DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dusti
Autor Wiadomość
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-04-20, 21:48   

Bo dłuższej nieobecności krótkie sprawozdanie:
W serwisie byłem już (o zgrozo) 4 razy:
1) zacinał się sterownik do lusterek elektrycznych prawe lusterko cały czas leciało w dół: wymienili od razu
2) moja własna i nie przemyślana głupota... zatankowałem 45l benzyny... zamiast oleju... na szczęście skończyło na wylaniu paliwa i wymianie filtra paliwa
3) wymienili mi w końcu sterownik napędu - całość trwała 5 minut, no ale że mrozów większych jak -7 nie było to nie wiem czy pomogło czy nie ( przy -7 i błocie zmieszanym ze śniegiem koła buksowały ale napęd zachowywał się "normalnie")

4) No i pojawił się nowy problem - a mianowicie resetuje mi się liczniki ( chyba tak to się nazywa) przejazdowe: dystans, spalone paliwo, średnie spalanie - no a że dzieje się to rano zażyczyli sobie co by im autko na noc zostawić bo w ciągu dnia nic nie mogli zaobserwować.

Coś mi się przestaje podobać "awaryjność" mojego egzemplarza... nie licząc tankowania nie tego paliwa to i tak wychodzi że jeżdżę do serwisu częściej niż z dwunastoletnim Clio...
No i poważnie się zastanawiam nad przedłużeniem gwarancji na kolejne 2 lata w cenie 500zł.
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-04-20, 21:53   

Gawin napisał/a:
zatankowałem 45l benzyny... zamiast oleju

o przerabianiu zasilania z PB na LPG słyszałem ale diesla na benzynę nie :mrgreen: a tak poważnie to choroby wieku dziecięcego przeminą i drakulka będzie służyć długo i wiernie... :-)
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-04-20, 22:05   

TD Pedro napisał/a:
o przerabianiu zasilania z PB na LPG słyszałem ale diesla na benzynę nie

Ja niestety słyszałem i się niesamowicie cieszę że Dusti ma "lepszy" silnik jeśli chodzi o takie przeróbki niż Audi A8 - znajomemu brat zatankował... elementy silnika zbierali w promieniu kilku metrów... no i te dziury w masce - zawsze można potraktować jako dodatkowe chłodzenie ;)

A co do usterek to mam taką nadzieję że to wszystko przeminie w ramach gwarancji...
_________________
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-20, 22:51   

Gawin napisał/a:
Audi A8 - znajomemu brat zatankował... elementy silnika zbierali w promieniu kilku metrów... no i te dziury w masce - zawsze można potraktować jako dodatkowe chłodzenie ;)

Bo to bombowe Audi było na rynek Afgański :mrgreen:
_________________
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-22, 14:09   

co do 4) to TTTM, i to niezależnie czy logan, czy MCV, czy Sandero czy Duster... z czasem jakby rzadziej... Ale zacząłbym od sprawdzenia zacisków na akumulatorze...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-04-22, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-04-22, 18:41   

Lista Twoich usterek szanowny Kolego jest króciutka :mrgreen:

Tak czy siak, życzę dalszej bezawaryjnej(i bezusterkowej) jazdy.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-04-22, 20:11   

No cóż na liczniku dopiero (aż) 8700 km. No i zobaczymy co dalej.

A jeśli chodzi o to kasowanie pamięci to podejrzewają że to coś nie tak z rozrusznikiem - przy kilu próbach wykonanych na ciepłym samochodzie zdarzyło się raz że rozrusznik pobrał za dużo prądu. Serwis chce dokonać pomiarów po nocnym postoju, tylko na razie nie mam możliwości zostawić im auta na noc.
_________________
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-05-09, 07:47   

No i pierwsze 10 000 km mam już za sobą


No i również kolejny problem się pojawił, a mianowicie podczas cofania przy maksymalnie skręconych kołach w prawo słychać było dziwne trzaski z okolic przedniego prawego koła.

Oględziny wskazały następującego winowajcę:



Z niewyjaśnionych przyczyn nakrętka przytrzymująca prawy przedni chlapacz zniknęła... w efekcie czego chlapacz tarł o oponę.

Poszukiwania zastępczego rozwiązania zakończyły się w salonie Skody (mam bliżej do Skody niż do Renault) przy stoisku z dywanikami do fabi. Udało mi się otrzymać w "prezencie" śrubę którą są skręcane dywaniki. No i problem rozwiązany.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-09, 08:22   

oby twoje auto trapiły tylko takie "awarie" :-P
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-07-12, 18:35   

No to minęło 15000 przejechanych kilometrów. Pierwszy przegląd też mam już za sobą. Dusti zyskał Kultową Klubową Uszczelkę Pod Maskę, kilka rys po buszujących w okolicy kotach i kilka niewiadomego pochodzenia plam na tylnym siedzeniu (nietypowych bo tam nikt nie jeździ, a i żadnych bagaży tam nie wożę.

Na przeglądzie okazało się że jest niewielki luz na przednim lewym kole no i ASO zamówiło niezbędne do wymiany części (cieszę się że "na gwarancji", martwię że to kolejna wymiana i nie żałuję przedłużenia gwarancji do 5 lat).

Niestety ostatnio znowu zawiodłem się na napędzie. Nie udało mi się wypchnąć (musiałem jechać tyłem) przyczepki pod niewielkie trawiaste wzniesienie. Koła tak jak już kiedyś wcześniej na lodzie zaczęły buksować po przekątnej no i trzeba było piasek na taczkach wozić...
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne