Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:27
klimatyzacja a moc silnika
Autor Wiadomość
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-04-27, 20:23   klimatyzacja a moc silnika

Zrobiło sie cieplej i zaczałem używać klimy , niestety gdy ja włącze auto robi się znacznie słabsze. Czy to wina zbyt słabego silnika 1,4 8v , czy w 1,6 występuje podobna sytuacja ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-27, 20:36   

To normalne w 1.4. W 1.6 pewnie też czuć spadek mocy.
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-04-27, 20:40   

Wiem że to normalne ale wydaje mi się , że im mocniejszy silnik to chyba spadek mocy przy właczonej klimie mniej odczuwalny , lub w ogóle nie wystepuje...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-27, 21:04   

Klima potrzebuje powiedzmy jakieś do 4 kW mocy - zatem dość oczywiste jest, że silnik 55 kW odczuje to bardziej niż silnik 64 kW...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-27, 21:18   

laisar napisał/a:
dość oczywiste jest, że silnik 55 kW odczuje to bardziej niż silnik 64 kW...

Przy tej mocy to nie będzie odczuwalne.
Najpierw trzeba spojrzeć na wykresy silnika i .... wychodzi na to że przy 2000 obr/min klima zżera odpowiednio ok 20% i 16% mocy silnika.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-04-27, 21:20   

A jakby na to nie patrzeć kłóci się to z potrzebami kierowcy, jedziesz mocniej, jest gorąco, przydała by się klima, ochłoniesz i tyle z szaleństw ;p
Faktycznie - do 2000obrotów jest tragedia, później czuć "kopa" ale od 3000 można przyspieszać w miarę fajnie (pod warunkiem że z górki i z wiatrem). To ja tu występuję jako osoba której 75KM w Sandero nie satysfakcjonuje (nawet bez klimy ;/)

Nie wiem czy to normalne ale przynajmniej u mnie poniżej 2000obrotów przy włączonej klimie mam coś a la mini turbo dziurę.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-04-27, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-27, 21:55   

@Mamert: Zdaje się, że sprężarki klimy w Daciach nie pracują liniowo, więc sam wykres silnika chyba nic nie da...

A czy jest, czy nie jest odczuwalne, to już najlepiej wie każdy zainteresowany (;
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-27, 22:04   

jackthenight napisał/a:
To normalne w 1.4. W 1.6 pewnie też czuć spadek mocy.


Czuć wyraźnie. Oraz nieco wyższe spalanie.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-28, 07:06   

U mnie też czuć. Ale to jest normalne.
 
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-28, 11:39   

U mnie przy normalnej eksploatacji nie odczuwam różnicy, ale w matizie często wyłączam bo przyspieszenie z klimą tragiczne.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-28, 12:44   

U mnie jakoś nie zauważyłem różnicy, ale generalnie spokojnie jeżdze bo silnik na dotarciu. Podejrzewam jednak, gdybym zmierzył przyśpieszenie profesjonalnym sprzętem, różnica mogłaby być zauważalna, ale codzienna eksploatacja to nie sprinty od świateł do świateł na max obrotach do odcięcia paliwa...
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-04-28, 21:34   

czaju napisał/a:
A jakby na to nie patrzeć kłóci się to z potrzebami kierowcy, jedziesz mocniej, jest gorąco, przydała by się klima, ochłoniesz i tyle z szaleństw ;p
Faktycznie - do 2000obrotów jest tragedia, później czuć "kopa" ale od 3000 można przyspieszać w miarę fajnie (pod warunkiem że z górki i z wiatrem). To ja tu występuję jako osoba której 75KM w Sandero nie satysfakcjonuje (nawet bez klimy ;/)

Nie wiem czy to normalne ale przynajmniej u mnie poniżej 2000obrotów przy włączonej klimie mam coś a la mini turbo dziurę.


Dokładnie , latem częsciej jestem na trasie jest goraco i własnie po to chciałem mieć klime ale jak tu wyprzedzic z taka mała mocą Po co w takich silknikach w ogóle montuja klime powinni poinformowac w salonie o takiej sytuacji ,a wersje z klima wyposażać w silniejsze jednostki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-28, 21:51   

Montują, bo to, co dla jednej osoby jest bardzo uciążliwe, dla innej może wcale takie nie być.

Natomiast w salonie na pewno powinni wytłumaczyć, na co się klient decyduje - a ten najlepiej, jakby się po prostu zawczasu próbnie przejechał odpowiednią wersją...
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 14:44   

Jarosław P napisał/a:
Po co w takich silknikach w ogóle montuja klime powinni poinformowac w salonie o takiej sytuacji ,a wersje z klima wyposażać w silniejsze jednostki.


Przecież nie trzeba jej używać... Kiedy jest wyłączona, nie wpływa na spadek mocy.
_________________
Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-04-29, 21:27   

Spadek jest dobrze wyczuwalny. Jak ruszam po górę, albo muszę mocno przyspieszyć, wyłączam na chwilę klimę. pozdr
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-04-30, 20:28   

Jak jeździłem Fusionem (TDCI, 68 KM), to jednak mocy było za mało; jak się nie "depnęło" przy ruszaniu, to silnik potrafił gasnąć. Teraz w MCV-ce (też diesel, ale 85 KM) to się nie zdarza - wiadomo, że czuć spadek mocy, ale jest ona wystarczająca, by sprawnie się poruszać i nie działy się takie "siupy" jak w Fusionie.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-07-01, 11:30   Klimatyzacja - czasowe przytłumienie silnika

Witam. Z racji tego, że jest lato i używam klimatyzacji chciałbym się przekonać czy tylko u mnie ( w słabszym 68 koni ) czy innych silnikach również przy prześpieszaniu lub utrzymywaniu stałej predkości obrotowej u kogoś czuć co jakiś czas ( cyba jak sie komresor klimy włącza ) czuć lekkie szarpnięcie i silnik ułamki sekund zachowuje się tak jakby nie miał mocy ?? Chyba nie muszę wspominać że nieźle szarpie przy włączeniu klimatyzacji jak cała machina sie włącza i nagłe obciążenie silnika. Dla mnie z początku te obciążenie silnika było czymś nowym ponieważ u taty w hyundai'u i10 nie czuć nic. Ani spadku mocy ani żadnego szarpnięcia przy włączeniu się klimy ( silnik 3 cylindry CRDi 75 koni ).
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-01, 11:51   

w większości - im słabszej mocy silnik, tym bardziej odczuwalny moment włączenia kompresora klimatyzacji. Ten układ zabiera kilka koni mechanicznych, więc okresowe osłabienie mocy odczuwalne jako "zamulenie" albo wręcz szarpanie silnika (szczególnie na niskich obrotach) to zupełnie normalne zjawisko. Znam ludzi, którzy przed przed przystąpieniem do wyprzedzania wyłączają klimatyzacje i wcale im się nie dziwię ;-)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-01, 12:10   

Jeżdżąc takim Matizem z klimą można szczególnie doznać tego wrażenia - że jednak lepiej wyprzedzać na gorąco :D

Ja zauważam obciążenie klimą przy swoich 86KM, tak więc przy słabszej wersji może to być bardziej dotkliwe. Sam moment uruchomienia klimatyzacji na pewno ma prawo wywoływać chwilowe, wyższe obciążenie silnika - w końcu w całym mechanizmie muszą zostać pozrywane wszelkie tarcia statyczne, elementy muszą się przesmarować no i jak wiadomo rozpędzanie czegokolwiek zawsze wymaga więcej energii, niż zwykła praca.

Z drugiej strony jak już klimatyzacja pracuje, to nie wpływa w żaden inny sposób na jazdę, poza nieco innym dźwiękiem silnika i ograniczoną mocą.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-07-01, 13:40   

Cytat:
Znam ludzi, którzy przed przed przystąpieniem do wyprzedzania wyłączają klimatyzacje i wcale im się nie dziwię


Też tak robię (o ile sobie przypomnę za w czasu). Fajnie że poruszyłeś temat bo faktycznie przy temp. otoczenia 35 stopni + i załadowanym samochodzie dzisiaj musiałem trochę moją kręcić, mimo że nigdzie mi się nie spieszyło (ostatnio mi się w ogóle nigdzie nie spieszy...)

Wracając do wyprzedzania - podobno przy otwartej przepustnicy klimatyzacja sama powinna się wyłączać (i tym można tłumaczyć "szarpnięcie" po gwałtownym "depnięciu" bądź odpuszczeniu...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-01, 20:27   

Podzielam odczucia autora watku. Sandero 68 KM po wlaczeniu klimy dostaje lekkiej zdyszki, by podczas normalnej jazdy bylo znosnie. Jak planuje wyprzedzanie wlaczam dopalacz wylaczajac na chwilke klime. Generalnie chyba min to 85-90 km dci daje komfort klima + elastycznosc. Dlatego kiedys wzmocnie silnik ;-) Predzej lepiej zaizoluje pojazd, np folia termoizolacyjna na dach bym klimy uzywal jak najmniej.

PS> Moze ktos ma informacje jak sie bezpiecznie dobrac do podsufitki sandero ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-07-01, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2012-07-01, 20:39   

Kiedys wracajac autokarem turystycznym z Gdyni-kierowca przy wyprzedzaniu wylaczal klime-pytam..ile zabiera mocy-odpowiedz..troche...zaskoczyla - 50KM
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-07-01, 20:52   

jjmalin napisał/a:
Witam. Z racji tego, że jest lato i używam klimatyzacji chciałbym się przekonać czy tylko u mnie ( w słabszym 68 koni ) czy innych silnikach również przy prześpieszaniu lub utrzymywaniu stałej predkości obrotowej u kogoś czuć co jakiś czas ( cyba jak sie komresor klimy włącza ) czuć lekkie szarpnięcie i silnik ułamki sekund zachowuje się tak jakby nie miał mocy ?? Chyba nie muszę wspominać że nieźle szarpie przy włączeniu klimatyzacji jak cała machina sie włącza i nagłe obciążenie silnika.


Powiem Ci że choć mam 85KM to czuć różnice trochę w mocy a co do szarpnięć mam tak samo szczególnie ponad 100km/h jest to bardziej odczuwalne zapytam się na przeglądzie skąd się to bierze
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-07-01, 21:05   

Cytat:
Kiedys wracajac autokarem turystycznym z Gdyni-kierowca przy wyprzedzaniu wylaczal klime-pytam..ile zabiera mocy-odpowiedz..troche...zaskoczyla - 50KM



no spoko, ale na jaką powierzchnię i nie na 5 osób a na 50... W Daćkach myślę że moc będzie liczona w kilowatach czyli ograniczy się do kilku koni...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-07-01, 22:08   

z klimatyzacją żeby jakoś jechać do 3 tysięcy trza krecić. nie wiem jak koledzy w 85 KM dieslu
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne