Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
co was najbardzje irytuje, denerwuje w waszej daci?
Autor Wiadomość
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-19, 10:46   

benny86 napisał/a:
Piotr_K, no własnie o dziwo na kołpakach...


A to nie będzie dobre?
http://www.myjauto.pl/pro...pak%C3%B3w.html
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-19, 10:53   

Piotr_K napisał/a:
A to nie będzie dobre?

Nie mam pojęcia, ale chętnie spróbuję. Muszę tylko namierzyć w sklepie gdzieś w okolicy, bo przesyłka przewyższa wartość produktu.
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-19, 11:21   

za miękki lakier (widzę czarne asfaltowe centki wbite na bocznych drzwiach), umiejscowienie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy... masakra w moim poprzednim aucie Mitsubishi Lancer miałem na samym przodzie grubą rurę w którą wlewało się wygodnie płyn. W mojej Sandero już raz wleciał mi plastikowy pierścień od zbiornika i jeszcze nie wypłynął ;), za głośny wentylator (wentylacja) zwłaszcza na 3 i 4 biegu i to może wszystko :)
_________________
http://vwszrot.pl/

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 07:10   

Xrzysioo napisał/a:
za miękki lakier (widzę czarne asfaltowe centki wbite na bocznych drzwiach), umiejscowienie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy... ...W mojej Sandero już raz wleciał mi plastikowy pierścień od zbiornika i jeszcze nie wypłynął ;), za głośny wentylator (wentylacja) zwłaszcza na 3 i 4 biegu i to może wszystko :)


Sugeruje zakupic przednie chlapacze, znacznie zmniejszaja mozliwosc zasyfienia przednich drzwi. Zatankuj pod korek płyn do spryskiwacza - obraczka na pewno wyplynie ;-) co do wentylatorka zgadzam sie - za glosny na 3 i 4 w stosunku do wydajnosci.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-22, 10:20   

Xrzysioo napisał/a:
za głośny wentylator

mnie też to irytuje :-( ... sądziłem, że po prawie dwóch latach ujeżdżania zdołam się do tego przyzwyczaić ale niestety nie :evil: "zakłóca" już od drugiego biegu, jedyne pocieszenie to, że TTTM :mrgreen: (a może jestem nadwrażliwy :oops: )
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 11:54   

Pewnie nie da sie tego wyeliminowac jakims sposobem. Kwestia konstrukcji komory wymiennika powietrza, doboru silnika wentylatora przez sam uklad łopatek wirnika. Pewnie w Lodgy czy Dokkerze bedzie ten sam system sadzac po rozmieszczeniu pokretel. Jedynym patentem wydaje mi sie kupno filtra p/pyłkowego o mozliwie delikatnej, lekko przepuszczajacej strukturze materiału filtrujacego by nie miec potrzeby rozkrecac na 3 i 4 bieg.
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-22, 15:29   

mekintosz napisał/a:
Sugeruje zakupic przednie chlapacze, znacznie zmniejszaja mozliwosc zasyfienia przednich drzwi.


ale ja mam na tylnich :mrgreen:
_________________
http://vwszrot.pl/

Ostatnio zmieniony przez Xrzysioo 2012-07-22, 15:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 20:45   

Xrzysioo napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Sugeruje zakupic przednie chlapacze, znacznie zmniejszaja mozliwosc zasyfienia przednich drzwi.


ale ja mam na tylnich :mrgreen:


Tylne tez sa oferowane ;-) polecam oryginalne.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-24, 11:59   

TD Pedro napisał/a:
zdołam się do tego przyzwyczaić ale niestety nie :evil: "zakłóca" już od drugiego biegu, jedyne pocieszenie to, że TTTM :mrgreen: (a może jestem nadwrażliwy :oops: )
Mam dokładnie takie same odczucia, nawet ostatnio chwilę refleksji na tę okoliczność poświęciłam. 8-) Chyba nie jesteś nadwrażliwy. Albo oboje jesteśmy. :mrgreen: Nie znajdując lepszego rozwiązania, włączam (o ile się da) max. drugi bieg wentylatora i/lub podkręcam radio (no i co, kto głośniej? :lol: )
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-24, 16:32   

mrówa napisał/a:
Mam dokładnie takie same odczucia
a już zacząłem podejrzewać, że coś ze mną nie tak :lol: ....
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-24, 22:48   

Kolejny irytujacy bezdet - profil zewnetrznych uszczelek szyb w drzwiach. Oczywiscie spełniaja swoja funkcje ale z zewnatrz maja ksztalt kwadratowy, z jakims takim wyzlobieniem ktore idealnie zbiera syf np. igly, liscie i inne. Nawet odkurzaczem ciezko powyciagac. Za to wiekszosc samochodow ma wyprofilowane uszczelki z zewn. strony w postaci scietej - pol stozka. Wtedy wszystki syf nie dstaje sie miedzy szybe a uszczelke tylko spada w dol na ziemie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-24, 23:34   

@mekintosz: Złośliwość księgowych Reno, mająca uprzykrzyć życie daćkowców, jest p-o-r-a-ż-a-j-ą-c-a...

d;


mrówa napisał/a:
włączam (o ile się da) max. drugi bieg wentylatora

Możliwości są 2: albo jestem głuchy jak pień, albo mam "popsuty inaczej" wentylator - zdarza mi się bowiem włączać nawet 4 bieg i nawet wtedy jest to zaledwie niedogodne na dłuższą metę.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-24, 23:56   

laisar napisał/a:
@mekintosz: Złośliwość księgowych Reno, mająca uprzykrzyć życie daćkowców, jest p-o-r-a-ż-a-j-ą-c-a...



Jakos w Thali dali odpowiednie uszczelki, a nie jest to ich produkt premium ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-25, 00:03   

ad. głośnego wentylatora
nie wiem czy w Loganie system wentylacji działa na takich samych podzespołach (wentylatorze, kanałach dolotowych...) jak w Dusterze ale jeżeli tak to pewnie standardy wykonania są różne co skutkuje występującymi różnicami pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 00:06   

Niby w Dokkerze cos przeprojektowali pod katem lepszej wydajnosci ukladu klimatyzacji. Mam nadzieje, ze w koncu poprawili beznadziejnie slaby nadmuch powietrza na stopy kierowcy /u pasazera jest OK /
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 00:40   

mekintosz napisał/a:
w Thali dali odpowiednie uszczelki, a nie jest to ich produkt premium

Całe Reno ma być jak premium w porównaniu z dacią.


TD Pedro napisał/a:
czy w Loganie system wentylacji działa na takich samych podzespołach

Tak.


mekintosz napisał/a:
poprawili beznadziejnie slaby nadmuch powietrza na stopy kierowcy

Nie.

I on nie jest słaby, tylko kierunek ma dziwny.
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-07-25, 06:30   

laisar napisał/a:

mrówa napisał/a:
włączam (o ile się da) max. drugi bieg wentylatora

Możliwości są 2: albo jestem głuchy jak pień, albo mam "popsuty inaczej" wentylator - zdarza mi się bowiem włączać nawet 4 bieg i nawet wtedy jest to zaledwie niedogodne na dłuższą metę.


Też chyba jestem głuchy jak pień (żona potwierdza :mrgreen: ). A może to kwestia przyzwyczajenia ... w poprzednim samochodzie miałem głośniejszy wentylator i teraz odczuwam poprawę :-) . Podobnie jest z głośnym silnikiem Dacii (czy słabo wygłuszonym) ... wg. mnie jest bardzo dobrze wygłuszony ... a malkontenci powinni posłuchać mojego starego silnika przy "setce" :-P . Także wszystko zależy czym jeździliśmy wcześniej i do czego się przyzwyczailiśmy. W moim przypadku po zakupie Dacii zmiany tylko na lepsze :-) .
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-07-25, 06:53   

Popieram, głośność wentylatora nie odbiega od mojego poprzedniego samochodu.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-25, 08:47   

McRap napisał/a:
A może to kwestia przyzwyczajenia ... w poprzednim samochodzie miałem głośniejszy wentylator i teraz odczuwam poprawę . Podobnie jest z głośnym silnikiem Dacii (czy słabo wygłuszonym) ... wg. mnie jest bardzo dobrze wygłuszony ... a malkontenci powinni posłuchać mojego starego silnika przy "setce"

- to zapewne jest też kwestia przyzwyczajenia ale w moim przypadku niekoniecznie tożsamego z tym o którym napisałeś...
TD Pedro napisał/a:
sądziłem, że po prawie dwóch latach ujeżdżania zdołam się do tego przyzwyczaić ale niestety nie "zakłóca" już od drugiego biegu

- czym, że to uprzednio jeździłeś? (jeśli można spytać a chyba można bo przywołujesz poprzedni samochód do porównania)...

- malkontenci to chyba jednak niewłaściwe słowo :-(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 10:50   

McRap napisał/a:
wg. mnie jest bardzo dobrze wygłuszony

W dusterze jest lepiej niż w loganach czy sandero.
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-07-25, 11:11   

TD Pedro napisał/a:

- czym, że to uprzednio jeździłeś? (jeśli można spytać a chyba można bo przywołujesz poprzedni samochód do porównania)...

- malkontenci to chyba jednak niewłaściwe słowo :-(


Nissan Almera, a malkontenci to może faktycznie niewłaściwe słowo. Jeśli kogoś uraziłem, przepraszam :-) . Ja w każdym razie zacznę narzekać dopiero wtedy jak autko będzie się często psuło. A to czy silnik głośny, czy wentylator głośny to w zasadzie dla mnie "wsio ryba". I jeśli chodzi o moje spostrzeżenia to w dusterku jest cicho i poziom szumów/wycia pozwala na normalną rozmowę :-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-25, 12:12   

McRap napisał/a:
Jeśli kogoś uraziłem

- ależ to błahostka i to nie o to chodzi, ja decydując się na zakup Dustera byłem świadom jego "niedoskonałości" i w całości go akceptuję, niestety nie przewidziałem głośnego wentylatora (gdybym o tym wiedział to i tak zapewne nie miałoby to wpływu na decyzję o zakupie) ale ktoś ( kol. El Logano?) założył temat z tytułem jw. to taką refleksją sie podzieliłem...
- jeszcze trochę ponarzekam: głośna (? - według mnie nie) praca silnika mi nie przeszkadza natomiast hałasy trakcyjne przy prędkości pow. 100 km/h już trochę mniej :lol: ...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-07-25, 12:29   

Nie bardzo rozumiem narzekania na pracę, a właściwie hałas wywoływany pracą wentylatora na drugim biegu w Daciach. Zrobilem pomiar na asfalcie na czwartym biegu, pogoda bezwietrzna. Mój DD - 70,8 dB, były mój Merc E 320 cdi (również czwarty bieg, warunki pogodowe te same, nawiew w klimatyzacji automatycznej ustawiony na dwie kreski, co odpowiada w przybliżeniu drugiemu biegowi) - 68,2 dB.
Pomiar dokonałem za pomocą telefonu komórkowego i aplikacji Android.
Telefon zamocowany na wysięgniku mocowanym do szyby, nawiew skierowany na przednią szybę, pozostałe nawiewy zamknięte.

Mój wniosek jest jeden, że poziom hałasu generowany przez układ nawiewu klimatyzacji w moim DD nie odbiega od prawie luksusowego auta. Ucho ludzkie i tak reaguje dopiero na zmianę o +/- 3 dB
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-07-25, 12:43   

chriskb napisał/a:
Ucho ludzkie i tak reaguje dopiero na zmianę o +/- 3 dB

Zwiększenie głośności o 3 dB, to dla ludzkiego ucha dwukrotne zwiększenie hałasu.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-25, 13:05   

chriskb napisał/a:
Nie bardzo rozumiem narzekania na pracę, a właściwie hałas wywoływany pracą wentylatora na drugim biegu w Daciach.

może coś jest na rzeczy i poszczególne egzemplarze generują przedmiotowe odgłosy na różnych poziomach (u mnie na czwartym biegu wentylator skutecznie tłumi wszystkie inne dostępne odgłosy, o słuchaniu radia czy rozmowie można zapomnieć ), może to sprawa niewłaściwego (innego) montażu elementów dolotowych i dlatego jedni mają tak inni inaczej (pomijam indywidualną wrażliwość/nadwrażliwość)
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-07-25, 13:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne