Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-13, 12:59
Marek1603 napisał/a:
I teraz macie odpowiedź dlaczego poza terenem zabudowanym jest ograniczenie do 90km/h. Bo najmniej auto wtedy pali.
Myślę że kwestie bezpieczeństwa są jednak jedynym czynnikiem decydującym. Jeśli auto więcej spali, to więcej wydamy na paliwo. Jednym z dwóch producentów paliw w Polsce jest PKN Orlen, a więc spółka Skarbu Państwa... Nie lubię teorii spiskowych, ale też nie myślę żeby organy państwa wykazywały aż taką troskę o stan naszych portfeli.
Prędkości na drogach są wyznaczane ze względu na bezpieczeństwo, a producenci się do nich dostosowali. Dlatego większość aut/ silników jest tak konstruowana żeby mieć najniższe spalanie w okolicach tych 90-100 km/h. To jest cała tajemnica.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Mi duster wciąga 10 L LPG na trasie nad morze i z powrotem (880 km) tyle wyszło szybko nie jechałem bo się dociera wiec max 140 w 4 osoby bagażnik załadowany do pełna walizkami:) to jestem zadowolony wcześniej miałem punto 1,2 wychodził 7,5 na trasie:)
spalanie w Dusterze na poziomie 10 l LPG też jest "przyzwoitym wynikiem" uwzględniwszy jego parametry trakcyjne, u mnie wynik jest podobny ... ale pomarzyć zawsze można ...
u mnie na A4 ( wrocław zachodni - gliwice żerniki ) prędkość stała w miarę 120km czyli 3tys. obr/min ok. 6,2 litra ( 4 osoby full bagażnik ). normalnie jak jade sam to w lecie 5 litrów w zimie ok. 5,5 l
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Trasa Polska (Warszawa) - Niemcy (Stade) i z powrotem, na pokładzie 4 osoby + bagaż, łącznie przejechane 2415km (1800km po autostradach, reszta po miejscowościach w okolicy Stade), na autostradach 2 razy korek w okolicach Hamburga (pół godziny stania), prędkość autostradowa 120km/h, średnie spalanie na całej trasie 7,9l/100km.
k.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 141,43 KB
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
spalanie w Dusterze na poziomie 10 l LPG też jest "przyzwoitym wynikiem" uwzględniwszy jego parametry trakcyjne, u mnie wynik jest podobny ... ale pomarzyć zawsze można ...
Po przebiegu ponad 8 tys.km zrobiłem trasę z Wrocławia do Zielonej Góry, tam trochę pokręciliśmy się i powrót do Wrocka - 520 km, zatankowałem gazu do prawie pustego LPG, weszło 52 litry. Jazda dość dynamiczna (wiadomo, do Pary Młodej trzeba dotrzeć na czas a jeszcze lepiej przed czasem), silny wiatr, spalanie wychodzi mi podobnie 10 l. LPG /100 km.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-19, 07:52
Wiem już skąd to spalanie w Dusterach na poziomie 6-7 litrów w benzynie :P
Tyle pali moje aktualne Aveo przy energicznej jeździe. Teraz testuję eko-driving. W trasie spalił mi 4.4 l/100km, w cyklu mieszanym 5.4 l/100km/h. Jeżdżę do 70 km/h Dziś jechałem trasą dwupasmową za Dusterem, który jechał z taką samą V-max co ja
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-19, 09:10
Damiansdz napisał/a:
70km/h wolałbym skuter:) maluchem się tyle nie śmigało no ale spalanie wiadomo:)
Poświęciłem się tydzień dla nauki Ale zauważyłem, że niektórzy tak po prostu jeżdżą. Powoli ruszając i jadąc płynnie, wolniej, bez dojeżdżania, hamując silnikiem etc. okazało się, że do firmy dojeżdżam raptem 2-4 minuty później niż zwykle Ale psycha mi siada. Z kolei na trasie 150 km to już przez godzinę na ekspresówce mam 50 km w plecy i to już człowiek odczuwa.. A to na trasie można najwięcej zaoszczędzić paliwa, włączyć tempomat i zanurzyć się w myślach przy dobrej muzyczce...
ja stosuje eco driving od czasu jak kupiłem Sandero. U mnie spalanienie obecnie to 6 l w cyklu mieszanym (klima), a na trasie ostatnio nie przekraczając 80 km/h udało mi się zejść do 4,5l/100 km, z tym, że ja rozpędzam auto dynamicznie, a nie powoli - do prędkości w mieście 50-60 km/h a poza 80 km/h, obserwuje światła z daleka i hamuje silnikiem aż zejdę do ok 1000 obr/min.
Warto też włączyć rejestrator gps i zobaczyć jak wiedzie droga, chodzi mi o wysokość n.p.m.
Moja trasa z Poznania do Wągrowca wiedzie "pod górkę" czyli jeśli jechałbym w drugą stronę to spalanie mogłoby jeszcze spaść (przy tych samych warunkach atmosferycznych oczywiście)
Zmieniam biegi przy ok 1800-2000 obr/min.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 16:00
Xrzysioo napisał/a:
z 4 na 3 bieg przy 2000 obr?
przy tym 1800 o którym napisałeś - jak najbardziej
ogólnie staram się wcale nie schodzić poniżej 2k obrotów, a trzymam auto raczej w pobliżu 3k obrotów - jak potrzeba mocy, to przy tych 3k obrotów redukuję
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-07-19, 19:50
Mi ostatnio w trasie nad morze wyszła średnia spalania 6,8.
Trasa o długości ponad 500 km (ze 100km autostradą) a jechałem różnie z tym, że nie pałowałem silnika i na autostradzie 110-130. Po zwykłych drogach 90-110 no i tereny zabudowane:)
jak pogodzić dynamiczne rozpędzanie i jednoczesne nieprzekraczanie 2000 obr/min? najlepszą dynamikę uzyskuje się przy obrotach powyżej 2000...
tak ale max 2500 później to już nie eco driving chodzi o to, że rozpędzamy auto maksymalnie szybko do 50 km/h, nie przekraczając umownych 2500 obr/min, a nie wolniutko jak dziadek 70 letni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum