DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-23, 18:48   

Zrobilem w ten weekend 350 km glownie trasa. Sandero , a w nim 2 dorosle + boks i dwa rowery na dachu. Predkosc w przedziale 70-90-105 km/h. Spalanie wyszlo ok 5 l/100 wiec jesli sie nie szaleje tylko spokojnie sie jedziee to mozna. Tylko w miescie przy slabiutkim 68 KM ciezko o eco. Praktyczny brak zapasu mocy urudnia jazde eko.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-07-23, 18:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-23, 18:59   

ale z takim "żaglem" na dachu to wynik bardzo dobry :-) ...
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-07-24, 14:16   

grzech napisał/a:
Mam pytanie do osób, które założyły dzienne światła czy odnotowały w związku z tym spadek zużycia paliwa?


Myślę, że jest to niezauważalne w codziennej jeździe. Musiałbyś sprawdzić to w warunkach laboratoryjnych przy powtarzalnych warunkach jazdy. Zauważ jednakże, że chętnie włączamy klimę- coś mi się kołacze po łbie, że włączone światła zwiększają zużycie paliwa o 1% ale już klimatyzacja o 10%.
_________________
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-24, 17:26   

piotr. z napisał/a:
coś mi się kołacze po łbie, że włączone światła zwiększają zużycie paliwa o 1% ale już klimatyzacja o 10%.

To są dywagacje bez jednoznacznej odpowiedzi - i klima, i światła zużywają paliwo ze stałą intensywnością, więc trudno mówić zarówno o procentach, jak i o konkretnej wartości w litrach na setkę.

Światła dzienne dają średnią oszczędność, z tego co pamiętam wyliczenia, kilkunastu-kilkudziesięciu złotych rocznie. Jak ktoś jeździ dużo, to mu się zwrócą, jak nie, to nie ;P
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-07-24, 17:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-07-24, 22:00   

Cytat:
Światła dzienne dają średnią oszczędność, z tego co pamiętam wyliczenia, kilkunastu-kilkudziesięciu złotych rocznie. Jak ktoś jeździ dużo, to mu się zwrócą, jak nie, to nie ;P


Swoją drogą odciążamy mocno alternator gdyż światła przód to 110W + tył jakieś 20W to ponad 10A prądu w sumie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2012-07-24, 22:05   

Lukas87 napisał/a:
Cytat:
Światła dzienne dają średnią oszczędność, z tego co pamiętam wyliczenia, kilkunastu-kilkudziesięciu złotych rocznie. Jak ktoś jeździ dużo, to mu się zwrócą, jak nie, to nie ;P


Swoją drogą odciążamy mocno alternator gdyż światła przód to 110W + tył jakieś 20W to ponad 10A prądu w sumie


Ciekawe ile żre wspomaganie.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-25, 18:58   

[quote="Artus"]
Lukas87 napisał/a:

Ciekawe ile żre wspomaganie.

podobno nawet do 3% w zależności od mocy silnika wg zasady - im słabszy motor, tym więcej -a ja wolę dopłacić do ogólnego rachunku za paliwo kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt zet rocznie za pracującą na okrągło pompę hydraulicznego wspomagania, niż drżeć,że rozsypie się horrendalnie drogi układ wspomagania elektrycznego (np w Micrach i Note - i pewnie w wielu innych autach - te układy stanowią nierozbieralne monolity razem z kolumną kierownicy. Awaria wspomagania=wymiana całego kompletu= ok 7-10 tys zł - a jak pamiętam, takie przypadki się w Nissanach pojawiały)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-25, 19:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 23:30   

Dar1962 napisał/a:
pracującą na okrągło pompę hydraulicznego wspomagania

Jest przecież jeszcze opcja pośrednia - i to obecna w niektórych daciach: układ elektro-hydrauliczny (elektryczna jest pompka).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-07-26, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-07-26, 07:27   

laisar napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
pracującą na okrągło pompę hydraulicznego wspomagania

Jest przecież jeszcze opcja pośrednia - i to obecna w daciach (diesel+klima): układ elektro-hydrauliczny (elektryczna jest pompka).

Dodam jedynie, że nie tylko w dieslach, w mojej benzynie też występuje taki właśnie układ :-)
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 10:09   

_Marcin_ napisał/a:
nie tylko w dieslach

Faktycznie, bardzo słusznie - poprawiłem się, dzięki.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-26, 14:30   

to właśnie mnie nurtuje - czemu w dd 2x4 jest inne wspomaganie niż w dd 4x4???
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 15:33   

Czym sie roznia te wspomagania w duster 4x4 vs. 4x2 ?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-26, 15:47   

4x4 w pełni hydrauliczne - pompa wirnikowa napędzana (chyba paskiem?) od silnika, w 2x4 elektro-hydrauliczne - pompę napędza własny silnik elektryczny
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-26, 15:49   

to pewnie m.in. dlatego DD 4x4 trochę więcej "pali"...
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2012-07-26, 18:45   

TD Pedro napisał/a:
to pewnie m.in. dlatego DD 4x4 trochę więcej "pali"...


Myślę, że to jednak z powodu napędu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-07-26, 18:55   

A ja muszę z przykrością stwierdzić, że moja drakula jest bardzo niedobra. Ile bym nie wlał to wszystko wyżłopie skubana. Nic nie zostawi. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-07-26, 18:58   

Artus napisał/a:
Myślę, że to jednak z powodu napędu.

głównie dodatkowy napęd i większa masa... ale stała praca pompy wirnikowej układu wspomagania też ociupinkę mocy (czyt. paliwa) potrzebuje...
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-07-26, 19:04   

Marek1603 napisał/a:
moja drakula jest bardzo niedobra. Ile bym nie wlał to wszystko wyżłopie skubana.

TTTM :-P zresztą u mnie też tak jest i powoli się przyzwyczajam, że tylko ja jej stawiam napitek :-(
_________________
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-07-26, 19:24   

To jest nic, Dacia pali naprawdę mało. Miałem kiedyś Forda Falcon poj. 6,8 l, 8 garów; moc niecałe 200 KM, bak na 120 litrów i rzadko udało mi się przejechać 350 km na jednym baku. Ten to chlał, jazda od stacji do stacji. :shock:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-26, 19:51   

a wracając do wspomagania zupełnie serio - przecież nic nie stało chyba na przeszkodzie,żeby w obu DD montować ten sam system. Musi być jakiś racjonalny powód - jeśli decyduje o tym rodzaj napędu, to dlaczego zrobiono to w ten sposób, a nie np odwrotnie???
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2012-07-26, 19:59   

Walka o kilogramy.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-26, 21:17   

na zdrowy łeb wspomaganie elektrohydrauliczne powinno ważyć więcej: pompa+silnik elektryczny (w hydraulicznym sama pompa)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 21:26   

Dar1962 napisał/a:
na zdrowy łeb wspomaganie elektrohydrauliczne powinno ważyć więcej: pompa+silnik elektryczny (w hydraulicznym sama pompa)


... ale odpadaja potencjalnie awaryjne elementy przeniesienia napedu od paska napedu akcesoriow do pompy. Elektro-hydrauliczne wydaje sie rozsadnym kompromisem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 22:25   

Dar1962 napisał/a:
Musi być jakiś racjonalny powód

Cena - e-h kosztuje więcej.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-27, 20:29   

mekintosz napisał/a:
Elektro-hydrauliczne wydaje sie rozsadnym kompromisem.

rozsądnym może tak, ale nie do końca ekonomicznym - pompa hydrauliczna jest tania, a jej wymiana nieskomplikowana. Układ E-H jest znacznie droższy i teoretycznie ryzyko awarii większe
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne