DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-07-19, 20:42   

Xrzysioo napisał/a:
... a nie wolniutko jak dziadek 70 letni.
Ale dziadek może mieć Ferrari, albo Porsche i co wtedy? :lol:
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 20:43   

ale nie w naszym pięknym kraju ;-)
_________________
http://vwszrot.pl/

 
johnny303 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-20, 03:47   

Xrzysioo napisał/a:
rozpędzamy auto maksymalnie szybko do 50 km/h, nie przekraczając umownych 2500 obr/min

Moim zdaniem przy tak niskich obrotach wcale nie rozpędzasz auta maksymalnie szybko, natomiast katujesz silnik.
Wytknijcie mi błąd, jeśli się mylę.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-07-20, 05:43   

Normalnie trzeba jeździć, spokojnie redukując biegi między 2500-3000 i nie pałować pedału gazu w trasie 90 - 110 i nie cudować z jazdą na 5 biegu 50 na godzinę bo to chore jest.
Cały ten eco driving to pieprzenie kotka za pomocą młotka by zmydlić oczy kierowcom w obliczu rosnących cen benzyny:)
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-20, 10:28   

johnny303 napisał/a:
Xrzysioo napisał/a:
rozpędzamy auto maksymalnie szybko do 50 km/h, nie przekraczając umownych 2500 obr/min

Moim zdaniem przy tak niskich obrotach wcale nie rozpędzasz auta maksymalnie szybko, natomiast katujesz silnik.
Wytknijcie mi błąd, jeśli się mylę.


przy 2500 katujesz silnik??? chyba żartujesz - wytykam Ci bo się mylisz :mrgreen:

tomala72 napisał/a:
Normalnie trzeba jeździć, spokojnie redukując biegi między 2500-3000 i nie pałować pedału gazu w trasie 90 - 110 i nie cudować z jazdą na 5 biegu 50 na godzinę bo to chore jest.
Cały ten eco driving to pieprzenie kotka za pomocą młotka by zmydlić oczy kierowcom w obliczu rosnących cen benzyny:)


gratuluje humoru ;-)
_________________
http://vwszrot.pl/

Ostatnio zmieniony przez Xrzysioo 2012-07-20, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-07-20, 11:11   

Xrzysioo napisał/a:
tak ale max 2500 później to już nie eco driving ;-) chodzi o to, że rozpędzamy auto maksymalnie szybko do 50 km/h, nie przekraczając umownych 2500 obr/min, a nie wolniutko jak dziadek 70 letni.

Jesli chcesz szybko i eco rozpedzic samochod to powinienes wpierw poznac charakterystyke mocy/momentu jego silnika i krecic go do obrotow w przedziale max torque i dopiero zmiana biegu na wyzszy. W ten sposob skrocisz czas osiagniecia tej predkosci. Nie prawda jest ze nie nalezy przekraczac magicznej granicy obr (np 2500) gdyz kazdy silnik to inna charakterystyka
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2012-07-20, 11:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-20, 11:45   

Panowie nie szkoda Wam czasu na te wszystkie rozważania o (nie?)korzystnym wpływie eco-drivingu na podzespoły auta? Zwłaszcza gdy dotyczy to małego benzyniaka 1.2... U siebie próbowałem ale gra nie warta świeczki, różnica 0.8-1litra/100km mnie nie przekonuje. Teraz kręcę do 3,2-3.5 k obr/min, przy wyprzedzaniu nawet nieco wyżej i przy 90% miejskiej jeździe spalam 7 litrów. Gdy zmieniałem 2,2-2.5k obr/min spalał od 6 do 6.5 tylko że leczenie anemii też kosztuje 8-)
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-20, 13:07   

Daster napisał/a:
Jesli chcesz szybko i eco rozpedzic samochod to powinienes wpierw poznac charakterystyke mocy/momentu jego silnika i krecic go do obrotow w przedziale max torque i dopiero zmiana biegu na wyzszy. W ten sposob skrocisz czas osiagniecia tej predkosci. Nie prawda jest ze nie nalezy przekraczac magicznej granicy obr (np 2500) gdyz kazdy silnik to inna charakterystyka


Jasne ale nie chodzi oczywiście w pełni tego słowa znaczeniu na maksymalnie szybko, jest to umowne, wystarczy przeczytać pierwsze trzy punkty eco drivingu:

1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.

benny86 napisał/a:
Panowie nie szkoda Wam czasu na te wszystkie rozważania o (nie?)korzystnym wpływie eco-drivingu na podzespoły auta? Zwłaszcza gdy dotyczy to małego benzyniaka 1.2... U siebie próbowałem ale gra nie warta świeczki, różnica 0.8-1litra/100km mnie nie przekonuje. Teraz kręcę do 3,2-3.5 k obr/min, przy wyprzedzaniu nawet nieco wyżej i przy 90% miejskiej jeździe spalam 7 litrów. Gdy zmieniałem 2,2-2.5k obr/min spalał od 6 do 6.5 tylko że leczenie anemii też kosztuje 8-)


1 litra na 100km - ja robię do samej pracy miesięcznie 1000 km to mamy już 10 litrów prawie 60 PLN w kieszeni, a rocznie 720 PLN czyli zwrócony koszt przeglądu ;)
Oczywiście nie zawsze tak się jeździ, czasem trzeba poszaleć tym 1.2 16V ;-)

Ostatnio słyszałem fajne zdanie kierowcy autobusu odnośnie eco drivingu.

"ekologom zależy żebyś jak najszybciej rozpier... samochód i chodził piechotą" :mrgreen:
_________________
http://vwszrot.pl/

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-20, 13:43   

Xrzysioo napisał/a:
1 litra na 100km - ja robię do samej pracy miesięcznie 1000 km to mamy już 10 litrów prawie 60 PLN w kieszeni,

Raczej 55zł, a więc 660zł rocznie - owszem, jakaś różnica jest, ale wolę w pracy obsłużyć 1-2 zlecenia więcej, kasy więcej z tego a czas na dojazd zaoszczędzony. No i nie wszędzie da się jeżdzić eco - stojąc w korku spalanie jest constans, jeśli do tego uwzględnić brak zielonej fali na światłach (do wyjazdu z miasta mam raptem 2km, ale w tym czasie 5 sygnalizacji świetlnych a 2 kolejne w budowie/planach).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-07-20, 18:53   

No i widzisz benny86 tutaj jest różnica. Ty pracujesz u siebie i dla ciebie jest czas cenny, a inni pracują u ciebie lub nie i dla nich cenne jest te 600 czy 700zł rocznie.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-07-20, 19:21   

po 1500km udało mi się wreszcie zejść do 7,5l/100 przy ekonomicznej jeździe za kolejne 1500km wymienię olej i ciekawe czy uda mi się zejść do 7 litrów
jak odebrałem z salonu autko i przyjechałem do domu cały czas jadąc 80-90km/h trasą - spalanie wyszło 10,5 l/100 to zwątpiłem :shock:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-20, 19:25   

Marek1603, nie nie, ja pracuję "u kogoś", tylko że ten ktoś daje sensownie zarobić wtedy, gdy załatwię sporo zleceń (przy czym zysk firmy z owych jest nieproporcjonalnie duży do mojej prowizji, jak to w Polsce)

Nigdzie nie napisałem że nie popieram eco-drivingu jako takiego, ale przy silniku o niewielkiej pojemności i niewielkich przebiegach w miesiącu, czasami gra może nie być warta świeczki (element bardzo subiektywny jak zauważyłeś). Jeśli bym miał coś co żre kilkanaście litrów i/lub robiłbym kilkukrotnie większe przebiegi, pewnie też bym się przestawił na tryb eco.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-07-20, 21:16   

Uwierz, że jak człowiek ma na utrzymaniu np: dwójkę dzieci, dom, dwa auta itd, a przy okazji chciałby jechać na wczasy to naprawdę zmienia tok myślenia i postępowania.
Potem przestaje mu się wszędzie spieszyć bo i tak zdąży. A jak kogoś kocha robota to poczeka. ;-)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-20, 21:28   

Ok, ale ile na tym zaoszczędzę? Różnica w spalaniu 0.7-0.8 litra/100km, w miesiącu od 800 do 100 km, cena paliwa 5.5zł - będzie ze 40zł. Wiem, że z wiekiem na różne rzeczy inaczej się patrzy, o tym ile kosztuje utrzymanie rodziny i domu/mieszkania wszyscy wiemy więc to pomijam. Ale dobra, dosyć ogólno-filozoficznych pogawędek, to temat o spalaniu.

Kwestia czy wszędzie się da stosować eco-driving... Jak widzę Aleję Zjednoczonej Europy w swoim mieście i światła co 500-600metrów z brakiem zielonej fali ( a inżynier ruchu drogowego twierdzi że nie da się ustawić zielonej fali - równomierne natężenie ruchu z danych kierunków) to sory, ale nie za bardzo wierzę.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-07-20, 21:40   

Napiszę tak: nie staram się zbytnio by jeździć eco, ale to może z przyzwyczajenia tak mi wychodzi, że jeżdżąc mniej więcej zgodnie z przepisami moje auto spala średnio 6,6 l benzyny. W raportach spalania na AutoCentrum posiadacze wszystkich Sceniców (nie tylko cięższych Grand Sceniców) z tym samym silnikiem uzyskują średnie spalanie na poziomie 9,0 l benzyny. Przejeżdżam miesięcznie około 2500 km, co daje mi miesięcznie prawie 340 zł oszczędności (licząc benzynę po 5,6 zł), a rocznie prawie 4100 zł.
Post ten piszę tylko pod kątem ekonomiki bo oczywiście auto nie z gamy Dacii, ale i tak pozwolę sobie przypomnieć, że przejeżdżając Polskę z południa na północ w 5 osób (niby 3 dzieci) i furą bagaży przy średniej prędkości 73 km/h uzyskałem średnie spalanie 5,8 l benzyny (masa własna auta 1585 kg).
A dla wszystkich "fachofcuff" od ecofilozofowania ;-) mam informację, że to dla mnie częściej ktoś bywa zawalidrogą.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-20, 21:55   

No przy takich różnicach w spalaniu i takich przebiegach to ma naprawdę sens, i o tym wspomniałem już wcześniej. W sumie w trasie jeżdżę chyba "eco" (to co pozwalają przepisy+10km/h, bez piłowania itp), w sprzyjających warunkach daje te poniżej 5 litrów, szkoda tylko że u mnie wyjazd w trasę to od wielkiego święta się zdarza).

Póki co dla oszczędności na paliwie robię 2 rzeczy
-tankuję na budżetowych stacjach - różnica około 15gr na litrze
-płacę kartą która daje mi 3% zwrotu z kwoty płatności, a więc 16-17 groszy na litrze.

Tankuję zwykle między 36 a 38 litrów PB 95, średnio 2 razy w miesiący ( w zimie rzadziej)więc jakieś 23zł oszczędności zawsze jest - to tak żeby nie było że chcę się lansować na burżuja, bo daleko mi do tego.

Co mogę zrobić dla dalszego obniżenia kosztów:
1)zamontować lpg - jakieś 12zł/100km
2)przy kolejnym kupnie auta kupić coś z silnikiem nowej generacji (turbobenzyna?) Na razie jednak nie planuję zmiany auta, a nawet gdyby to korzystniej wychodzi LPG jednak.

Eco-driving jak wspomniałem stosuję w trasie, na odcinkach miejsko-podmiejskich zawsze ktoś/coś to uniemożliwi (dynamicznie się rozpędzasz - zawsze któryś cwaniaczek pomyśli że chcesz się ścigać)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-07-20, 22:37   

Eco-driving natomiast ja stosuję zarówno w mieście ja i na trasie, nigdy nie przekroczyłem spalania 5/100 km.
Polecam Auto Szkołę Skody i praktyczną naukę bezpiecznej jazdy. Warto i nie chodzi tu tylko o ekonomię.
Po 7 takich kursach spokojnie schodzę poniżej wartości podanych przez producenta i to bez uszczerbku na komforcie jazdy.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-20, 22:43   

możesz coś więcej na ten temat bo
pluto napisał/a:
nigdy nie przekroczyłem spalania 5/100 km

w taki wynik dla Dustera trudno uwierzyć (nie to żebym Ci nie wierzył ale taka wątpliwość sama się nasuwa przy słowie nigdy)...
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-07-20, 23:13   

TD Pedro napisał/a:
możesz coś więcej na ten temat bo
pluto napisał/a:
nigdy nie przekroczyłem spalania 5/100 km

w taki wynik dla Dustera trudno uwierzyć (nie to żebym Ci nie wierzył ale taka wątpliwość sama się nasuwa przy słowie nigdy)...


Dlatego warto czasem przejść szkolenia bezpiecznej jazdy i samemu przekonać się że "MOŻNA" i to bez wielki wyrzeczeń. Mam przejechane Dusterem prawie 10 000 km najwyższe spalanie 4,9 - najniższe 4,2 l/100 km.
Inne przykłady z mojej 4 letniej przygody z Eco-driving:
Toyota Yaris II 2008 1,3 89 KM benzyna - średnie spalanie 5,1 l/100 km
Renault Laguna kombi 2000 1,8 125 KM - średnie spalanie 6,0 l/100 km
Nissan Note 1,6 110 KM - średnie spalanie 5,4 l/100 km (służbowe)
Czytając posty kolegów wielu wie na czym to polega i to się chwali :-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-21, 00:40   

Gdzie można przejść takie szkolenie i ile to kosztuje ?
_________________
Moje auto
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-07-21, 07:54   

Mam przejechane Dusterem prawie 10 000 km najwyższe spalanie 4,9 - najniższe 4,2 l/100 km.

Moim zdaniem ten zapis się kłóci z podanym z Motostat zapisem średniego spalania 4,85 l/100km. Aby uzyskać na dystansie 10 000 km średnią 4,85 to górna granica musi zdecydowanie przekroczyć spalanie ponad 5 l/100km
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-07-21, 14:01   

Karenzo napisał/a:
Gdzie można przejść takie szkolenie i ile to kosztuje ?

Jest kilka szkół techniki jazdy np:
Szkoła Auto Skoda - Poznań

Przebieg szkolenia
1. Symulatory
Pokaz statyczny – prawidłowa pozycja za kierownicą i sposoby zabezpieczenia przedmiotów w samochodzie.
Symulator zachowania się głowy kierowcy podczas uderzenia w tył samochodu przy poprawnym i złym ustawieniu zagłówka.
Waga przeciążeniowa pokazująca chwilową masę ciała i przedmiotów w samochodzie podczas zderzeń z różną prędkością.
rozwiń
2. Eco driving
Przedstawienie zasad Eco Drivingu
Test nawyków - przejazd w warunkach drogowych własnym stylem jazdy
Instruktaż
Test korzyści - przejazd w warunkach drogowych według zasad Eco Drivingu
3. Safe driving
Moduł na torze – pokonywanie zakrętów przy różnych prędkościach i optymalny tor jazdy podczas serii zakrętów.
Moduł na płycie poślizgowej – działanie ABS; omijanie przeszkody podczas hamowania awaryjnego na śliskiej nawierzchni.
Pokaz dynamiczny – porównywanie długości dróg hamowania podczas hamowania awaryjnego przy różnych prędkościach. Wpływ czasu reakcji na długość drogi hamowania.

Maja teraz promocję i kurs kosztuje 150 zł

Byłem także w Akademi jazdy Toyota - Warszawa
Szkolą tam także z zakresu bezpiecznej i ekologicznej jazdy przeznaczone są zarówno dla osób, które na co dzień zmagają się wyzwaniami na krajowych trasach, jak również dla tych, które dopiero zdobywają swoje pierwsze doświadczenia za kierownicą.
Koszt do 1000 zł w zależności od rodzaju kursu.

Polecam też Szkołę Jazdy Renault - Warszawa
Cena szkolenia trwającego., w grupie 3-osobowej, w Warszawie:
295 zł + VAT za osobę – na samochodzie Klienta
350 zł + VAT za osobę – na samochodzie Szkoły Jazdy Renault

Wiem też o szkole SUBRAU ale to już nie moja liga :->
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-07-23, 12:48   

Witam jestem po Auto Szkole Bezpiecznej jazd w Poznaniu bylem tam na 2 dniowym szkoleniu , fantastyczna przygoda, mialem mozliwosc skorzytac z dofinansowania UE gdzie pokrywali 70% ceny kursu,
Ostatnie szkolenia dla ludzi ktorzy maja firmy , albo w nich pracuja odbuwa sie 25-26lipiec oraz 26-27 lipiec cena jesli jest to mala firma to 300zł z faktura cena normalna kursu to 1600zł !!

na wszelkie pytanka odpowiem ale chyba lepiej zalozyc normalny watek :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-07-23, 17:52   

Mam pytanie do osób, które założyły dzienne światła czy odnotowały w związku z tym spadek zużycia paliwa?
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-07-23, 18:00   

Oczywiście, że odnotowałem spadek spalania, ale jaki nie mam zielonego pojęcia. 8-)
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2012-07-23, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne