DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-13, 12:59   

Marek1603 napisał/a:
I teraz macie odpowiedź dlaczego poza terenem zabudowanym jest ograniczenie do 90km/h. Bo najmniej auto wtedy pali.

Myślę że kwestie bezpieczeństwa są jednak jedynym czynnikiem decydującym. Jeśli auto więcej spali, to więcej wydamy na paliwo. Jednym z dwóch producentów paliw w Polsce jest PKN Orlen, a więc spółka Skarbu Państwa... Nie lubię teorii spiskowych, ale też nie myślę żeby organy państwa wykazywały aż taką troskę o stan naszych portfeli.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-07-13, 13:11   

Prędkości na drogach są wyznaczane ze względu na bezpieczeństwo, a producenci się do nich dostosowali. Dlatego większość aut/ silników jest tak konstruowana żeby mieć najniższe spalanie w okolicach tych 90-100 km/h. To jest cała tajemnica.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-07-16, 10:27   

A u mnie:

20120713_152621.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 22,54 KB

Ostatnio zmieniony przez tomi 2012-07-16, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Damiansdz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 14
Skąd: Sdz
Wysłany: 2012-07-16, 12:37   

Mi duster wciąga 10 L LPG na trasie nad morze i z powrotem (880 km) tyle wyszło szybko nie jechałem bo się dociera wiec max 140 w 4 osoby bagażnik załadowany do pełna walizkami:) to jestem zadowolony wcześniej miałem punto 1,2 wychodził 7,5 na trasie:)
_________________
Hodowla królików
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-16, 12:57   

Damiansdz napisał/a:
wcześniej miałem punto 1,2 wychodził 7,5 na trasie

LPG ?
 
Damiansdz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 14
Skąd: Sdz
Wysłany: 2012-07-16, 14:48   

Tak LPG silnik 1,2 60 KM.
_________________
Hodowla królików
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-16, 15:00   

szkoda, że Duster tyle nie pali... :lol:
 
Damiansdz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 14
Skąd: Sdz
Wysłany: 2012-07-16, 15:07   

Nic na to nie poradzisz, a mnie tam nie przeszkadza bo nie jeżdżę i tak ekonomicznie i te 3,5 tyś obrotów to musi być do zmiany biegów na wyższy.
_________________
Hodowla królików
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-16, 15:17   

spalanie w Dusterze na poziomie 10 l LPG też jest "przyzwoitym wynikiem" uwzględniwszy jego parametry trakcyjne, u mnie wynik jest podobny :-) ... ale pomarzyć zawsze można :-P ...
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-07-16, 15:33   

u mnie na A4 ( wrocław zachodni - gliwice żerniki ) prędkość stała w miarę 120km czyli 3tys. obr/min ok. 6,2 litra ( 4 osoby full bagażnik ). normalnie jak jade sam to w lecie 5 litrów w zimie ok. 5,5 l
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-16, 16:45   

Obciążone sandero z niewysilonym dieselkiem już nie jest Eco, :-( . Potwierdzam wzrost spalania na autostradzie przy 120 - 140 do ponad 6/100
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-07-16, 17:04   

To jednak 85 KM dCi jest ciut lepszy: 3 osoby + graty na 10 dniowy urlop w Chorwacji: 120km/h - 5,3 - 5,5 l/100km.
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-18, 18:49   

Trasa Polska (Warszawa) - Niemcy (Stade) i z powrotem, na pokładzie 4 osoby + bagaż, łącznie przejechane 2415km (1800km po autostradach, reszta po miejscowościach w okolicy Stade), na autostradach 2 razy korek w okolicach Hamburga (pół godziny stania), prędkość autostradowa 120km/h, średnie spalanie na całej trasie 7,9l/100km.

k.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 141,43 KB

_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-07-18, 20:38   

To jest konkretne podanie wyników spalania - ze średnią prędkością
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-18, 23:16   

TD Pedro napisał/a:
spalanie w Dusterze na poziomie 10 l LPG też jest "przyzwoitym wynikiem" uwzględniwszy jego parametry trakcyjne, u mnie wynik jest podobny :-) ... ale pomarzyć zawsze można :-P ...


Po przebiegu ponad 8 tys.km zrobiłem trasę z Wrocławia do Zielonej Góry, tam trochę pokręciliśmy się i powrót do Wrocka - 520 km, zatankowałem gazu do prawie pustego LPG, weszło 52 litry. Jazda dość dynamiczna (wiadomo, do Pary Młodej trzeba dotrzeć na czas a jeszcze lepiej przed czasem), silny wiatr, spalanie wychodzi mi podobnie 10 l. LPG /100 km.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2012-07-18, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-19, 07:52   

Wiem już skąd to spalanie w Dusterach na poziomie 6-7 litrów w benzynie :P
Tyle pali moje aktualne Aveo przy energicznej jeździe. Teraz testuję eko-driving. W trasie spalił mi 4.4 l/100km, w cyklu mieszanym 5.4 l/100km/h. Jeżdżę do 70 km/h :-P Dziś jechałem trasą dwupasmową za Dusterem, który jechał z taką samą V-max co ja :mrgreen:
 
Damiansdz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 14
Skąd: Sdz
Wysłany: 2012-07-19, 08:50   

70km/h wolałbym skuter:) maluchem się tyle nie śmigało no ale spalanie wiadomo:)
_________________
Hodowla królików
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-19, 09:10   

Damiansdz napisał/a:
70km/h wolałbym skuter:) maluchem się tyle nie śmigało no ale spalanie wiadomo:)
Poświęciłem się tydzień dla nauki ;-) Ale zauważyłem, że niektórzy tak po prostu jeżdżą. Powoli ruszając i jadąc płynnie, wolniej, bez dojeżdżania, hamując silnikiem etc. okazało się, że do firmy dojeżdżam raptem 2-4 minuty później niż zwykle :shock: Ale psycha mi siada. Z kolei na trasie 150 km to już przez godzinę na ekspresówce mam 50 km w plecy i to już człowiek odczuwa.. A to na trasie można najwięcej zaoszczędzić paliwa, włączyć tempomat i zanurzyć się w myślach przy dobrej muzyczce...
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 11:28   

ja stosuje eco driving od czasu jak kupiłem Sandero. U mnie spalanienie obecnie to 6 l w cyklu mieszanym (klima), a na trasie ostatnio nie przekraczając 80 km/h udało mi się zejść do 4,5l/100 km, z tym, że ja rozpędzam auto dynamicznie, a nie powoli - do prędkości w mieście 50-60 km/h a poza 80 km/h, obserwuje światła z daleka i hamuje silnikiem aż zejdę do ok 1000 obr/min.
Warto też włączyć rejestrator gps i zobaczyć jak wiedzie droga, chodzi mi o wysokość n.p.m.
Moja trasa z Poznania do Wągrowca wiedzie "pod górkę" czyli jeśli jechałbym w drugą stronę to spalanie mogłoby jeszcze spaść (przy tych samych warunkach atmosferycznych oczywiście)
Zmieniam biegi przy ok 1800-2000 obr/min.
_________________
http://vwszrot.pl/

Ostatnio zmieniony przez Xrzysioo 2012-07-19, 11:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 12:07   

Xrzysioo napisał/a:
Zmieniam biegi przy ok 1800-2000 obr/min.
w sensie że redukujesz, tak ? ;-)

nie szkoda ci silnika ?
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 14:42   

W sensie, że zmieniam, a nie redukuje. Wyobrażasz sobie redukować np. z 4 na 3 bieg przy 2000 obr?
_________________
http://vwszrot.pl/

Ostatnio zmieniony przez Xrzysioo 2012-07-19, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-19, 14:57   

Xrzysioo napisał/a:
że zmieniam, a nie redukuje

napisałeś wcześniej:
Xrzysioo napisał/a:
że ja rozpędzam auto dynamicznie (........) Zmieniam biegi przy ok 1800-2000 obr/min.

jak pogodzić dynamiczne rozpędzanie i jednoczesne nieprzekraczanie 2000 obr/min? najlepszą dynamikę uzyskuje się przy obrotach powyżej 2000...
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 16:00   

Xrzysioo napisał/a:
z 4 na 3 bieg przy 2000 obr?
przy tym 1800 o którym napisałeś - jak najbardziej

ogólnie staram się wcale nie schodzić poniżej 2k obrotów, a trzymam auto raczej w pobliżu 3k obrotów - jak potrzeba mocy, to przy tych 3k obrotów redukuję
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-07-19, 19:50   

Mi ostatnio w trasie nad morze wyszła średnia spalania 6,8.
Trasa o długości ponad 500 km (ze 100km autostradą) a jechałem różnie z tym, że nie pałowałem silnika i na autostradzie 110-130. Po zwykłych drogach 90-110 no i tereny zabudowane:)
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 20:29   

TD Pedro napisał/a:
jak pogodzić dynamiczne rozpędzanie i jednoczesne nieprzekraczanie 2000 obr/min? najlepszą dynamikę uzyskuje się przy obrotach powyżej 2000...


tak ale max 2500 później to już nie eco driving ;-) chodzi o to, że rozpędzamy auto maksymalnie szybko do 50 km/h, nie przekraczając umownych 2500 obr/min, a nie wolniutko jak dziadek 70 letni.
_________________
http://vwszrot.pl/

Ostatnio zmieniony przez Xrzysioo 2012-07-19, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne