut. Wiem o czym mówię, bo przeturlałem się przez ponad 80tys km nie trylko po Polsce w 39 konnym Uno.... :-) dygresja może tylko pośrednio do tematu, ale musiałem to napisać :-)


Oczywiscie kazdy rozsadny kierowca pojazdu o masie ponad jednej tony o niebagetelnej mocy 68 KM nie zabiera sie do wyprzedzania "na krotko" bo tak sie nie da. Jednak podczas wyprzedzania czy innego niebezpiecznego manewru, ktory nalezy wykonac szybko kazda dodatkowa para koni mechanicznych jest na wage zlota.
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2012-07-11, 20:39   Re: Klimatyzacja - czasowe przytłumienie silnika

leszeks napisał/a:
jjmalin napisał/a:
...przy prześpieszaniu lub utrzymywaniu stałej predkości obrotowej u kogoś czuć co jakiś czas ( cyba jak sie komresor klimy włącza ) czuć lekkie szarpnięcie i silnik ułamki sekund zachowuje się tak jakby nie miał mocy...


Ja mam ten silnik i nie ma szrpnięć w czasie jazdy, delikatnie coś czuć przez chwilkę tylko w trakcie włączenia klimy.
Z opisanych objawów wynika, że klima Ci się załącza i wyłącza sama - może masz uszkodzony przycisk załączania klimy?


Kolego, w każdym aucie klima działa cyklicznie. Załącza się i wyłącza samoczynnie. Do tego wyłącza się przy określonych warunkach np. pedał gazu w podłodze, duże obciążenie silnika... Tym steruje komputer.
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-08-06, 18:29   Klimatyzacja a utrata mocy samochodu

Cześć,

zauważyłem w mojej Logance taką zależność - gdy auto chodzi na klimatyzacji jego moc spada. Na oko, dla mnie, o jakieś 15-25%, co przy wyprzedzaniu moim 1.4 jest dość uciążliwe - na tyle że na Mazury ze śląska jadąc wyłączyłem klimatyzację. Zawsze przy załączaniu klimatyzacji, słychać dość głośno te sprzęgiełko (mechanik powiedział, że norma, a ja w żadnym innym tak nie słyszałem) oraz gdy jadąc równą prędkością włączy się klimę, to da się odczuć szarpnięcie. Moje subiektywne odczucie jest też takie, że gdy chodzi klimatyzacja, auto czasem dostaje dziwnych obrotów (?), no głośniej zaczyna buczeć. Wydaje mi się, że jest coś nie tak z działaniem tego jakże istotnego elementu, no ale chłodzić chłodzi (chociaż, znów też wydaje mi się że słabiej..). Czy te objawy są charakterystyczne w jakiś sposób, coś sprawdzić w pierwszej kolejności? Bo, chyba na przegląd klimy będę musiał się wybrać, ale nie wiem czy ma to sens (pierwsze auto z klimą do mnie należące, nie wiem "jak" to się serwisuje ;).

Zależy mi na tym, by wszelkie niepokojące sygnały załatwiać na tyle szybko, na ile to możliwe - gdyż staram się dbać o moje Wozidełko które zrobiło ze mną już 9kkm od marca - w związku z czym planuję zagazować Daćkę (tylko muszę poznać koszta ;). A jak inwestować, to w zdrowe auto. A jak ma być zdrowe, to trzeba dbać i nie lekceważyć :)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-08-06, 18:43   

zawsze klima odcina troszkę mocy :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-08-06, 19:32   

wieza, ze troszkę to byłem przygotowany, jeździłem różnymi autami z klimą, i nigdzie nie było to aż tak jak w Dacii odczuwalne, dlatego zaniepokoiłem się
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-08-06, 19:37   

Możesz powiedzieć o sobie, że jesteś wyjątkowy, bo jeździsz wyjątkowym samochodem - Dacią, która pod względem działania klimy jest niemniej wyjątkowa :-)
Wątków nt. działania klimy w Dacii jest conajmniej kilka i wszystkie są długie, warto poczytać.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-06, 20:25   

Ale kolega ma PhI więc tam jako tako nie było problemów z klimą jeżeli była sprawna.

W 1,4 będzie to bardzo odczuwalne ze względu na małą moc.
Podjedź niech sprawdzą ilość czynnika, a wcześniej może szczelność układu dla pewności.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-08-06, 20:36   

tak ja pisze Marek mała moc silnika to i się odczuwa bardziej, jeszcze trzeba wziasc pod uwagę jak używasz klimy. tzn czy np. najzimniej i na 4 st to i spadnie moc znacznie, bo jest większe obciążenie a na 1 będzie inaczej chodziła i to tyle
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2015-08-06, 20:53   

benyo napisał/a:
Wątków nt. działania klimy w Dacii jest conajmniej kilka i wszystkie są długie, warto poczytać.


Zapoznałbym się z nimi bez "pójścia na łatwiznę" ale..

Nie mam czasu się po głowie podrapać nawet - środek sezonu mam w pracy, a w dodatku taaaaaaaakie temperatury (pracuję w branży wody źródlanej) a zaniepokoiło mnie te działanie klimy, wiec chciałem uspokoić się/podjąć kroki zapobiegawcze. Na szczęście, według tego co mówicie, wystarczy się uspokoić. Rzeczywiście, klima chodzi na 4, zimno maksymalne, a przed moim wejściem do auta Dacia się chłodzi minutę czy dwie.. :)

Marek1603 napisał/a:
W 1,4 będzie to bardzo odczuwalne ze względu na małą moc.


Ciekawe, jakby to było przejechać się 1.2 LPG z klimą.. Zwinność zaprzęgu konnego ciągnącego tony kamieni.. :mrgreen:

Dziękuję za odpowiedzi, dla każdego z Was po zimnym piwku :)
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-08-06, 21:04   

Tomcik12 napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi, dla każdego z Was po zimnym piwku :)


Czekamy zatem :-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-06, 21:25   

Też czuje spadek mocy przy klimię jednak wyłączam ją podczas stromych długich podjazdów czy wyprzedzania. Poza tym idzie jechać. Ostatnio jechałem z żona i dziećmi na urlop. Bagażnik dachowy plus dwa rowerki. To był muł na kołach ;-(
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-08-06, 21:32   

mekintosz napisał/a:
Też czuje spadek mocy przy klimię jednak wyłączam ją podczas stromych długich podjazdów czy wyprzedzania. Poza tym idzie jechać. Ostatnio jechałem z żona i dziećmi na urlop. Bagażnik dachowy plus dwa rowerki. To był muł na kołach ;-(


Trzeba wymienić żonę na lżejszą :-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-06, 21:39   

Akurat żona akurat wagowo nie jest problemem ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-07, 04:57   

Tomcik12 napisał/a:

Ciekawe, jakby to było przejechać się 1.2 LPG z klimą..


Jest mała różnica w tych silnikach. Tzn. 1.4MPI (ośmiozaworowy) i 1.2 16v więc i charakterystyka inna.

Osobiście miałem logana 1,4 bez klimy i jeździłem 1,2 z klimą ale jej nie używałem bo była zima. Mnie się lepiej jeździło 1,4.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne